Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
ŞEKER AHMET PAŞA (1841-1907)
“Sultan Abdülaziz Han Tuğralı Yıldız Vazo”
Eski Türkçe ve Latin harfleri ile üç (3) imzalı. Natürmort. Mukavva üzerine yağlıboya ve altın yaldız.
1.Eski Türkçe ile “Ahmed Ali” imzası (sağ altta)
2.Eski Türkçe ile “Ahmed” imzası (sol altta)
3.Latin harfleri “Ahmed Aly” imzası (sol altta)
Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu için Sultan Abdülaziz Han tuğralı vazo çizimi. Sultan Abdülaziz Han’ın yaveri ve Sarayın sanat elçisi Şeker Ahmet Paşa’nın bugüne kadar görülmemiş başyapıtı. Sertifikalı.
Sertifika: Eserin, Sn.Bayram Karşıt tarafından 26.05.2022 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Benzer tek örnek "Türk Sanatının Büyük Ustaları Şeker Ahmet Paşa" kitabının 89. sayfasında bulunmaktadır. Aynı eser, Portakal Sanat ve Kültür Evi’nin 28.11.2010 tarihli müzayede kataloğunda Lot:543 olarak yer almıştır.
Ölçüler: 101 x 72 cm.
Türk ressam ve devlet adamı Şeker Ahmet Paşa 1841’de İstanbul’da doğdu. On dört yaşında Tıbbiye Mektebi’ne girdi. Üstün başarı gösterip, bu arada resim sanatında özel yeteneğini ortaya koyduğundan, öğrenciliği sırasında, bu okulun resim öğretmeni yardımcılığına atandı. Resimleri, Padişah Abdülaziz’in dikkatini çekti ve onun isteğiyle, Paris’te Türk öğrenciler için kurulmuş olan Mekteb-i Osmaniye’ye gönderildi. Boulanger ve Gerome gibi akademik sanat eğitimi veren atölyelerdeki dersleri de izledi. 1862’den 1871’e kadar Paris’te çalıştı. 1870’te Paris’te düzenlenen Evrensel Sergi’ye katıldı. Istanbul’a dönüşünde piyade yüzbaşısı rütbesiyle Tıbbiye Mektebi’ne resim öğretmeni oldu. Ayrıca Beyazıt, Zeyrek, Kaptan İbrahim Paşa ve Sultanahmet sanayi mekteplerinde resim dersleri verdi. Kolağası (kıdemli yüzbaşı) olarak Abdülaziz’in yaverliğini yaptı. 27 Nisan 1873’te İstanbul Sanayi Mektebi salonunda, Türkiye’deki ilk resim sergisini açtı. Portre, figür ve kompozisyon gibi türlerin pek denenmediği o devirde Şeker Ahmed Paşa, natürmortları ile dikkat çekti. İki yıl sonra, 1 Temmuz 1875’te bir sergi daha düzenledi. 1877’de dördüncü rütbeden Osmanlı nişanı aldı ve bir yıl sonra da kaymakam oldu. 1890’da ferikliğe (tümgeneralliğe) yükseldi ve 1907 yılına kadar sarayda yabancı konuklar teşrifatçısı olarak görev yaptı. Fransızcayı çok iyi bilen, iyi huyu, tatlı dili, dost severliğinden ötürü «şeker» lakabını kazanan Ahmed Paşa, İstanbul’da, Mercan semtindeki evinde büyük bir resim atölyesi kurdu, orada çalıştı ve birçok gence sanatını öğretti.
FENERCİ MEHMED ATÖLYESİ
“Mahmud Han bin Abdülhamid el-muzaffer daima”
19.Yüzyıl başı. 1808-1839 tarih aralığı. Kağıt üzeri suluboya ve guaj boya. Eski Türkçe ile “Sultan Mahmud Efendimizin Eyüpsultan Camii Şerifi’nde Selamlıkta Giysisi” ibareli. Fenerci Mehmed’in eserleri, döneminde Osmanlı Sarayı’na kadar ulaşmış ve Türk Medeniyeti Tarihi bakımından önemli bir kaynak olan ''Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye'' kitabında yer almıştır. Bilinen 3 adet albümü vardır. Bu albümlerden birincisi Topkapı Sarayı Koleksiyonu’nda Envanter No:A.3690 ile kayıtlıdır ve 97 resimden oluşur, ikincisi İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi Koleksiyonu’nda Envanter No:9362 ile kayıtlı olup 32 resimden oluşur, 97 resimden oluşan üçüncü ve son albüm ise Rahmi Koç Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Belgesel özellikli. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 24 x 18 cm.
OSMANLI SULTANLARININ SOYAĞACI
“Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) dönemi”
19.Yüzyıl. Tuval üzeri yağlıboya, duralite marufle. İmparatorluğun kurucusu Sultan Osman’dan başlayan ve Sultan Abdülmecid Han ile neticelenen, Sultan isimlerinin Osmanlıca ve Latin harfleri ile yazıldığı ve Tasvir-i Hümayun’ların soyağacının dallarına madalyonlar içerisinde ve hanedan silsilesini temsil etmek üzere birbirlerine çelenk dalları ile bağlı şekilde resmedildiği türünün en önemli örneklerinden biridir. Diğer örnekler Topkapı Sarayı, İsveç Gripsholm Sarayı ve Celsing Şatosu Koleksiyonları’nda yer almaktadır.
Literatüre göre; ilk Osmanlı Sultanlarının Soyağacı tablosu, İsveç kralı III.Gustav’ın siparişi ile Paris’te yaptırılmıştır. 1792’de d’Ohsson’un İstanbul’a döndüğünde Sultan III. Selim’e hediye ettiği soy ağacı sarayda büyük bir heyecan yaratmıştır ki, d’Ohsson İstanbul’daki en iyi ressamlara daha küçük boyutta soyağaçları yaptırıp padişah ve devlet erkânına hediye etmiştir. Osmanlı Sultanlarının Soyağacı tabloları saraydan çeşitli devlet erkânına, Avrupalı hükümdarlara ve yabancı temsilcilere sunulmuş, Osmanlı Hanedan imgesinin tüm dünyaya yayılması niyetiyle diplomatik ve propaganda amaçlı kullanılmıştır. Benzer örnekleri müze ve saray koleksiyonlarında bulunan, belgesel özelliği ile ön plana çıkan, ele geçmez bir şaheser ve müzelik bir yapıttır.
Müze Koleksiyonlarında olan örnekler;
Topkapı Sarayı / Türkiye
Gripsholm Sarayı / İsveç
Celsing Şatosu / İsveç
Ölçüler: 101 x 73 cm.
OSMANLI “FLAMA” SANCAK
18./19.Yüzyıl. “Hilal ve 7 Yıldız” temalı. Flama tipi direğe takılan ipek saten sancak, sırma saçaklı ve püsküllü. Yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 88 x 49 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SETTARE-İ ŞERİFE / KÂBE PUŞİDESİ
Kitabe: Bu örtünün yapımını Sultan Abdülhamid Han emretti, Mısır Hıdivi Abbas Hilmi tarafından yenilendi, Sene 1317
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1317 tarihli. İslam Halifesi ve Osmanlı Sultanı II.Abdülhamid Han ve Hıdiv Abbas Hilmi Paşa ibareli. Siyah atlas üzerine gümüş ve altın sırma ile dolgu sarma tekniğinde çalışılmış.
Üst bölümde yer alan kitabeye Ahzab Suresi’nin 56 ayeti; “Bismillâhirrahmânirrahîm, İnallâhe ve melâiketehu yusallûne alennebiyyi yâ eyyühellezîne âmenû sallû aleyhi ve sellimû teslîmâ / Kuşkusuz Allah ve melekleri, Nebi'ye salat ederler. Ey iman edenler! Siz de O'na salat edin. Tam bir bağlılıkla salat edin.”, altta yer alan kitabelere ise “Umire bi-Hamdi hâzihi inne Li-sünnetinâ mevlânâ Sultan Abdülhamid Hân” ve “Hâzihi hüdâ inne Li-sünnetinâ fîhi beynenâ Abbas Hilmi Paşa Hidîv-i Mısır, Sene 1317 / Bu örtünün yapımını Sultan Abdülhamid Han emretti, Mısır Hıdivi Abbas Hilmi tarafından yenilendi, Sene 1317” tatbik edilmiş.
Hac zamanında Sürre alaylarıyla birlikte saraydan kutsal topraklara gönderilen örtülerin, Hıdiv Abbas Hilmi Paşa tarafından yaptırlmış fevkalade tasarıma ve görsel etkiye sahip, manevi ve kutsal kıymeti tarifsiz, ele geçmez müzelik örneğidir.
Ölçüler: 206 x 115 cm.
OSMANLI KÂBE KUŞAĞI
Sultan II.Abdülhamid Han Halifeliği döneminde yapılmış. (1876-1909) Sertifikalı.
Kâbe kuşakları, her cepheye ikişer parça asılmak üzere sekiz parçadan oluşur. Müstesna eser 8 parçadan oluşan Kâbe Kuşağı’nın 4.parçasıdır. Gümüş ve altın sırma ile dolgu sarma tekniğinde üzerine Ali İmran Suresi’nin 92.ayeti tatbik edilmiştir; “Len tenâlûl birre hattâ tunfikû mimmâ tuhibbûn (tuhibbûne), ve mâ tunfikû min şey’in fe innallâhe bihî alîm(alîmun) / Sevdiğiniz şeylerden Allah yolunda harcamadıkça iyiliğe asla erişemezsiniz. Her ne harcarsanız Allah onu bilir.” Kuşak, döneminde Mekke’den getirildikten sonra deriyle çevrilip üst kısma halkalar dikilmiştir. Manevi ve kutsal kıymeti tarifsiz, paha biçilmez gerçek müzelik şaheserdir.
Sertifika: Eserin, Prof. Dr.Hülya Tezcan tarafından 03.09.2020 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur.
Ölçüler: 85 x 560 cm.
ŞEYH HAMDULLAH (1426-1520)
“Murakka”
15.Yüzyıl. Aharlı kâğıt üzerine is mürekkebi ile nesih hattıyla yazılmış. Ebrulu. 3 yaprak, iki sayfa. Her sayfası 17 satır. Altın duraklı, altın cetvelli. Hadis-i Şerifler yazılı. Hz.Ebubekir’den naklen Peygamber Efendimiz şöyle buyurdu” diye başlayan eserde “Hikmet, ahlak, diline sahip olmak, Allah’a hamd ve tespih etmek, Kur’an okumak, iyilik etmeki sabır, ashab ile ilgili konular” yazmakta. Eserin kapağına “Şeyh Merhum’un âlâ mahreçlerindendir” notu düşülmüş. Sertifikalı olan müstesna eser, Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Sertifika: Eserin, Mimar Sinan Üniversitesi Hat Anasanat Dalı Başkanı Dr.Hüseyin GÜNDÜZ tarafından 19.11.2020 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Türk Hattatları, Şevket RADO / Sayfa:49
Ölçüler: 23 x 48 cm.
OSMANLI “HAFIZ MEHMED VEHBİ EFENDİ” KETEBELİ KUR’AN-I KERİM / HİCRİ 1281
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1281 tarihli, “Hafız Mehmed Vehbi Efendi” ketebeli / Hocası Ebi-İbrahim Edhem Efendi. Sonunda “Hatim” duası mevcut. Üst düzey tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Hizip gülleri ile bezeli. Her sayfası 15 satır, sure başları altın. Son sayfasına “Lale” motifi çalışılmış. Orijinal deri cildinde. Türk Hat Sanatı’nın sanat değeri yüksek koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 20 x 13 cm.
AYASOFYA-I KEBİR HATÎBİ REÎSÜ’L-HUTEBÂ MÜHRÜ
Osmanlı. Gümüş. Hicri 1342 tarihli. Hakkâk “Fehmi” imzalı. Hafız Mehmed Nazif’in mührü. Hakkâkı tarafından Eski Türkçe ile “Ayasofya-ı Kebir Hatîbi Reîsü'l-Hutebâ es-Seyyid el-Hac Hafız Mehmed Nazif, 1342” kazınmış. Sapı Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 25 x 22 mm.
Ağırlık: 9 gr.
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN’A AİT MURASSA ALTIN EMPERYAL CEP SAATİ
“Abdülhamid Han bin Abdülmecid el-muzaffer daima (el-Gazi)”
19.Yüzyıl. Osmanlı. İslam Halifesi ve Osmanlı Sultanı II.Abdülhamid Han’ın şahsına özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. 18 ayar altın üzeri elmaslarla bezeli, “Fatio-Junod, Geneve” yapımı, 1305 seri numaralı. Emperyal eserin ön kapağında Sultan’ın Osmanlıca “el-Gazi” mahlaslı inisiyali, arka kapağında ise Latin harfli inisiyali bulunmakta. Altın, mineli ve elmas taşlı kurma kolu ile birlikte. Orijinal muhafazası içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Müstesna eser paha biçilmez ve ele geçmez gerçek müzelik şaheserdir.
Provenans: Osmanlı Hanedan Ailesi Koleksiyonu. Eser “Provenans Mektubu” ile teslim edilecektir.
Çap: 47 mm. (tepe dahil 60 mm.)
Kurma Kolu Uzunluk: 25 mm.
Ağırlık: 58 gr.
SULTAN MEHMED REŞAD HAN İNİSİYALLİ EMPERYAL MURASSA ALTIN TABAKA
“Mehmed Han bin Abdülmecid el-muzaffer daima”
Osmanlı. Hanedan parçası. Sultan V.Mehmed Reşad Han inisiyalli. 1909-1918 tarih aralığı. 12 ayar altın garanti ve usta damgalı. Altın üzeri elmas ve yakutlarla bezeli, kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize zarif dekorlu. Estetik harikası eserin ön kapağında ve kutusunda Sultanın lale formlu inisiyali kullanılmış. Fevkalade kondisyonda. Orijinal muhafazası ile birlikte. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Muhafaza Ölçüsü: 13 x 13 cm.
Tabaka Ölçüsü: 8 x 7 cm.
Ağırlık: 102 gr.
OSMANLI NİŞAN FORMLU IŞINSAL ELMAS BROŞ
Osmanlı. Yüzyıl başı. 3.5 karat elmas kakma nişan formunda ışınsal broş. Kolye ucu olarak da kullanılabilecek şekilde tasarlanmış. Fevkalade kondisyonda. Estetik ve gösterişli bir örnektir.
Ölçüler: 50 x 55 mm.
Ağırlık: 33 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ ELMAS KAKMA ALTIN “FİYONK” BROŞ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Osmanlı Mücevher Sanatı’nın boyutları ve ihtişamlı görüntüsü ile dikkat çeken ikonik örneği. İmparatoriçe Eugenie için saraydan yaptırılan ve Nilüfer Sultan Koleksiyonu’na dahil olan broşun benzeri. Fiyonk şeklinde tasarlanmış, iri elmaslarla bezeli, alt kısmı püsküllü. Püskülü mine işçiliği ile bezeli, elmas kakmalı. Osmanlının asaletini ve kudretini tüm ihtişamıyla gözler önüne seren yüksek kıymette, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin benzeri İngiltere Bonham’s Müzayede Evi’nin Ekim 2014 tarihli “Fine Jewellery” müzayedesinde 20.000-30.000 USD. estimate fiyatı ile satışa sunulmuştur.
(Lot:3) Evelyn Maddox Pope Trust Koleksiyonu.
Ölçüler: 50 x 60 mm.
Ağırlık: 29 gr.
Osmanlı İmparatorluğu’nun gelişmesi ve zenginleşmesi ile mücevhercilik giderek önem kazanmış ve İstanbul dünyanın önemli mücevher üretim merkezlerinden biri olmuştur. Bu dönemde, imparatorluğa yeni katılan bölge ve ülkelerde yaşayan toplumların birikimleri de eklendiğinden, kuyumculuk ürünlerinin çeşitlerinde belirgin bir artış olmuştur. Osmanlı topraklarında yaşamış çok sayıda etnik kimliklerin kültürünü ve binlerce yıllık uygarlıkların izlerini taşıyan Osmanlı kuyumculuğu, bu uygarlıklardan esinlenerek kendi özgün takılarını üretmiştir. Osmanlı Sarayı’nda çeşitli hizmet erbabı sınıflar mevcut olup bunlardan biri de “Ehl-i Hiref denilen sanatkârlar zümresiydi. Bunlar arasında yer alan kuyumcular Topkapı Sarayı'nın Orta Kapısı ile Akağalar Kapısı arasında kalan “Bîrun” denilen bölümde yaşamaktaydılar. Âmirlerine kuyumcu başı denirdi. Kuyumcular, devşirmelerin kabiliyetlilerinden yetiştirilirdi. Ehl-i hiref teşkilâtında kuyumculukla uğraşan pek çok ustanın ve çeşitli bölüklerin yer aldığı belgelerden anlaşılmaktadır ki, bunların başında altın işçiliği yapan "Zergerân" bölüğü gelmektedir. Yeşim, necef ve maden eserler üzerine altın kakmacılığı yapanlara "Zernişâni", taş yontucu ve işlemecilere "Hakkâkân", taşa foya yapanlara ise "Foyager" denilmekteydi.
RUS İMPARATORLUK ARMASI
19.Yüzyıl. Rus. 1883 senesinde kabul edilen 2.versiyon İmparatorluk Arması. Altın vermeyli. Gümüş aplikeli kadife standı ile birlikte. Ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 13 x 8 cm.
Ağırlık: 43 gr.
RUS 19.YÜZYIL St.PETERSBURG “GRACHEV” İMZALI MİNELİ GÜMÜŞ KUTU
19.Yüzyıl. Rus. Gümüş. 84 Kokoshnik, St.Petersburg imalat ve “Br.Grachev” usta damgalı. 1866 yılında Gavriil Petrovich Grachev tarafından St. Petersburg'da kurulan atölyenin özel üretimlerinden. Üst seviye mine işçiliği ile stilize dekorlu, altın vermeyli. Kallavi ebatlarda tasarlanmış, üstten kapaklı. Fevkalade kondisyonda. Rus İmparatorluk Sarayı resmi tedarikçisi Grachev imzalı, yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 5.5 x 21 x 12 cm.
Ağırlık: 1291 gr.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “MEHMED CEMİL PAŞA”YA AİT TEPSİ
19.Yüzyıl. Fransız. “Charles Halphen” imalat damgalı, seri numaralı. Merkezi Eski Türkçe ile “Mehmed Cemil” ibareli. Sultan Abdülaziz Han döneminde Hariciye Nazırlığı ve Paris Sefirliği görevlerinde bulunmuş Mehmed Cemil Paşa’ya ait. Kallavi ebatlarda, çift kulplu. Gümüş kaplama, Rokoko üslubunda zengin dekorlu. Yüksek kıymette, ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 47 x 70 cm.
SADRAZAM DAMAT FERİD PAŞA’YA AİT SAVATLI GÜMÜŞ KAMÇI
Osmanlı. Hicri 1335 tarihli, Amel-i Nuri usta imzalı. Eski Türkçe ile “Yadigâr, oğlum Mehmed Ferid’e” şeklinde ithaflı. Sultan Vahdettin Saltanatı’nda sadrazamlık yapan ve Sultanın kızkardeşi Mediha Sultan ile evli olan Sadrazam (Damat) Mehmed Ferid Paşa’ya babasından armağan. Üst düzey savat işçiliği ile stilize geometrik ve floral dekorlu, kazıma (grave) tekniği ile tezyinli, altın vermeyli. Zinciri ve deri kamçısı orijinal. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik anlayışının en güzel örneklerinden, ele geçmez yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Gümüş Uzunluğu: 45 cm.
Kamçı Uzunluğu: 55 cm.
Ağırlık: 125 gr.
Savat, “sevad” (kara, karanlık, karartmak) sözcüğünden gelir ve gümüş üzerine yapılan siyah desen ve nakışların adıdır. Yalnızca bitmiş formlar üzerine uygulanan bir tekniktir; bu nedenle daha çok “mine”ye benzetilebilir ve bir tür “siyah mine” olduğu söylenebilir. Osmanlı’da 150 yıl kadar altın devrini yaşamıştır, öyle ki savatlı Türk tabakaları tüm Avrupa’da özellikle de Paris kuyumcularında kendine yer edinmiştir. Savat işlemi iki aşamada yapılır; Önce kalemkarlık, sonra savat alaşımının hazırlanması ve uygulanması. Savat alaşımı, bir ölçü gümüş, dört ölçü bakır, dört ölçü kurşun ve yeteri kadar kükürtten hazırlanır. Eserde önceden açılmış olan kalem kanallarına ekilerek kullanılabildiği gibi (ekme savat), boraksla karıştırılarak çamur haline getirildikten sonra bu boşluklara doldurularak (sürme savat olarak)da kullanılabilir. Ekilen veya sürülen savat, ocak ateşine tutulup yeniden eritilerek, kalem boşluklarını tamamen doldurması sağlanır. Soğutulduktan sonra zeminle bütünleşen savat, su zımparasıyla tesviye edilir, keçeyle parlatılıp cilalanarak işlem tamamlanır.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ ASKERİ MAHFAZA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Gümüş. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı, sah ve çeşnili. Osmanlı Saray Erkânı için Sultani özelliklerde askeri mühimmat mahfazası olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Altın vermeyli müstesna eserin merkezinde Sultan Abdülmecid Han döneminde yaygın olarak kullanılan güneş motifi “Şemse” bulunmakta. Stilize floral unsurlarla bezeli bantlar ile çevrelenmiş, önden kapaklı, yanlardan askı aparatlı ve vermeyli. İç yüzeyi deri ve kadife kaplı. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan, yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk şaheserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 7 x 12.5 x 3.5 cm.
Ağırlık: 400 gr.
OSMANLI HARBİYE NAZIRI ve BAŞKUMANDAN VEKİLİ ENVER PAŞA’ YA ÖZEL YAPILMIŞ “CENK HATIRASI” KALEMTRAŞ
“Başkumandan vekili Enver Paşa Hazretlerine Çanakkale Harbi'nde Mevkii-ı Müstahkemi’nin Cereyan-ı Cenk Hatırası”
Hicri 1332 tarihli. Osmanlı hattat kalemtraşı formunda tasarlanmış müstesna eser, Çanakkale Müstahkem Mevkii Kumandanlığı tarafından Enver Paşa’ya “Cenk Hatırası” olarak Çanakkale Bombardımanı’nda düşmanın attığı top mermisinden özel olarak yapılmış ve takdim edilmiştir. Enver Paşa'nın eşi Naciye Sultan’ın kardeşi Şehzade Mehmed Şerefeddin Efendi Koleksiyonu’ndan çıkma Enver Paşa'ya ait kalemtraşın sap ve bıçak kısmında kazıma (grave) tekniğiyle Eski Türkçe ile "Başkumandan vekili Enver Paşa Hazretlerine Çanakkale Harbi'nde Mevkii-ı Müstahkeminin cereyan-ı cenk hatırası. 5 (Rumî 18 Mart) Mart hücumunda düşmanın Dardanos Bataryası'na attığı tahrip danesinden mamuldür. Sene 1332" ibaresi yer almaktadır. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Hanedan üyesi, İttihat ve Terakki Cemiyeti'nin ileri gelenlerinden Harbiye Nazırı Enver Paşa’ya ithaflı, Çanakkale Savaşı'yla ilgili eşsiz bir parça olması sebebiyle de ayrıca önem arz eden ele geçmez müzelik eserdir.
Provenans: Şehzade Mehmed Şerefeddin Efendi Koleksiyonu.
Uzunluk: 20 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ENVER PAŞA’NIN ANNESİ “AİŞE PERVİN” HANIMA AİT SANÂYİ-İ NEFÎSE TAKIM
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi, Sanâyi-i Nefîse üretimi. Eserlerin merkezinde istifli hat ile Eski Türkçe “Aişe Pervin” yazmakta. Ayna Hicri 1303, sehpa ise Hicri 1305 tarihli. Estetik harikası eserler klasik üslup siyah zemin üzerine marküteri tekniği ile çalışılmış. Osmanlı Mobilya Sanatı’nın yüksek kıymete sahip, ele geçmez koleksiyonluk örnekleridir.
Ayna Ölçüsü: 45 x 38 cm.
Sehpa Ölçüsü: 62 x 50 cm.
OSMANLI SALTANAT ARMALI DUVAR HALISI
Osmanlı. Burdur yöresi, büyük boy duvar halısı. Göbeği Osmanlı Saltanat Armalı, arma merkezi “Ay-Yıldız” motifli. Yüksek kondisyonda. Estetik ve görsel açıdan zor tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 123 x 175 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ ÇİFT SEDİR YASTIĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Battal boy, çift. Bordo renk kadife üzerine altın kılaptanla dival işi tekniğinde uygulanmış, saçaklı. Osmanlı Rokokosu üslubunda stilize floral motiflerin sarmaladığı birbirine bakan tavus kuşu tasvirli, merkezi “Ay-Yıldız” motifli. Elde işlenmesi çok zor olan, emek ve sabır isteyen bu eserlerden günümüze iyi kondisyonda ulaşan örnek az sayıdadır. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın son derece estetik ve gösterişli koleksiyonluk örnekleridir.
Ölçüler: 40 x 92 cm. (her biri)
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ MÜCEVHER SANDIĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Gümüş. Sultan II.Abdülhamit Han (1876-1909) dönemi. Kallavi ebatlarda. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu aplike gümüş yüzeyler kabartma (repoussé) ve kalemişi tekniği ile arp, çiçek sepeti ve yaprak motifleri ile tezyinli. Ihlamur ağacı kasası bordo renk kadife kaplı. Kapak içi aynalı, haznesi iki yanda çift göz kapaklı. Taşıma kulplu, kilit mekanizmalı, anahtarı akik taşı kamçılı. Haliyle. Osmanlının yüksek zevkini gözler önüne seren estetik harikası ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 28 x 51 x 26 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” SIRMALI FES
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Fes yüzeyi gümüş sırma ipliklerle stilize floral ve geometrik dekorlu, lale motifleri ile bezeli. Bordo renk alınlığı sallantılı süslemelerle çevrelenmiş. Gümüş sırma püsküllü. Osmanlı’nın yüksek zevkini gözler önüne seren nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 12 x 18 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “NİŞAN KARANBOĞOSYAN” USTA DAMGALI HIDİV GÜMÜŞ FES KALIBI
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. 900 ayar gümüş ve Mısır “Nişan Karanboğosyan” usta damgalı. Fesliği Osmanlıca “DEVLET” ibareli. Kallavi ebatlarda. Realist figüratif kaideye sahip eser üst seviye işçilik ile kabartma (repoussé), kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak Sultani özelliklerde imal edilmiş. Figürün taşıdığı meşale üzerinde yükselen kolonu boğumlu, fesliği yalın işçilikli. Fevkalade kondisyonda. Görülmemiş tasarıma sahip, estetik harikası ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 37 x 17 cm.
Ağırlık: 1896 gr.