OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah konturlu, merkezi çok renk İznik üslubu stilize floral kompozisyonlu, kenar kısmı bordürlü, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 28.5 cm.
OSMANLI 16.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
16.Yüzyıl sonu. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah konturlu, merkezi çok renk İznik üslubu stilize floral kompozisyonlu, kenar kısmı bordürlü, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Haliyle. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 26 cm.
OSMANLI 16.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
16.Yüzyıl sonu. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah konturlu, merkezi çok renk İznik üslubu stilize floral kompozisyonlu, kenar kısmı bordürlü, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 25 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah konturlu, merkezi çok renk İznik üslubu stilize floral kompozisyonlu, kenar kısmı bordürlü, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 25 cm.
OSMANLI 17.YÜZYIL İZNİK SERAMİK TABAK
17.Yüzyıl. Osmanlı, İznik. Beyaz hamurlu, yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Siyah konturlu, merkezi çok renk İznik üslubu stilize floral kompozisyonlu, kenar kısmı bordürlü, arka kısmı ise ön yüzdeki tezyinatın devamı niteliğinde süslemeler ile dekorlu. Benzer örnekleri Victoria Albert Museum, British Museum, Atina Benaki Museum ve Sadberk Hanım Müzesi gibi dünyanın önde gelen müzelerinde yer alan İznik Çini Sanatı’nın yüksek kıymete haiz koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 24 cm.
İTALYAN 19.YÜZYIL “CANTAGALLI” İMZALI İZNİK EKOLÜ SERAMİK MAŞRAPA
19.Yüzyıl. İtalya, Floransa. Ulisse Cantagalli (1839-1901) imzalı. İznik ekolü. Fevkalade kondisyonda. Türünün koleksiyonluk ve seçkin bir örneğidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 22 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “SAMSON” ÜRETİMİ İZNİK EKOLÜ SERAMİK VAZO
19.Yüzyıl. Fransız. Edme Samson üretimi. İznik ekolü. Benzer örnekleri Victoria & Albert Müzesi Koleksiyonu’nda mevcuttur. Endüstri devrimi sonrası Paris’te kurulan meşhur atölyenin seçkin ve koleksiyonluk üretimidir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Yükseklik: 31 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK “HİLMİ USTA” İMZALI VAZO
19.Yüzyıl. Osmanlı. Osmanlıca "Kütahyalı Hilmi Usta" imzalı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Stilize floral İznik üslubu motiflerle bezeli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Fevkalade kondisyonda. Kütahya Seramik Sanatı’nın “Mehmed Hilmi Efendi” imzası taşıyan ele geçmesi zor, yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Yükseklik: 27 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA “AKUSTİK” ASKI TOPU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Rumi ve hatayi motiflerle bezeli. Kallavi ebatlarda. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Uzun saçaklı aykırı püsküle sahip, askı kancalı. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan Kütahya Seramik Sanatı’nın ele geçmesi zor, yüksek kıymette koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Ölçüler: 19 x 18 cm.
Püskül Uzunluğu: 40 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK “SİNEKLİ” KÂSE
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Sinekli tabir edilen süslemeye sahip, dar platform tabanlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan Kütahya Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Çap: 14 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK “SİMİT” MATARA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Halka gövdesinde kabartma rozetler mevcut. Taşıma kulplu. Haliyle. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 128.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 26 x 18 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK HÖRGÜÇLÜ DEVE FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Aykırı hörgüçlü tipte. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Ayakları bilezikli dizlere kadar sırlanmış ve alt kısımları sırsız bırakılmış. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 141.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 18 x 21 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK AT FİGÜRÜ (KAP)
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Göğüs kısmında kabartma bir rozet mevcut. Eyer kısmı aykırı işçiliğe sahip. Ayakları bilezikli dizlere kadar sırlanmış ve alt kısımları sırsız bırakılmış. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 140.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 21.5 x 16.5 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK BALIK BİÇİMİNDE “BATTAL” ŞİŞE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Kallavi ebatlarda. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Göğüs kısmında kabartma girlandlı rozetler mevcut. Çift taşıma kuplu. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 135.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 27 x 50 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK ÇİFT TESTİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Çift, dişi ve erkek olarak takım. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Gövdelerinde kabartma rozetler ve stilize floral kompozisyonlar mevcut. Dişi ve erkek olarak ağız kısımları farklı. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 126.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 34 cm. (her biri)
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL ÇANAKKALE SERAMİK ÇİFT TESTİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş. Çift, dişi ve erkek olarak takım. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı. Detaylar zemine hamur yapıştırma tekniği ile belirlenmiş. Gövdelerinde kabartma rozetler ve stilize floral kompozisyonlar mevcut. Dişi ve erkek olarak ağız kısımları farklı, taşıma kupları burgulu. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın yüksek kıymette, nadir ele geçen koleksiyonluk örnekleridir.
Referans: Benzer örneği “Sadberk Hanım Müzesi, Türk Çini ve Seramikleri” isimli kitabın 126.sayfasında yer almaktadır.
Uzunluk: 37 cm. (her biri)
OSMANLI KÜTAHYA SERAMİK SÜRAHİ ve TABAĞI
19.Yüzyıl sonu / 20.Yüzyıl başı. Kütahya mamulâtı. Kapaklı sürahi ve tabaktan oluşan takım. Rumi ve Hatayi motiflerle bezeli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Fevkalade kondisyonda. Kütahya Seramik Sanatı’nın seçkin bir örneğidir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Tabak Ölçüsü: 20 cm.
Yükseklik: 35 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK “HİLMİ USTA” İMZALI ZEMZEMLİK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Osmanlıca "Kütahyalı Hilmi Usta" imzalı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Stilize floral motiflerle bezeli, boynu boğumlu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Fevkalade kondisyonda. Kütahya Seramik Sanatı’nın “Mehmed Hilmi Efendi” imzası taşıyan ele geçmesi zor koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Yükseklik: 16 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK KINA TASI
18.Yüzyıl. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Turkuaz renkte. Stilize floral motiflerle bezeli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan Kütahya Seramik Sanatı’nın ele geçmesi zor koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Çap: 13 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK ŞEKERLİK
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Üst seviye Kütahya mamulâtı. Stilize floral motiflerle bezeli. Kapaklı, yanlardan çift kulplu. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Haliyle. Kütahya Seramik Sanatı’nın ele geçmesi zor koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Yükseklik: 11 cm.
OSMANLI KÜTAHYA SERAMİK ÇİFT TABAK
20.Yüzyıl başı. Kütahya mamulâtı. Çift. Stilize floral motiflerle bezeli. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Fevkalade kondisyonda. Kütahya Seramik Sanatı’nın seçkin örnekleridir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Çap: 22 cm. (her biri)
KÜTAHYA SERAMİK (MAKET) MİMARİ YAPI
Hicri 1376 tarihli. Kütahya mamulâtı. Osmanlı Konağı olarak tasarlanmış yapının girişindeki kitabede Osmanlıca “Bismillâhirrahmânirrahîm / Esirgeyen ve bağışlayan Allah'ın adıyla” yazmakta. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, siyah konturlu. Kütahya Seramik Sanatı’nın 20.Yüzyıl ortasına tarihlenen aykırı bir örneği olup koleksiyonluk eserdir.
Referans: Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi 1991 / John Carswell
Yükseklik: 20 cm.