Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN İNİSİYALLİ PORSELEN TABAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) inisiyalli. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren müstesna eserin iç bordüründe altın ile çekilmiş Sultan II.Abdülhamid Han’ın latin harfleri ile oluşturulmuş “A.H” inisiyali yer almakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı ve pembe renk boyamalı, altın yaldız bezemeli. TBMM Milli Saraylar “150 Yılın Sessiz Tanıkları, Saray Porselenlerinden İzler” adlı kitapta benzer örnekler mevcuttur. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmekte olan ve padişaha özel yapılmış olması sebebi ile de ayrıca büyük önem arz eden, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 23 cm.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN'IN KIZI AYŞE SULTAN’A AİT “BACCARAT” KARAF
19.Yüzyıl sonu. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası eser, Fransa Kralı 15.Louis’nin Kraliyet emri ile kurulan “Baccarat” tarafından Ayşe Sultan için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Billur renk yüzeyi kesme (grave) tekniği ile çok zengin geometrik dekorlu, merkezdeki madalyon içerisi altın yaldız ile bezenmiş “Hanedan Tacı” ve “Ayşe Sultan” inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserdir.
Yükseklik: 16.5 cm.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN'IN KIZI AYŞE SULTAN’A AİT “BACCARAT” KRİSTAL TAKIM
19.Yüzyıl sonu. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası tepsi, karaf ve iki kadehten oluşan takım, Fransa Kralı 15.Louis’nin Kraliyet emri ile kurulan “Baccarat” tarafından Ayşe Sultan için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Billur renk yüzeyleri kesme (grave) tekniği ile çok zengin geometrik dekorlu, merkezdeki madalyonlar içerisi altın yaldız ile bezenmiş “Hanedan Tacı” ve “Ayşe Sultan” inisiyalli. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserlerdir.
Tepsi Ölçüsü: 23 x 33 cm.
Karaf Yüksekliği: 34 cm.
Bardak Yüksekliği: 16 cm. (her biri)
FRANSIZ 19.YÜZYIL “İSVEÇ BAŞBAKANI KARL STAAFF”A İTHAFLI ALTIN VERMEYLİ BRONZ KONSOL SAAT
19.Yüzyıl. Fransız. Turquerie Sanat Akımı’nın etkisinde üretilmiş. Sultan ve Hanım Sultan tasvirli. Hanım Sultan’ın tacı ve kol manşeti “Yakut” taş mıhlı. Eserin yan yüzeyi kazıma (grave) tekniği ile “Statsministern Karl Staaff / Başbakan Karl Staaff” ibareli. K.Staaff (1860-1915) 20.Yüzyıl başında iki dönem başbakanlık yapmıştır. Turquerie Sanat Akımı’nın etkisi altında bronzdan son derece görsel ve estetik şekilde tasarlanılarak imal edilmiş. Sıvama altın vermeyli. Kadranı Romen rakamlı. Orijinal kurma anahtarı mevcut. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 40 x 32 x 11 cm.
KAVALALILAR HANEDANI'NDAN “HIDİV” İSMAİL PAŞA’YA AİT GÜMÜŞLÜ “BOYNUZ” TAKIM
19.Yüzyıl. Saray işi. Hıdiv Hanedan parçası. İngiliz, Queen Victoria imalat ve garanti damgalı. Sultan Abdülaziz Han’dan aldığı fermanla Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk Hıdiv’i olan “İsmail Paşa” inisiyalli ve Hıdiv tacı dekorlu. Hanedan’ın yüksek zevkini gözler önüne seren takım kallavi ebatlarda iki bardak ve sürahiden oluşmakta. Müstesna eserlerin gövdesi boynuz, taban ve ağız bölümleri gümüştür. Kavalalı Mehmed Ali Paşa’nın torunu İsmail Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, estetik harikası gerçek koleksiyonluk şaheserlerdir.
Karaf Yüksekliği: 31 cm.
Bardak Yüksekliği: 18 cm. (her biri)
Ağırlık: 1049 gr.
AYASOFYA-I KEBİR HATÎBİ REÎSÜ’L-HUTEBÂ MÜHRÜ
Osmanlı. Gümüş. Hicri 1342 tarihli. Hakkâk “Fehmi” imzalı. Hafız Mehmed Nazif’in mührü. Hakkâkı tarafından Eski Türkçe ile “Ayasofya-ı Kebir Hatîbi Reîsü'l-Hutebâ es-Seyyid el-Hac Hafız Mehmed Nazif, 1342” kazınmış. Sapı Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 25 x 22 mm.
Ağırlık: 9 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN’A AİT MURASSA ALTIN EMPERYAL CEP SAATİ
“Abdülhamid Han bin Abdülmecid el-muzaffer daima (el-Gazi)”
19.Yüzyıl. Osmanlı. İslam Halifesi ve Osmanlı Sultanı II.Abdülhamid Han’ın şahsına özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. 18 ayar altın üzeri elmaslarla bezeli, “Fatio-Junod, Geneve” yapımı, 1305 seri numaralı. Emperyal eserin ön kapağında Sultan’ın Osmanlıca “el-Gazi” mahlaslı inisiyali, arka kapağında ise Latin harfli inisiyali bulunmakta. Altın, mineli ve elmas taşlı kurma kolu ile birlikte. Orijinal muhafazası içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Müstesna eser paha biçilmez ve ele geçmez gerçek müzelik şaheserdir.
Provenans: Osmanlı Hanedan Ailesi Koleksiyonu. Eser “Provenans Mektubu” ile teslim edilecektir.
Çap: 47 mm. (tepe dahil 60 mm.)
Kurma Kolu Uzunluk: 25 mm.
Ağırlık: 58 gr.
SULTAN MEHMED REŞAD HAN İNİSİYALLİ EMPERYAL MURASSA ALTIN TABAKA
“Mehmed Han bin Abdülmecid el-muzaffer daima”
Osmanlı. Hanedan parçası. Sultan V.Mehmed Reşad Han inisiyalli. 1909-1918 tarih aralığı. 12 ayar altın garanti ve usta damgalı. Altın üzeri elmas ve yakutlarla bezeli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize zarif dekorlu. Estetik harikası eserin ön kapağında ve kutusunda Sultanın lale formlu inisiyali kullanılmış. Fevkalade kondisyonda. Orijinal muhafazası ile birlikte. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Muhafaza Ölçüsü: 13 x 13 cm.
Tabaka Ölçüsü: 8 x 7 cm.
Ağırlık: 102 gr.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “MEHMED CEMİL PAŞA”YA AİT TEPSİ
19.Yüzyıl. Fransız. “Charles Halphen” imalat damgalı, seri numaralı. Merkezi Eski Türkçe ile “Mehmed Cemil” ibareli. Sultan Abdülaziz Han döneminde Hariciye Nazırlığı ve Paris Sefirliği görevlerinde bulunmuş Mehmed Cemil Paşa’ya ait. Kallavi ebatlarda, çift kulplu. Gümüş kaplama, Rokoko üslubunda zengin dekorlu. Yüksek kıymette, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 47 x 70 cm.
SADRAZAM DAMAT FERİD PAŞA’YA AİT SAVATLI GÜMÜŞ KAMÇI
Osmanlı. Hicri 1335 tarihli, Amel-i Nuri usta imzalı. Eski Türkçe ile “Yadigâr, oğlum Mehmed Ferid’e” şeklinde ithaflı. Sultan Vahdettin Saltanatı’nda sadrazamlık yapan ve Sultanın kızkardeşi Mediha Sultan ile evli olan Sadrazam (Damat) Mehmed Ferid Paşa’ya babasından armağan. Üst düzey savat işçiliği ile stilize geometrik ve floral dekorlu, kazıma (grave) tekniği ile tezyinli, altın vermeyli. Zinciri ve deri kamçısı orijinal. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik anlayışının en güzel örneklerinden, ele geçmez yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Gümüş Uzunluğu: 45 cm.
Kamçı Uzunluğu: 55 cm.
Ağırlık: 125 gr.
Savat, “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adıdır. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır; Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması. Savat alaşımı, bir ölçü gümüş, dört ölçü bakır, dört ölçü kurşun ve yeteri kadar kükürtten hazırlanır. Eserde önceden açılmış olan kalem kanallarına ekilerek kullanılabildiği gibi (ekme savat), boraksla karıştırılarak çamur haline getirildikten sonra bu boşluklara doldurularak (sürme savat olarak)da kullanılabilir. Ekilen veya sürülen savat, ocak ateşine tutulup yeniden eritilerek, kalem boşluklarını tamamen doldurması sağlanır. Soğutulduktan sonra zeminle bütünleşen savat, su zımparasıyla tesviye edilir, keçeyle parlatılıp cilalanarak işlem tamamlanır.