Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %10, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
RICHARD KARLOVICH ZOMMER (1866-1939)
“Oryantalist Sanatçı Zommer imzalı 14 adetten oluşan müzelik koleksiyon”
İmzalı. (Herbiri) Porselen üzeri yağlıboya. Oryantal. Muhtelif boy 14 adet. Altınyaldız inisiyalli ve tezyinatlı, kobalt renk kuşaklı, sırlı beyaz porselen takım tabakların üzerine Zommer tarafından yağlıboya ile çalışılmış ve her biri imzalanmış, ünik. Bir Zommer solo sergisi olarak değerlendirilebilecek bu özel koleksiyon bilinen tek örnek olması sebebi ile de ayrıca önem arz etmektedir. Eşsiz ve ele geçmez müzelik koleksiyondur.
Lado Gudiashvili'nin de hocası olan Zommer’in başta Moskova Tretyakov Devlet Müzesi olmak üzere birçok devlet müzesi ve önemli koleksiyonda eserleri mevcuttur. Oryantalist sanatçı eserlerinde derin ve güçlü renkler kullanarak karakteristik olarak gerçeğe ve sadeliğe olan sevgisini sergiler. Yapıtlarının her biri kendi kompozisyonunda özeldir ve her biri bir hikâye anlatır.
Lado Gudiashvili; Zommer’i, hep bir Rembrandt tablosundan çıkan biri olarak gördüm...
Provenans: Özel Koleksiyon
Oval büyük tabak : 64 x 24 cm.
Dikdörtgen tabak: 33 x 27 cm.
Diğer tabak çapları: 25 - 25 - 21 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
LEONARDO de MANGO (1843-1930)
“Heliopolis, Temple of Venus”
İmzalı. Ağustos 1913 tarihli. Kağıt üzeri karışık teknik.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: E.Benezit Cilt:7 Sayfa:140
Ölçüler: 21 x 15 cm.
62 x 55 cm. (çerçeveli)
Share
Ask a question
Ask a question
CHARLES HIPPOLYTE VERNET (1821-1900)
“Başıbozuk”
İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Orijinal altın varak çerçevesi içerisinde.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: E.Benezit. Cilt:10 Sayfa:465
Ölçüler: 25 x 20 cm.
51 x 46 cm. (çerçeveli)
Share
Ask a question
Ask a question
GYULA TORNAI (1861-1928)
“L'Antiquaire du Souk de Tétouan”
İmzalı. Tetuan, 1899 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Eserlerinin çoğu Macaristan National Gallery Koleksiyonu’nda bulunan, Paris Exposition Universelle bronz madalya sahibi sanatçının başyapıtlarından biri sayılabilecek eserin restorasyon aşamasında imzası re-type edilmiştir. Orijinal altın varak çerçevesi içerisinde.
Referans: E.Benezit / Cilt:10 Sayfa:232
Provenans: Gros & Delettrez / 20.06.2011 - Lot: 57
Sotheby’s, New York / 18.04.2008 - Lot: 155
Ölçüler: 80 x 60 cm.
115 x 95 cm. (çerçeveli)
Share
Ask a question
Ask a question
19.YÜZYIL İTALYAN ORYANTALİST TABLO
“Antikacı”
İmzalı, inisiyal olarak. Kağıt üzeri suluboya.
Provenans: Özel Koleksiyon
Ölçüler: 35 x 25 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
J. PAVLIKIEVICH
“Constantinople”
İmzalı. 1894 tarihli. “Constantinople, Marché de Istanbul” ibareli. Kâğıt üzeri suluboya.
Ölçüler: 41 x 30 cm.
72 x 57 cm. (çerçeveli)
Share
Ask a question
Ask a question
B. IVANOFF
“Constantinople”
İmzalı. Const-ple ibareli. Kâğıt üzeri suluboya.
Çerçevesi “Arts & Crafts Limited Reference No:6623” etiketli.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: E.Benezit. Cilt:5 Sayfa:747
Ölçüler: 34 x 24 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
CAROLINE FISHER (1862-1944)
“Sultanın Gözdesi”
Kağıt üzeri karışık teknik.
Çerçevesi “J.&G. Biddle” etiketli, Caroline Fisher ibareli.
Provenans: Özel Koleksiyon
Ölçüler: 38 x 25 cm.
60 x 47 cm. (çerçeveli)
Share
Ask a question
Ask a question
19.YÜZYIL ORYANTALİST TABLO
“Mezarlıkta Çıplak Cariye”
Tuval üzeri yağlıboya. Nü. Şasesi “ABEL FAIVRE” ibareli.
Orijinal altın varak çerçevesi içerisinde.
Ölçüler: 81 x 54 cm.
97 x 70 cm. (çerçeveli)
Share
Ask a question
Ask a question
EMILE GODCHAUX (1860-1938)
“Sahilde Yelkenliler”
İmzalı. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.
Orijinal altın varak çerçevesi içerisinde.
Ölçüler: 65 x 46 cm.
90 x 72 cm. (çerçeveli)
Share
Ask a question
Ask a question
IVAN KONSTANTINOVICH AIVAZOVSKY (1817-1900)
“Atelier Aivazovsky”
İmzalı. 1887 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Kanaatimiz eserin, kendi adına sanat okulu da bulunan sanatçının kendi atölyesinde üretilmiş yüksek kıymette koleksiyonluk bir çalışma olduğu yönündedir. Atölyeler, içinde çok sayıda asistanın yer aldığı sanatta hala geçerliliğini koruyan önemli bir dinamik ve en yaygın tercih edilen çalışma yöntemlerinden biridir. Eser, ülkemizin en önemli müzayede evlerinden birinin 06.03.1994 tarihli müzayedesinde Aivazovsky olarak satışa sunulmuş ve kataloge olmuştur.
Sultan Abdülmecid, Sultan Abdülaziz ve Sultan II.Abdülhamit Han tarafından “Saray Ressamı” olarak himaye edilmiş, dünyada Romantizm akımının en güçlü temsilcilerinden sayılan Aivazovsky’nin atölyesinden çıkmış eser sağ altta Kiril alfabesi ile “Aivazovsky 1887” şeklinde imzalı ve tarihlidir. Romantizm akımının eğilimlerinden olan Oryantalist yönelime sahip eser, denize olan tutku ile doğanın gücü ve ona karşı verilen mücadelenin sonrasını romantizmin incelikli duygusallığı, sanatçının denizin değişen ruh hallerini yakalamadaki olağanüstü yeteneği ile bize yansıtmaktadır. Eser, denizin değişken yapısını yansıtan hüzünlü hikâyesine karşın, sahile vuran sakin dalgalar, umut, huzur ve keyif veren dengeli, uyumlu bir “Aivazovsky” yorumlamasıdır.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Aivazovsky / Gianni Caffiero & Ivan Samarine
Ölçüler: 80 x 60 cm.
93 x 71 cm. (çerçeveli)
→ YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ
Osmanlı sultanları tarafından saray ressamı olarak himaye edilmiş Aivazovsky’nin adında yer alan “Konstantinovich” lakabı şüphesiz onun İstanbul’da ve Osmanlı Sarayı’nda yaptığı resim çalışmalarını belirleyen bir takı olmalıdır. Dünya çapında şöhrete ulaşmış sanatçının hayatı boyunca kazandığı başarılardan bir kısmı kronolojik olarak şu şekildedir. 1837 yılında altın madalya, 1842’de Paris Akademi Konseyi tarafından altın madalya, 1844’de St.Petersburg Akademi üyeliği ve Rus Donanması Resmi Ressamlığı görevi, 1857’de Sultan Abdülmecid tarafından 4.derece Osmanlı Nişanı, 1857’de III.Napoleon tarafından Legion d’Honneur, 1884’de Sultan Abdülaziz tarafından 2.dereceden Osmanlı (Osmaniye) Nişanı, 1887’de İmparatorluk Akademisi Başkanı Grandük Vladimir Alezandrovich tarafından özel bir altın madalya, “Akademi Onursal Üyesi” payesi ve 2.derece Saint Vladimir madalyası, 1888’de Sultan II.Abdülhamid tarafından 1.dereceden Osmanlı Nişanı, 1890’da Sultan II.Abdülhamid tarafından 1.derece Mecidiye Nişanı, I.Nicholas’ın kızı Kraliçe Olga Nikolaievna tarafından Würtemberg Madalyası, Saint Alexander Nevsky şeref rütbesi, İmparatorluk Akademisi madalyası ve 5 Avrupa Akademi üyeliği… Ayvazovski’nin eserlerinin büyük bir kısmı St. Petersburg, Moskova ve Erivan devlet müzelerinde, Türkiye’de ise Topkapı Sarayı, Dolmabahçe Sarayı, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, Deniz Müzesi, Askeri Müze, Sakıp Sabancı Müzesi, Fener Rum Patrikhanesi ve İstanbul Kumkapı Ermeni Patrikhanesi koleksiyonlarında yer almaktadır.
1817 yılında Kırım yarım adasının Feodosia kentinde doğan, Osmanlı uyruklu Ermeni bir ailenin oğludur. 1833’de 16 yaşında iken Çar I. Nikolay’ın emri ile St.Petersburg Güzel Sanatlar Akademisi’nde resim öğrenimine başladı ve 1836’da akademiden mezun olarak devlet tarafından Avrupa’ya gönderildi. Henüz 25 yaşındayken uluslararası üne kavuştu. 1845 yılında donanmaya resmi sanatçı olarak kabul edildi. 1847’de St.Petersburg Akademisi profesörü oldu. Çar’ın yakın desteğini alan sanatçı bir yandan da ona Avrupa ve Amerika yolculuklarında eşlik etti. Papa 16. Gregory’nin ‘Kaos’ adlı resmini Vatikan için satın alması, bir Rus ressamın batı sanatı çevrelerinde kazandığı başarı, Rusya’nın Batı uygarlığının akışına dâhil olma sürecinde özellikle önem taşımakta idi. Aivazovsky, Rusya’nın batı kültürüne armağan ettiği uluslararası düzeyde ilk ressam olarak Rus Sarayı tarafından desteklendi ve yaşamı boyunca saygınlığını korudu. Aivazovski’nin Rus İmparatorluğu’nun askeri ve siyasi elitleriyle yakın bağları vardı. 1845’te geldiği İstanbul’da Sultan Abdülmecit tarafından Beylerbeyi Sarayı’nda kabul edildi. 1845-1890 arasında İstanbul’a toplam dört ziyaret yaptı. 1874’teki ziyaretinde Mimarbaşı Sarkis Balyan’ın Kuruçeşme Adası üzerinde bulunan ikametgâhında bir ay kadar misafir olarak Sultan Abdülaziz’in Dolmabahçe Sarayı için sipariş ettiği tabloları hazırladı. 1890’daki son ziyaretinde Sultan II. Abdülhamid’in huzuruna kabul edilerek padişaha iki tablosunu hediye etti. Başarılı kariyeri boyunca kazandığı fonlarla memleketinde bir sanat okulu ve galeri açan sanatçı, Avrupa ve Amerika’da sayısız kişisel sergi düzenlemiştir.
Share
Ask a question
Ask a question
FAUSTINO ZONARO (1913 - ? )
“Fiorista”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Orijinal altın varak muazzam çerçevesi içinde.
Ölçüler: 97 x 62 cm.
Çerçeve ölçüsü: 130 x 99 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FAUSTO ZONARO / RESSAM-I HAZRET-İ ŞEHRİYARI (1854-1929)
"Otoportre”
İmzalı. 1906 tarihli. Costantinopoli ibareli. Tuval üzeri yağlıboya.
Sultan II.Abdülhamid Han’ın Saray Ressamı (Ressam-ı Hazret-i Şehriyari) olan sanatçının yüksek kıymette, ele geçmez koleksiyonluk bir yapıtıdır.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Sanatçının Türkiye müzayedelerindeki satış rekoru 08.12.2007 tarihinde 685.000 USD.’dir.
Sanatçının Avusturya Dorotheum Müzayede Evi’nde bir otoportresi Nisan 2014’de 152.000 USD.ye, Ekim 2015’de ise başka bir otoportresi 120.000 USD.’ye satılmıştır.
Referans: E.Benezit. Cilt:10 Sayfa:917
Ölçüler: 58.5 x 48 cm.
95.5 x 85 cm. (çerçeveli)
→ YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ
Fausto Zonaro, İtalya Padova-Masi'de doğdu. 1891 yılında oryantalist bir tutkuyla merak ettiği İstanbula geldi. Fausto Zonaro, İstanbul’daki ilk günlerinde küçük boyutlu manzaralar, kent yaşamından sahneleri gösteren tablolar yaptı ve bunları Pera'lı bir tacire satarak geçimini sağladı. Teşrifat Nazırı Münir Paşa tarafından Yıldız Sarayı'na davet edildi ve burada Osman Hamdi Bey ile tanıştı. Fausto Zonaro, Münir Paşa'ya eserlerini II. Abdülhamit'e göstermek istediğini belirtti ve isteği yerine getirildi. Sultan II.Abdülhamid Han tarafından Mecidiye Nişanı'na layık görüldü ve "Ressam-ı Hazret-i Şehriyari", yani "Saray Ressamlığı" ünvanına sahip oldu.
Share
Ask a question
Ask a question
ULYSSE NARDIN ALTIN CEP SAATİ / GENÈVE
Ulysse Nardin, Cenevre. İmalat damgalı, seri numaralı. 18 ayar altın garanti damgalı. Yalın tasarımlı kapak merkezi pırlanta ve safirler ile bezeli ”M.A.N” ibareli. Kapak içi “Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg Aktiengesellschaft / 1908-1933 Herrn Leonhard Schultz” ithaflı. Çift kapaklı, mine kadranının alt kısmı saniyeli, haliyle. Fevkalade kondisyonda. Koleksiyon değeri yüksek nadir bir örnektir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Çap: 52 mm.
Ağırlık: 138 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
KRALİYET KUYUMCUSU MELLERIO MELLER İMZALI ALTIN KUŞAKLI GÜMÜŞ TABAKA
19/20.Yüzyıl. Fransız. Mellerio Meller imzalı. İmalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Eserin damgası “International Hallmarks on Silver” isimli eserin 199.sayfasında yer almaktadır. Müstesna eser, gümüş ve altından büyük ebatlarda, merkezi geniş yalın bir kuşak ile çevrili şekilde son derece estetik ve zarif şekilde tasarlanmıştır.
1613 yılında Medici Hanedanlığı üyesi Fransa Kraliçesi Marie de Medici’nin desteği ile kurulmuş dünyanın en köklü ve prestijli kuyumculuk firmalarının başında gelen Mellerio, 17.Yüzyıldan itibaren Fransa, İtalya, İspanya, Hollanda Kral ve Kraliçelerinin hemen hemen tüm taç ve mücevherlerini tasarlamış ve üretmiştir. Mellerio imzası taşıyan eserler Kraliyet koleksiyonları ile Washington Smithsonian Enstitüsü gibi birçok müze koleksiyonunda mevcuttur.
Fevkalade kondisyonda. Altın madalya sahibi Avrupa’nın en eski ve köklü mücevher firmasının yüksek kıymette, ele geçmesi zor koleksiyonluk bir üretimidir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Referans: Mellerio dits Meller; le Joaillier des Reines / Vincent Meylan
Ölçüler: 11 x 8 cm.
Ağırlık: 166 gr.
→ YAZININ DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ
10 Ekim 1613'te Kraliçe Marie de Medici, İtalya'dan gelen Mellerio Ailesinin üyelerine kraliyet koruması gibi istisnai ayrıcalıklar verir ve bu kararname 16.Louis’ye kadar Fransa'nın tüm kralları tarafından yenilenir. Louis Philippe döneminde Mellerio, Kraliyet ailesinin resmi tedarikçisi olarak atanır. Mellerio, 1867’de Exposition universelle de Paris’de altın madalya ile onurlandırılır. Mellerio ayrıca İtalya Kralının ve Hollanda Sarayı’nın da resmi tedarikçisidir. Mücevher tarihindeki ilk platin taç ise Mellerio tarafından İspanya Kraliçesi II.Isabel için yapılmıştır. Günümüzde Cristobal Balenciaga, Christian Dior, Marcel Rochas, Lancôme, Jean Patou gibi önemli markalar Mellerio ile işbirliğindedir. Yılın en iyi futbolcusunu ödüllendiren "Fransa Ballon d'Or" ödülü, Coupe des Mousquetaires ve Roland Garros turnuvasının kupaları da Mellerio imzalıdır. “Cadran d'Or” ödülünün de sahibi Mellerio’nun kıymetli taş ve elmaslara uygulanan literatüre girmiş patentli "Mellerio Cut" diye isimlendirilen özel bir kesimi de mevcuttur. Kuruluşunun 400.yıldönümünde Vincent Meylan tarafından “Mellerio dits Meller: le Joaillier des Reines” isimli bir de kitap yazılmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ MURASSA TABAKA
19./20.Yüzyıl. Fransız. İmalat garanti ve "LW" usta damgalı. Üstten kapaklı, içi sıvama altın vermeyli. Tüm yüzeyi siyah renk mat mine ile kaplı eserin merkezinde yakutlarla bezenmiş büyük boy garnet taş mevcuttur. Seçkin ve koleksiyonluk bir örnektir.
Ölçüler: 9 x 6 cm.
Ağırlık: 170 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
UÇURTMA "KITE" KESİM PIRLANTA YÜZÜK / 8.11 ct.
18 ayar altın montür üzerine merkezde "nadir" uçurtma (Kite) kesim 6.43 karat, yanlarda toplam 1.68 karat pırlanta.
Share
Ask a question
Ask a question
SARI PIRLANTA "FANCY" YÜZÜK / 9.55 ct.
18 ayar altın montür üzerine merkezde damla (Pear) kesim 6.05 karat "sarı" etrafında toplam 3.69 karat pırlanta.
Colour Grade: G
Clarity Grade: VS1
Share
Ask a question
Ask a question
5.00 KARAT YUVARLAK (ROUND) KESİM PIRLANTA | ULUSLARARASI BELÇİKA "HRD Antwerp" SERTİFİKALI
Certificate: HRD Antwerp
Report No: 190000192586
Shape: Round
Weight: 5.00 ct
Fluorescence: Nil
Colour Grade: White ( H )
Clarity Grade: VS2
Proportions: Excellent
Polish: Excellent
Symmetry: Excellent
Share
Ask a question
Ask a question
10.03 KARAT YASTIK (CUSHION) KESİM PIRLANTA | ULUSLARARASI AMERİKAN "GIA" SERTİFİKALI
Certificate: GIA (GEMOLOGICAL INSTITUTE OF AMERICA)
Report No: 2215306653
Shape: Cushion
Weight: 10.03 ct.
Colour Grade: H
Clarity Grade: VS2
Polish: Excellent
Symmetry: Excellent
Fluorescence: None
Share
Ask a question
Ask a question
10.08 KARAT YUVARLAK (ROUND) KESİM PIRLANTA | ULUSLARARASI BELÇİKA "HRD Antwerp" SERTİFİKALI
Certificate: HRD Antwerp
Report No: 200000085639
Shape: Brilliant
Weight: 10.08 ct.
Fluorescence: Nil
Colour Grade: Rare White + ( F )
Clarity Grade: VS2
Proportions: Very Good
Polish: Excellent
Symmetry: Excellent
Share
Ask a question
Ask a question
15.06 KARAT KARE (SQUARE) KESİM PIRLANTA | ULUSLARARASI AMERİKAN "GIA" SERTİFİKALI
Certificate: GIA (GEMOLOGICAL INSTITUTE OF AMERICA)
Report No: 2195884561
Shape: Square
Weight: 15.06 ct.
Colour Grade: F
Clarity Grade: VS1
Polish: Excellent
Symmetry: Excellent
Fluorescence: None
Share
Ask a question
Ask a question
16.03 KARAT DAMLA (PEAR) KESİM PIRLANTA | ULUSLARARASI AMERİKAN "GIA" SERTİFİKALI
Certificate: GIA (GEMOLOGICAL INSTITUTE OF AMERICA)
Report No: 5202939109
Shape: Pear
Weight: 16.03 ct.
Colour Grade: H
Clarity Grade: VS1
Polish: Excellent
Symmetry: Excellent
Fluorescence: Faint
Share
Ask a question
Ask a question
30.62 KARAT ZÜMRÜT (EMERALD) KESİM PIRLANTA | ULUSLARARASI BELÇİKA "HRD Antwerp" SERTİFİKALI
Certificate: HRD Antwerp
Report No: 170002964895
Shape: Emerald
Weight: 30.62 ct
Fluorescence: Nil
Colour Grade: Tinted White ( L )
Clarity Grade: VS2
Polish: Very Good
Symmetry: Excellent
Share
Ask a question
Ask a question
110.92 KARAT YUVARLAK (ROUND) KESİM PIRLANTA | ULUSLARARASI AMERİKAN "GIA" SERTİFİKALI
Certificate: GIA (GEMOLOGICAL INSTITUTE OF AMERICA)
Report No: 5201229414
Shape: Round
Weight: 110.92 ct.
Colour Grade: L, Faint Brown
Clarity Grade: VS1
Cut Grade: Excellent
Polish: Excellent
Symmetry: Excellent
Fluorescence: None
Share
Ask a question
Ask a question