OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ TAM TAKIM (YEDEKLİ) ŞEHZADE SÜNNET KOSTÜMÜ
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi, sandık çıkması. Yedekli tam takım. Yoğun ve zengin süslemeleri ile dikkat çeken pelerin, yelek, yedek yelek, cüzdan ve kuşaktan oluşan tam takım. Fevkalade kondisyonda. Yedekli ve tam takım olarak son derece nadir tesadüf edilen, Osmanlı Tekstil Sanatı’nın günümüze ulaşmış seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Pelerin ölçüleri: 60 x 101 cm.
OSMANLI 19.YÜZYIL KALLAVİ EBATLARDA ALTIN VERMEYLİ KEMER TOKASI ve KEMER
Uzunluk: 91 cm.
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911-1975)
İmzalı. 1951 tarihli. Sanatçının gömlek üzerine çalıştığı ele geçmez yapıtı.
Uzunluk: 64 cm.
En: 150 cm.
1911 yılında Giresun Görele'de doğdu. Trabzon Lisesi'nde okurken, 1927'de bu okula resim öğretmeni atanan Zeki Kocamemi'nin öğrencisi oldu. Onun derslerinin etkisi ve okul müdürünün özendirmesiyle 1929'da İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'ne (Mimar Sinan Üniversitesi) girdi. Burada Nazmi Ziya ve İbrahim Çallı'nın öğrencisi oldu. 1930'da eğitimini bitirmeden, ağabeyi Sabahattin Eyüboğlu'nun yanına Paris'e gitti. Orada André Lhote'un yanında resim çalıştı. Daha sonra evleneceği Rumen asıllı eşi Eren Eyüboğlu ile de burada tanıştı. Yurda döndükten sonra 1934'te D Grubu'nun dördüncü sergisine otuz resmi ile katıldı. İlk kişisel sergisini de aynı yıl Bükreş'te açtı. 1936'daki diploma yarışmasında Hamam adlı kompozisyonuyla birinci oldu. Aynı yıl Moskova'da düzenlenen Çağdaş Türk Sanat Sergisi'ne katıldı. 1937'de Cemal Tollu'yla birlikte Akademi'nin Resim Bölümü Şefi Léopold Lévy'nin asistanı daha sonra da atölye hocası olmuştur. 1950’de Paris'e gitti. 1958'de Uluslararası Brüksel Sergisi için 272 m²'lik bir mozaik pano gerçekleştirdi ve bu eseriyle serginin büyük ödülü olan altın madalyayı kazandı. Bundan bir yıl sonra Paris'teki NATO yapısı için, şimdi Brüksel'de bulunan, 50 m²'’lik bir mozaik pano hazırladı. 1960 ve 1961'de iki kez ABD'ye gitti. 1969'da Sao Paulo Bienali'nde (iki yıllık sergi) onur madalyası kazandı. Ayrıca 1940'ta Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nde resim dalında üçüncülük, 1943'te aynı serginin 4.sünde ikincilik ve 1972'de de 33. sergide birincilik ödülünü aldı. Bedri Rahmi 1927'de başladığı resim öğretmenliğini ölümüne kadar sürdürmüş, Akademi'deki atölyesinde sayısız öğrenci yetiştirmiştir. Değişik araç-gereç ve farklı tekniklerle oluşturduğu işlerinde, Batı sanatının zengin deneyim ve birikimleriyle, yöresel ve geleneksel halk sanatının ürünleri arasında, kendi sanat anlayışına özgü köprüler kurdu. Çağımızın sanat anlayışı içinde daha çok renge önem veren bir ressamımızdır. Az malzemeyle çok şey anlatma sanatı olarak tanımladığı halk sanatı, Bedri Rahmi’nin coşku dolu bir üretimle biçimlenen resimlerinde, tükenmez bir kaynak oluşturur. Çağdaş resim sanatımızda, bu kaynağı ilk keşfeden ve öğrencilerine özgün sanat üretmenin yollarını öncelikle bu kaynakta ve yaşamın içinde aramak gerektiğini esinlendiren o olmuştur. Aynı zamanda bir sanat yazarı olarak da, dönemine büyük katkıda bulunmuştur. Eserlerinde Anadolu’ya özgü motif ve konularla, batı resminin teknik olanaklarını birleştirerek bir senteze ulaşmıştır. Yağlıboya resmin yanı sıra oyma baskı, mozaik ve seramik dallarında eserler vermiştir.
OSMANLI 2 ADET DESTİMAL-İ ŞERİF
Topkapı Sarayı’nda her sene Ramazan ayının 15. günü Hırka-i Saadet sandukası açılır, Hz. Peygamberin mübarek hırkaları çıkarılır ve önceden hazırlanmış destimâller hırkaya tek tek dokundurulurdu. Mukaddes hırkaya temas ederek şereflenen ve böylece "destimâl-i şerîf" olan mendiller Padişah tarafından misafirlere hediye edilirdi. Her bir misafir bu mendilleri ömür boyu özenle saklar ve ölünce kefenlenmeden önce bu mendil yüzlerine kapatılsın diye vasiyet ederdi.
Ölçüler: 60 x 60 cm. (her biri)
OSMANLI DÖNEMİ KÂBE TASVİRLİ “H.Ö” İMZALI (KELİME-İ TEVHİD, 4 HALİFENİN İSİMLERİ VE HADİS YAZILI) EL İŞLEME MİNBER ÖRTÜSÜ
Ölçüler: 214 x 130 cm.
VENEDİK 18.YÜZYIL OSMANLI SARAYINA YAPILMIŞ DOKUMA
Ölçüler: 56 x 240 cm.