Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL MURASSA KEHRİBAR “SULTANİ” AĞIZLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Murassa ağızlığın imamesi has kehribardan, aykırı formda tasarlanmış. Bileziği ise altın mineli, estetik ve zarif tezyinata sahip. Orijinal muhafazası içerisinde. Osmanlı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 23 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ MURASSA YELPAZE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Müzeyyen (bezemeli) ve Murassa (mücevherli). Üst düzey mine işçiliği ile tezyinli eser gümüşten mamül olup değerli ve yarı değerli taşlarla bezelidir. Merkezinde ayyıldız motifi bulunan müstesna eserin fanı devekuşu tüyündendir. Yelpazecilik sanatı Osmanlı’da erken dönemlerde başlamıştır. Ustalarının en ünlüleri Kasımpaşa’lı A’rec (topal) Ömür Usta, Hazerfen Ali Efendi ve Müezzinzade Salih Efendi’dir. Literatüre göre Osmanlı’da 4 türlü yelpaze vardır. Bunlardan ortası mücevherli ve sapı murassa olup fanı beyaz kuş tüyü olanlar Saray-ı Hümayun’a ve küberaya yapılanlardır. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında bulunan, sanat değeri ve estetik yönü yüksek, ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Ölçüler: 48 x 55 cm.
Sap: 28 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” ALTIN KAKMA MUHAFAZA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) dönemi. Sultani özelliklerde ve kallavi ebatlarda. Demir üzeri altın kakma tekniği ile oluşturulmuş. Çift hazneli, menteşe kapaklı ve sürtme (kav) bölgeli. Stilize motiflerin sarmaladığı “Mecid Şemse”leri ile dekorlu. Merkezinde Osmanlı Sancağı ve Hilafet Sancağı ile Osmanlı’nın kullandığı eslah-i darbe, eslah-i nafize, eslah-i cariha ve eslah-i ramiye sınıfına giren silahlarla (Baltacılar Ocağı’nın kullandığı tek yüzlü teber, mızrak, kılıç, piştov, top, tüfek, süngü ve kamçı) oluşturulmuş tasarım harikası bir arma yer almakta. Türk Maden Sanatı’nın bugüne kadar eşine rastlanılmamış, altın kakma sanatının zirvesi, yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Ölçüler: 14.5 x 7 x 3.5 cm.
Ağırlık: 258 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL "BALKAN İŞİ" KAHVE TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Balkan işi. Sultan Abdülaziz Han (1861-1876) dönemi. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu tepsi, ibrik ve altı adet zarftan oluşan eksiksiz tam takım. Bosna işi, bakır üzerine tombak üslubu altın vermeyli, iri badem formlu mercanlar ile süslenmiş, firuzelerle zenginleştirilmiş. Tüm yüzeyleri kazıma (grave), kabartma (repoussé) ve telkari tekniği ile stilize yoğun tezyinatlı. Tepsi üzerindeki madalyonlar içerisine Sultan Abdülaziz Han tuğrası ve Osmanlıca “Maşallah” ibareleri çalışılmış. Kahvedanı yarı değerli taş montürlü, kapak tutamağı Ay-Yıldız formunda. Ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Tepsi Çap: 29 cm.
İbrik Yükseklik: 19 cm.
Fincan Ölçüleri: 4 x 5 cm.
BABÜR (MUGHAL) İMPARATORLUĞU HÜKÜMDARLARININ MİNYATÜRLERİ
19.Yüzyıl. Babür Şah (1526-1530) ile başlayan fildişi üzerine üst seviye fırça kalitesinde minyatür tekniği ile çalışılmış abanoz standlı 24 adet Babür (Mughal) Hükümdar tasviri. Gümüş yuvalara oturtulmuş, önü camlı. Abanozdan mamul stand el oyma işçiliği ile oluşturulmuş stilize floral motiflerle bezeli, açılır metal ayaklı. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
*Babürler, Türk-Moğol kökenli Timurlu Hanedanı’nın bir kolu olup kurucuları Timur Prensi olan Babür Şah’dır.
Ölçüler: 54.5 x 31.5 cm.
VİYANA "FRANZ BERGMAN” İMZALI BRONZ FİGÜR
19.Yüzyıl. Viyana. Bronz. F.Bergman damgalı. Çok renk patineli. Türünün estetik ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 16 x 11 cm.
OSMANLI “SARAY İŞİ” SÜRRE ALAYI MATARASI
Osmanlı. Saray işi. Hicri 1321 tarihli. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi. Kitabesinde Eski Türkçe ile “Bi-mennihi Teala, Medine-i Münevvere’de Harem-i Şerif sakalarından eş-Şeyh Ebû Bekir Savaf Efendiye vüsûlü, Sene 1321” yazılı. Saraydan Sürre Alayı ile hususi olarak “Harem-i Şerif Sakası Şeyh Ebû Bekir Savaf Efendi’ye gönderilmiş matara. Saray işçiliği deriden mamul eserin vidalı kapağı boynuzdan imal edilmiş, askılı. Çok iyi kondisyonda. Manevi ve koleksiyon değeri yüksek ele geçmez müzelik eserdir.
Ölçüler: 27 x 14 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “YA FETTAH” İBARELİ ALTIN KAKMA HATTAT MAKASI
19. Yüzyıl. Osmanlı. Çelik gövdeli eserin bronz sap kısmı sülüs müsenna hat/aynalı yazı ile Esma’ül Hüsna’dan (Allah’ın 99 ismi) “her türlü zorlukları kolaylaştıran, darlıktan kurtaran” anlamında Eski Türkçe ile “Ya Fettah” ibareli. Yüzeyi kakma tekniğiyle altın kullanılarak çok zarif stilize floral tezyinatlı ve Türk Kültürü’nde önemi büyük “Hayat Ağacı / Selvi” dekorlu. Hattat, müzehhip ve musavvirlerin büyük tabakalar halindeki kâğıtları istenilen kıt’ada düzgün kesebilmeleri için üretilmiş makasların nadir görülen “Ya Fettah” ibareli koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 27 cm.
Hayat Ağacı Selvi, insanlık tarihinin çeşitli dönemlerinde en fazla kullanılan simgesel temadır. Çeşitli toplumların mitolojilerinde sözü geçen ağaç kimi zaman yaşamı, kimi zaman da evreni betimlemek için kullanılır. Türk kültüründe ise Hayat Ağacı; Selvi / Servi'dir. Hayat ağacı sembolü evreni; aslında cenneti, ölümsüzlüğü, yani ebediyeti, çoğalmayı, suyu, yağmuru, bereketi, soyu , yani soyları kullanıldığı yere göre simgeler. Selçuk ve Osmanlılarda, cenneti temsil ve uzun ömrü göstermesi bakımından camilerde, minyatürlerde, halı-kilimlerde, Kâbe örtüsü kumaşlarında ve özel objelerde kullanılmıştır.
SEDEF “MESCİD-İ AKSA” RÖLYEFİ
19.Yüzyıl sonu. Müstesna esere sanatçısı tarafından el oyma işçiliği ile müslümanların ilk kıblesi olduğuna inanılan ve kutsal kabul edilen “Mescid-i Aksa” kompozisyonu uygulanmış, realist floral motiflerle zenginleştirilmiş ve ajur işçiliği ile neticelendirilmiş. Kolye ucu olarak kullanılabilir. Fevkalade kondisyonda. Türünün koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 8 x 6.5 cm.
OSMANLI (MUGHAL) 19.YÜZYIL NEFRİT (CEYT) GÜLABDAN
19.Yüzyıl. Mughal (Hint-Türk) üslubunda. İmparator taşı olarak da adlandırılan Nefrit (ceyt) taşından oyma tekniğiyle imal edilmiş, stilize floral bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan, yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 16 x 6 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “KANTAŞI MÜHÜRLÜ” ALTIN YÜZÜK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Altın. Hicri 1306 tarihli. Kantaşı üzerine “Osmanlıca, Ermenice ve Rumca” üç lisanda “Agop” ismi kazınmış. Kazıma (grave) tekniği ile zarif dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Çap: 21 mm.
Ağırlık: 5 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN SAPLI “NECEF” MÜHÜR
19.Yüzyıl. Osmanlı. Necef, altın saplı. Mahmud Hamdi’ye ait şahıs mührü. Hicri 1273 tarihli. Dönerli, üç yüzlü. Bir yüzüne “Ve mâ tevfîkî illâ billâh / Başarım ancak Allah'tandır ” kazınmış. Fevkalade kondisyonda. Türünün ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 30 mm.
Ağırlık: 4 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ SAPLI “AKİK” MÜHÜR
19.Yüzyıl. Osmanlı. Opal, gümüş saplı. Es-Seyyid Ömer Adil’e ait şahıs mührü. Hicri 1292 tarihli. Dönerli, üç yüzlü. Gümüş sapı “Rokoko” üslubunda tasarlanmış. Fevkalade kondisyonda. Türünün ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 36 mm.
Ağırlık: 7 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ SAPLI “OPAL” MÜHÜR
19.Yüzyıl. Osmanlı. Opal, gümüş saplı. Mehmed Asaf bin Yusuf’a ait şahıs mührü. Hicri 1309 tarihli. Dönerli, üç yüzlü. Fevkalade kondisyonda. Türünün ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 42 mm.
Ağırlık: 10 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL MÜHÜR KOLEKSİYONU / 5 ADET
19.Yüzyıl. Osmanlı. Rokoko üslubunda gümüş saplara sahip koleksiyonluk mühürler.
1.Necef mühür. Gümüş, Rokoko saplı. Dönerli, üç yüzlü. “Mehmed el Hüseyni / Tuğra / Nasrun minallahi fethun garip”
2.Kan taşı mühür. Gümüş, Rokoko saplı. “Abdi”
3.Gümüş mühür. Gümüş, Rokoko saplı. Dönerli, üç yüzlü. Hicri 1300 tarihli. “Hasan Tahsin, 1300”
4.Gümüş mühür. Gümüş, Rokoko saplı. Dönerli, üç yüzlü. Hicri 1317 tarihli. “Çavuş Hasan, 1317 / Bu da geçer ya hu / Essalamü Aleyküm ya hu”
5.Gümüş mühür. Gümüş, Rokoko saplı. Hakkak “Hamdi” imzalı. Hicri 1351 tarihli. “Ahmed Naşid, 1351”
Fevkalade kondisyonda. Türünün ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Uzunluklar: 42 mm. - 33 mm. - 33 mm. - 33 mm. - 33 mm.
Ağırlıklar: 8 gr. - 11 gr. - 10 gr. - 8 gr. - 7 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SEDEF KAKMA” KEMERLİ ÇİFT NALIN / TAKUNYA
Ölçüler: 7 x 24 x 8.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “AFYON İŞİ” GÜMÜŞ KAKMA ÇİFT NALIN / TAKUNYA
Ölçüler: 6.5 x 23.5 x 9 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “VICTORIAN” MİNELİ ÇİFT CENTERPIECE
19.Yüzyıl. Fransız. Çift. Kobalt renkte. Altın vermeyli bronz kaideye sahip eserlerin haznesi mine (emay) tekniği ile oluşturulmuş. Sıralı boncuklarla oluşturulmuş bir suyla çevrili haznelerine bulutlar üzerinde tasvir edilmiş “kupid”lerle (cupid/eros) oluşturulmuş kompozisyonlar resmedilmiş. Zengin altın yaldız bezemeli. Fevkalade kondisyonda. Üst seviye işçiliğe sahip estetik harikası eserler, türünün ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Ölçüler: 14 x 20 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL CLOISONNÉ (MİNELİ) MÜCEVHER KUTUSU
19.Yüzyıl. Fransız. Kallavi ebatlarda. Bronz üzeri cloisonné tekniği ile uygulanmış çok renk mine işçilikli, yoğun altın vermeyli. Kilit mekanizmalı. Fevkalade kondisyonda. İşçilik kalitesi ve ihtişamlı görüntüsü ile dikkat çeken koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 18 x 24 x 16 cm.
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI “SARAY MUTFAĞI”NA AİT BRONZ SEFER TASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultan Abdülmecid Han tuğralı (1839–1861) ve Eski Türkçe ile “Sene 11” ibareli. Seferde kullanılmak üzere bronzdan 5 katlı ve taşıma kulplu olarak tasarlanan eser iki yandan vidalı mekanizmaya sahiptir. Sefer tası haznelerinin hepsi kapaklıdır. Saray Mutfağı’na ait eserin tüm parçaları kiremit renk zemin üzerine Sultan Abdülmecid tuğralıdır. Fevkalade kondisyonda, ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 32 x 17.5 cm.
OSMANLI “İTTİFAK” KOLEKSİYONU / 1 ADET
Ay-yıldız bayraklı, aslan tasvirli ve “Viribus Unitis / Birimiz Hepimiz için” ibareli bronz plaket.
Ölçüler: 7 x 6.5 cm.
OSMANLI “İTTİFAK” KOLEKSİYONU / 4 ADET
Ay-yıldız bayraklı ve Sultan V.Mehmed Reşad Han tasvirli mineli madalya rozeti, Osmanlıca Maşallah yazılı rozet, madalya rozeti ve Enver Paşa tasvirli rozetten oluşan grup.
Ölçüler;
Sol: 2.5 x 2 cm.
Sağ: 3.5 x 3 cm.
Üst: 3 x 4 cm.
Alt: 2.5 x 3.5 cm.
OSMANLI “İTTİFAK” KOLEKSİYONU / 4 ADET
Ay-yıldız bayraklı ve Sultan V.Mehmed Reşad Han tasvirli mineli rozet, nişan, madalya ve havacı brövesinden oluşan grup.
Ölçüler;
Sol: 4.5 x 5 cm.
Sağ: 10 x 3 cm.
Üst: 3 x 5.5 cm.
Alt: 3 x 6 cm.