Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
EMİL BRENK İMZALI “OTOMAT” KUŞ KUTUSU
1907 senesinde üretime başlayan Alman sanatçı Emil Brenk’in “Emil’s Heritage” koleksiyonundan. Emil Brenk imalat damgalı, yüzyıl başı 1910’lar. Realist tasarlanmış (otomat) öten kuş kutusunun aynısı Moskova (David Iakobachvili M.C) Museum Collection’da yer almaktadır. Kasası üst düzey kazıma (grave) işçiliği ile Rokoko üslubunda stilize dekorlu, üstten kapaklı, kapağı ayna cilalı, haznesi ajurlu. Ön yüzde yer alan sürgülü anahtarı aktifleştirildiğinde kapağı açılarak kuşu ortaya çıkarmakta, program tamamlandığında ise kuşu ajurlu hazneye tekrar gizleyerek otomatik olarak kapanmakta. Program esnasında renkli tüylere sahip realist kuş hareket ederek döner ve kanat çırpar, gagasını oynatarak gerçekçi kuş cıvıltıları çıkartarak öter. Orijinal kuş formunda tasarlanmış anahtarı ile birlikte. Kusursuz çalışan eser fevkalade kondisyondadır. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin aynısı, Moskova “Museum COLLECTION” Envanterine “No:2100/DPI” ile kayıtlıdır. (David Iakobachvili M.C)
Ölçüler: 5 x 10 x 7 cm.
Anahtar Ölçüleri: 4 x 3 cm.
Ağırlık: 482 gr.
*Eserin videosu mevcut olup linki detay bölümündedir.
Eser videosunu izlemek için aşağıdaki linke tıklayınız;
OSMANLI 18.YÜZYIL SARAY İŞİ “EDİRNEKÂRİ” MÜZELİK MAHFAZA
Osmanlı. 18.Yüzyıl. Edirnekâri. Saray işi. Müstesna mahfaza ıhlamur ağacından konik formda ve üstten kapaklı olarak tasarlanmış, Osmanlı Rokokosu üslubunda çok renk tempura boya ve altın yaldız kullanılarak dekore edilmiş. Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpan Edirnekâri Sanatı’nın yüksek kıymete haiz ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Yükseklik: 16 cm.
Edirnekari, 14.Yüzyıldan başlayarak Edirne’de ahşap üzerine oyma, yaldızlama ve boyama biçiminde yapılan süslemelerin genel adıdır. Edirne’ye has manasında “Edirnekari” olarak adlandırılan ahşap işçiliği Türk Ahşap Sanatı’nda 16. Yüzyıldan itibaren Edirne gibi İstanbul’da da ahşap sanatçılarının uyguladığı bir tekniktir. Genelde çok renk bitkisel motifler kullanılarak lake tekniğinde ve tempura boya kullanılarak yapılan ve Türk geleneksel evlerinin ve saraylarının tavan süslemelerinde, kapı, dolap, sandık, kavukluk, rahle, cilt kapakları gibi dekorasyon elemanlarında uygulanmaktadır. Edirnekâri, 19.Yy’ın ortalarına kadar kullanıldı ve büyük ustalar yetişti. Barok tarzında ancak Osmanlı’ya özgü bir stilde yapılan oyma ve kakma işçiliği ile lake tekniğinin buluştuğu bu güzel eserler Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpmaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL HAS KEHRİBAR MURASSA TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Orijinal muhafazası içerisinde estetik harikası tespih, ağızlık ve enfiye kutusundan oluşan murassa takım. Tespih has kehribar, beyzi kesim, altın kamçılı. Ağızlık (tek parça) has kehribar, altın aplikeli. Enfiye kutusu (tek parça) has kehribar, yakut taşlı, altın aplikeli. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ağızlık Uzunluğu: 16 cm.
Tespih Uzunluğu: 36 cm.
Kutu Ölçüsü 5 x 7 cm.
Ağırlık: 126 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ SAPLI “MAVİ OPAL” MÜHÜR
19.Yüzyıl. Osmanlı. Mavi opal, gümüş saplı. Mehmed Necip’e ait şahıs mührü. Hakkâk "Hakkı" imzalı. Hicri 1305 tarihli. Dönerli, üç yüzlü. Müstesna mührün iki yüzüne sırasıyla Eski Türkçe ile “Mustafa bin Mehmed Necip 1305” ve “Necip 1305” kazınmış, bir yüzü ise boş bırakılmıştır. Gümüş sapı Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Fevkalade kondisyonda. Türünün ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 4 x 2 cm.
Ağırlık: 9 gr.
RUS İMPARATORLUK ARMASI
19.Yüzyıl. Rus. 1883 senesinde kabul edilen 2.versiyon İmparatorluk Arması. Altın vermeyli. Gümüş aplikeli kadife standı ile birlikte. Ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 13 x 8 cm.
Ağırlık: 43 gr.
OSMANLI HARBİYE NAZIRI ve BAŞKUMANDAN VEKİLİ ENVER PAŞA’ YA ÖZEL YAPILMIŞ “CENK HATIRASI” KALEMTRAŞ
“Başkumandan vekili Enver Paşa Hazretlerine Çanakkale Harbi'nde Mevkii-ı Müstahkemi’nin Cereyan-ı Cenk Hatırası”
Hicri 1332 tarihli. Osmanlı hattat kalemtraşı formunda tasarlanmış müstesna eser, Çanakkale Müstahkem Mevkii Kumandanlığı tarafından Enver Paşa’ya “Cenk Hatırası” olarak Çanakkale Bombardımanı’nda düşmanın attığı top mermisinden özel olarak yapılmış ve takdim edilmiştir. Enver Paşa'nın eşi Naciye Sultan’ın kardeşi Şehzade Mehmed Şerefeddin Efendi Koleksiyonu’ndan çıkma Enver Paşa'ya ait kalemtraşın sap ve bıçak kısmında kazıma (grave) tekniğiyle Eski Türkçe ile "Başkumandan vekili Enver Paşa Hazretlerine Çanakkale Harbi'nde Mevkii-ı Müstahkeminin cereyan-ı cenk hatırası. 5 (Rumî 18 Mart) Mart hücumunda düşmanın Dardanos Bataryası'na attığı tahrip danesinden mamuldür. Sene 1332" ibaresi yer almaktadır. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Hanedan üyesi, İttihat ve Terakki Cemiyeti'nin ileri gelenlerinden Harbiye Nazırı Enver Paşa’ya ithaflı, Çanakkale Savaşı'yla ilgili eşsiz bir parça olması sebebiyle de ayrıca önem arz eden ele geçmez müzelik eserdir.
Provenans: Şehzade Mehmed Şerefeddin Efendi Koleksiyonu.
Uzunluk: 20 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL PULAT TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Dolmabahçe Sarayı önünde Saltanat Kayığı konulu. Oval formlu, çift kulplu ve yüksek kenarlı. Yeşil renk zemin üzerine çok renk ile çalışılmış stilize floral süslemeler ile dekorlu, altın yaldız bezemeli. 18.Yüzyılın sonunda Batı’da yapılmaya başlanmış pulat tepsiler, 1851 yılındaki Büyük Dünya Fuarı’nda (The Great Exhibition) ilk defa sergilenmiş ve Osmanlı’nın günlük yaşamının bir parçası olarak Osmanlı Pazarı’nda görülmeye başlanmıştır. İstanbul Galata ve Haliç bölgesinde çoğunluğu Yahudi tüccarlara ait yerel atölyelerde üretilmeye başlanmış bu eserler “sanat” ve “zanaat” arasındaki ince çizgide durarak çok değerli kültür varlıklarımız arasındaki yerini almıştır. Fevkalade kondisyonda. Türünün nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 64 x 47 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL PULAT TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Dolmabahçe Sarayı önünde Saltanat Kayığı konulu. Oval formlu, çift kulplu ve yüksek kenarlı. Kırmızı renk zemin üzerine çok renk ile çalışılmış stilize floral süslemeler ile dekorlu, altın yaldız bezemeli. 18.Yüzyılın sonunda Batı’da yapılmaya başlanmış pulat tepsiler, 1851 yılındaki Büyük Dünya Fuarı’nda (The Great Exhibition) ilk defa sergilenmiş ve Osmanlı’nın günlük yaşamının bir parçası olarak Osmanlı Pazarı’nda görülmeye başlanmıştır. İstanbul Galata ve Haliç bölgesinde çoğunluğu Yahudi tüccarlara ait yerel atölyelerde üretilmeye başlanmış bu eserler “sanat” ve “zanaat” arasındaki ince çizgide durarak çok değerli kültür varlıklarımız arasındaki yerini almıştır. Fevkalade kondisyonda. Türünün nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 64 x 47 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL HOŞAF KAŞIĞI KOLEKSİYONU
19.Yüzyıl. Osmanlı. 9 adetten oluşan koleksiyon. Fildişi, bağa (kaplumbağa kabuğu), boynuz, kemik ve mercan gibi kıymetli ve çeşitli malzemelerden yapılmış. Mercan süslemelerden teki “dragon” tasvirli. Fevkalade kondisyonda. Sahibine göre değer ve sanatsal özellikler taşıyan, yemeğin çeşidine uygun olarak biçim ve boyut farklılıkları gösteren bu tip kaşıklar doğal malzemeden yapılmakta ve hafif içimlerde kullanılmaktaydı, sıcak içimlerde ise ılıklaştırma özelliğine sahipti. Türünün en kıymetli ve estetik örneklerinden seçilmiş özel koleksiyon.
Uzunluklar: 26 cm. - 24 cm.- 22 cm. - 21 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TOPHANE İŞİ” ÇİFT FİNCAN ve TABAĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Çift. Kırmızı lüleci çamurundan imal edilmiş. Madalyonlar içerisi Sultan II.Abdülhamid Han tuğralı, altın yaldız bezemeli. Türünün estetik ve koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Fincan Ölçüsü: 4 x 7 cm.
Tabak Çap: 9 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TOPHANE İŞİ” ÇUBUKLU LÜLE TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Usta damgalı, Constantinople ibareli. Merkezi “Çapa”, gövdesi “Ay-Yıldız” motifleri ile bezeli. Kırmızı lüleci çamurundan imal edilmiş, altın ve gümüş yaldız bezemeli. Üç parçadan müteşekkil çubuğu kehribar emzikli. Orijinal deri muhafazası içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tophane Sanatı’nın estetik ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Lüle Ölçüsü: 8 cm.
Çubuk Uzunluğu: 18 cm. (her biri)
Açık Uzunluk: 59 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “TOPHANE” KAYSERİYE ÇUBUK TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Sultani özelliklerde. Müstesna çubuk takımı Tophane işi lüle, Kayseriye çubuk ve imameden oluşmakta. Tophane işi lülesi “Dev Lüle” tabir edilen boyutlarda. Kırmızı lüleci çamurundan yapılmış, çanağı geniş, iri kabartma dilimli, floral süslemeli, yoğun ve zengin altın yaldız bezemeli. Kehribar imamesi (ağızlık) 3 parçadan müteşekkil. Yıldız taşı bilezikli. Göbeği 22 ayar altın üzerine üst seviye işçilikle pembe, kırmızı ve su yeşili renk mine ile tezyinli. Uzun “Kayseriye” çubuklu. 141 cm.’lik çubuğu en kıymetli ve makbul “Ortaköy Yasemini”nden, boğumlu ve sırma örgülü.
Osmanlı Sarayı’nda tütün özel bir merasimle bu tip çubuk takımları ile içilirdi. Bu düzeni çubukçubaşı / çubuk ağası emrindeki 10 çubukçu ve bir ateşçiyle “adab-ı mahsus” ile idare ederdi. Saraya en kıymetli çubuklar İstanbul Ortaköy’de bu iş için kurulan Yasemin Bahçeleri’nden çok meşakkatli ve uzun uğraşlar sonucu hazırlanır gelirdi. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden olan müstesna eser fevkalade kondisyondadır. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan Osmanlı Tophane Sanatı’nın ele geçmez dev boyutlarda, yüksek kıymete sahip müzelik şaheseridir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Çubuk Uzunluğu: 141 cm.
İmame Ölçüleri: 14 x 3.5 cm.
Lüle Ölçüleri: 6.5 x 12 cm.
Tütün,1500 yıllarında Antiller’den İspanyol gemicileri vasıtasıyla İspanya’ya ve oradan Avrupa’ya yayılmıştır. Anadolu’ya ise Osmanlı İmparatorluğu zamanında (1605) Venedikli tüccarlar tarafından sokulmuş ve kullanılışı kısa bir zamanda yayılmıştır. Tütün bitkisi, kurutulmuş yaprakların yakılması ile ortaya çıkan dumanın içe çekilmesi veya tozlarının enfiye halinde buruna çekilmesi veya özel işlem görmüş yapraklarının çiğnenmesi suretiyle kullanılırdı. Osmanlı’nın tütüne olan ilgisi kuşkusuz döneminde tütün tabakaları, nargile, ağızlık ve lülelerin özel olarak Osmanlı zevkine uygun yeni formlar ve tasarımlarla üretilmesi ve kullanılması ile kendi sanatkârlarını, modasını ve sanat eserlerini yaratmıştır. Bu nesnenin lüle ve pipolarla içilmesi Türkün tükenmez el sanatlarına bir yenisini daha ilave ederek “Lülecilik Sanatı”nı ortaya çıkartmıştır. Tophane işi eserlerin en eskilerinin 18.Yüzyılın sonlarına doğru yapıldığını, en güzel örneklerini de 19.Yüzyılın sonlarına doğru verdiğini üzerlerine vurulan mühür ve imzalardan anlamaktayız. Tophane işi eserler yapım aşamasında kısaca lüleci çamuru tabir edilen süzülmüş ve dinlendirilmiş çamurdan el ile tornada imal edilir, kendi renginde bir astarla sıvanır, birçok teknikle nakışlanır ve mühürlenmiş olarak fırınlanırdı. Fırından sonra tekrar astarlanarak elde çuha parçaları ile ovunarak parlatılır ve altın varaklarla bezenir. Ve tekrar altın yaldızın pişeceği kadar az hararetli bir fırınlamadan sonra tekrar çuhalarla ovulur ve Arasta’nın satış dolabının raflarındaki yerini alırdı.
OSMANLI 19.YÜZYIL “AFYON İŞİ” AĞIZLIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Afyon işi. Kehribar uçlu. Merkezi altın kakma “JAC. HOFFMANN” ibareli, gümüş kakma stilize dekorlu. Orijinal muhafazası içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Türünün estetik tasarıma sahip, nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 11 cm.
Ağırlık: 18 gr.
BONAPARTE HANEDANI’NA ÖZEL YAPILMIŞ SARAY İŞİ “CHRISTOFLE” SUNUM
19. Yüzyıl. Fransız. Saray işi, Hanedan’a özel yapım. Christofle imalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Müstesna eserin iki parçasına kazıma (grave) tekniği ile inisiyalli “Fransa İmparatorluk Arması” çalışılmış. Kapak tutamağı “Fransa İmparatorluk Kartalı” formunda. Yoğun altın vermeyli. Kallavi boyda tasarlanmış, geniş iç hacimli, floral unsurlar ile oluşturulmuş yüksek ayaklı ve çift kulplu. Kral Louis Philippe ile Orleans Ailesi’nin resmi üreticisi olan ve III.Napolyon'un desteği ile Tuileries Sarayı ve Maximilien Chapultepec Sarayı ile Osmanlı Sarayı’na özel siparişler yapan Christofle’ın özel üretimlerinden. Hanedan’a yapılmış olması sebebi ile büyük önem arz eden, Christofle şaheseri yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 32 x 33 cm.
Christofle, Kuyumcu Charles Christofle (1805-1863) tarafından 1830 yılında kuruldu. Kral Louis Philippe ile Orleans Ailesi’nin resmi üreticisidir. Lord Elkington ve Comte Henri tarafından da desteklendi ve birçok konuda Fransa’da döneminin tek lisanslı ve patentli firması oldu. İstisnai olarak Paris Opéra Garnier tepesinde heykelleri bulunmaktadır. III.Napolyon'un desteği ile Tuileries Sarayı ve Maximilien Chalputepec Sarayı koleksiyonunu oluşturdu. Ayrıca Osmanlı Sarayı’na “Sultan Abdülaziz ve Sultan II.Abdülhamid” için özel siparişler yapan Christofle sayısız onur madalyası kazanmıştır.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “TUZZIOLI” İMZALI KUTU
19.Yüzyıl. Fransız. Kallavi ebatlarda. Altın vermeyli. Kapak üzeri gravür tekniği ile realist saray yaşamı konulu resim çalışmalı. Gövdesi girlandlarla bezeli, stilize floral tezyinatlı. Üstten kapaklı ve kilit mekanizmalı, içi kadife kaplı. Türünün koleksiyonluk ve seçkin bir örneğidir.
Ölçüler: 10 x 33 x 13 cm.
OSMANLI ABANOZ ITRİYAT KUTUSU
Osmanlı. Hicri 1332 tarihli. Kapak üzeri Eski Türkçe ile “Beni Râm-ı Mülcend Karhane-i Itır. 1332” ibareli. Stilize floral ve geometrik motiflerle bezeli abanoz mahfaza üstten kapaklı, kapak içi aynalı, aynası altın yaldız çerçeveli ve şişe hazneli olarak tasarlanmış, kilit mekanizmalı. Altın yaldız bezemeli dört adet koku şişesi ile birlikte. Ele geçmez nadir koleksiyonluk eserdir.
Kutu Ölçüsü: 11 x 13 x 10 cm.
Parfümlük Yüksekliği: 6.5 cm.
Abanoz eski çağlardan beri çok değerli sayılmıştır. Pek çok imparator ve kral abanozdan asalar yaptırmış, hatta zehirin etkisini giderdiğine inanarak abanozdan kadehler kullanmıştır. Tevrat'ta tarihi Sur kentindeki abanoz ticaretinden söz edilmektedir. Ayrıca Binbir Gece Masalları'nda anılan değerli mallardan biri de abanozdur.
OSMANLI 19.YÜZYIL GÜMÜŞ SAPLI “OPAL” MÜHÜR
19.Yüzyıl. Osmanlı. Opal, gümüş saplı. Mehmed Tâhir’e ait şahıs mührü. Hakkâk “Azmi” imzalı. Hicri 1306 tarihli. Dönerli, üç yüzlü. Müstesna mührün üç yüzüne sırasıyla Eski Türkçe ile “Es-Seyyid Mehmed Tâhir 1306, Azmi”, “Mehmed bin Mehmed Tâhir 1306, Azmi” ve “Tâhir 1306, Azmi” kazınmış. Gümüş sapı Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Fevkalade kondisyonda. Türünün ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 4 x 2 cm.
Ağırlık: 11 gr.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “KANTAŞI” ALTIN VERMEYLİ YAZIHANE TAKIMI
19.Yüzyıl. Fransız. Orijinal meşin muhafazası içerisinde, sapları kıymetli kan taşından mamül mektup açacağı, kalem ve mühürden oluşan set. Rokoko üslubunda kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile dekorlu. Mühürleri kazınmamış. Fevkalade kondisyonda. Türünün yüksek kıymete haiz ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Kalem Uzunluğu: 17 cm.
Mühür Uzunluğu: 9 cm.
Zarf Açacağı Uzunluğu: 21 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL BRONZ AMPİR EL AYNASI
19.Yüzyıl. Fransız. Ampir stili. Bronzdan mamul, patineli. Merkezi mitolojik büst tasvirli. Orijinal aynası bizoteli. Fevkalade kondisyonda. Türünün nadir çıkan, estetik tasarıma sahip koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 26 x 11 cm.
İNGİLİZ “TURQUERIE” TARİHİ YARIMADA TASVİRLİ MAHFAZA
İngiliz. Turquerie Sanat Akımı’nın etkisinde deve kemiğinden imal edilmiş ve elle renklendirilmiş. Minyatür boyda. Gövdesine panaromik “İstanbul” manzarası çalışılmış. Muhafazası ile birlikte. Müstesna eser gerçek bir vitrin objesi ve ele geçmez bir örnektir.
Ölçüler: 5 x 3.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL BRONZ KANDİL
18.Yüzyıl. Osmanlı. Kallavi ebatlarda bronz ve bakırdan imal edilmiş. Ajurlu, kazıma (grave) tekniği ile stilize dekorlu. Şişkin gövdeli, geniş ağızlı, ağzı dilimli, askı zincirli, asma kancalı. Ebatları ile dikkat çekici türünün nadir görülen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 33 x 27 cm.
FRANSIZ “ART-NOUVEAU” GAZ LAMBASI
19.Yüzyıl sonu. Fransız. Art-Nouveau. Mekanizması “R.Ditmar, Wien” üretimi. Ajurlu kaidesi bronz, yoğun altın vermeyli. Cam haznesi stilize üzüm salkımları ve asma yaprakları ile bezeli. Art-Nouveau Sanat Akımı’nın tüm karakteristik özelliklerine sahip koleksiyonluk eserdir.
Yükseklik: 49 cm.
Art-Nouveau, zarif dekoratif süslemelerin ön plana çıktığı, kıvrımların ve bitkisel desenlerin sıklıkla kullanıldığı bir sanat akımıdır. Köklerinin Britanya merkezli Arts&Crafts hareketine dek gittiği söylenebilir. Avrupa ve Amerika’yı etkilemiştir. 19.Yüzyıl sonu ve 20. Yüzyıl başında etkili olmuş bu akım ülkemizde “1900 Sanatı” ya da “Yeni Sanat” adlarıyla anılmakla birlikte birçok Avrupa ülkesinde bölgesel olarak değişik adlarla anılmış, adlara uygun olarak ta uygulamaların niteliklerinde değişiklikler görülmüştür. Art-Nouveau ismi ise 1896 yılında Paris’te açılmış olan dekoratif mobilya ve aksesuar satan bir mağazadan gelmektedir. Devlet salonuna kabul edilmeyen sanatçıların da bu tür eşyaların alım satımıyla ilgilenmeye başlamasıyla akım güçlenmiş ve anti-akademik bir nitelik kazanmıştır. Art-Nouveau zamanla klasizmi reddetmiştir. Bu toplumsal değişimi de yansıtan bir durumdur.
İSLAMİK 19.YÜZYIL LAKE HAT KUTUSU
19.Yüzyıl. Papier-Maché tekniği ile yapılmış, üstten kapaklı. Klasik üslup stilize tezyinatlı, yoğun altın yaldız bezemeli. Kemikten yapılmış ajurlu hazneye sahip kalemi ile birlikte. Türünün koleksiyonluk örneğidir.
Kutu Ölçüsü: 5.5 x 26 x 6 cm.
Zarf Açacağı Uzunluğu: 20 cm.