Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 18.YÜZYIL SARAY İŞİ GÜLABDAN
18. Yüzyıl. Osmanlı. Müstesna eser dairesel basık tabanlı, armudi şişkin gövdeli ve dar uzun boyunlu olarak tasarlanmış, kazıma (grave) tekniği ile stilize motiflerle bezenmiş. Vidalı iki parçadan müteşekkil. Osmanlı Maden Sanatı’nın erken dönem örneklerinden nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 17 x 7.5 cm.
Ağırlık: 135 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL İSTANBUL İŞİ GÜMÜŞ “REPOUSSÉ” TAS
19.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Gümüş. Esere, repoussé (kabartma) tekniği kullanılarak lale, gül, kasımpatı gibi birbirinden farklı çiçekler ile çevrelenmiş floral bezemeli çarkıfelek motifi uygulanmış. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece estetik ve zarif, ele geçmez bir örneğidir.
Çap: 11.5 cm.
Ağırlık: 100 gr.
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇEREZLİK
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Mahmud Han (1808-1839) tuğralı. Oval formda, kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve ajur işçiliği ile oluşturulmuş Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize floral bir bordür ile çevreli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönü yüksek koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 45.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 12 x 18.5 cm.
Ağırlık: 101 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ GÜLABDAN
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokusu üslubunda tasarlanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) işçiliği ile zengin dekorlu. Merkezine Osmanlı Saltanat Arması çalışılmış. Kubbesel yüksek kapaklı, kapak tutamağı dalında çiçek ve yapraklardan oluşmakta. Şişkin gövdesi yanlardan çift kulplu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece estetik ve görsel yönü yüksek koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 24 x 13.5 cm.
Ağırlık: 482 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ÇAMÇAK
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Yalın işçilikli. Rokoko kulbu kuş figürü aplikeli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 6 x 12 cm.
Ağırlık: 95 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “TÊTE À TÊTE” KAHVE TAKIMI / ÇİFT
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Rokoko kulplu, platform kaideli ve geniş ağızlı iki kahve fincanı ve iki tabaktan oluşan tam takım. Yalın yüzeyleri kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile oluşturulmuş stilize floral dekorlu. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın son derece estetik, takım olarak nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Tabak Çapı: 11 cm.
Fincan Ölçüsü: 11 x 6.5 cm.
Ağırlık: 219 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TATLI KAŞIĞI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş, 6 adetten oluşan takım yalın işçiliğe sahip. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 16 cm. (her biri)
Ağırlık: 215 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ŞERBET TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Altın vermeyli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu dört adet şerbet bardağından oluşan takım kazıma (grave) tekniği ile oluşturulmuş stilize floral bezemeli madalyonlar ile zenginleştirilmiş. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 7.5 cm. (her biri)
Ağırlık: 730 gr.
SULTAN V.MEHMED REŞAD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ KUPA
20.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan V.Mehmed Reşad Han (1909-1918) tuğralı, sah ve çeşnili. Gümüş. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile stilize floral ve geometrik dekorlu. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın seçkin bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 8 x 7 cm.
Ağırlık: 55 gr.
RUS 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI
19.Yüzyıl. Rus. Gümüş. 84 ve “PJS” usta damgalı. Savat işçiliği ile eserin ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise stilize floral motifler çalışılmış. Estetik ve işçilik yönü ile dikkat çeken koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 1.5 x 10 x 7 cm.
Ağırlık: 165 gr.
Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ HAMAYIL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise camii tasviri çalışılmış. Üstten sürgü kapaklı, orijinal zincir askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 6.5 x 8 cm.
Zincir Uzunluğu: 66 cm.
Ağırlık: 147 gr.
Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.
OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ HAMAYIL
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise camii tasviri çalışılmış. Üstten sürgü kapaklı, orijinal zincir askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 6.5 x 8 cm.
Ağırlık: 150 gr.
Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.
OSMANLI 19.YÜZYIL VAN İŞİ SAVATLI GÜMÜŞ KEMER
19.Yüzyıl. Osmanlı. Van işi. Eski Türkçe “Van” ve Ermenice “H.Kh” usta damgalı. Yoğun altın vermeyli. On dört gümüş madalyondan oluşmakta, tokası telkâri işçilikli. Madalyonlar içerisi savat tekniği kullanılarak oluşturulmuş Osmanlı Saltanat Arması, Sultan tuğrası ve Osmanlı topraklarından peyzaj tasvirleri ile bezeli. Türünün zengin tasarıma sahip koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin usta damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 98.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 79 cm.
Ağırlık: 390 gr.
Savat, “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adıdır. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır; Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması. Savat alaşımı, bir ölçü gümüş, dört ölçü bakır, dört ölçü kurşun ve yeteri kadar kükürtten hazırlanır. Eserde önceden açılmış olan kalem kanallarına ekilerek kullanılabildiği gibi (ekme savat), boraksla karıştırılarak çamur haline getirildikten sonra bu boşluklara doldurularak (sürme savat olarak)da kullanılabilir. Ekilen veya sürülen savat, ocak ateşine tutulup yeniden eritilerek, kalem boşluklarını tamamen doldurması sağlanır. Soğutulduktan sonra zeminle bütünleşen savat, su zımparasıyla tesviye edilir, keçeyle parlatılıp cilalanarak işlem tamamlanır.
OSMANLI SAVATLI GÜMÜŞ KAMÇI
Osmanlı. Hicri 1328 tarihli. Gümüş. Savat işçiliği ile stilize geometrik ve floral dekorlu, kazıma (grave) tekniği ile tezyinli. Türünün koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 44 cm.
Ağırlık: 132 gr.
Savat, “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adıdır. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır; Önce kalemkârlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması. Savat alaşımı, bir ölçü gümüş, dört ölçü bakır, dört ölçü kurşun ve yeteri kadar kükürtten hazırlanır. Eserde önceden açılmış olan kalem kanallarına ekilerek kullanılabildiği gibi (ekme savat), boraksla karıştırılarak çamur haline getirildikten sonra bu boşluklara doldurularak (sürme savat olarak)da kullanılabilir. Ekilen veya sürülen savat, ocak ateşine tutulup yeniden eritilerek, kalem boşluklarını tamamen doldurması sağlanır. Soğutulduktan sonra zeminle bütünleşen savat, su zımparasıyla tesviye edilir, keçeyle parlatılıp cilalanarak işlem tamamlanır.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ EL AYNASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Yaprak şeklinde tasarlanmış, sapı “M.H” inisiyalli. Tüm yüzeyi kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak stilize floral tezyinatlı, merkezi çiçek sepeti motifli, aynası orijinal. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönden dikkat çekici ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 34 x 18 cm.
Ağırlık: 698 gr. (Ayna dahil)
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ ROKOKO (AJURLU) GÜMÜŞ EL AYNASI
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Saray işi. Gümüş. Ajurlu olarak tasarlanmış müstesna eser, kabartma (repoussé) ve kalemişi teknikleri kullanılarak Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize floral motiflerle bezenmiş. Yalın tutma kolu çeşnili. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçiliğe sahip yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 32 x 16 cm.
Ağırlık: 702 gr. (Ayna dahil)
OSMANLI 19.YÜZYIL “TRABZON İŞİ” GÜMÜŞ HAMAM TASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Trabzon işi. Gümüş. Kallavi ebatlarda. Yüzeyi kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak stilize floral ve geometrik motifler ile bezeli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 23.5 cm.
Ağırlık: 294 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT GELİN NALINI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Ahşap iskeletli takunyaların ajurlu gümüş aplikeleri Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize floral motifler ile bezeli, çevresi gümüş bordür ile çevrili. Osmanlı Kültürü’nde önemli bir yer tutan “Gelin Hamamı”nda giyilen ikonik eserler, Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 12 x 22 x 10.5 cm.
Ağırlık: 655 gr.
Osmanlı döneminde düğün eğlencelerine pazartesi günü çeyizin güvey evine gönderilmesi ile başlanırdı. Çeyiz alayının önünde, kumaşlar, meyve ve çiçeklerle ağaç şeklinde süslenmiş nahıllar taşınırdı. Salı günü yapılan gelin hamamından sonra, çarşamba akşamı gelin evinin hareminde kına gecesi düzenlenirdi. Hamamların, Osmanlı Kültüründe önemli bir yer tutmasının en temel nedeni dini inançlar idi. Kur'an'a göre temizlik dindarlığın önemli değil, ‘asli’ bir parçasıydı ve bu mermer tapınaklar banyo, masaj ve sohbetten oluşan bir toplumsal yaşamın ortaya çıkmasını sağlıyordu. Kapalı kapılar ardında yaşamını sürdürmek zorunda olan Osmanlı kadınının sosyalleşebildiği tek yer burasıydı. Varlıklı kadınlar bile evlerinde özel hamamları bulunmasına rağmen, haftada en az bir kez mahalle hamamına giderlerdi. Hanımlar hamama tas, havlu, fırça, kına, sürme, bir kalıp Girit sabunu ve nalınlarıyla beraber ve hizmetkârlar eşliğinde gidilirdi.
FRANSIZ 19.YÜZYIL MİNELİ GÜMÜŞ “ORYANTALİST” TASVİR
19.Yüzyıl. Fransız. Gümüş, üst seviye fırça kalitesinde çok renk mine ile oryantalist bayan portresi çalışılmış. Kolye ucu olarak kullanılacak şekilde üstten halkalı olarak tasarlanmış. Fevkalade kondisyonda. Nadir ele geçen koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 9.5 x 7 cm.
Ağırlık: 86 gr.
OSMANLI SALTANAT ARABASI MİNYATÜRÜ
Sanatçı “Celil Lom” imzalı. Gümüş. 925 ayar damgalı. Üst düzey işçilik ile gümüşten Osmanlı Saltanat Arabası (Sultan Faytonu) çalışılmış. Kapı ve taç üzerleri “Osmanlı Saltanat Armaları” ile zenginleştirilmiş. Altın vermeyli. Haliyle. Koleksiyonluk bir eserdir.
Ölçüler: 13 x 31 x 8 cm.
Ağırlık: 674 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL “BİZANS KARTALLI” GÜMÜŞ MAHFAZA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Çift kapaklı. Kabartma (repoussé) ve kazıma (grave) tekniği ile stilize floral motiflerle tezyinli eserin üst kapak merkezine çift başlı Bizans Kartalı uygulanmış. Arka kapak içi aynalı. Haliyle. Türünün nadir ve koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 2 x 7 x 5 cm.
Ağırlık: 108 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ BİLEKLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Kabaralı olarak tasarlanmış müstesna eser kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4 x 7 cm.
Ağırlık: 83 gr
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “ROKOKO” EL AYNASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış müstesna eserin tüm yüzeyi kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak stilize tezyinatlı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın estetik yönden dikkat çekici ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 35 x 18 cm.
Ağırlık: 552 gr. (Ayna dahil)
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ SEYAHAT TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu kaşık ve çataldan oluşan takım grave (kazıma) tekniği ile stilize floral motiflerle bezeli. Fevkalade kondisyonda. Koleksiyonluk örneklerdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 18 cm. (her biri)
Ağırlık: 96 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ “TÊTE À TÊTE” KAHVE TAKIMI / ÇİFT
19. Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Müstesna eserlerin gümüş tabakları kabartma (repoussé) işçiliği ile Osmanlı İmparatorluk Arması (Arma-i Osmanî) ve Sultan tuğrası dekorlu. Uzakdoğu damgalı porselen fincanları çok renk mine ile stilize dekorlu, altın yaldız bezemeli. Kuş figürlü sapları altın vermeyli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zarif örnekleridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Fincan Ölçüsü: 3 x 9 cm. (her biri)
Tabak Çap: 12 cm. (her biri)
Ağırlık: 33 gr.