Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ TOPHANE (ÇAMÇAK) KANDİL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Deve tüyü renginde lüleci çamurundan imal edilmiş, üç adet askı deliği mevcut. Kandil olarak kullanılmış çamçak formlu eser geniş ve yayvan formda, parlak sırlı ve kabartma (repoussé) dekorlu olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Merkezi iri ışınsal motifli, stilize geometrik ve floral tezyinatlı, yoğun ve zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Tophane Sanatı’nın yüksek kıymete haiz, ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Ölçüler: 6 x 13.5 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Merkezi İznik üslubu stilize floral süslemelerin çevrelediği mimari yapı tasvirli. Siyah konturlu, kenar kısmı bordürlü, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 25 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK "FİGÜRATİF" VAZO
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yüksek halka tabanlı, şişkin gövdeli, dar uzun boyunlu. Geniş ağızlı boynu bilezikli. Siyah konturlu, Kütahya üslubunda mercan kırmızısı, turkuaz, sarı ve kobalt mavi renklerde stilize motiflerle tezyinli, merkezi otantik kıyafetleri içerisinde kadın ve erkek figürü tasvirli. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan, Türk Seramik Sanatı’nın ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Ölçüler: 22 x 15 cm.
ÇANAKKALE SERAMİK “ATATÜRK” TASVİRLİ VAZO
Çanakkale Seramik Sanatı’nın en nadir örneklerinden. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş, kallavi ebatlarda. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, platform kaideli, şişkin gövdeli, dar boyunlu, geniş ağızlı. Merkezine kabartma “Atatürk” büstü çalışılmış. Boyun kısmı iki adet aslan figürü ve ay-yıldızlı fors ile zenginleştirilmiş. Yoğun altın yaldız bezemeli. Tıpkı benzeri Sadberk Hanım Müzesi Koleksiyonu’nda yer almakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ve koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tıpkı benzeri “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 130.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 56 x 20 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “SAMSON” SAFAVİ STİL KÂSE
19.Yüzyıl. Fransız. Samson imalatı, imzalı. Edmé Samson (1810-1891) tarafından Safavi menşeili eserin uyarlaması. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Kaide ayaklı, geniş hazneli, dörtgen formda. Mavi-beyaz, stilize motiflerle bezeli, figüratif çalışmalı. Fevkalade kondisyonda. Türünün nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 13 x 17 x 10 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK TİLAVET ŞAMDANI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tek mumluklu tilavet şamdanı olarak barbutin tekniği ile yapılmış. Kırmızı hamurlu, şeffaf parlak sırlı, sır altına koyu kahve renkte. Gövdesi kabartma girlandlı rozetlerle bezeli. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 14.5 x 12 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK ŞEKERLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile yapılmış. Kırmızı hamurlu, şeffaf parlak sırlı. Kahve, bej ve yeşil renk akıtmalı. Yüksek geniş haznesi at figürleri ve mumluklar ile çevrili, rozet çiçekleri ile bezeli. Haliyle. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 14.5 x 18 x 16 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sır altına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik, sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.