Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayede de yer alan eserler 13-17 Kasım 2024 tarihleri arasında "IAAF İstanbul Antika ve Sanat Fuarı"nda, diğer günler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatleri arasında ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
HALİFE ABDÜLMECİD EFENDİ (1868-1944)
“Hatt-ı Şahane Levha”
Ketebeli. Hicri 1341 (M.1922) tarihli. Ketebesi istifli tuğra formunda “Abdülmecid bin Abdülaziz Han” şeklinde atılmış. Orijinal tezhipli, tezhibi "Abdurrahman" ketebeli. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak celi sülüs hattı ile “Allah (Celle Cellâühû)” yazılı. Altın ve “İmparatorluk Mavisi / Royal Blue” tabir ettiğimiz rengin farklı tonlarında “Osmanlı Rokokosu” üslubunda hatayi motifler ile tezhipli, yazı etrafı gül, lale ve mine ile oluşturulmuş “Türk Buketleri” ile tezyinli. Altın cetvelli.
"Halîfe-i Müslimîn Şehzade Abdülmecid Efendi"nin bu hat kompozisyonunu çalışırken elinde kamış kalemiyle çekilmiş fotoğrafı mevcuttur, bu fotoğrafla literatüre Halife’nin ressam ve müzisyenliğinin yanına ilk defa hattatlığı da eklenmiştir. Fotoğraf “Şehzade Abdülmecid Efendi ve Hat Sanatı, SSM” tanıtım kitabının kapağında yer almaktadır. Müstesna eser, Halife Abdülmecid Efendi’nin bilinen iki hat levhasından biridir. Diğer eser “Fatih Camii”nde mihrabın yanında asılıdır, her ikiside “Hicri 1341” tarihli olup halifeliği sırasında yazılmıştır. Türk Hat Sanatı’nın hiçbir müze ve koleksiyonda emsali olmayan, paha biçilmez ve ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Sergi: Eser, “Sakıp Sabancı Müzesi”nde uzun süre sergilenmiştir. (Sergilenme Tarihi: 2023)
Referans: Şehzade Abdülmecid Efendi ve Hat Sanatı - Prince Abdülmecid Efendi and The Art of Calligrapy / Sakıp Sabancı Müzesi
Ölçüler: 52 x 47 cm.
Osmanlı İmparatorluğu’nun son veliahttı Cumhuriyet Hükümeti’nin seçtiği son halife Halife Abdülmecid Efendi, Sultan Abdülaziz’in Hayranıdil Kadın’dan olan oğludur. İyi bir eğitim alan, Fransızca, Almanca, Arapça ve Farsça bilen Abdülmecid Efendi, Sami Paşa’dan ve yakın dostu Sultan II.Abdülhamid’in saray ressamı Fausto Zonaro’dan resim dersi aldı. 1909 yılında kurulan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nin fahri başkanlığını yaptı ve cemiyet gazetesinin yayınlanması için parasal destekte bulundu. İlki 1916 yılında açılan Galatasaray Sergileri’ne destek olmak ile kalmayıp resimleri ile de bu sergilere katıldı. 1917 yılında Şişli Atölyesi’nde çalışan sanatçıları destekleyip Türk ressamları tarafından Avrupa’da açılan sergi olan 1918 Viyana Sergisi’ne ‘Otoportre’, ‘Harem’de Goethe’, ‘Harem’de Beethoven’ ve ‘Sultan I.Selim’ adlı tabloları ile katıldı. İbrahim Çallı, Şevket Dağ, Ali Sami Boyar, Avni Lifij ve Namık İsmail gibi devrin ünlü ressamları ile yakın dostluk kurdu, sanatçıları etrafında toplayarak tablolarını satın aldı. 2 Mart 1924 tarihinde halifeliğin kaldırılması ve hanedan mensuplarının ülke dışına çıkarılmaları üzerine önce İsviçre’ye ve daha sonra Fransa’ya gitti. Deniz resimlerini ve natürmortlarını, her yıl Salon d’Auotomme’a gönderen Abdülmecid Efendi’nin bir portresi Nice’te Musee Massena’da yer almaktadır. Son halife Şehzade Abdülmecid eserlerinde muhtelif imzalar kullandı. Bunlardan biri de ‘Prens Abdülmecid’dir. Eserleri Musee Massena’danın yanı sıra Dolmabahçe Müzesi, Sakıp Sabancı Müzesi, Topkapı Sarayı ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
Add to watch list
48Bids
2 43Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
SULTAN II.MAHMUD HAN (1785-1839)
“Hatt-ı Şahane Zerendûd Levha”
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebeli. Ketebesi “Ketebehu Mahmud bin Abdülhamid Han” şeklinde istifli olarak atılmış. Saray işi. Edirnekâri, ahşap üzerine altın varak kullanılarak “Zerendûd” tekniği ile yapılmış, Malakâri üslubunda. Celî sülüs hattı ile “Sübhânallahi ve Bihamdihi Sübhanallahil Azim / Azim olan Allah'ı her türlü eksikliklerden tenzih ederek tesbih ederim” yazılı. Altın ile “Barok” üslubunda olağanüstü tezhipli, altın cetvelli. Orijinal çerçevesi içerisinde.
Sultan II.Mahmud Han’ın bilinen en büyük eserlerinden, İmparatorluğun önemli yerlerine asılması için Sultan tarafından Saray’da yapılan birkaç levhadan biri. Benzer örnekler Sultan II.Mahmud Han’ın “Fatih Camii” ve “Bursa Ulu Camii”ye hediye ettiği levhalar ile “Topkapı Sarayı Has Oda Kutsal Emanetler Bölümü”ne karşılıklı astırdığı iki levhadır. Türk Hat Sanatı’nın başyapıtlarından, ele geçmez ve paha biçilmez müzelik şaheserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Eserin görseli “Sultan Mahmud’un Hatları, 2018 / Fikriyat”, hakkında bilgi ise “Sultan Bir Hattat II.Mahmud, 2021 / Prof.Uğur Derman, Fikriyat”ta yer almaktadır.
Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:204)
Ölçüler: 60 x 202 cm.
Add to watch list
29Bids
2 43Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
SULTAN III.SELİM HAN TUĞRASI / HİCRİ 1203
“Mustafa Râsih Paşa”
18.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. “Rikâb-ı Hümayun'dan Mustafa Râsih” ketebeli. Hicri 1203 (M.1789) tarihli. Sultan III.Selim Han’ın cülûs senesinde yapılmış. Ketebesi “Eser-i hâme-i Mustafa Râsih tezkire-i sânî der-Rikâb-ı Hümâyun” şeklinde atılmış. Zerendûd tekniğinde istifli sülüs (tuğra) ve sülüs (ketebe) hattı ile yazılmış. Siyah zeminli ahşap üzerine altınla çekilmiş, altın ile lale motifleri ve dört köşede ışınsal motifler ile tezyinli. Altın cetvelli.
Sultan III.Selim Han’ın tahta çıktığı sene Divan-ı Hümayun’da Saray Katibi olarak görev yapan “Mustafa Rasih Paşa” tarafından yapılmış olması sebebi ile padişahın tuğrasının ilk örneklerinden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Ölçüler: 24.5 x 38.5 cm.
Add to watch list
22Bids
2 39Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
OSMANLI "HEREKE-İ HÜMÂYÛN" KİSVE-İ ŞERİFE
“Hereke Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi Kisve-i Şerife. “Hereke-i Hümâyûn” tezgahlarında siyah ipek zemin üzerine sarı renk ipekle dokunmuş. “Kabe-i Şerife”nin ayrım bantlarından.*Sertifikalı. Aynı dönem benzer örneği "Vakıflar Genel Müdürlüğü" koleksiyonunda, erken dönem örneği ise "Topkapı Sarayı Müzesi" koleksiyonunda (Envanter: TSM 24/641) yer almakta. Osmanlı Tekstil Sanatı’nın manevi değeri tarifsiz yüksek kıymette ele geçmez müzelik örneğidir.
Kitabe ve madalyonlarda “Allahümme salli ve sellim alâ” ve “Muhammedin ve Ahmede ve şefün ve müşeffein ve musaddakin ve rahmetin lil âlemin” ibareleri ile “Aşere-i Mübeşşere” cennetle müjdelenmiş kişilerin isimleri yer almakta. Sülüs hattı ile sırasıyla "Muhammed", "ve Ahmed", " ve şefiin", "ve müşeffein", "ve musaddakin", "ve rahmetin", "Ebubekir", "Ömer", "Osman", "Ali", "Hasan", "Hüseyin", "Talha", "Zübeyr", "Saad", "Said", "Abdurrahman", "Ebu Ubeyde", "Tealâ anhüm lilâlemin R.A." yanyana üçer sıra halinde yazılı.
*Kabe-i Şerif ayrım bantlarından yapılmış kare şeklinde (62x65) bir örtüdür. Siyah ipek zemin üzerine sarı renk ipekle dokunmuştur. Her bir bant üzerinde yedi oval madalyon dizisi yer alır. Kenar bordürlerinin iki yanında daha küçük oval madalyonlarla bağlanır. Her yedi madalyondan sonra dikdörtgen bir bölüm gelir ve bundan sonra desen yeniden tekrarlar. Dikdörtgen içinde “Allahümme salli ve sellim alâ” yazısı yer alır. Alttaki oval madalyonlar içinde “Muhammedin ve Ahmede ve şefün ve müşeffein ve musaddakin ve rahmetin lil alemin” yazılarıyla son bulur. İki yandaki küçük madalyonlar ise yukarıdan aşağıya karşılıklı olarak “Ebubekir”, “Ömer”, “Osman”, “Ali”, “Hasan”, “Talha”, “Hüseyin”, “Zübeyr”, “Saad”, “Said”, “Abdurrahman”, “Ebu Ubeyde” radiyallâhü, “teala anküm” şeklinde Aşere -i Mübeşşere’ nin isimleriyle son bulur. Bu bantların 16.-17. yüzyıla ait örnekleri altınlı telle dokunurdu. Daha sonraları saraya ait Hereke-i Hümayun fabrikasında jakarlı tezgahlarda dokunmuştur. Bu örneklerde altınlı tel yerine krem rengi iplik kullanılmıştır. Bu örtüde 19.yüzyıla ait Hereke dokumasıdır. Eserin kondisyonu iyidir. Günümüze kadar iyi bir durumda gelmiştir. 30.11.2023 / Prof. Dr. Hülya Tezcan
Sertifika: Eserin Prof. Dr. Hülya Tezcan tarafından 30.11.2023 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Al-Astaar al-Haramayn, 1996 / Hülya Tezcan
Ölçüler: 65 x 62 cm.
Add to watch list
21Bids
2 34Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
ŞEYH HAMDULLAH (1426-1520)
“Nesih Hat (Sahife) Levha”
15.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Ketebesi “Sevvedehu İbnu’ş-Şeyh Hâmiden ala niamihi ve musalliyen alâ Nebiyyihi Muhammed” şeklinde atılmış. *Hadis-i Şerif’ler yazılı. Aharlı kâğıt üzerine is mürekkebi kullanılarak 12 satır nesih hattı ile yazılmış, altın duraklı. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın ele geçmez nadirlikte ve yüksek kıymette müzelik şaheseridir.
*Bismillâhirrahmânirrahîm. Vebihî nesteîzu, Ve aleyhi’l-kulân mine’l-hizlân, Kâle Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem, Lâ yezâlu min ümmetî kâime biemrillah, lâ yedurruhum men hazelehum velâ men hâlefehum, hattâ ye’tî emrullah ve hum ala zalik. Ve kâle sallallahu aleyhi ve sellem lâ yezâlu tâife … ile’l-hak … ilâ yevmi’l-kıyame. Ve kâle men deâ ilâ hedâ kâne lehu mine’l-ecri misle ucûr men tebeahu lâ yengusu zalike min ucûrihim şeyen. Ve men deâ ilâ dalâletin kâne min âsâmihim şeyen. Bede’e’l-İslâmu ğarîben kemâ bede’e fetûbâ li’l-ğurabâ. İnne’l-îmâne liye’raze ile’l-medîneti kemâ te’raze’l-hayye cührihâ.
Sevvedehu İbnü’ş-Şeyh hamiden ala niamihi ve musalliyen alâ Nebiyyihi Muhammed”
*Rahman ve Rahim Olan Allah'ın Adıyla. Ümmetimden bir taife, kendilerine Allah'ın emri gelinceye kadar hak üzerinde birbirine yardımcı olmaya devam edecek ve bunlar daima galip olacaklardır. Kim, hidayete davet ederse, o yola girenlerin bütün sevapları ona da yazılır, diğerlerinin ecrinden bir şey eksilmez. Kim de sapıklığa davet ederse, o yola girenlerin günahları, ona da verilir, o kötü yolda gidenlerin günahından da hiçbir şey eksilmez. İslam garip olarak başladı. Başladığı gibi yine garip olarak dönecektir. İman tıpkı yılanın deliğine çekilmesi gibi Medine’ye çekilecektir.
Bu sahifeyi Şeyh oğlu Allah'ın nimetlerine hamd edici ve Peygamber Muhammed'e dua eden Hamdullah yazdı”
Provenans: Prof. Dr. Süleyman Berk Koleksiyonu
Literatür: Eser, Demirören Yayınları”ndan çıkacak “Hat Sanatının Öncü İsimleri ve Şâheserleri” isimli kitapta yer almaktadır.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:49)
Hattat Şeyh Hamdullah, 2007/ Prof. Dr. Muhittin Serin
Ölçüler: 19 x 14 cm.
Şeyh Hamdullah, Sarıkadızâdeler ailesinden Sühreverdiyye Şeyhi Mustafa Dede’nin oğludur. Hatib Kasım Efendi’den dinî ve edebî ilimleri, Hayreddin Mar’aşî’den de aklâm-ı sitteyi meşkederek icâzet aldı. Babasından tekmil-i sülûk ile Halvetiyye ve Zeyniyye’den hilâfet aldı. Amasya’ya Sancakbeyi olan Şehzade Bayezid’in muhabbetini kazandı, kendisine yazıdan icâzet verdi. Meşhur hattat olan dayısı Cemal Amâsî’nin kızıyla evlendi. Şehzade Bayezid’in cülusundan sonra İstanbul’a gitti. Saray kâtiblerinin ve müstahdeminin hüsn-i hat talimine memur edildi. Mushaf-ı şerif yazması için Harem Dairesi civarında ve Edirne Sarayı’nda bir meşkhâne, arpalık olarak da Üsküdar’da iki köy tahsis edildi, bir köyün geliri de mührezenlerine verildi. Sultan Bayezid zamanında ketebelerinde “Kâtibü’s-Sultân Bâyezîd Han” unvanını kullanmaya başladı. Sultan Selim’in cülusundan sonra Üsküdar’da inzivaya çekildi, talim-i talebe ve irşad ile meşgul oldu. Kanunî Sultan Süleyman’ın cülusundan sonra saraya davet ile itibarı iade edildi, birkaç ay sonra da vefat etti. Müstakimzâde vefatına şu beyti tarih düşmüştür; “Şeyh Hamdullah olup küttâba kıble pîr-i hat, Rihletinde dil dedi târîhini dayf-i ilâh, 926”
Add to watch list
22Bids
2 39Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
ERGUN BAĞDADİ / ARGÛN EL-KÂMİLÎ
“İslam Hat Sanatı’nın Yâkût el-Mustasimî’den sonraki en büyük üstadlarından”
14.Yüzyıl. Ketebeli. Kıt’a. Sülüs ve nesih hattı ile Arapça şiirler yazılı, altın duraklı. Klasik üslupta tezhipli. Altın cetvelli. Ketebe kaydı muhtemelen sonradan eklenmiş. Hat Sanatı Tarihi’nde “Esâtîze-i Seb’a / Yedi Üstad”dan biri olarak kabul edilen ve Yâkut-ı Mustasimî’nin en önemli öğrencisi olan hattatın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:30)
Ölçüler: 15 x 18 cm.
Ergun Bağdadi / Argûn el-Kâmilî / Argun-ı Kâmil; Bağdatlı’dır, ölüm tarihi Hicri 742 (Miladi 1341) olarak bilinmektedir. Babası Arap, annesi Türk olduğu için “melez” manasına gelen “Argun / Ergun” lakabıyla anılmıştır. Yâkut-ı Musta‘sımî’den meşkettiği aklâm-ı sittede, bilhassa muhakkak kaleminde zamanının önde gelen ismi olmuştur. Yâkut ve altı talebesi “Esâtîze-i Seb’a / Yedi Üstat” olarak anılır.
Add to watch list
26Bids
2 31Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
İSKENDER SULTAN’A AİT MİNYATÜRLÜ ZAYİÇE / YILDIZ FALI
15.Yüzyıl. Timur Han’ın torunu “İskender Sultan”ın 12 burç minyatürlü kişisel (zayiçe) yıldız falı. Sultani özelliklerde. Aharlı kağıt üzerine is, surh ve üstübeç mürekkebi kullanılarak sülüs hattı ile yazılmış. Altın ile “Rumî” üslubunda olağanüstü tezhipli. Altın cetvelli. Merkezi 12 burç minyatürlü. İskender Sultan’ın doğum tarihi 25 Nisan 1384’ten itibaren hazırlanmış. 1411’de Astrolog “Mahmud b. Yahya b. el-Hasan el-Kashî” tarafından hazırlanmış benzer örneği “İskender Sultan Mecmuası”nda (y.18b-19a) yer almakta ve “London Wellcome Library” koleksiyonunda bulunmakta.
Kitabeler içerisi (her iki yanda) Farsça “Ey humayun tâliet râ sa'd-i Ekber muşterî / Jüpiter uğurlu talihin için en büyük kutluluk” ve “Şart-i encum bâ tu hidmet resm kerd vez-u çâkerî / Yıldızların şartı sana hizmet ve kulluğu âdet ettirdi” yazılı. Merkezinde gubari üslubunda burçlar “Hamel / Hamel, Sevr / Boğa, Cevzâ / İkizler, Seretân / Yengeç, Esed / Arslan, Sünbüle / Başak, Mizân / Terazi, Akreb / Akrep, Kavs / Yay, Cedî / Oğlak, Delv / Kova, Hû / Balık” hakkında metinler bulunmakta. İslam Sanatı’nın emsalleri dünyanın önemli müzelerinde sergilenen ele geçmez nadirlikte ve kıymette gerçek koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin “Astrolog el-Kashî” tarafından hazırlanan ve “İskender Sultan Mecmuası”nın varaklarında yer alan benzer örneği “London Wellcome Library” koleksiyonunda (Ms.Per.474) bulunmaktadır.
Ölçüler: 33.5 x 24.5 cm.
Add to watch list
27Bids
2 30Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
ABDULLAH ZÜHDÎ EFENDİ HÜSN-İ HATLI KİSVE-İ ŞERİFE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. “Abdullah Zühdî Efendi”nin kalıbından “Dar-ül Kiswa”da üretilmiş. Siyah renk “Kabe iç örtüsü” üzerine uygulanan yeşil ve kırmızı renk atlas kumaşa dival işi tekniği ile gümüş kılaptan kullanılarak oluşturulmuş. İstifli celî sülüs hattı ile “Lâ ilâhe illallâhül melikül hakkul mübîn Muhammedün resûlüllâhi sâdikul va'dil emîn s.a. Vesellim / Mülk sahibi Melik, hak ve varlığı birliği apaçık Mübin olan Allah'tan başka hiçbir ilâh yoktur. Vadinde sadık ve emin olan Muhammed (a.s.m) Allah'ın Resulüdür (s.a.v.)” yazmakta.
Sultan Abdülmecid Han tarafından “Mescid-i Nebevî”nin hüsn-i hat yazılarını meşk eden, daha sonra Mısır’a giderek Hıdîv İsmâil Paşa’nın himayesinde *Darül Kiswa’da Kabe örtüsünün kalıplarını oluşturan “Abdullah Zühdî Efendi”nin ele geçmez bir şaheseri. Fevkalade kondisyonda günümüze ulaşmış manevi değeri tarifsiz yüksek kıymette koleksiyonluk şaheserdir.
*Dar-ül Kiswa (Dar al-Kiswa al-Sharifa, 1817-1997), Mısır Kahire'de “Maslahat al-Kiswa al-Sharifa” ismiyle Kabe örtüleri (Kisve-i Şerife) ile Mekke ve Medine'deki kutsal mekanlar için tekstil üreten atölye.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Al-Astaar al-Haramayn, 1996 / Hülya Tezcan
Ölçüler: 78 x 87.5 cm.
Add to watch list
15Bids
2 34Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
KAZASKER MUSTAFA İZZET EFENDİ (1801-1876)
“Zerendûd Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Altın kullanılarak zerendûd tekniğiyle istifli celi sülüs hattı ile yazılmış. Altın ile Rokoko üslubunda zengin tezhipli, gümüşi renkte uçuşan kurdeleler ile tezyinli. Altın cetvelli. Abdülkâdir Geylâni Hazretleri'nden “Lî hamsetün utfî bihâ harre’l-vebâi’l hâtime El-Mustafâ vel Murtezâ ve’b-nâhümâ ve’l-Fâtimâ / Benim için beş zât vardır. Ben, onlarla yakıcı ateşi bile söndürürüm; Muhammed Mustafâ (S.A.V.), Ali el Mürteza, oğulları Hasan, Hüseyin ile Fâtıma (R.A.)" anlamındaki beyit yazılı. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:216)
Ölçüler: 38.5 x 93.5 cm.
Kazasker Mustafa İzzet Efendi, Destân Ağazâde Mustafa Ağa’nın oğlu olarak H.1216 / M.1801’de Tosya’da doğdu. Henüz 13 yaşında ve Fâtih’teki Baş Kurşunlu Medresesi’nde ilim tahsîl ederken Bahçekapısı’ndaki Hidâyet Cami’nde Cuma selâmlığına çıkan Sultan Mahmud’un huzurunda edâ ettiği na’t-ı şerîfin beğenilmesi üzerine Silâhdâr Gâzî Ahmed Paşazâde Alî Bey’in himâyesine verilir, sonra Galata Sarayı’na çerağ edilir. H.1236 / M.1820’da Silâhdâr Alî Paşa’nın iltimâsı ile Enderûn’a alınır. Nakşibendî Târikatı meşâyihinden Kayserili Alî Efendi ile birlikte Hicaz’a giderek, Abdullah Dehlevî hulefâsından Şeyh Mehmed Cân Efendi’ye hizmetine girer. İstanbul’a döndükten sonra saray yaşantısından uzak durmaya çalışır. Sultan Mahmud’un muhabbetini kazanan Mustafa İzzet Efendi, ömrünün sonuna kadar sultanın sâz nevbetlerine devam eder, muzıka ve hademe-i hümâyûnun hutût muallimliklerine tayin edilir. Sultan Abdülmecid’in cülûsundan sonra Eyüp Sultan Cami hitâbetine getirilir. Ayrıca Lâleli Cami Evkafı’nın kaymakamlığı da uhdesindedir. Ocak 1845’te Eyüp Sultan Camii’nde Sultan Abdülmecid’in huzurunda okuduğu hutbe pek beğenilir, İmâm-ı Sânî-i Sultânî olur. Muhtelif tarihlerde Selânik, Mekke ve İstanbul kadılığı payelerini de elde eder. Mayıs 1849’da da Anadolu Kazaskerliği pâyesini alır. O sene baş-imâm olan Mustafa İzzet Efendi’ye ilâve olarak Rumeli Kazaskerliği pâyesi de verilir. Ertesi sene şehzâdegânın yazı muallimliğine ve Şehzâde Abdülazîz’in müzâkerecilik hizmetine tayin olunur. 2 defa Meclis-i Vâlây-ı Ahkâm-ı Adliyye’ye âza ve ardından fiilen Rumeli Kazaskeri olup “Hasbe’l-usûl Reisü’l-ulemâ ve Nâkibü’l-eşrâf” olur. 16 Kasım 1876 tarihinde vefat eder.
Add to watch list
31Bids
2 46Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
KAZASKER MUSTAFA İZZET EFENDİ (1801-1876)
“Zerendûd Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1263 (M.1847) tarihli. Altın kullanılarak zerendûd tekniğiyle istifli celi sülüs hattı ile yazılmış. Altın ile Rokoko üslubunda tezhipli. Altın cetvelli. Celi sülüs hattı ile “O, kemaliyle yüceler yücesine ulaştı. Güzelliğiyle karanlıkları ortadan kaldırdı. Bütün vasıfları güzeldi. Allah’ın salât ve bereketi onun üzerine olsun” yazılı. Sertifikalı. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Sertifika: Eserin, Mimar Sinan Üniversitesi Hat Anasanat Dalı Başkanı Dr.Hüseyin Gündüz tarafından verilmiş “Ekspertiz Raporu” mevcuttur.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:216)
Ölçüler: 40.5 x 74 cm.
Kazasker Mustafa İzzet Efendi, Destân Ağazâde Mustafa Ağa’nın oğlu olarak H.1216 / M.1801’de Tosya’da doğdu. Henüz 13 yaşında ve Fâtih’teki Baş Kurşunlu Medresesi’nde ilim tahsîl ederken Bahçekapısı’ndaki Hidâyet Cami’nde Cuma selâmlığına çıkan Sultan Mahmud’un huzurunda edâ ettiği na’t-ı şerîfin beğenilmesi üzerine Silâhdâr Gâzî Ahmed Paşazâde Alî Bey’in himâyesine verilir, sonra Galata Sarayı’na çerağ edilir. H.1236 / M.1820’da Silâhdâr Alî Paşa’nın iltimâsı ile Enderûn’a alınır. Nakşibendî Târikatı meşâyihinden Kayserili Alî Efendi ile birlikte Hicaz’a giderek, Abdullah Dehlevî hulefâsından Şeyh Mehmed Cân Efendi’ye hizmetine girer. İstanbul’a döndükten sonra saray yaşantısından uzak durmaya çalışır. Sultan Mahmud’un muhabbetini kazanan Mustafa İzzet Efendi, ömrünün sonuna kadar sultanın sâz nevbetlerine devam eder, muzıka ve hademe-i hümâyûnun hutût muallimliklerine tayin edilir. Sultan Abdülmecid’in cülûsundan sonra Eyüp Sultan Cami hitâbetine getirilir. Ayrıca Lâleli Cami Evkafı’nın kaymakamlığı da uhdesindedir. Ocak 1845’te Eyüp Sultan Camii’nde Sultan Abdülmecid’in huzurunda okuduğu hutbe pek beğenilir, İmâm-ı Sânî-i Sultânî olur. Muhtelif tarihlerde Selânik, Mekke ve İstanbul kadılığı payelerini de elde eder. Mayıs 1849’da da Anadolu Kazaskerliği pâyesini alır. O sene baş-imâm olan Mustafa İzzet Efendi’ye ilâve olarak Rumeli Kazaskerliği pâyesi de verilir. Ertesi sene şehzâdegânın yazı muallimliğine ve Şehzâde Abdülazîz’in müzâkerecilik hizmetine tayin olunur. 2 defa Meclis-i Vâlây-ı Ahkâm-ı Adliyye’ye âza ve ardından fiilen Rumeli Kazaskeri olup “Hasbe’l-usûl Reisü’l-ulemâ ve Nâkibü’l-eşrâf” olur. 16 Kasım 1876 tarihinde vefat eder.
Add to watch list
30Bids
2 29Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
MUSTAFA RÂKIM EFENDİ (1758-1826)
“Zerendûd Hat Levha”
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1228 (M.1813) tarihli. Zerendûd tekniği ile altın kullanılarak celi sülüs hattı ile yazılmış. Altın ile Osmanlı Rokokosu üslubunda tezhipli, rûmi motifler ile tezyinli. Altın cetvelli. Mustafa Rakım Efendi'nin "Türk Hattatları, Şevket Rado" kitabının 197.sayfasında görseli yer alan, Sultan II.Mahmud Han dahil bir çok hattat tarafından tekrarlanmış meşhur yazısının zerendûd levhası. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Cetveller arasında dört satır halinde “Ol Resûl-i müctebâ hem rahmeten li'l-âlemîn / O seçkin Peygamber ki alemlere rahmettir”, “Bende medfûndur deyü eflâke fahr eyler zemîn / Bende yatıyor diye yeryüzü göklere karşı övünür”, “Ravzasın idüb ziyâret didi Cibrîl-i Emîn / Cebrail as. kabrini ziyaret edip dedi ki”, “Hâzihî cennâtü Adnin fedhulûhâ hâlidîn / İşte bu Adn cennetidir, ebedi kalmak üzere oraya giriniz” yazmakta.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:196)
Ölçüler: 41 x 38 cm.
Mehmed Kapudân’ın oğlu ve İsmâil Zühdî Efendi’nin kardeşidir. Ağabeyinden ve Derviş Alî’den sülüs ve nesih meşk etti, 12 yaşında icâzet aldı. Reisü’l-küttâb Râtib Efendi ile tanıştıktan sonra Evlad-ı Küberâya yazı talim etmeye başladı. Müderrislik payesi, Sikke-i Hümâyûn Ressamlığı ve Tuğray-ı Hümâyûn’un tanzîmine memur edildi. Sultan II.Mahmud’un hat hocalığını yaptı. Edirne Pâyesi’ni ve Mekke Pâyesi’ni elde etti. 1818’de İstanbul Mollası olup 1820’de Anadolu Kazaskerliği pâyesini elde etti. Mustafa Râkım Efendi’nin yazdığı Nakşidil Sultan Türbesi kuşak yazısı ve Nusretiye Camii kuşak yazıları Türk ve İslâm Eserleri Müzesi’nde korunmaktadır. Nusretiye Camii içindeki kuşak yazısı ve Topkapı Sarayı Bâbüsselâm Kapısı üzerindeki yazılarda onundur. Topkapı Sarayı’nda sülüs, nesih, celî sülüs kıta, levha ve yazdığı tuğraları bulunmaktadır. İstanbul Türk ve İslâm Eserleri Müzesi’nde Hilye-i Saâdet, Türk Vakıf Hat Sanatları Müzesi’nde Cihangir Camii’nden alınan celî sülüs zerendûd yazıları, İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi’nde nesih hatla istinsah ettiği Ayvansarâyî’nin Hadîkatü’l-Cevâmi‘ adlı eseri onun günümüze ulaşmış bilinen eserlerindendir. İsmâil Zühdü ve Hüseyin Hamîd Efendi’nin mezar taşları, Topkapı Sarayı Hazine Kethüdâsı Odası tamir yazısı, Miskinler Tekkesi ve Çeşmesi, Başçuhadar Seyyid Ömer Ağa Çeşmesi celî ta‘lik kitâbe yazıları onun eserleridir.
Add to watch list
25Bids
2 32Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
MAHMUD CELÂLEDDÎN EFENDİ (1750-1830)
“Hat Levha”
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1217 (M.1802) tarihli. Aharlı kağıt üzerine sülüs hattı ile yazılmış. Altın ile rumî üslubunda klasik tezhipli, hâlkâr tekniği ile zikzaklar arasında stilize motifler ile tezyinli. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Altın bezemeli cetveller arasında dört satır halinde “Alem kaldırsa bir yerde kaçan Sultân-ı Bismillâh, Olur lâhûtiyân ârâyîş-i Dîvân-ı Bismillâh, Sırât-ı Müstakîm’i anla hatt-ı istivâsından, Varır Allâh’a doğru menhec-i âsân-ı Bismillâh” yazmakta.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:199)
Ölçüler: 59.5 x 57.5 cm.
Add to watch list
28Bids
2 38Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
YEDİKULELİ SEYYİD ABDULLAH (1670-1731)
“Kıt’a”
17./18.Yüzyıl. Ketebeli. Ketebesi “Nemekahu es-Seyyid Abdullah gufira zünûbehu” şeklinde atılmış. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak sülüs ve nesih hattı ile “Hadis-i Şerif”ler yazılı, altın duraklı. Altın cetvelli. Altın ile “Hatayi” üslubunda tezhipli, zerefşanlı. Sultan III.Ahmed Han’ın iradesiyle Topkapı Sarayı “Hatt-ı Ta’lik Muallimi” olan Yedikuleli Seyyid Abdullah’ın elinden çıkmış yüksek kıymette nadir koleksiyonluk eserdir.
İlk satırda sülüs hattı ile “Kalbinde Kur’an’dan bir miktar bulunmayan kimse harap ev gibidir”, diğer satırlarda ise nesih hattı ile “Yalnız şu iki kişiye gıpta edilmelidir; Biri, Allah’ın kendisine verdiği Kur’ân ile gece gündüz meşgul olan kimse, diğeri Allah’ın kendisine verdiği malı gece gündüz harcayan kimse” ve “Her zaman Kur’an okuyan kimseye şöyle denecektir; Oku ve yüksel, dünyada tertîl ile okuduğun gibi burada datertîl ile oku. Şüphesiz senin merteben, okuduğun âyetin son noktasındadır” yazmakta.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket RADO (Sayfa: 136)
Ölçüler: 15 x 23.5 cm.
Add to watch list
24Bids
2 43Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
DERVİŞ ALÎ (ANBARÎZÂDE) SÂNÎ
“Hilye-i Şerife”
17.Yüzyıl sonu / 18.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebeli. Hilye-i Şerife, aharlı kâğıt üzerine is mürekkebi kullanılarak sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile rûmi ve hatayi üslubunda klasik tezhipli. Altın cetvelli. Eserde, “Besmele-i Şerife”, Hulefâ-yi Râşidîn “Ebubekir”, “Ömer”, “Osman” ve “Ali” olmak üzere dört halife isimleri ile “Hazret-i Muhammed”in maddi ve manevi özellikleri yazmakta. Hafız Osman Aklâm-ı Sitte Ekolü. Türk Hat Sanatı’nın ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 123)
Ölçüler: 50 x 36.5 cm.
Hâfızlardan olan Derviş Ali, “Sânî” ve “Anbarîzâde” lâkablarıyla tanınmaktadır. Aklâm-ı sitteyi Ağakapılı İsmâ‘il Efendi’den öğrenerek icâzet almıştır. Anbârîzâde Derviş Alî Efendi, Hâfız Osman’dan ders alarak, bilhassa nesihte kudretli bir hattat olmuştur. Anbârîzâde Derviş Alî Efendi’nin en ma’rûf öğrencileri dâmâdı Hüseyin Hablî ve “Eski Zühdî” lâkabıyla tanınan İsmâ‘il Zühdî Ağa’dır. Tesbit edilebilen diğer tilmizleri ise Mîr İsmâ‘il Efendi, Mestçizâde Seyyid Mehmed Efendi, Yahyâ Fahreddîn Efendi, Süleyman Efendi, Hâkî Mehmed Efendi, Tophânevî Mustafa Efendi, Âhenî Yusuf Efendi, İsmâ‘il Efendi ve Mehmed Efendi’dir. Hicri 1126 (1715) senesinde vefat ederek Karacaahmet Mezarlığı Seyitahmet Deresi Mevki'ne defnedilmiştir.
Add to watch list
19Bids
2 31Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
VELİYYÜDDÎN EFENDİ (ŞEYHÜLİSLÂM)
“Hilye-i Şerife”
18.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hilye-i Şerife, aharlı kâğıt üzerine is mürekkebi kullanılarak sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile rûmi üslubunda klasik tezhipli. Hâlkâr tekniğinde hatayi ve şemse motifleri ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Eserde, “Besmele-i Şerife”, Hulefâ-yi Râşidîn “Ebubekir”, “Ömer”, “Osman” ve “Ali” olmak üzere dört halife isimleri ile “Hazret-i Muhammed”in maddi ve manevi özellikleri yazmakta. Türk Hat Sanatı’nın ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:170)
Ölçüler: 50.5 x 34 cm.
Tahsilini tamamladıktan sonra müderris olup ibtidâ’-i hâric rütbesiyle bir süre derse çıktı. Daha sonra Nevşehirli Dâmâd İbrâhim Paşa’nın himâyesine girdi. Onun sayesinde Evkaf-ı Harameyn Müfettişliği’ne getirildi. H. 1142/M. 1729 Halep Kadılığı ile ilmiye sınıfına nakledildi. Galata Kadısı oldu, bilâhare Kahire ve Medîne’de kadılık yaptıktan sonra İstanbul Kadılığı pâyesini elde etti. Birkaç ay sonra (Mayıs-1756) Anadolu Kazaskerliği’ne, sonra da (Nisan 1758) Rumeli Kazaskerliği'ne tayin edildi. Şeyhülislâm Kara Çelebizâde Âsım Efendi’nin (Şubat 1760) vefatı üzerine şeyhülislâmlığa tayin edildi. Ancak sert mizâcı nedeniyle şiddetli muhâlefete marûz kaldığından 18 ay sonra azledildi. Nisan 1767’de Dürrîzâde Mustafa Efendi’nin yerine defaten şeyhülislâmlığa getirildi ve 25 Ekim 1768’de vefatına kadar görevde kaldı.
Add to watch list
23Bids
2 36Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
MEHMED RÂSİM EFENDİ (1842-1885)
“Zerendûd Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1282 (M.1865) tarihli. Zerendûd tekniği ile altın kullanılarak istifli celi sülüs hat ile yazılmış. Altın ile Rokoko üslubunda tezhipli, çiçek buketleri ve uçuşan kurdeleler ile tezyinli. Altın cetvelli. Eserde “Tevfîk (Allah'ın yardımı) çok değerlidir, ancak değerli / şerefli olanlar ünsiyet / yakınlık kurar” yazmakta. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Provenans: Bonhams, London / 09.06.2014 Islamic & Indian Art Lot: 38
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa:155)
Ölçüler: 37 x 73 cm.
1842’de Trabzon’da doğdu. Babası Hattat Hâfız Mirzâde Hasan Rüşdî Efendi’den hıfz-ı Kur’an etti, sülüs ve nesih meşkederek 1854’te 12 yaşındayken icazet aldı. İstanbul’a giderek Laz Hasan Efendi’nin Sultan Selim Camii’ndeki dersine devam etti. Şehrî Şevket Efendi, Hâfız Gâlib ve Zerdecizâde gibi hocalardan da istifade etti. 1875’te icazet aldı. Ser-sikkeken Abdülfettah Efendi’nin dikkatini çekince Darphâne-i A’mire’ye alındı, önce sikke ressamı ardından ser-sikkeken muavini oldu. 1883’te ilmi rütbesi musûla-i Süleymâniyye’ye terfi etti. Târikat-ı Kadiriyye’den olan Hafız Mehmed Rasim Efendi 1885’te vefat etti.
Add to watch list
22Bids
2 36Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
ŞEYH AZÎZ RUFAÎ (1871-1934)
“Mail Talik Levha”
Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1319 (M.1901) tarihli. Talik hattı ile diagonal olarak tatbik edilmiş, Mail. “Hüve’l-Mu’în” diye başlayan Evhadü’d-Dîn Kirmânî’nin “Dîvân-ı Rubâ’iyât”ından Farsça dörtlük yazılı. Altın ile “Neoklasik” üslupta üst düzey tezhipli, Rumî motifler ve uçlarda tığlar ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Eserde mealen “Hüner sahipleri için müşevveş bir iş en güzeldir, Mükemmellik ümidi yoktur, noksan en güzeldir, akıl sahipleri nezdinde bir parça kuru ekmek yiyip, dert çekmemek, Süleyman mülkünden güzeldir” anlamındaki metin yazmakta. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir şaheseridir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 251)
Ölçüler: 40.5 x 29 cm.
Aziz Efendi ilk tahsilini Eyüp'te Şah Sultan İbtidai Mektebi'nde tamamladı. Sıbyan Mektebi sıralarında güzel yazıya olan kabiliyeti dolayısıyla Filibeli Arif Efendi'den sülüs ve nesih yazılarını öğrenmeye başladı. 1896'da hocası Arif Efendi ile Reisülhattatin Muhsinzade Abdullah Hamdi Bey'den sülüs ve nesih yazılarında icazet aldı. Daha önce Karinabadlı Hasan Hüsnü Efendi'den ta'lik yazısını meşkederek, 1894'te ondan da icazet aldı. Celi üstadı Sami Efendi'nin Horhor'daki evinde yapılan sanat sohbetlerine devam ederek celi sülüs, celi talik yazılarının inceliklerini öğrendi. Aziz Efendi, Şevki Efendi yolunda yazıya kendine has bir şive katarak hat şahsiyetini ortaya koymuştur. Aziz Efendi emsali arasında "seriülkalem" olarak şöhret buldu. Divani, reyhani, muhakkak. tevkiî. ta'lik, rik'a yazılarını bütün incelikleriyle bilir ve yazardı. Bilhassa celi- sülüs yazıların istif ve terkibinde son derece mahir olup çok güzel tuğra resmederdi. Eserlerine önceleri “Abdülaziz Eyyübi” ve “Aziz”, daha sonra ise, “Şeyh Mehmed Abdülaziz er-Rifai” şeklinde imza koydu. “Medresetü'l kudat'ta” ve “Mahmudiye Rüşdiyesi'nde” yazı hocalığı yaptı. Meşihat Dairesi memurlarına da ta'lik dersi verdi. Bu sırada Ümmü Kenan Dergahı Şeyhi Kenan Rifai'ye intisap ederek, 1910 yılında ondan hilafet aldı. "Hutüt-ı mütenevvia" ile yazdığı yedi büyük hilye de hat sanatındaki kudretini gösteren önemli eserleridir. Yirmiyi aşkın sülüs-nesih ve ta'lik meşk albümü ile ta'lik hatta yazdığı “Kasidetü'l-bür'de” ve sülüs-nesih “El-kasidetü'n nuniyye” Kahire'de yayımlanmıştır. Ayrıca Bursa Ulu Camii'nde iki, İstanbul Türk ve İslam Eserleri Müzesi'nde 116 parça levhası bulunmaktadır.
Add to watch list
25Bids
2 42Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
MEMLÛK-İ EHL-İ BEYT-İ MUHAMMEDÎ MUHAMMED
“Rokoko Mail Kıt’a”
19.Yüzyıl. Ketebeli. Hicri 1316 (M.1898) tarihli. Ketebesi “Memlûk-i Ehl-i Beyt-i Muhammedî Muhammed” şeklinde atılmış. Aharlı kağıt üzerine siyah renk mürekkep ile celi divanî, sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın zemin üzerine Rokoko üslubunda olağanüstü tezhipli. Altın cetvelli. Üstte sülüs “Hu” ile başlayan mail kıt’a nesih ve celi divanî 6 satırdan oluşmakta. Hat ve Tezhip Sanatı’nın nadir tesadüf edilen üst seviye örneklerinden koleksiyonluk şaheserdir.
Ölçüler: 48 x 33 cm.
Add to watch list
16Bids
2 26Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
MUSTAFA HALİM ÖZYAZICI (1898-1964)
“Fatiha-ı Şerife”
Ketebeli ve imzalı. Aharlı kağıt üzerine is ve üstübeç mürekkebi kullanılarak nesih hattı ile yazılmış. Levha tacında yer alan “Besmele-i Şerife”nin altında imza, sure metninin sonunda ise “el-Hac Halim Özyazıcı” şeklinde ketebe yer almakta. Altın ile Rûmi ve Hatayi üslubunda olağanüstü tezhipli, altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın Osmanlı son dönem üstadlarından Halim Efendi’nin en özel eserlerinden, ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Ölçüler: 27 x 18.5 cm.
Add to watch list
26Bids
2 32Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
YAHYA HİLMÎ EFENDİ (1833-1907)
“Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1319 (M.1902) tarihli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile üst düzey “Neoklasik” üslupta tezhipli, Rumî ve on iki kollu yıldız motifleri ile zenginleştirilmiş. Eser, sülüs hattı ile tatbik edilmiş "Besmele-i Şerife” ile başlar ve altı satırlık nesih hat ile yazılmış “Mâide Suresi 3.Ayet”i de içeren Hazreti Ömer’den bir rivayet ile devam eder. Altın cetvelli. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Eserde, “Buna göre bir Yahudi Hz. Ömer’e; Ey müminlerin emiri, sizin Kitab’ınızda okumakta olduğunuz bir ayet var, eğer o âyet biz Yahudilere inmiş olsaydı o günü biz bayram yapardık der. Hz. Ömer de; O hangi ayet? diye sorduğunda, Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, böylece size olan nimetimi tamamladım, sizin için din olarak İslamiyet’i seçip beğenerek ondan razı oldum, diye okudu. Bunun üzerine Hz.Ömer; Biz bu ayetin Rasûlullah’a iniş gününü ve nerede indiğini biliriz. O gün Cuma ve Arefe günüydü” yazılı.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 233)
Ölçüler: 34 x 39 cm.
Add to watch list
25Bids
2 38Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
MÂCİD AYRAL (1891-1961)
“Hat Levha”
Ketebeli. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Altın ile “Neoklasik” üslupta üst düzey tezhipli, Rumî ve hatayi motifler ile zenginleştirilmiş. Altın cetvelli. Talâk suresi 7.Ayet’ten "Allah bir güçlüğün ardından bir kolaylık sağlayacaktır" ve “Allah o kuluna rahmet etsin ki konuşunca nimete ulaşır yahut susarak selamete erer” anlamındaki Hadis-i Şerif yazılı. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Referans: Türk Hattatları, 1984 / Şevket Rado (Sayfa: 263)
Ölçüler: 31 x 39 cm.
Add to watch list
25Bids
2 37Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning