FENERCİ MEHMED ATÖLYESİ (18.YÜZYIL)
Kağıt üzeri suluboya ve guaj boya. 12 adetten oluşan koleksiyon. Eserlerin alt kısmında tiplemelerin Osmanlıca isimleri yer almakta. Koleksiyon, Osmanlı İstanbul'un da 17.Yüzyıl başından beri yaygın olarak giyilen kıyafetlerin ayrıntılı görüntülerini içermekte. Serideki tasvirleri üç ana kategoride inceleyebiliriz; Padişahlar, Padişah Yaverleri (saray çalışanları) ve Ordu’da görev yapan kişiler. Fenerci Mehmed’in eserleri, döneminde Osmanlı Sarayı’na kadar ulaştı ve Türk Medeniyeti Tarihi bakımından önemli bir kaynak olan ''Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye'' kitabında yer aldı. Bilinen 3 adet albümü vardır. Bu albümlerden birincisi Topkapı Sarayı Koleksiyonu’nda Envanter No:A.3690 ile kayıtlıdır ve 97 resimden oluşur, ikincisi İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi Koleksiyonu’nda Envanter No:9362 ile kayıtlı olup 32 resimden oluşur, 97 resimden oluşan üçüncü ve son albüm ise Rahmi Koç Koleksiyonu’nda bulunmaktadır. Fevkalade kondisyonda. Belgesel özellikli. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Ölçüler: 24 x 18 cm.
JEAN BRINDESI (1826-1888)
“Ottoman Gentleman”
İmzalı. Kâğıt üzeri karışık teknik.
Ölçüler: 22 x 20 cm.
İtalyan asıllı ressam Jean Brindesi, Sultan Abdülmecit Han döneminde İstanbul'da yaşayıp günlük yaşam ve ordu yaşamından sahneler çizdi. Resim atölyesi Beyoğlu semtindeydi. Mezarı ise Feriköy'deki Katolik mezarlığındadır. Tabloları Paris'teki ünlü Lemercier yayınevi tarafından taş baskı gravüre çevrilip iki Albüm olarak 1855 ve 1860 yıllarında yayınlandı. Albümlerden biri çoğu Osmanlı sarayı rütbelisi olan insan kıyafetleri, öteki ise İstanbul'da günlük yaşam sahnelerini görüntülemektedir. Brindesi'nin çizimleri taş baskı ve renklendirilmiş olarak, Ch. Bour, Hadamard, J. Gaildrau, A. Charpentier, Gilbert, Bayot, Schultz, Sorrieu gibi birçok gravürcü tarafından yayımlanmıştır. Brindesi'nin özgün desenleri Topkapı Sarayı müzesi ile İstanbul Üniversitesinde bulunmaktadır.
FERNAND PELEZ DE CORDOVA (1820-1899)
“Café à Constantinople”
İmzalı. Kağıt üzeri karışık teknik. Eserin arkası “Fernand Pelez de Cordova, Élève de Gérôme” ibareli.
Oryantalizm akımının en önemli sanatçısı Jean-Léon Gérôme’un öğrencisi Cordova’nın nadir ele geçen koleksiyonluk eserlerinden.
Provenans: DROUOT-RICHELIEU, Paris France / 06.08.2018 / Lot 54
Referans: E.Benezit / Cilt: 8 Sayfa: 194
Ölçüler: 30 x 25 cm.
CAROLINE FISHER (1862-1944)
“Sultanın Gözdesi”
Kâğıt üzeri karışık teknik. Çerçevesi “J.&G. Biddle” etiketli, Caroline Fisher ibareli.
Ölçüler: 38 x 25 cm.
60 x 47 cm. (çerçeveli)
FRANCESCO BALLESIO (1860-1923)
“Sultanın Gözdesi”
İmzalı. Roma ibareli. Kağıt üzeri suluboya ve karışık teknik. Oryantalist tarzda uzmanlaşmış suluboya ressamı Ballesio’nun literatüre girmiş en önemli başyapıt eseridir.
Referans: E.Benezit. Cilt:1 / Sayfa:553
Ölçüler: 80 x 60 cm.
F.Ballesio 1860 yılında İtalya’da doğdu. Torino'daki Accademia Albertina’ya katıldı, daha sonra Roma’ya taşınarak, eğitimini Roma Güzel Sanatlar Akademisi'nde tamamladı. 1883'te Roma Uluslararası Güzel Sanatlar Sergisi'ne, 1884'te ise Torino Genel Sergisi'ne katıldı. Birçok önemli Avrupalı sanatçıyı New York’a taşıyan ve sergisini gerçekleştiren (Pablo Picasso, Henri Matisse, Joan Miro vb.) ve New York Sanat Müzesi’nin Koleksiyonun’daki eserlerin birçoğunun kaynağı olan Gallery Dudensing & Son’ın aracılığıyla ünlü koleksiyonerlerin dikkatini çekti. Bu sayede sayısız eseri İngiliz ve Amerikan Müzeleri ile birçok özel koleksiyona dahil oldu.
LOUIS DEVEDEUX (1820-1874)
"Gözdelerin Nargile Keyfi”
“Haremde Müzik"
İmzalı. Tuval üzerine yağlıboya. Harem Serisinden. Çift.
P.Delaroche ve Decamps ile beraber çalışmış, eserleri 1838’den itibaren Salon de Paris’te sergilenmeye başlanmış sanatçının nadir ele geçen, çift olması sebebi ile de ayrıca önem arz eden “Sultan’ın Gözdelerinin Haremde Günlük Yaşam Sahneleri”ni ustaca resmettiği koleksiyonluk yapıtlarıdır. Orijinal altın varak çerçeveleri içinde.
Referans: E.Benezit. Cilt:3 / Sayfa:546
Ölçüler: 39x55 cm (her biri)
EMIL TESCHENDORFF (1833-1894)
İmzalı. 1866 tarihli. Oryantal. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit. Cilt:10 / Sayfa:123
Ölçüler: 56 x 38 cm.
GYULA TORNAI (1861-1928)
“L'Antiquaire du Souk de Tétouan”
İmzalı. Tetuan, 1899 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Eserlerinin çoğu Macaristan National Gallery Koleksiyonu’nda bulunan, Paris Exposition Universelle bronz madalya sahibi sanatçının başyapıtlarından. Eserin restorasyon aşamasında imzası re-type edilmiştir. Orijinal altın varak çerçevesi içerisinde.
Referans: E.Benezit / Cilt:10 Sayfa:232
Provenans: Sotheby’s, New York / 18.04.2008 - Lot: 155
Gros & Delettrez / 20.06.2011 - Lot: 57
Ölçüler: 80 x 60 cm.
115 x 95 cm. (çerçeveli)
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Camii İçi”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 61 x 45 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Camii”
İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 35 x 41 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Türbe”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 45 x 61 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
OSMANLI 19.YÜZYIL “KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN HAN’IN BAĞDAT SEFERİ” ÇİFT MİNYATÜR
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1230 tarihli. Ahmet Derviş ketebeli. Çift. Kanuni Sultan Süleyman Han’ın tasvir edildiği Bağdat Seferi (1533-1536) ile ilgili minyatürlerin 19.Yüzyıl tekrarları. Kâğıt üzerine çok renk tatbik edilmiş, etrafı klasik tezhipli, etek bölümü kitabeli, altın cetvelli. Belgesel özelliği ile ön plana çıkan, estetik ve görsel yönü yüksek, türünün koleksiyonluk örnekleridir.
Ölçüler: 34 x 21 cm.
NACİ KALMUKOĞLU (1896-1954)
“Harman Yeri”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak çerçevesinde.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:221
Müzayede Referans: Sanatçının Türkiye müzayedelerindeki satış rekoru 04.11.2007 tarihinde 653,430 USD.’dir.
Ölçüler: 55 x 90 cm.
Rusya Harkov doğumlu sanatçı Kalmuk Türkleri’ndendir. Harkov Güzel Sanatlar Akademisi’nde başladığı resim öğrenimi 5 yıl sürmüştür. Rusya’da aldığı doğa gerçekliğine dayalı klasik-akademik sanat eğitimi ona yaşamı boyunca silinmeyecek bir gözlem gücü ve icra yeteneği kazandırmıştır. 1971 Rus İhtilali’nden sonra Kırım üzerinden İstanbul’a gelerek Türk vatandaşlığına geçti. Güzel Sanatlar Birliği sergilerine katıldı. Peyzaj, portre ve çıplak temalarında verdiği eserlerinde akademik-izlenimci bir tarzı benimsedi. Figür ve portrelerinde bu disiplinin etkileri belirgindir. Ancak bu akademik çizgisi peyzajlarında izlenimci bir üslup doğrultusunda yumuşamıştır.
DİYARBAKIRLI TAHSİN / TAHSİN SİRET BEY (1874-1937)
“Prenses Adaları”
İmzalı. Peyzaj. Duralit üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:113
Ölçüler: 37 x 50 cm.
Diyarbakır Rüştiyesi'nde kurşunkalem ve suluboya çalışmaları yapan Tahsin Bey, daha sonraları resim konusundaki ustalığını İstanbul'da sürdürmüş ve hocası Nuri Paşa’nın takdirini kazanmıştır. İstanbul'a geldikten sonra Harbiye'de "Diyarbakırlı Tahsin" diye tanınan ressam, burada Hoca Ali Rıza'nın öğrencisi oldu. 1895 yılında Harbiye'den süvari mülazimi olarak çıkan Tahsin, 1902'de Osman Hamdi Bey'in sarayda açtığı resim atölyesine ve Sanayi-i Nefise’ye devam etti. Genelkurmay Resimhanesi’nde çalıştı. Birinci Dünya Savaşı sırasında, binbaşı iken hastalandı ve tedavi için Budapeşte'ye gönderildi. Oradan evli olarak döndü ve emekliye ayrıldı. Bir süre Musevi mektebinde dersler verdi. Eserleri Deniz Müzesi'nde, İş Bankası Koleksiyonu’nda ve diğer müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
DİYARBAKIRLI TAHSİN / TAHSİN SİRET BEY (1874-1937)
“Dalgalı Denizde Türk Kalyonu”
Eski Türkçe ve Latin harfleri ile çift imzalı. Hicri 1327 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:113
Ölçüler: 60 x 80 cm.
Diyarbakır Rüştiyesi'nde kurşunkalem ve suluboya çalışmaları yapan Tahsin Bey, daha sonraları resim konusundaki ustalığını İstanbul'da sürdürmüş ve hocası Nuri Paşa’nın takdirini kazanmıştır. İstanbul'a geldikten sonra Harbiye'de "Diyarbakırlı Tahsin" diye tanınan ressam, burada Hoca Ali Rıza'nın öğrencisi oldu. 1895 yılında Harbiye'den süvari mülazimi olarak çıkan Tahsin, 1902'de Osman Hamdi Bey'in sarayda açtığı resim atölyesine ve Sanayi-i Nefise’ye davam etti. Genelkurmay Resimhanesi’nde çalıştı. Birinci Dünya Savaşı sırasında, binbaşı iken hastalandı ve tedavi için Budapeşte'ye gönderildi. Oradan evli olarak döndü ve emekliye ayrıldı. Bir süre Musevi mektebinde dersler verdi. Eserleri Deniz Müzesi'nde, İş Bankası Koleksiyonu’nda ve diğer müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Tarabya Sahili”
Eski Türkçe İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 36 x 26 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
ALBERT MILLE (1872-1946)
“İstanbul Boğaziçi”
İmzalı. Bosphore ibareli. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: Osmanlı Donanması'nın Seyir Defteri / Sayfa:221
Ölçüler: 46 x 38 cm.
Ressam Albert Mille, 1872 yılında İstanbul ‘da doğdu. 18 yaşındayken Paris Güzel Sanatlar Akademisi’ne başladı ve atölyesinde ilk resim dersi aldığı hocası Maisonier oldu. Daha sonraki hocaları arasında Gerome’da bulunuyordu. 20 yıl boyunca Paris’te kalan sanatçı, 1909 yılında İstanbul’a döndü. Sanayi-i Nefise Mektebi’nde çok kısa bir süre hocalık yapan sanatçıya Profesörlük ünvanı verildi. Fransız ekolüne sıkı sıkıya bağlı olan Mille, gördüğünü tuvale aktarırken abartıya kaçmamış, hiçbir zaman aşırılığa yönelmemiştir. Mille’nin Paris’te geçen 20 yıllık yaşamında resimle iç içe bulunduğu ve tablolarını bazı salonlarda sergilediği bilinmektedir. Aynı zamanda bir ahşap ustası olan sanatçının çalışmaları müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
ALİ GALİP (1872-?)
“Constantinople”
Eski Türkçe ve Latin harfleri ile çift imzalı, 1927 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. Sanatçının “Cigarettes Turmac” için yaptığı çalışmalardan.
Türk ve Makedonya tütünlerinden sigara üreten "Turmac" 1927 yılında uluslararası bir yarışma düzenler. Birçok ressamın katıldığı bu yarışmayı, Türk ressam Ali Galip kazanır. Ali Galip, yaptığı resimlerde Haliç etrafına çeşitli anıtlar yerleştirmiştir. Cibali Tütün Fabrikası'nın oralarda bulunması, muhtemelen tablosunda Bosphorus yerine Haliç'i seçmesine neden olmuştur. Belgesel özellikli, ödüllü seriden ele geçmesi zor gerçek koleksiyonluk eserdir.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:200
Ölçüler: 60 x 84 cm.
GEORGE STANFIELD WALTERS (1838-1924)
“View on Constantinople from Psamathia”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak çerçevesinde.
Sanatçının 6 adet eseri “British Museum” Koleksiyonu’nda (Envanter No: 1890,1104.1 - 1890,1104.2 - 1890,1104.3 - 1890,1104.4 - 1947,1011.5.1-79 - 1913,0415.184) ile kayıtlı, 1 adet eseri de “Victoria and Albert Museum” Koleksiyonu’nda (Envanter No: E.1950-1919) ile kayıtlıdır.
Referans: E.Benezit. Cilt:10 / Sayfa:620
Ölçüler: 70 x 115 cm.
G.S Walters, 1838 yılında Liverpool'da doğdu. Babası Samuel Walters'ın yanında çalıştı ve 1865'te sonunda Londra'ya taşındı. Royal Society of British Artists'e seçildi. Sanatçı, Royal British Academy, Royal Institute of Painters of Watercolors, Royal Institute of Oil Painters, Kraliyet İskoç Ressamlar Derneği ve Arthur Tooth & Sons Gallery gibi önemli yerlerde sergiler açtı.
KARL PAUL THEMISTOKLES VON ECKENBRECHER (1842-1921)
“Konstantinopolis'deki Malta Sokağı”
İmzalı. 1874 Tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak çerçevesinde.
Referans: E.Benezit. Cilt:4 / Sayfa:102
Ölçüler: 75 x 102 cm.
Themistokles von Eckenbrecher 1842'de Atina'da doğdu. Alman bir deniz subayının oğlu olarak Atina, Berlin, Düsseldorf ve Konstantinopolis dahil olmak üzere çeşitli yerlerde büyüdü. Kendisini büyük ölçüde etkileyen ünlü ressam Oswald Achenbach'tan özel resim dersleri aldı. Düsseldorftaki Malkasten sanatçılar derneğinin bir üyesiydi. Tüm Avrupayı ve Ortadoğuyu gezdiği için sanata olan bakış açısı önemli ve farklı şekilde gelişti. Berlin, Düsseldorf, Münih ve Viyana gibi Avrupa’da birçok şehirde sergiler verdi. 1879'da Sidney'deki Dünya Sergisinde birincilik ödülü aldı. 1881'de Mısır'a yaptığı bir geziden sonra, kendisi ve meslektaşı Wilhelm Simmler, Hamburg şehri için "Mekke Kervanının Kahire'ye Girişi" (118x15 metre) adlı bir Oryantalist panorama oluşturdu. Bremerhaven'deki Alman Denizcilik Müzesi’nde eserleri sergilenmektedir.
NARCISSE BERSCHERE (1819-1891)
“Çarşı Meydanı”
İmzalı. Kağıt üzeri karışık teknik.
Referans: E.Benezit. Cilt:1 / Sayfa:705
Ölçüler: 38 x 33 cm.
Narcisse Berschere 1819 yılında Paris’te doğdu. École des Beaux-Arts de Paris’te okudu. Daha sonra uzun süre Jean-Charles-Joseph Rémond’un atölyesinde çalıştı. İlk resmi ödülünü 1855 Paris Evrensel Sergisi'nde aldı, daha sonra 1870'te Légion d'Honneur, 1878’te de Exposition Universelle'de ödül aldı. Sanatçının 3 adet eseri British Museum Koleksiyonu’nda “Envanter No:2000,0520.1 - 1900,1231.4965 - 1889,0608.465” ile kayıtlıdır.
FAUSTO ZONARO / RESSAM-I HAZRET-İ ŞEHRİYARİ (1854-1929)
“Bayram”
İmzalı. Ahşap üzeri yağlıboya. Sanatçının başyapıtlarından sayılan “Bayram / The Celebration” isimli eserin poşatlarından.
Referans: E.Benezit. Cilt:10 / Sayfa:917
Ölçüler: 31 x 20 cm.
Fausto Zonaro, İtalya Padova-Masi'de doğdu. 1891 yılında oryantalist bir tutkuyla merak ettiği İstanbula geldi. Fausto Zonaro, İstanbul’daki ilk günlerinde küçük boyutlu manzaralar, kent yaşamından sahneleri gösteren tablolar yaptı ve bunları Pera'lı bir tacire satarak geçimini sağladı. Teşrifat Nazırı Münir Paşa tarafından Yıldız Sarayı'na davet edildi ve burada Osman Hamdi Bey ile tanıştı. Fausto Zonaro, Münir Paşa'ya eserlerini II. Abdülhamit'e göstermek istediğini belirtti ve isteği yerine getirildi. Sultan II.Abdülhamid Han tarafından Mecidiye Nişanı'na layık görüldü ve "Ressam-ı Hazret-i Şehriyari", yani "Saray Ressamlığı" ünvanına sahip oldu.
FUAT SOYHAN (1885-1961)
“Aynada Ben”
Eski Türkçe ile imzalı ve (1 Temmuz 22) tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Eserde kendini askeri üniforma ile resmeden sanatçının sağ göğsünde Hicri 1333 tarihinde Sultan V.Mehmed Reşad Han tarafından I.Dünya Savaşı’nda üstün cesaret ve kahramanlık gösteren askerlere verilen Harp Madalyası, sol göğsünde ise topluma örnek olan sivil ve askeri kişilere verilen Liyakat Madalyası bulunmaktadır. Sanatçının tabloda görülen madalyalarına Lot:112’den ulaşabilirsiniz.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Ölçüler: 73 x 60 cm.
1885 yılında Gelibolu’da doğdu. Orta öğrenimini İstanbul’da Mercan İdadisi’nde, yüksek öğrenimini de Edebiyat Fakültesi’nde tamamladı. Ardından 3 yıl kadar Sanayi-i Nefise Mektebi’nde Salvatore Valeri Atölyesi’nde çalıştı. Kuleli Askeri Lisesi ve Ankara Kız Lisesi’nde resim öğretmenliği yaptı. Sanatçı, gerek 1914 Dönemi, gerekse 1930-50’li yıllarda oluşan Müstakiller ve D Grubu sanatçılarının hakim olduğu sanat ortamlarının yeni etkileşimleri içinde bazı grup sergilerine katılsa da genellikle bağımsız çalışmıştır.
HİNT 18.YÜZYIL DEVASA BOYUTLARDA “MİNYATÜR” TABLO
18.Yüzyıl. Hint. Devasa boyutlarda, minyatür (bez) kâğıdı üzerine yapılmış. Sultanı merkeze alan saray hayatının konu edildiği figüratif eser üst seviye fırça kalitesinde minyatür tekniği ile çok renk çalışılmış, altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş. Stilize floral bir bordür ile çevrili, altın cetvelli. Fevkalade kondisyonda. Hint Saray Kültürünü realist üslupta detaylı olarak yansıtması açısından belgesel özellikli, yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 175 x 115 cm.
HİNT 18.YÜZYIL DEVASA BOYUTLARDA “MİNYATÜR” TABLO
18.Yüzyıl. Hint. Devasa boyutlarda, minyatür (bez) kâğıdı üzerine yapılmış. Sultanı merkeze alan saray hayatının konu edildiği figüratif eser üst seviye fırça kalitesinde minyatür tekniği ile çok renk çalışılmış, altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş. Stilize floral bir bordür ile çevrili, altın cetvelli. Fevkalade kondisyonda. Hint Saray Kültürünü realist üslupta detaylı olarak yansıtması açısından belgesel özellikli, yüksek kıymette ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 115 x 175 cm.