Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 18.YÜZYIL “GÜMÜŞİ” ÇİFT HAVAN ŞAMDAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. Çift. Gümüşi renk patineli. Bakırdan dövme ve döküm tekniği ile imal edilmiş eserler kaide ve boyun olmak üzere iki parçadan müteşekkil, ayrıca mumlukları mevcut. Yuvarlak geniş çaplı kaideleri çan şeklinde olup yayvan dipli ve aşağıdan yukarıya doğru daralan iç bükey konik gövdeli. Fevkalade kondisyonda. Türk Maden Sanatı’nın seçkin ve koleksiyonluk örnekleridir.
Yükseklik: 65 cm.
İslam dünyasında günümüze ulaşmış en eski şamdanlar konik gövdeli olanlardır. Bu tür şamdanlar aşağıdan yukarıya doğru daralan konik bir gövde, düz ya da içbükey omuz bölümü, silindirik boyun ve genellikle gövde biçimini tekrarlayan mumluk bölümlerinden oluşur. Bu örnekler İslam Sanatı’nın erken dönemlerinden itibaren görülen şamdanların üslubunu devam ettirmektedir. Özellikle 16. yüzyıldan sonra yapımı yaygınlaşan, süsleme programı yok denecek kadar az olan büyük boyutlu mihrap şamdanları ise Osmanlı Maden Sanatı’nda önemli bir yere sahiptir. Osmanlı sarayına bağlı imalâthaneler arasında şamdancılar da (kârhâne-i şem‘dânî) bulunmaktadır. 1582 tarihli Surnâme-i Hümâyun’da yer alan şamdancı esnafıyla ilgili tasvirde şamdanlar dikkat çeker.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TEKKE İŞİ” BEKTAŞÎ ŞEYH KEMERİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi, Bektaşî. Kallavi ebatlarda. Merkezinde “Akik” taşlı “Teslim Taşı” yer almakta. Deriden mamul, lale motifleri ile oluşturulmuş stilize tezyinata sahip. Teslim taşı kancalı, cepli ve çift tokalı. Gümüş montürlü akik taş üzerinde kazıma (grave) tekniği ile Taha Suresi 111.Ayet “Ve anetil vucûhu lil hayyil kayyûm / Bütün yüzler, O diri ve her şeyi gözetip durana baş eğmiştir” yazmakta. Yeniçeri Ocağı’nın kuruluşundaki rolü dolayısıyla Osmanlı İmparatorluğu tarihi boyunca nüfuzunu koruyan Bektaşîlik’e ait, Osmanlı Tekke Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Taş Çap: 70 mm.
Orta Taş Çap: 12 mm.
Kemer Ölçüsü: 12 x 95 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL “TEKKE İŞİ” TILSIMLI TAS ve ZERDESTE
18.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi. Ejder başlı zerdeste demirden mamul, bilezikli ve boğumlu. Tasavvuf literatüründe “ejder” nefsle alakalı olarak olumsuz anlamda bazen de Hz. Musa’nın asasının yılana dönüşerek büyücülerin sihirlerini yutması olayına istinaden olumlu anlamda kullanılmaktadır. Tasın ön ve arka yüzeyi kazıma (grave) tekniği ile uygulanmış ayetler, dualar ve tılsımlarla bezeli. Osmanlı Tekke Sanatı’nın ele geçmesi zor koleksiyonluk örnekleridir.
Asa Uzunluk: 57 cm.
Tas Çap: 13 cm.
OSMANLI “TEKKE İŞİ” BEKTAŞÎ ŞİŞLİ ASA
18./19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi, Bektaşî, “Abdülkadir Erzurûmî” ibareli. Aykırı ve estetik formda tasarlanmış, kabzası opal bilezikli. Köşeli kabzasına grave (kazıma) tekniği ile “Abdülkadir Erzurûmî” ismi, “Vav” ve “Alif” harfleri ile “Zülfikar Kılıcı”, terkli topuzuna ise “Ashab-ı Kehf”in isimleri “Yemliha, Mekselina, Mislina, Mernuş, Debernuş, Şazenuş, Kefeştatayyuş ve Kıtmir” uygulanmış. Fevkalade kondisyonda. Yeniçeri Ocağı’nın kuruluşundaki rolü dolayısıyla Osmanlı İmparatorluğu tarihi boyunca nüfuzunu koruyan Bektaşîlik’e ait, Osmanlı Tekke Sanatı’nın ele geçmez bir şaheseri ve yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 60 cm.
Ashab-ı Kehf, (Mağara Arkadaşları) İslam dininde kabul edilen bir olayın kahramanı bir grup insana verilen addır. Efsûs (Afşin)'taki bir mağarada 309 sene uyumuşlardır. Yedi kişi olduklarına ve yanlarında Kıtmir adında bir köpekleri olduğuna inanılır. Aslında Kur'an'daki Kehf suresinde kaç kişi oldukları belirtilmez, Allah dışında çok az kişinin bildiği belirtilir. Yine de genel görüşe göre 7 kişidirler. Hikayeleri Kur'an-ı Kerim’in Kehf suresinde anlatılmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL “AFYON İŞİ” SEYYİD KAMÇISI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Afyon işi. Eski Türkçe ile sahibinin adı ve “Mihal” ibareli. Aykırı formda. Kısa saplı, iri topuzlu, küre sallantılı. Gümüş bilezikli. Sapı gümüş kakma ve kazıma (grave) tekniği ile stilize dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmesi zor, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 78 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TEKKE İŞİ” GÜMÜŞ KAKMA HANÇER
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi. Demir üzeri gümüş kakma tekniği ile stilize motifli, bıçağı Türk Kültürü’nde önemi büyük “Hayat Ağacı / Selvi-Servi” motifli ve Osmanlıca ibareli. Sap kısmı çift kubbeli, bileziği taşıma halkalı, kın ucu topuz şeklinde. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tekke Sanatı’nın nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Uzunluk: 34 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TEKKE İŞİ” USTURA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi. Müstesna eserin zarif sapı fildişinden, boğumlu gövdesi ise abanozdan yapılmış. Aykırı forma sahip bıçağının kalın sırtı ile demir sap ucu altın kakma tekniği ile stilize motiflerle bezeli. Osmanlı Tekke Sanatı’nın ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Uzunluk: 20 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TEKKE İŞİ” BEKTAŞÎ FİLDİŞİ MUHAFAZA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Bektaşi, tekke işi. Fildişi. 2 parçadan müteşekkil, kallavi ebatlarda. 12 terkli, gövdesi 12 İmam’ı temsilen on iki dilimli. Yeniçeri Ocağı’nın kuruluşundaki rolü dolayısıyla Osmanlı İmparatorluğu tarihi boyunca nüfuzunu koruyan Bektaşîlik’e ait kıymetli ve nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 7.5 x 9.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TEKKE İŞİ” SAVATLI GÜMÜŞ KAMÇI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tekke işi, Bektaşi. Gümüş. Topuzu Bektaşi sikkesi formunda, terkli formda el oyma bileziği kuka ağacından. Savat işçiliği ile stilize geometrik ve floral dekorlu, kazıma (grave) tekniği ile tezyinli. Askı zincirli. Fevkalade kondisyonda. Türünün ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 47 cm.
Ağırlık: 257 gr.
Savat, “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adıdır. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır; Önce kalemkârlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması. Savat alaşımı, bir ölçü gümüş, dört ölçü bakır, dört ölçü kurşun ve yeteri kadar kükürtten hazırlanır. Eserde önceden açılmış olan kalem kanallarına ekilerek kullanılabildiği gibi (ekme savat), boraksla karıştırılarak çamur haline getirildikten sonra bu boşluklara doldurularak (sürme savat olarak)da kullanılabilir. Ekilen veya sürülen savat, ocak ateşine tutulup yeniden eritilerek, kalem boşluklarını tamamen doldurması sağlanır. Soğutulduktan sonra zeminle bütünleşen savat, su zımparasıyla tesviye edilir, keçeyle parlatılıp cilalanarak işlem tamamlanır.