• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 27

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.

Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.

  • Kategori: Gümüş
Lot: 136 » Gümüş

RUS 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ TÜTÜN TABAKASI

19.Yüzyıl. Rus. Gümüş. 84 ve “PJS” usta damgalı. Savat işçiliği ile eserin ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise stilize floral motifler çalışılmış. Estetik ve işçilik yönü ile dikkat çeken koleksiyonluk bir örnektir.

Ölçüler: 1.5 x 10 x 7 cm.
Ağırlık: 165 gr.

Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.

Detaylar
Lot: 137 » Gümüş

OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ HAMAYIL

19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise camii tasviri çalışılmış. Üstten sürgü kapaklı, orijinal zincir askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.

Ölçüler: 6.5 x 8 cm.
Zincir Uzunluğu: 66 cm.
Ağırlık: 147 gr.

Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.

Detaylar
Lot: 138 » Gümüş

OSMANLI 19.YÜZYIL SAVATLI GÜMÜŞ HAMAYIL

19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Savat tekniği ile Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize dekorlu. Ön yüzüne “Osmanlı Saltanat Arması”, diğer yüzüne ise camii tasviri çalışılmış. Üstten sürgü kapaklı, orijinal zincir askılı. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı İslam Kültürü’nün ikonik bir objesi ve nadir koleksiyonluk örneğidir.

Ölçüler: 6.5 x 8 cm.
Ağırlık: 150 gr.

Savat sözcüğü, Arapça “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adı olmuştur. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır: Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması.

Detaylar
Lot: 139 » Gümüş

OSMANLI 19.YÜZYIL VAN İŞİ SAVATLI GÜMÜŞ KEMER

19.Yüzyıl. Osmanlı. Van işi. Eski Türkçe “Van” ve Ermenice “H.Kh” usta damgalı. Yoğun altın vermeyli. On dört gümüş madalyondan oluşmakta, tokası telkâri işçilikli. Madalyonlar içerisi savat tekniği kullanılarak oluşturulmuş Osmanlı Saltanat Arması, Sultan tuğrası ve Osmanlı topraklarından peyzaj tasvirleri ile bezeli. Türünün zengin tasarıma sahip koleksiyonluk örneğidir.

Referans: Eserin usta damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 98.sayfasında yer almaktadır.

Uzunluk: 79 cm.
Ağırlık: 390 gr.

 Savat, “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adıdır. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır; Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması. Savat alaşımı, bir ölçü gümüş, dört ölçü bakır, dört ölçü kurşun ve yeteri kadar kükürtten hazırlanır. Eserde önceden açılmış olan kalem kanallarına ekilerek kullanılabildiği gibi (ekme savat), boraksla karıştırılarak çamur haline getirildikten sonra bu boşluklara doldurularak (sürme savat olarak)da kullanılabilir. Ekilen veya sürülen savat, ocak ateşine tutulup yeniden eritilerek, kalem boşluklarını tamamen doldurması sağlanır. Soğutulduktan sonra zeminle bütünleşen savat, su zımparasıyla tesviye edilir, keçeyle parlatılıp cilalanarak işlem tamamlanır.

Detaylar
Lot: 140 » Gümüş

OSMANLI SAVATLI GÜMÜŞ KAMÇI

Osmanlı. Hicri 1328 tarihli. Gümüş. Savat işçiliği ile stilize geometrik ve floral dekorlu, kazıma (grave) tekniği ile tezyinli. Türünün koleksiyonluk örneğidir.

Uzunluk: 44 cm.
Ağırlık: 132 gr.

Savat, “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adıdır. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır; Önce kalemkârlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması. Savat alaşımı, bir ölçü gümüş, dört ölçü bakır, dört ölçü kurşun ve yeteri kadar kükürtten hazırlanır. Eserde önceden açılmış olan kalem kanallarına ekilerek kullanılabildiği gibi (ekme savat), boraksla karıştırılarak çamur haline getirildikten sonra bu boşluklara doldurularak (sürme savat olarak)da kullanılabilir. Ekilen veya sürülen savat, ocak ateşine tutulup yeniden eritilerek, kalem boşluklarını tamamen doldurması sağlanır. Soğutulduktan sonra zeminle bütünleşen savat, su zımparasıyla tesviye edilir, keçeyle parlatılıp cilalanarak işlem tamamlanır.

Detaylar
Lot: 148 » Gümüş

SULTAN II.ABDÜLHAMİD TUĞRALI GÜMÜŞ ÇİFT GELİN NALINI

19.Yüzyıl. Osmanlı. Gümüş. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı, sah ve çeşnili. Çift. Ahşap iskeletli takunyaların ajurlu gümüş aplikeleri Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize floral motifler ile bezeli, çevresi gümüş bordür ile çevrili. Osmanlı Kültürü’nde önemli bir yer tutan “Gelin Hamamı”nda giyilen ikonik eserler, Osmanlı Gümüş Sanatı’nın zor tesadüf edilen koleksiyonluk örnekleridir.

Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.

Ölçüler: 12 x 22 x 10.5 cm.

Ağırlık: 655 gr.

Osmanlı döneminde düğün eğlencelerine pazartesi günü çeyizin güvey evine gönderilmesi ile başlanırdı. Çeyiz alayının önünde, kumaşlar, meyve ve çiçeklerle ağaç şeklinde süslenmiş nahıllar taşınırdı. Salı günü yapılan gelin hamamından sonra, çarşamba akşamı gelin evinin hareminde kına gecesi düzenlenirdi. Hamamların, Osmanlı Kültüründe önemli bir yer tutmasının en temel nedeni dini inançlar idi. Kur'an'a göre temizlik dindarlığın önemli değil, ‘asli’ bir parçasıydı ve bu mermer tapınaklar banyo, masaj ve sohbetten oluşan bir toplumsal yaşamın ortaya çıkmasını sağlıyordu. Kapalı kapılar ardında yaşamını sürdürmek zorunda olan Osmanlı kadınının sosyalleşebildiği tek yer burasıydı. Varlıklı kadınlar bile evlerinde özel hamamları bulunmasına rağmen, haftada en az bir kez mahalle hamamına giderlerdi. Hanımlar hamama tas, havlu, fırça, kına, sürme, bir kalıp Girit sabunu ve nalınlarıyla beraber ve hizmetkârlar eşliğinde gidilirdi.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 2
sonraki