Lot: 1
Current Price: 1 USD Starting Bid: 1 USD Estimated: 4.000 - 6.000 USD Losing Winning
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911-1975)
"Eyüboğlu'ndan Reis'e Mektup" İmzalı. 1954 tarihli. Kağıt üzeri suluboya. İthaflı, resimli mektup. Bedri Rahmi Eyüboğlu’ndan “Reis” diye hitap ettiği yakın dostuna ithaflı ve ıslak (iki adet) imzalı, 3.12.1954 tarihli suluboya resimli mektup, 2 sayfa. Mektubun içeriği “Bedri Rahmi” ve eşi “Eren Eyüboğlu”nun açacakları sergi ve dostlukları hakkındadır. Benzer örnekler “Biz mektup yazardık! Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Çağdaşlarından Mektuplar” isimli kitapta yer almaktadır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Biz mektup yazardık! Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Çağdaşlarından Mektuplar, 2015 / Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları E.Benezit / Cilt: 4 Sayfa: 231 Ölçüler: 30 x 23 cm.
Bedri Rahmi, 1911 yılında Giresun Görele'de doğdu. Trabzon Lisesi'nde okurken, 1927'de bu okula resim öğretmeni atanan Zeki Kocamemi'nin öğrencisi oldu. Onun derslerinin etkisi ve okul müdürünün özendirmesiyle 1929'da İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'ne (Mimar Sinan Üniversitesi) girdi. Burada Nazmi Ziya ve İbrahim Çallı'nın öğrencisi oldu. 1930'da eğitimini bitirmeden, ağabeyi Sabahattin Eyüboğlu'nun yanına Paris'e gitti. Orada André L’hote'un yanında resim çalıştı. Daha sonra evleneceği Rumen asıllı eşi Eren Eyüboğlu ile de burada tanıştı. Yurda döndükten sonra 1934'te D Grubu'nun dördüncü sergisine otuz resmi ile katıldı. İlk kişisel sergisini de aynı yıl Bükreş'te açtı. 1936'daki diploma yarışmasında Hamam adlı kompozisyonuyla birinci oldu. Aynı yıl Moskova'da düzenlenen Çağdaş Türk Sanat Sergisi'ne katıldı. 1937'de Cemal Tollu'yla birlikte Akademi'nin Resim Bölümü Şefi Léopold Lévy'nin asistanı daha sonra da atölye hocası olmuştur. 1950’de Paris'e gitti. 1958'de Uluslararası Brüksel Sergisi için 272 m²'lik bir mozaik pano gerçekleştirdi ve bu eseriyle serginin büyük ödülü olan altın madalyayı kazandı. Bundan bir yıl sonra Paris'teki NATO yapısı için, şimdi Brüksel'de bulunan, 50 m²'’lik bir mozaik pano hazırladı. 1960 ve 1961'de iki kez ABD'ye gitti. 1969'da Sao Paulo Bienali'nde (iki yıllık sergi) onur madalyası kazandı. Ayrıca 1940'ta Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nde resim dalında üçüncülük, 1943'te aynı serginin 4.sünde ikincilik ve 1972'de de 33. sergide birincilik ödülünü aldı. Bedri Rahmi 1927'de başladığı resim öğretmenliğini ölümüne kadar sürdürmüş, Akademi'deki atölyesinde sayısız öğrenci yetiştirmiştir. Değişik araç-gereç ve farklı tekniklerle oluşturduğu işlerinde, Batı sanatının zengin deneyim ve birikimleriyle, yöresel ve geleneksel halk sanatının ürünleri arasında, kendi sanat anlayışına özgü köprüler kurdu. Çağımızın sanat anlayışı içinde daha çok renge önem veren bir ressamımızdır. Az malzemeyle çok şey anlatma sanatı olarak tanımladığı halk sanatı, Bedri Rahmi’nin coşku dolu bir üretimle biçimlenen resimlerinde, tükenmez bir kaynak oluşturur. Çağdaş resim sanatımızda, bu kaynağı ilk keşfeden ve öğrencilerine özgün sanat üretmenin yollarını öncelikle bu kaynakta ve yaşamın içinde aramak gerektiğini esinlendiren o olmuştur. Aynı zamanda bir sanat yazarı olarak da, dönemine büyük katkıda bulunmuştur. Eserlerinde Anadolu’ya özgü motif ve konularla, batı resminin teknik olanaklarını birleştirerek bir senteze ulaşmıştır. Yağlıboya resmin yanı sıra oyma baskı, mozaik ve seramik dallarında eserler vermiştir.
Lot No: 1
Lot: 1
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911-1975)-"Eyüboğlu'ndan Reis'e Mektup" İmzalı. 1954 tarihli. Kağıt üzeri suluboya. İthaflı, resimli mektup. Bedri Rahmi Eyüboğlu’ndan “Reis” diye hitap ettiği yakın dostuna ithaflı ve ıslak (iki adet) imzalı, 3.12.1954 tarihli suluboya resimli mektup, 2 sayfa. Mektubun içeriği “Bedri Rahmi” ve eşi “Eren Eyüboğlu”nun açacakları sergi ve dostlukları hakkındadır. Benzer örnekler “Biz mektup yazardık! Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Çağdaşlarından Mektuplar” isimli kitapta yer almaktadır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Biz mektup yazardık! Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Çağdaşlarından Mektuplar, 2015 / Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları E.Benezit / Cilt: 4 Sayfa: 231 Ölçüler: 30 x 23 cm.
Lot No: 2
Lot: 2
NEJAD MELİH DEVRİM (1923-1995)-“Soyut Kompozisyon” İmzalı. Tarihli. Kağıt üzeri suluboya. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın kızı Fahrelnissa Zeid’in oğlu olan sanatçının koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: E.Benezit / Cilt:3 Sayfa: 552 Ölçüler: 60 x 46 cm.
Lot No: 3
Lot: 3
NİL GEREDE (d.1938) -“Soyut Kompozisyon” İmzalı. Mukavva üzeri yağlıboya. Arkası sergi etiketli. Etikette “Nil Gerede, 31 x 46.5, Mukavva üzeri yağlıboya Kompozisyon, 150.000” yazmakta. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 46.5 x 31 cm.
Lot No: 4
Lot: 4
ALİYE BERGER (1903-1974)-“Nargile” İmzalı. Özgün (tek) Gravür. “Nargile” ibareli. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın kızı Aliye Berger’in 1966’da çıkan yangın sonucu evi ve atölyesi çalışmalarıyla birlikte yok olmuş, günümüze az sayıda eseri intikal etmiştir. Sanatçının koleksiyon değeri yüksek ele geçmez eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Aliye Berger Yaşamı Sanatı Yapıtları, 1980 / Ferit Edgü Ölçüler: 34 x 24 cm.
Lot No: 5
Lot: 5
ALİYE BERGER (1903-1974)-“Bektaşi” İmzalı. Özgün (tek) Gravür. “Bektaşi” ibareli. Bektaşi Serisi’nden diğer bir eser “İstanbul Resim Heykel Müzesi Koleksiyonu’nda yer almakta ve “GSA Hat Koleksiyonu ve Kaligrafik Eğilimler” temalı sergi salonunda sergilenmektedir. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın kızı Aliye Berger’in 1966’da çıkan yangın sonucu evi ve atölyesi çalışmalarıyla birlikte yok olmuş, günümüze az sayıda eseri intikal etmiştir. Sanatçının koleksiyon değeri yüksek ele geçmez eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Aliye Berger Yaşamı Sanatı Yapıtları, 1980 / Ferit Edgü Ölçüler: 75.5 x 28.5 cm.
Lot No: 6
Lot: 6
SELİM TURAN (1915-1994)-“Soyut Kompozisyon” İmzalı. 1960 tarihli. Kağıt üzerine karışık teknik ve guaj. Selim Turan’ın dikey kurgu mantığının oluştuğu en önemli ve en özgün dönemine ait, sanatçının koleksiyon değeri yüksek ele geçmez eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Selim Turan (Tez - Antitez – Sentez), 2016 / Yapı Kredi Yayınları Ölçüler: 48 x 33 cm.
Lot No: 7
Lot: 7
FAHRELNİSSA ZEİD (1901-1991)-“Soyut Kompozisyon” Islak imzalı. Litografi, 11/20 edisyon numaralı. Edition 11/20 (Paris dönemi) Fahrelnissa Zeid’in, Paris’te hazırladığı 20 adetlik serinin 11 numaralı eseri. Sanatçının, 15/20 numaralı eseri “Carnegie Museum of Art, USA” koleksiyonunda (Envanter No: 55.75.2) yer almaktadır. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın kızı Fahrelnissa Zeid’in nadir tesadüf edilen koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: E.Benezit / Cilt: 10 Sayfa: 878 Ölçüler: 62.5 x 47.5 cm.
Lot No: 8
Lot: 8
FERNAND LÉGER (1881-1955)-“Lunes en Papier” Renkli Litograf, açık edisyon. Paris. Fernand Léger ve André Malraux tarafından hazırlanan “Lunes en Papier” isimli eserden, muhtemelen (dönem) müze baskısı. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Refrans: Lunes en Papier, 1921 / André Malraux, Fernand Léger (Paris, éditions de la Galerie Simon) Referans: E.Benezit / Cilt: 6 Sayfa: 541 Ölçüler: 50 x 34 cm.
Lot No: 9
Lot: 9
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Hitit Güneşi” Islak imzalı, 1954 tarihli. Serigrafi. Sanatçının "Hitit Uygarlığı"ndan etkilenerek yaptığı ikonik çalışmalarından. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın serigrafi tekniği ile yaptığı çalışmalardan. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Ölçüler: 50 x 34 cm.
Lot No: 10
Lot: 10
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Hitit Güneşi” Islak imzalı, 1954 tarihli. Serigrafi. Sanatçının "Hitit Uygarlığı"ndan etkilenerek yaptığı ikonik çalışmalarından. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın serigrafi tekniği ile yaptığı çalışmalardan. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Ölçüler: 50 x 34 cm.
Lot No: 11
Lot: 11
FÜREYA KORAL (1910-1997)-"Hitit Güneşi" İmzalı. 1954 tarihli. Seramik Pano. Sanatçının "Hitit Uygarlığı"ndan etkilenerek yaptığı ikonik çalışmalarından. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın nadir tesadüf edilen yüksek kıymete sahip koleksiyonluk şaheserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Ölçüler: 41 x 49.5 cm.
Lot No: 12
Lot: 12
FÜREYA KORAL (1910-1997)-"Denizaltı" İmzalı. 1968 tarihli. Seramik Pano. Sanatçının denizaltını balık, denizanası ve yosunlar ile canlandırdığı aykırı çalışması. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın nadir tesadüf edilen yüksek kıymete sahip koleksiyonluk şaheserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Ölçüler: 35 x 45 cm.
Lot No: 13
Lot: 13
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Madalyonlu Kupa” İmzalı. Seramik Kupa. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Yükseklik: 10 cm.
Lot No: 14
Lot: 14
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Balıklı Çanak” İmzalı. Seramik Kase. Benzer örneği "Füreya Koral" kitabının 184, 185, 192 ve 193.sayfaların da yer almaktadır. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Yükseklik: 5.5 cm.
Lot No: 15
Lot: 15
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Seramik Tablalı Sehpa” İmzalı. 1965 tarihli. Seramik Pano Tablalı Sehpa. 16 adet seramikten oluşmakta. Büyük ebatlı, ferforje iskeletli. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez şaheserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Ölçüler: 92 x 48.5 x 35 cm.
Lot No: 16
Lot: 16
CİHAT BURAK (1915-1994)-“Natürmortlu Porselen” İmzalı. 1965 tarihli. Porselen üzeri “Natürmort” çalışmalı sunum. Yıldız Porselen Fabrikası’nda da üretimler yapmış sanatçının nadir tesadüf edilen koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 12.5 x 8 cm.
Lot No: 17
Lot: 17
JALE YILMABAŞAR (d.1939)-“Horozlu Tabak” İmzalı, 15.9.1987 tarihli. Seramik. Sanatçı tarafından ithaflı. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Çap: 20.5 cm.
Lot No: 18
Lot: 18
FAİK KIRIMLI (1935-2011)-“Amel-i Faik” Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Amel-i Faik” imzalı. Seramik. İznik ekolü “Av Sahneli” tabak. Yuvarlak formlu, halka dipli, çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, renksiz şeffaf sırlı. Beyaz zemin üzerine mercan kırmızısı, yeşil, mavi ve kobalt mavi renklerde. Merkezdeki figüratif av sahnesi çintemani, lale, bahar dalı ve saz motifi gibi karasteristik motifler ile zenginleştirilmiş. Eseri çevreleyen kalın bordürü stilize dalga motifleri ve “S” kıvrımlardan oluşmakta. Siyah konturlü. Haliyle, restorasyona ihtiyacı vardır. İznik çini üretim tekniğini yeniden keşfeden ve “Ustaların Ustası” olarak kabul edilen Faik Kırımlı’nın sanatının zirvesinde ürettiği zirve eserlerinden. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Çap: 27.5 cm.
Lot No: 19
Lot: 19
OSMANLI NOKTALI MEŞK / 2 ADET -“Meşk Hat Levha” 19.Yüzyıl. Osmanlı. 2 adet. Ömer Vasfi Efendi ekolü noktalı (karalama) meşk. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Battal Ebru’lu. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Karalamalar Meşkler, Türk Hat Sanatı / Ferit Edgü Ölçüler: 13 x 23 cm. - 15 x 22.5 cm.
Lot No: 20
Lot: 20
HÂCEGÂN-I DİVAN-I HÜMAYUN’DAN SEYYİD ABDULLAH-“Celî Sülüs Hat Levha” 19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1250 (M.1835) tarihli. Ketebesi “Hâcegân-ı Divan-ı Hümayun’dan el-Hac es-Seyyid Abdullah en-Nadiri, 5 Zilka’de 1250” şeklinde atılmış. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak celî sülüs hattı ile “ بالشكر تدوم النعم كلها / Şükürle her nimet kalıcı olur" yazılı. *Hâcegân, Osmanlı devlet teşkîlâtında önemli kalem amirleri için, “Hâcegân-ı Dîvân-ı Hümâyun” ise sadece “Dîvân-ı Hümâyun Kâtipleri” için kullanılan bir tabirdir. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 23.5 x 43 cm.
Lot No: 21
Lot: 21
SÜNBÜLÎ AHMED RIFAT EFENDİ-“Talik Hat Levha” 19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1314 (M.1896) tarihli. Ketebesi “Es-Seyyid Ahmed Rıfat es-Sünbülî” şeklinde atılmış. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak talik hattı ile “Garîk-i bahr-i isyânım dahîlek yâ Rasûlallah / İsyan denizine batmışım, sana sığınıyorum ey Allah'ın Elçisi” yazılı. Altın tezhipli, floral motiflerle bezeli. Altın cetvelli, cetvellerin arası ince ebrulu. Dış pervazı “Battal Ebru”lu. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 13.5 x 35 cm.
Lot No: 22
Lot: 22
MAHMUD CELÂLEDDÎN EFENDİ ÜSLUBU-“Sülüs Hat Levha” 19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebesiz, ketebesi sonradan atılmış. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak sülüs hattı ile yazılmış. 4 satır halinde “Bir mey ki neş'esinde ola bûy-ı imtinân, Seng-i kazâ dokunması yeğdir sebûsuna, Bir matlabın husûlüne la'net ki tâlibi, Lazım gele müracaat etmek adûsuna” yazmakta. Altın cetvelli. Mahmud Celâleddin Efendi veya ekolünden bir hattata ait. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:199) Ölçüler: 31 x 36 cm.
Lot No: 23
Lot: 23
SEYYİD MEHMED ZİYÂEDDÎN EFENDİ (1855-1915)-“Hilye-i Şerife” 19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1292 (M.1875) tarihli. Ketebesi “Es-Seyyid Mehmed Ziyâeddîn” şeklinde atılmış. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak “Muhakkak”, “Sülüs” ve “Nesih” hattı ile yazılmış. Altın duraklı. Altın cetvelli. Altın ile “Barok” üslubunda floral ve geometrik motifler ile zengin tezhipli, zemini üç benek motifli iğne perdahı ile doldurulmuş. Seyyid Mehmed Hulusi Efendi’nin öğrencisi Mehmed Ziyâeddîn Efendi, Osmanlı İmparatorluğu’nda sivillere verilen en büyük ilmi rütbelerden “Mahreç Pâyesi”ne ve III.Rütbe’den “Mecidî” ile “Osmanî” nişanlarına sahip bir hattattır. Eserin tacında muhakkak hattı ile “Bismillâhirrahmânirrahîm / Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla”, göbek kısmında 9 satır halinde sülüs hattı ile “Hazret-i Ali”den rivayet ile “Hazret-i Muhammed”in maddi özellikleri, göbek kısmının etrafında sülüs hattı ile “Ebubekir”, “Ömer”, “Osman” ve “Ali” olmak üzere dört halife isimleri, altta sülüs hattı ile Enbiya Suresi 107.Ayet “Vemâ erselnâke illâ rahmeten lil'âlemîn(e) / Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik" ve en altta ise 5 satır talik hattı ile “Hazret-i Muhammed”in manevi özelliklerinin yazılı olduğu bölüm yer almakta. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 36 x 21.5 cm.
Lot No: 24
Lot: 24
MAHMUD ÖNCÜ (1913-1994)-“İstifli Sülüs Hat Levha” Hicri 1397 (M.1977) tarihli. Ketebeli. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak istifli sülüs hattı ile “Mine’l-bab ile’l-mihrap / Kapıdan mihraba dek (baştan sona kadar)” yazılı. Altın cetvelli, cetvellerin arası ince ebrulu. Dış pervazı “Battal Ebru”lu. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Mahmud Öncü’nün Ardından, 1994 / Dr.Zübeyde Cihan Özsayıner Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:274) Ölçüler: 19 x 23.5 cm.
Lot No: 25
Lot: 25
HASAN ÇELEBİ (d.1937)-“İstifli Celî Sülüs Hat Levha” Hicri 1400 (M.1980) tarihli. Ketebeli. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak istifli celî sülüs hattı ile “Bu da geçer Ya Hû” yazılı. Altın cetvelli. Hatayi üslubunda altın ile “Hâlkâr” tekniğinde tezhipli. Kazasker Mustafa İzzet Efendi’nin “Sultan II.Mahmud Han” için yaptığı ve Sultan’ın yüzüğüne işlettiği meşhur istifin “Reîsü'l-Hattatîn Hasan Çelebi” yorumlaması. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:275) Ölçüler: 33 x 23 cm.
Lot No: 26
Lot: 26
SABRİ BERKEL (1907-1993)-“Resimsel Motif” Islak imzalı, 1965 tarihli. Serigrafi. Eser, “Sabri Berkel” Kitabının 100.sayfasında yer almaktadır. Literatür: Sabri Berkel, 1988 / Arçelik, Jale Erzen ( Sayfa:100) Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: E.Benezit / Cilt:2 Ölçüler: 24 x 15 cm.
Lot No: 27
Lot: 27
ELİF NACİ (1898-1987)-“Soyut Kompozisyon” İmzalı. Kağıt üzeri suluboya. Arkası ithaflı ve imzalı, 17.Ocak.1980 tarihli. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 13 x 21 cm.
Lot No: 28
Lot: 28
OYA ZAİM KATOĞLU (1940-2024)-“Kayıkhaneli Yalı” İmzalı. 1983 tarihli. Kağıt üzeri guaj. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 15.5 x 9 cm.
Lot No: 29
Lot: 29
NİYAZİ TOPTOPRAK (d.1950)-"Ressam Selim Turan Portresi" İmzalı. 19.Mart.1987 tarihli. Kağıt üzeri karışık teknik. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 15 x 12.5 cm.
Lot No: 30
Lot: 30
METİN ELOĞLU (1927-1985)-“Soyut Kompozisyon” İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. Sanatçınınn nadir tesadüf edilen erken dönemine ait koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 23.5 x 35 cm.
Lot No: 31
Lot: 31
METİN ELOĞLU (1927-1985)-“Soyut Kompozisyon” İmzalı. Duralit üzeri yağlıboya. Sanatçınınn nadir tesadüf edilen erken dönemine ait koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 39 x 25.5 cm.
Lot No: 32
Lot: 32
HASAN KAPTAN (d.1942)-“Balıklı Kompozisyon” İmzalı. 1954 tarihli. Kağıt üzeri karışık teknik. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 24.5 x 34 cm.
Lot No: 33
Lot: 33
CİHAT BURAK (1915-1994) -İmzalı. Gravür. 2 adet. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 18.5 x 26 cm. - 12.5 x 25 cm.
Lot No: 34
Lot: 34
GUILLERMO SILVA SANTAMARIA (1921-2007)-"Pajarero" İmzalı, 1957 tarihli. Litograf. Füreya Koral’a ithaflı. Sanatçı tarafından Füreya Koral'a “Para Fureya con mi amistad, G.Silvas, Mexico 1957 / Füreya’ya dostluğumla, G.Silvas, Meksika 1957 ” şeklinde ithaflı ve ıslak imzalı. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 28.5 x 22 cm.
Lot No: 35
Lot: 35
FÜREYA KORAL (1910-1997) -“Hitit Güneşi” Islak imzalı, 1954 tarihli. Serigrafi. 2 adet, teki imzalı. Sanatçının "Hitit Uygarlığı"ndan etkilenerek yaptığı ikonik çalışmalarından. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın serigrafi tekniği ile yaptığı çalışmalardan. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Ölçüler: 50 x 34 cm.
Lot No: 36
Lot: 36
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Hitit Güneşi” Islak imzalı, 1954 tarihli. Serigrafi. 2 adet, teki imzalı. Sanatçının "Hitit Uygarlığı"ndan etkilenerek yaptığı ikonik çalışmalarından. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın serigrafi tekniği ile yaptığı çalışmalardan. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Ölçüler: 50 x 34 cm.
Lot No: 37
Lot: 37
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Seramik Tabak” İmzasız. Seramik. “Sara” ibareli. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Çap: 22.5 cm.
Lot No: 38
Lot: 38
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Seramik Vazo” İmzalı. Seramik. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Haliyle. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Yükseklik: 17.5 cm.
Lot No: 39
Lot: 39
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Seramik Akıtmalı Vazo” İmzalı. Seramik. Benzer örneği "Füreya Koral" kitabının 196.sayfasında yer almaktadır. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Haliyle, restorasyona ihtiyacı vardır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Yükseklik: 37 cm.
Lot No: 40
Lot: 40
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Turkuaz Kuş Figürü” İmzalı. Seramik. Kuşlar Serisi’nden. Benzer örnekler "Füreya Koral" kitabının 206 ve 207.sayfaların da yer almaktadır. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Haliyle, restorasyona ihtiyacı vardır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Ölçüler: 9 x 19 cm.
Lot No: 41
Lot: 41
FÜREYA KORAL (1910-1997)-“Silindirik Vazolar” İmzasız. Seramik. 2 adet. Şakir Paşa Ailesi’nden Mehmed Şakir Paşa’nın torunu Füreya Koral’ın koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Füreya, 2017 / Kale - Karoly Aliotti, Nilüfer Şaşmazer, Farah Aksoy Yükseklik: 19.5 cm. - 20.5 cm.
Lot No: 42
Lot: 42
NASİP İYEM (1921-2011)-“Köylü Kızı” İmzalı. 1970 tarihli. Pişmiş toprak, pano. Nuri İyem’in de eşi olan sanatçının nadir tesadüf edilen koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 30 x 25 cm.
Lot No: 43
Lot: 43
NASİP İYEM (1921-2011)-“Mumluk” İmzasız. Pişmiş toprak. Kavukluk formunda tasarlanmış. Nuri İyem’in de eşi olan sanatçının nadir form ve tasarıma sahip koleksiyon değeri yüksek eserlerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 45 x 19 cm.
Lot No: 44
Lot: 44
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRASI (1839-1861)-“Abdülmecid Han bin Mahmud el-muzaffer daima” 19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Sultan Abdülmecid Han Tuğrası. İstifli sülüs hattı ile üstübeç mürekkebi kullanılarak çekilmiş, oval (madalyon) formda. Üstübeç mürekkebi ile “Türk Buketi” motifi tezhipli. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 36.5 x 45 cm.
Lot No: 45
Lot: 45
SEYYİD SÜLEYMAN GALİB EFENDİ-“Sülüs ve Nesih Kıt’a” 19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak sülüs hattı ile İbrahim Suresi 7.Ayet’ten "Le-in şekertum leezîdennekum / Eğer şükrederseniz elbette size daha fazlasını veririm”, altta ise 3 satır nesih hattı ile “Hadis-i Şerif” yazılı. Altın cetvelli. Koltukları “Türk Buketi” motifleri ile tezhipli. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 32 x 52.5 cm.
Lot No: 46
Lot: 46
BEŞİKTAŞLI HACI NURÎ KORMAN (1868-1951)-“Sülüs Hat Levha” 19.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Ketebeli. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak sülüs hattı ile “Hû Dost” yazılı. Altın cetvelli, pervazı “Taraklı Ebru” ve “Gel-Git Ebrusu” ile bezeli. Eserin arkasındaki 99 no'lu etikette "Sülüs, Nuri Korman, 19x28, Hû Dost, Ebrulu" yazmakta. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:262) Ölçüler: 8 x 16.5 cm.
Lot No: 47
Lot: 47
KADIZÂDE SEYYİD MUSTAFA EFENDİ-“Sülüs Nesih Kıt’a” 18.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1290 (M.1776) tarihli. Ketebesi “Es-Seyyid Mustafa el-Arif bi-Kadızâde” şeklinde atılmış. Hocası “Şekerzâde Seyyid Mehmed Efendi”dir. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak sülüs ve nesih hattı ile “ شفاء الجنان قراءة القران / Kur’an-ı Kerim okumak ruhun şifasıdır” anlamındaki Hadis-i Şerif yazılı. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 7.5 x 16.5 cm.
Lot No: 48
Lot: 48
BESMELE-İ ŞERİFE-“Sülüs ve Nesih Hat Levha” Osmanlı. Ketebesiz. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak sülüs ve nesih hattı ile Neml Suresi 30.Ayet “İnnehu min Suleymâne ve-innehü Bismillâhirrahmânirrahîm / Bu mektup Süleyman'dandır ve Rahman, Rahim olan Allah'ın adıyladır” yazılı. Altın cetvelin dışında “Gel-Git Ebrusu” bulunmakta. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 7 x 24 cm.
Lot No: 49
Lot: 49
KELİME-İ TEVHİD-“Akkase Ebrulu Talik Hat Levha” Osmanlı. Ketebesiz. Akkase Ebru tekniği ile ebrulu zemine talik hattı ile “Kelime-i Tevhid” tatbik edilmiş, “Lâ ilâhe illallah Muhammedün Resûlullah / Allah’tan başka Tanrı yoktur, Muhammed Allah’ın elçisidir” yazmakta. Nadir tesadüf edilen ve büyük ustalık gerektiren “Akkase Ebru”, geleneksel ebru tekniklerinden yararlanılarak ortaya koyulan ve aynı ebru kağıdının üzerine birden fazla işlem yaparak yazı veya desen elde edilen ebru çeşididir. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 10 x 35.5 cm.
Lot No: 50
Lot: 50
OSMANLI KIT’A ve MEŞK-19.Yüzyıl. Osmanlı. Kıt’a ve Meşk (Karalama), 2 adet . -KIT’A / Ketebesiz. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak istifli sülüs ve nesih hattı ile Hz.Ali’nin sözleri olan “Allah'ı zikirden sonra gelen en hayırlı zikir ölümü hatırlamaktır, En hayırlı zenginlik insanlardan ümit kesip onlardan bir şey beklememektir, İnsanların en yaman eşkıyası Allah'ın hududuna riayet etmeyip sınırını geçenlerdir, İnsanların en güçlüsü kendi nefsini terbiye ederek nefsin arzularından geri tutabilendir, Dünyanın ve ahiretin en hayırlı şeyi Rasûlullah'a uymaktır" yazılı. Altın cetvellerin arasında “Battal Ebru”, dışında “Gel-Git Ebrusu” bulunmakta. -MEŞK / Ketebesiz. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak iki satır sülüs, iki satır nesih hattı ile yazılmış. Altın cetvellerin arasında ve dışında “Battal Ebru” bulunmakta. Ekspertiz: MSGSÜ, Doç.Dr. Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz edilerek onaylanmıştır. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 11 x 20 cm. - 11.5 x 17.5 cm.
Lot No: 51
Lot: 51
OSMANLI İPEK HATIRA MENDİLİ-“İane Sergisi Yadigârı” 19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han’ın şehit çocukları ve gaziler yararına düzenlediği serginin hatırasına yapılmış, çizimleri “Ressam-ı Hazret-i Şehriyari Fausto Zonaro”ya ait ipek mendil. Belgesel özellikli. Osmanlı hatıra mendillerinin koleksiyon değeri yüksek nadir örneklerindendir. Eski Türkçe (Osmanlıca) istifli hat ile “Evlâd-ı Şühedâ ve Ma’lûlin-i Guzât-ı Asâkir-i Şâhâne İ’ane Sergisi / Osmanlı Ordusu’nun Yaralı Gazileri ve Şehit Çocuklarına Yardım Sergisi” ibareli. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 42.5 x 43 cm.
Lot No: 52
Lot: 52
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN BERAT-I ŞERİFE / HİCRİ 1321-“Abdülhamid Han bin Abdülmecid el-Muzaffer daima el-Gazi” 19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1321 tarihli. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) altın (matbu) tuğralı, 6 satır. Ferman kâğıdı üzerine is (siyah) ve surh (kırmızı) mürekkebi kullanılarak “Divâni” ve “Sülüs” hattı ile yazılmış. Sultan II.Abdülhamid Han tahta çıktıktan sonra “Tecdîd-i Beravât” işlemi görerek yenilenmiş. Şevvâl 1321(M.1903) Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 80 x 55.5 cm.
Lot No: 53
Lot: 53
İSTİFLİ CELÎ SÜLÜS "MATBU" HAT LEVHA-“Saîd Fato” 19.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Matbu, dönem baskısı. Hicri 1295 (M.1878) tarihli. “Saîd Fato'an-Ulemâi Ahâlîi Fenâriye / Fener Ahâlisi Alimlerinden Said Fato” ketebeli. İstifli Celi Sülüs hattı ile Yusuf Suresi 64.Ayet’ten “Allah en güçlü koruyucudur, O merhamet edenlerin en merhametlisidir” anlamındaki “ فَاللّٰهُ خَيْرٌ حَافِظاًۖ وَهُوَ اَرْحَمُ الرَّاحِم۪ينَ / Fallahu hayrun hafizen ve hüve erhamür rahimin" yazılı. Dört köşesi zarif floral bezemelerle tezhipli. Osmanlı Matbaaları’nda basılmış döneminin nadir örneklerinden. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 24.5 x 42.5 cm.
Lot No: 54
Lot: 54
OSMANLI “SÜLEYMANİYE” GÜLABDAN-18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Süleymaniye işi. Evliyâ Çelebi’nin seyahatnamesinde de bahsettiği Süleymaniye’deki dökümhanelerde (esnaf-ı dökmecibaşı) imal edilmiş. Pirinç, yalın işçilikli. Karakteristik dilimli armudi şişkin gövdesi uzun boyunlu, platform tabanlı ve habbe ayaklı olup ağzı vida kapaklıdır. Kallavi ebatlarda. Osmanlı Maden Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Yükseklik: 26 cm.
Lot No: 55
Lot: 55
OSMANLI “BOHEM” NARGİLE ŞİŞESİ-19.Yüzyıl. Bohemya mamulâtı. Osmanlı Pazarı için özel imalat. Bohem üslubunda geometrik kesme (grave) işçiliği ile dekorlu. Rokoko üslubunda tezyinatlı, altın yaldız bezemeler ile zenginleştirilmiş, nadir renkte. Osmanlı İmparatorluğunun üst düzey yaşamı içinde oldukça popüler olan, Türk beğenisine uygun olarak yapılan ve “Türk Camı” diye adlandırılan Bohem Cam Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Yükseklik: 26.5 cm.
Lot No: 56
Lot: 56
OSMANLI “AYASOFYA” TASVİRLİ DİVAL İŞİ YASTIK-19.Yüzyıl. Osmanlı. Kadife zemin üzerine altın kılaptan kullanılarak dival işi tekniğinde uygulanmış, “Ayasofya” tasvirli. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın elde işlenmesi zor ve meşakkatli, emek ve sabır isteyen günümüze az sayıda ulaşmış koleksiyonluk örneklerindendir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Ölçüler: 40.5 x 46.5 cm.
Lot No: 57
Lot: 57
OSMANLI “ÇANAKKALE” SERAMİK SÜRAHİ-“Kale-i Sultaniye” 19.Yüzyıl. Osmanlı. Çanakkale, Kale-i Sultaniye. Barbutin tekniği ile dekore edilmiş, detaylar zemine hamur yapıştırma tekniğiyle kabartma olarak belirlenmiş, rozetlerle zenginleştirilmiş. Kırmızı hamurlu, şeffaf sırlı, sıraltına koyu kahve renkte. Benzer örnekleri Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Müzesi ve Ankara Etnografya Müzesi Koleksiyonu’nda bulunmakta. Türk Seramik Sanatı’na ilginç formları ve kimi zaman aşırılığa kaçan süslemeleriyle desen ve form bakımından yenilikler getirmiş olan Çanakkale Seramik Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir. Provenans: Türk Kültür ve Sanat Dünyası’nda iz bırakmış bir ailenin “Özel Koleksiyonu”ndan. Referans: Türk Devri Çanakkale Seramikleri, 1971 / Gönül Öney Türk Çini ve Seramikleri, Sadberk Hanım Müzesi, 1991 / John Carswell, Gönül Öney Yükseklik: 34 cm.