FRANSIZ 19.YÜZYIL “MURASSA” MEKTUP AÇACAĞI
19.Yüzyıl. Fransız. Fabergé stili. Murassa. Sapı, kâinatın sonsuz gücünü temsil eden ve içerisinde doğanın enerjisini taşıdığına inanılan kıymetli “Necef” taşından mamul. Ceyt (yeşim taşı) siperliği ve tepesi çok renk mine ile tezyinli, yarı değerli taşlar ve incilerle bezeli, yoğun altın vermeyli. Fevkalade kondisyonda. Estetik harikası yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 18 cm.
Gemolojide (değerli taşlar bilimi) kaya kristali (rock crystal) olarak adlandırılan doğal kristal necef, kuvars grubundan yarı değerli bir taştır. Necef denmesinin nedeni Osmanlı döneminde Irak’ta Kule yakınlarındaki Necef kentinden getiriliyor olmasıdır. Necefin yer aldığı kuvars grubu taşlar çok güçlü bir kristal iskelet yapısına sahiptir. Bu yapı onları son derece sert ve dayanıklı kılar, yarılmalarını önler. Mohs ölçeğine göre sertlik derecesi 7, elmasınki ise 10’dur, bu sebeple işlenmesi üstün bir yetenek ve tecrübe gerektirir. Yüzyıllar boyu hastalıkları tedavi etmede ve büyü gibi mistik ritüellerde kullanılan necef taşının, kişinin etrafındaki kötü enerjiyi dağıtarak pozitif enerjiye çevirdiğine, zihinsel açıdan konsantrasyon algısını güçlendirdiğine, canlılık ve güç kayıplarına engel olduğuna, ruhsal dengenin sağlanması ve iç huzurun bulunabilmesine faydalı olduğuna inanılmıştır.
FRANSIZ 19.YÜZYIL MİNELİ GÜMÜŞ ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl. Fransız. Osmanlı Pazarı için özel imalat. Gümüş, yoğun altın vermeyli. İmparatorluk Mavisi renkte. Kapağı stilize floral motiflerin çevrelediği Mızıka-ı Hümayun ekolü bir kompozisyonla dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Zarif tasarıma sahip koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 2.5 x 8 x 5.5 cm.
CHASTELER de MOULBAIX 18.YÜZYIL “HANEDANLIK ARMALI” EMPERYAL TEPSİ ve SEHPASI
18.Yüzyıl. Chasteler de Moulbaix Hanedanı için özel yapım. Damgalı, merkezi Hanedanlık armalı. Gümüş kaplama. Kallavi ebatlarda, üst düzey işçiliğe ve heybetli tasarıma sahip. Sehpa ayağı ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Ele geçmez hanedan parçası, yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Chasteler; Chasteler de Moulbaix, Chasteler de Moulbais, Chasteler Marki, Courcelles Marki ve Moulbaix Marki unvanlarını 14.Yüzyıldan beri taşıma hakkına sahip Belçika kökenli Lorraine düklerinden gelen soylu bir ailedir. 1300’lerde Fransa'da Chasteler Lordu (casteletum) Thierry tarafından Lorraine’de kurulmuştur. 1597’de Kral III.Philippe tarafından Chevalier ünvanı, 1725’te İmparator G.Charles tarafından Marquis ünvanı, 1765’te İmparatoriçe Marie-Therese tarafından Düklük, 1769'da Chasteler ve Moulbaix ünvanı, 1816’da ise Marquis ünvanı verilmiştir. Moulbaix'in Belediye Meclisi mührü Chasteler ailesinin armasıdır.
Ölçüler: 62 x 80 cm.
Sehpa: 75 x 43 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL PULAT SİNİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Czerney imalat damgalı. Oryantalist konulu. Kallavi ebatlarda. Oval formlu ve yüksek kenarlı. Kırmızı renk zemin üzerine çok renk ile çalışılmış stilize floral süslemeler ile dekorlu, altın yaldız bezemeli. Türünün nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Çap: 70 cm.
Pulat tepsiler, 18.Yüzyılın sonunda Batı’da yapılmaya başlanmış, 1851 yılındaki Büyük Dünya Fuarı’nda (The Great Exhibition) ilk defa sergilenmiş, 19. yüzyılda ise Osmanlı’nın günlük yaşamının bir parçası olarak Osmanlı pazarında görülmeye başlanmıştır. Daha sonra Osmanlı İmparatorluğu sınırları içinde başta İstanbul Galata ve Haliç bölgesinde, çoğunluğu Yahudi tüccarlar tarafından yerel atölyelerde üretilmeye başlanmış ve 20. yüzyılın erken dönemlerinde sanayileşmenin getirdiği seri üretim ile birlikte ortadan kaybolmuştur. Pulat tepsilerin kısmen el işçiliği kullanılarak üretilmiş olmaları ve üretim aşamaları dikkate alınırsa bu tepsiler, “sanat” ve “zanaat” arasındaki ince çizgide durarak çok değerli kültür varlıklarımız arasında yer almaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL PULAT SİNİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Oryantalist konulu. Kallavi ebatlarda. Oval formlu ve yüksek kenarlı. Yeşil renk zemin üzerine çok renk ile çalışılmış stilize floral süslemeler ile dekorlu, altın yaldız bezemeli. Türünün nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Çap: 70 cm.
Pulat tepsiler, 18.Yüzyılın sonunda Batı’da yapılmaya başlanmış, 1851 yılındaki Büyük Dünya Fuarı’nda (The Great Exhibition) ilk defa sergilenmiş, 19. yüzyılda ise Osmanlı’nın günlük yaşamının bir parçası olarak Osmanlı pazarında görülmeye başlanmıştır. Daha sonra Osmanlı İmparatorluğu sınırları içinde başta İstanbul Galata ve Haliç bölgesinde, çoğunluğu Yahudi tüccarlar tarafından yerel atölyelerde üretilmeye başlanmış ve 20. yüzyılın erken dönemlerinde sanayileşmenin getirdiği seri üretim ile birlikte ortadan kaybolmuştur. Pulat tepsilerin kısmen el işçiliği kullanılarak üretilmiş olmaları ve üretim aşamaları dikkate alınırsa bu tepsiler, “sanat” ve “zanaat” arasındaki ince çizgide durarak çok değerli kültür varlıklarımız arasında yer almaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL PULAT TEPSİ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Edirne konulu. Dikdörtgen formlu, çift kulplu ve yüksek kenarlı. Yeşil renk zemin üzerine çok renk ile çalışılmış stilize floral süslemeler ile dekorlu. Türünün nadir çıkan koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 55 x 75 cm.
Pulat tepsiler, 18.Yüzyılın sonunda Batı’da yapılmaya başlanmış, 1851 yılındaki Büyük Dünya Fuarı’nda (The Great Exhibition) ilk defa sergilenmiş, 19. yüzyılda ise Osmanlı’nın günlük yaşamının bir parçası olarak Osmanlı pazarında görülmeye başlanmıştır. Daha sonra Osmanlı İmparatorluğu sınırları içinde başta İstanbul Galata ve Haliç bölgesinde, çoğunluğu Yahudi tüccarlar tarafından yerel atölyelerde üretilmeye başlanmış ve 20. yüzyılın erken dönemlerinde sanayileşmenin getirdiği seri üretim ile birlikte ortadan kaybolmuştur. Pulat tepsilerin kısmen el işçiliği kullanılarak üretilmiş olmaları ve üretim aşamaları dikkate alınırsa bu tepsiler, “sanat” ve “zanaat” arasındaki ince çizgide durarak çok değerli kültür varlıklarımız arasında yer almaktadır.
OSMANLI 19.YÜZYIL “NAHT SANATI” TUĞRA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ahşaptan “Naht Sanatı” ile oluşturulmuş. Tuğra formunda “Şefâat Yâ Resûlallah” yazılı. Naht Sanatı, Osmanlı’nın hemen her alanda sanatla iç içe ve sanata değer veren bir imparatorluk olduğunun canlı bir kanıtı niteliğindeki ahşap oyma sanatının, hattatlık ve tezyinat sanatları ile bir araya gelmiş hali olarak tanımlanabilir. Fevkalade kondisyonda. Türünün koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 8 x 9 cm.
RESSAM FUAT SOYHAN’A AİT OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN KAKMA HATTAT MAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Altın kakma tekniğiyle çok zarif stilize floral tezyinatlı. Hattat, müzehhip ve musavvirlerin büyük tabakalar halindeki kâğıtları istenilen kıt’ada düzgün kesebilmeleri için üretilmiş. Osmanlı ve Cumhuriyet ilk dönem ressamlarımızdan Fuat Soyhan’a ait olması açısından büyük önem ve kıymete haiz, nadir koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Fuat Soyhan Aile Koleksiyonu
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Uzunluk: 23 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN ARMUDİYE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Altın. İnci kolyeli. Ön yüze Osmanlıca “Maşallah”, diğer yüze “Ashab-ı Kehf” tatbik edilmiş. Türünün koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 63 x 54 mm.
Ağırlık: 37 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN ARMUDİYE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Altın. İnci kolyeli. Ön yüze Osmanlıca “Maşallah”, diğer yüze “Ashab-ı Kehf” tatbik edilmiş, etrafı inci habbelerle çevrili. Türünün koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 60 x 45 mm.
Ağırlık: 27 gr.
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ “S.SEILER-CONSPLE” USTA DAMGALI ÇUBUK TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi lülesi “S.Seiler, Consple” ibareli, 146 model numaralı. Parlak sırlı, zengin altın yaldız bezemeli. Boğumlu uzun çubuğu sedef ve bağa (kaplumbağa kabuğu) ile zarif dekorlu, ağızlığı boynuzdan. Orijinal püsküllü emniyet ipi mevcut. Haliyle. Nadir ele geçen koleksiyonluk eserdir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Uzunluk: 63 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD TUĞRALI PAPİER-MÂCHÉ KUTU
19.Yüzyıl. Osmanlı. Merkezi Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı ve “Ay-Yıldız” motifli. Degrade renk zemin üzerine altın yaldız tezyinatlı, bordürleri “Rokoko” üslubu stilize dekorlu, üstten kapaklı. Türünün nadir ele geçen koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 2.5 x 11.5 x 6.5 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ ESKİ TÜRKÇE “LUKA” USTA DAMGALI ÇUBUKLU LÜLE
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Uzunluk: 25 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ ZENNE BOY ÇUBUKLU LÜLE
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin KOCABAŞ
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç BAKLA
Uzunluk: 14 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL TARAK ve ORİJİNAL KILIFI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Kallavi ebatlarda. Mehmed ibareli. Orijinal üstten kapaklı işleme kılıfı ile birlikte. Her iki yüzü de oyma tekniğiyle stilize dekorlu kartuşlar içerisinde hat yazılıdır. Fevkalade kondisyonda. Takım olarak zor tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 8 x 16 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL “TEKKE İŞİ” FİGÜRATİF SAPLI BASTON
Tarihsel süreç boyunca, değişik baston tipleri farklı kültürlerin hem günlük yaşam ihtiyaçları arasında hem de toplumsal normlar içinde statülerinin simgesi olmuştur. Eski Yunan'da mitolojik kahramanlar, kutsal varlıklar ve soylu kişiler genellikle bastonla, asayla ya da ellerinde tuttukları bir aksesuar ile tasvir edilmiştir. Eski Mısır’da ise kölelere yasak olan bastonun sadece özgür insanlar tarafından taşınmasına izin verilirdi. Orta Çağ Avrupası’nda ise krallar her iki ellerinde de baston taşırlardı, sağ elde taşınan asaletin ve kraliyetin gücünü, sol eldeki ise adaleti simgelerdi. Din adamları ise Tanrı’nın gücünü simgeleyen ucu çengelli bastonlar taşırdı. Türklerde ise asayı bırakıp ilk kez baston kullanan kişi Sultan II.Mahmud’tur. Osmanlı'da Avrupa'ya açılmanın hızlı yaşandığı 1850'li yıllardan sonra, batı tipi zarif bastonlar paşaların, yüksek dereceli devlet memurlarının ve Osmanlı yüksek sınıfının elinde görülmeye başlanmış, saygınlığın, kültürün ve nezaketin simgesi haine gelmiştir.
Uzunluk: 87 cm.
RESSAM FUAT SOYHAN’A AİT OSMANLI 19.YÜZYIL 3 ADET HOŞAF KAŞIĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. 3 adet. Hazneleri (kepçe) boynuz, sapları yekpare fildişinden imal edilmiş. Sahibine göre değer ve sanatsal özellikler taşıyan, yemeğin çeşidine uygun olarak da biçim ve boyut farklılıkları gösteren bu tip kaşıklar doğal malzemeden yapılmakta ve hafif içimlerde kullanılmaktaydı, sıcak içimlerde ise ılıklaştırma özelliğine sahipti. Haliyle. Osmanlı ve Cumhuriyet ilk dönem ressamlarımızdan Fuat Soyhan’a ait olması açısından büyük önem ve kıymete haiz, nadir koleksiyonluk eserlerdir.
Provenans: Fuat Soyhan Aile Koleksiyonu
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Uzunluk: 24 cm. (her biri)
RESSAM FUAT SOYHAN’A AİT OSMANLI 19.YÜZYIL HOŞAF KAŞIĞI TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. 6 adet tam takım. Sedef süslemelerle bezeli eserlerin haznesi (kepçe) ve sapları boynuzdan imal edilmiş. Sahibine göre değer ve sanatsal özellikler taşıyan, yemeğin çeşidine uygun olarak da biçim ve boyut farklılıkları gösteren bu tip kaşıklar doğal malzemeden yapılmakta ve hafif içimlerde kullanılmaktaydı, sıcak içimlerde ise ılıklaştırma özelliğine sahipti. Haliyle. Osmanlı ve Cumhuriyet ilk dönem ressamlarımızdan Fuat Soyhan’a ait olması açısından büyük önem ve kıymete haiz, nadir koleksiyonluk eserlerdir.
Provenans: Fuat Soyhan Aile Koleksiyonu
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa: 211
Uzunluk: 25 cm. (her biri)
FRANSIZ 19.YÜZYIL ALTIN VERMEYLİ BRONZ ÇİFT MİNELİ ŞAMDAN
19.Yüzyıl. Fransız. Ferdinand Barbedienne stili. Çift. Bronz. Tomurcuk tepeli realist yapraklı dal formunda tasarlanmış, çift mumluklu. Tablaları çok renk mine tekniği ile Rokoko üslubunda stilize motiflerle bezeli. Fevkalade kondisyonda. Zarif tasarıma sahip koleksiyonluk örneklerdir.
Yükseklik: 22 cm.
FRANSIZ 19.YÜZYIL “TURQUERIE SANATI” ÇİFT ANDİRON / ŞÖMİNE AKSESUARI
19.Yüzyıl. Fransız. Çift. Turquerie Sanat Akımı’nın etkisinde andiron (şömine aksesuarı) olarak demirden imal edilmiş. Osmanlı erkek figürü tasvirli ve “TURC” ibareli. Fevkalade kondisyonda. Turquerie Sanat Akımı’nın estetik ve dekoratif yönü yüksek koleksiyonluk örnekleridir.
Ölçüler: 20 x 45 cm.