FRANSIZ 19.YÜZYIL “LOUIS GUAY” İMZALI KALLAVİ EBATLARDA (ORYANTALİST) SERAMİK DUVAR TABAĞI
Çap: 43 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK FİNCAN ve TABAĞI
Provenans: Momtaz Islamic Art, London
Yükseklik: 4.5 cm.
Tabak çapı: 11.5 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK (PLATFORM KAİDELİ) ÇUKUR TABAK
Çap: 15 cm.
OSMANLI 18.YÜZYIL KÜTAHYA SÜRAHİ
18.Yüzyıl. Osmanlı. Kütahya mamulatı. Son derece aykırı ve nadir görülen formda. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı, düz halka tabanlı, şişkin gövdeli, gövde yüzeyi turkuaz renk konturlar ve stilize bitkisel motifler ile dekore edilmiş. İri taşıma kulplu ve kübik form emziğe sahip. Kütahya Seramik Sanatı’nın erken dönem ele geçmez müzelik bir örneğidir.
Yükseklik: 21 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL SONU KÜTAHYA SERAMİK ZEMZEMLİK ve KÂSESİ
Zemzemlik Yükseklik: 5 cm.
Kase Yükseklik: 6 cm.
OSMANLI 20.YÜZYIL BAŞI ÇANAKKALE SERAMİK “SAVAŞ GEMİSİ” KAİDELİ VAZO
Ölçüler: 13 x 17 x 9 cm.
Eski adı "Kale-i Sultaniye" olan Çanakkale, 17. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl ilk çeyreğine kadar ilginç ve özgün formlu eserlerin üretildiği bir seramik merkezidir. Seramiklerde kaba kırmızı hamur, nadiren de bej renkli hamur kullanılmıştır. Desenler yeşil, kahverengi, kirli sarı ve şeffaf sıraltına morumsu kahverengi, turuncu, sarı, lacivert ve beyaz boyalıdır. Büyük tabakların kenarlarında kafes motifi, merkezde rozet çiçek, çukur tabaklarda ise kalyon, havan topu, cami, köşk ve kuş ile balık gibi hayvan figürleri görülür. Desenler fırça darbeleriyle yapılmış izlenimi vermektedir. 19. yüzyıl ile 20. yüzyıl başına tarihlendirilen seramik örnekleri arasında küp, testi, sürahi, ibrik,sepet formlu eşyalar, maşrapa, tabak, vazo, yazı takımı, mangal, kapağı insan veya hayvan figürlü şekerlik, gemi formlu gaz lambası, hayvan biçiminde kapları sayabiliriz. Burma kulplu, gaga ağızlı veya emzikli testilerin yanında, simit gövdeli ve at başlı testiler de ilginç örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır. Tek renk sır olarak yeşil, sarı, kahverengi ve mor kullanılmış olup, geç örneklerde ebrulilere de rastlanılmaktadır. Tek renk sırlı olanlar, genellikle sır üstüne altın yaldız, mavi, beyaz, siyah, sarı ve kırmızı renkte stilize çiçek ve yaprak motifleri ile bezelidir. Bazı örneklerin üzerinde çiçek rozet, selvi, hilâl, arma ve çeşitli hayvan figürleri şeklinde kabartmalar görülür.
OSMANLI 19.YÜZYIL SONU KÜTAHYA SERAMİK “RUMİ ÜSLUBU” ÇİFT VAZO
Yükseklik: 39 cm. (her biri)
OSMANLI 19.YÜZYIL SONU KÜTAHYA SERAMİK (KALLAVİ EBATLARDA) TANKARD
Yükseklik: 24 cm.
OSMANLI 20.YÜZYIL KÜTAHYA SERAMİK “AZİM ÇİNİ” İMZALI RUMİ ÜSLUBU (BESMELE YAZILI) DUVAR TABAĞI
Çap: 30 cm.
Azim Çini Fabrikası 20. yüzyılda Mehmet Çini tarafından kurulmuştur. Kospik Kalos Usta’nın çırağı olarak sanat hayatına başlayan Mehmet Çini, Hafız Mehmet Emin Efendi, Hacı Karabet ve Hacı Minasyan ustalarla birlikte Sultan Mehmet Reşad Türbesi’nin çini süslemelerinin yapımında çalışmıştır. Mehmet Çini’nin çeşitli ortaklıklarla devam ettirdiği Azim Çini, oğulları Talat ve Rıfat Çini’nin katılımı ve Hafız Mehmet Emin Efendi’nin oğlu Hakkı Çinicioğlu’nun ortaklığıyla 1977 yılına kadar üretime devam etmiştir. Bugün çok çeşitli müze ve özel koleksiyonlar da, Azim Çini atölyesine ait eserler sergilenmektedir.