Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayede de yer alan eserler 13-17 Kasım 2024 tarihleri arasında "IAAF İstanbul Antika ve Sanat Fuarı"nda, diğer günler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatleri arasında ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
JEAN PIERRE DROUIN (1782-1861)
"Entrée de l'Ambassadeur Ottoman à Paris”
İmzalı. 1827 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
1721’de Osmanlı Elçisi Yirmisekiz Mehmet Çelebi ve Maiyeti'nin Paris’e muhteşem girişleri. Turquerie Sanat Akımı’nın başlangıcı, belgesel özellikli. Minyatür ressamı Drouin’in başyapıtı ve en büyük ebatlı eseri. Orijinal altın varak siyah lake çerçevesi içerisinde.
Referans: E.Benezit / Cilt:3 Sayfa:679
Ölçüler: 130 x 100 cm.
Drouin, 1782’de Besançon da doğdu. 18. ve 19.Yüzyıl ressamıdır. Minyatür ve suluboya portre ressamı Jean Pierre Druoin, Academiê de Paris okulunda heykeltıraş Dejoux’nun öğrencisiyken ardından minyatür için JBJ Augustin’nin öğrencisi oldu. Nadir eserleri olan bu sanatçı, sıkı noktalı bir çizgide çalıştı, cilt tonlarını doğru bir şekilde verdi, bazen pembe ve kahverengi gölgelerle ve saça birkaç vurgu beyaz guaj yerleştirdi. Drouin’in temsil edildiği müzeler; MBA DE Besançon; Palais des Beaux – Arts,Lile.
18.yüzyılda özellikle Fransa’da başlayan ve öteki Avrupa merkezlerine de yayılan Türk modasına “Turquerie Akımı” denmiştir. 1721 yılında Osmanlı elçisi yirmisekiz Mehmed Çelebi Paris’e gönderilmiş, elçilik heyeti ve muhafızlarının görkemli giyim kuşam ve koşum takımları içinde şehre girişleri Paris’lileri büyülemiştir. 1740’ların başında ise yirmisekiz Mehmed Çelebi’nin oğlu Said Efendi’nin Paris’e elçi olarak atanması Fransızların bir defa daha Osmanlı’nın görkemine tanık olmalarına sebep olmuştur. Aslında Avrupa’lıların Doğu’yu tanıma merakını çok eski yüzyıllara götürmek mümkündür. Başta 15.Louis’nin (1715-1774) gözdeleri Madame Pompadour ve Barry Düşesi Madame de Barry olmak üzere Paris’li soylular ve ileri gelenler sanatçılara Türk giysileri içinde kendi portrelerini yaptırmışlardır. Balolarda Türk kıyafeti giymek, Türk kıyafetiyle portre yaptırmak dönemin yaygın modaları hâline gelmiştir. O dönemlerde Avrupa’da yapılan düğünlerde bile, Osmanlı izlerini görmek mümkündü. 1719’da Avusturya sarayından Maria Josepha ile evlenen Saksonya Prensi Friedrich August, düğünü için aynı boyda güçlü 315 kişiyi vazifelendirir. Bu gençler ‘moustache a la Turque’ yani Türk bıyığı bırakacak ve düğünde yeniçeri kıyafeti giyip, mehter eşliğinde de yürüyeceklerdi. Ayrıca yemekler, hilâl şeklindeki masada yine Osmanlı kıyafetindeki hizmetliler tarafından servis edilmişti. Osmanlı elçisinin de davetli olduğu düğünde gelin Dresden yakınlarında yine Türk eserleriyle süslenmiş bir gemiden alınıyordu. Bu moda akımı içinde Kral Louis ve diğer soylular ile zenginler ressamlara Doğu konulu tablolar ısmarlıyorlardı. Doğu’ya giden gezgin ve görevliler Türklere ve Türkiye’ye ait anı ve resimlerini yayınlayarak “Turquerie” modasının geniş kitlelere yayılmasını sağlamışlardır. İsviçre’li ressam Jean-Etienne Liotard 1738 yılında İstanbul ve İzmir’de bulunmuş, özellikle Türk kadınlarının resimlerini yapmış ve bundan ötürü de Avrupa’da ‘Peintre Turc’ (Türk ressamı) ünvanını almıştır. Şüphesiz bu akımın önemli bir bölümünü de tabloların yanı sıra evleri süsleyen biblo ve heykelcikler/figürler oluşturmakta idi. Unutulmamalıdır ki her dönemde Osmanlı İmparatorluğu’nun hayranlık uyandıran gücü ve zenginliği, tüm dünyada Osmanlı Pazarı’na ve Osmanlı Sarayı’na özel birçok sanat eseri üretilmesine sebep olmuştur.
Add to watch list
30Bids
2 45Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
WENCESLAUS WEHRLIN (1745-1780)
"Le Bourgeois Gentilhomme, Molière"
İmzalı. 1768 tarihli. Turquerie. Ahşap üzeri yağlıboya. “Le Bourgeois Gentilhomme, act IV scene XIII. peint par W.Wehrlin en 1768” şeklinde imzalı.
18.Yüzyıl İtalyan Saray Ressamı Wenceslaus Wehrlin (Venceslao Verlin) tarafından Molière’in Fransa Kralı XIV.Louis’in emri ile yazdığı “Le Bourgeois Gentilhomme” (Kibarlık Budalası) isimli teatral eserden 4.Bölüm 13.Sahne. Mekan ve Türk kıyafetleri içerisindeki tüm karakterler (Cléonte ve uşağı Covielle, Mösyö Jourdain, Müftü, Türk zat, dervişler ve sağ altta aynadan yansıması gözüken Lucile) duygular dahil en ince ayrıntısına kadar büyük ustalıkla resmedilmiş.
Floransa’nın en önemli müzelerinden “Uffizi Müzesi”nde eserleri sergilenen Saray Ressamı W.Wehrlin imzalı, “Turquerie” konusu ve “Turquerie” teriminin Molière ile bağı sebebiyle (belgesel) büyük önem ve değere sahip “Turquerie Sanat Akımı” başyapıtlarından sayılabilecek ele geçmez müzelik şaheserdir.
Referans: E.Benezit / Cilt:10 Sayfa:458
Ölçüler: 37 x 49.5 cm.
“Turquerie” terimi ilk kez 1668 yılında Molière tarafından yazılan “L’Avare” isimli eserde şu şekilde kullanılmıştır; "Üstelik Türk kendisi, hem de herkesi ümitsizliğe düşürecek bir Turquerie’ye sahip". “Turquerie” terimi tabloda resmedilen “Le Bourgeois Gentilhomme” oyununun sahneye konulmasıyla ise Avrupa’da ünlenmiş ve yayılmıştır.
LE BOURGEOIS GENTILHOMME / KİBARLIK BUDALASI
1669’da Sultan IV.Mehmed Han’ın emri ile Hoşsohbet Nüktedan Süleyman Ağa Paris’e elçi olarak gönderilir. Ağa, Paris’te muhteşem bir tören ile karşılanır fakat etkilenmeyerek Fransız ihtişamına beklenen hayranlığı göstermez. Fransa Kralı XIV.Louis ise bu ilgisizliğin intikamını almak için Molière’e gülünç bir “Türk Balesi” sipariş eder. “Le Bourgeois Gentilhomme” işte bu şekilde ortaya çıkar. Eserde, Mösyö Jourdain kızı Lucile’in asilzade biri ile evlenmesini ister. Cléonte, Lucile’i istemekte fakat Mösyo tarafından asilzade olmadığı için kabul görmemektedir. Cléonte’nin uşağı Covielle zekice bir plan yapar ve bu fikirle tebdil-i kıyafet Mösyö’nün huzuruna çıkar. Bir Türk Şehzadesi’nin Paris’te olduğunu ve ne büyük şans ki kızı ile evlenmek istediğini, eğer evlilik gerçekleşirse Mösyö’nün çok yüksek bir mertebe olan “Mamamuşi” olacağını ifade ederek evlilik merasimi hazırlıklarına ivedi başlanmasına onu ikna eder. Covielle’in oyunundaki ritüele göre; Dervişler merasim için Osmanlı kıyafetleri içerisindeki Mösyö Jourdain’i Müftü ve Türk bir zatın bulunduğu odaya getirirler, diz çöktürerek rahle pozisyonuna sokarlar. Müftü sırtına Kuran-ı Kerim’i koyar ve ellerini iki yana açarak söylevine başlar. Merasim sonunda ise Türk zat kavuğu Mösyö’ye giydirerek onu “Mamamuşi” ilan eder.
Add to watch list
29Bids
2 47Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
CONRAD GEIGER (1751-1808)
“Wedding Customs of the Turks”
İmzalı (arkası), 1781 tarihli. Ahşap üzeri yağlıboya.
Sanatçı tarafından arkası “Hochzeit Gebrauche der Türken 1781, Conrad Geiger” ibareli ve imzalı.
Referans: E.Benezit / Cilt:4 Sayfa:657
Ölçüler: 24.5 x 17 cm.
Add to watch list
21Bids
2 33Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
FAUSTO ZONARO / RESSAM-I HAZRET-İ ŞEHRİYARİ (1854-1929)
“Hamam, Ingresso al Bagno Ottomano”
İmzalı. Kağıt üzeri suluboya ve karışık teknik. Sertifikalı.
Sertifika: Eserin, Zonaro Ailesi'nden "Prof.Cesare Mario Trevigne" tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
*Prof.Cesare Mario Trevigne, "Fausto Zonaro’nun Hatıraları ve Eserleri, YKY Yayınları" kitabının yazarı ve Erol Makzume ile birlikte Zonaro tablolarına görüş verebilen tek uzmandır.
Referans: E.Benezit / Cilt:10 Sayfa:917
Ölçüler: 66 x 40.5 cm.
Fausto Zonaro, İtalya Padova-Masi'de doğdu. 1891 yılında oryantalist bir tutkuyla merak ettiği İstanbul’a geldi. Zonaro, İstanbul’daki ilk günlerinde küçük boyutlu manzaralar, kent yaşamından sahneleri gösteren tablolar yaptı ve bunları Pera'lı bir tacire satarak geçimini sağladı. Teşrifat Nazırı Münir Paşa tarafından Yıldız Sarayı'na davet edildi ve burada Osman Hamdi Bey ile tanıştı. Münir Paşa'ya eserlerini II. Abdülhamit'e göstermek istediğini belirtti ve isteği yerine getirildi. Sultan II.Abdülhamid Han tarafından Mecidiye Nişanı'na layık görüldü ve "Ressam-ı Hazret-i Şehriyari", yani "Saray Ressamlığı" ünvanına sahip oldu.
Add to watch list
28Bids
2 32Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
FAUSTO ZONARO / RESSAM-I HAZRET-İ ŞEHRİYARİ (1854-1929)
“Hamam, Riposo nel Bagno Ottomano”
İmzalı. Kağıt üzeri suluboya ve karışık teknik. Sertifikalı.
Sertifika: Eserin, Zonaro Ailesi'nden "Prof.Cesare Mario Trevigne" tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
*Prof.Cesare Mario Trevigne, "Fausto Zonaro’nun Hatıraları ve Eserleri, YKY Yayınları" kitabının yazarı ve Erol Makzume ile birlikte Zonaro tablolarına görüş verebilen tek uzmandır.
Referans: E.Benezit / Cilt:10 Sayfa:917
Ölçüler: 62.5 x 37.5 cm.
Fausto Zonaro, İtalya Padova-Masi'de doğdu. 1891 yılında oryantalist bir tutkuyla merak ettiği İstanbul’a geldi. Zonaro, İstanbul’daki ilk günlerinde küçük boyutlu manzaralar, kent yaşamından sahneleri gösteren tablolar yaptı ve bunları Pera'lı bir tacire satarak geçimini sağladı. Teşrifat Nazırı Münir Paşa tarafından Yıldız Sarayı'na davet edildi ve burada Osman Hamdi Bey ile tanıştı. Münir Paşa'ya eserlerini II. Abdülhamit'e göstermek istediğini belirtti ve isteği yerine getirildi. Sultan II.Abdülhamid Han tarafından Mecidiye Nişanı'na layık görüldü ve "Ressam-ı Hazret-i Şehriyari", yani "Saray Ressamlığı" ünvanına sahip oldu.
Add to watch list
32Bids
2 32Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
FAUSTO ZONARO / RESSAM-I HAZRET-İ ŞEHRİYARİ (1854-1929)
“Ottoman Soldier at the Battle of Domokos”
İmzalı. Kağıt üzeri karakalem.
Eser, Zonaro Ailesi'nden "Prof.Cesare Mario Trevigne" tarafından onaylıdır.
*Prof.Cesare Mario Trevigne, "Fausto Zonaro’nun Hatıraları ve Eserleri, YKY Yayınları" kitabının yazarı ve Erol Makzume ile birlikte Zonaro tablolarına görüş verebilen tek uzmandır.
Referans: E.Benezit / Cilt:10 Sayfa:917
Ölçüler: 24.5 x 17 cm.
Fausto Zonaro, İtalya Padova-Masi'de doğdu. 1891 yılında oryantalist bir tutkuyla merak ettiği İstanbul’a geldi. Zonaro, İstanbul’daki ilk günlerinde küçük boyutlu manzaralar, kent yaşamından sahneleri gösteren tablolar yaptı ve bunları Pera'lı bir tacire satarak geçimini sağladı. Teşrifat Nazırı Münir Paşa tarafından Yıldız Sarayı'na davet edildi ve burada Osman Hamdi Bey ile tanıştı. Münir Paşa'ya eserlerini II. Abdülhamit'e göstermek istediğini belirtti ve isteği yerine getirildi. Sultan II.Abdülhamid Han tarafından Mecidiye Nişanı'na layık görüldü ve "Ressam-ı Hazret-i Şehriyari", yani "Saray Ressamlığı" ünvanına sahip oldu.
Add to watch list
31Bids
2 33Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
JEAN GIOVANNI BRINDESI (1826-1888)
“Bashi-Bazouks”
İmzalı. Kâğıt üzeri suluboya ve karışık teknik.
Provenans: Drouot-Richelieu, Paris / Vendre aux Enchères 21.06.2012, Lot 47
Referans: Istanbul within the Language of Brushes - Fırçaların Diliyle İstanbul / Sayfa:42
Ölçüler: 37 x 27 cm.
İtalyan asıllı ressam Jean Brindesi, Sultan Abdülmecid Han döneminde İstanbul'da yaşayıp günlük yaşam ve ordu yaşamından sahneler çizdi. Resim atölyesi Beyoğlu semtindeydi. Tabloları Paris'teki ünlü Lemercier Yayınevi tarafından taş baskı gravüre çevrilip iki albüm olarak 1855 ve 1860 yıllarında yayınlandı. Albümlerden biri çoğu Osmanlı sarayı rütbelisi olan insan kıyafetleri, öteki ise İstanbul'da günlük yaşam sahnelerini görüntülemektedir. Brindesi'nin çizimleri taş baskı ve renklendirilmiş olarak, Ch. Bour, Hadamard, J. Gaildrau, A. Charpentier, Gilbert, Bayot, Schultz, Sorrieu gibi birçok gravürcü tarafından yayımlanmıştır. Brindesi'nin özgün desenleri Topkapı Sarayı Müzesi, İstanbul Deniz Müzesi ve İstanbul Üniversitesinde bulunmaktadır. Sanatçının mezarı Feriköy'deki Katolik mezarlığındadır.
Add to watch list
22Bids
2 36Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
AUGUST QUERFURT (1696-1761)
"The Turkish Siege of Vienna"
İmzalı. 1754 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Provenans: Sotheby's, New York / 06.06.2012 Old Master Paintings Lot:46
Satış Fiyatı: 80.500 USD
Referans: E.Benezit / Cilt:8 Sayfa:552
Ölçüler: 96 x 128 cm.
Add to watch list
39Bids
2 44Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
FABIO FABBI (1861-1946)
“Dancing in the Harem Courtyard”
İmzalı. Ahşap üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt:4 Sayfa:234
Ölçüler: 18.5 x 24 cm.
Add to watch list
22Bids
2 34Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
LEONARDO de MANGO (1843-1930)
"Smoke Pleasures in the Courtyard"
İmzalı. 1913 tarihli. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit Cilt:7 Sayfa:140
Ölçüler: 33 x 24.5 cm.
İtalyan oryantalist, 1862'de bir desen yarışmasında birincilik ödülü kazandıktan sonra Napoli Akademisi'ne girdi. 8 yıl süren eğitim döneminde Mancinelli, Dominico Morelli gibi önemli hocalardan dersler aldı.1867'de ikinci kez desen dalında büyük ödül kazanan sanatçı bilgisini genişletmek ve yeni yerler tanımak amacıyla dönemin moda eğilimleri doğrultusunda Doğu ülkelerine seyahate çıktı. 1874'te Beyrut'a yerleşti.9 yıl burada kalan sanatçı birçok portre, peyzaj ve dini konulu kompozisyonlar yaptı. Mango Mısır ve Trablus'a da gitmiş, Kahire, Nil Nehri, çöl, vaha ve tarihi kalıntılar konulu Afrika'nın ışıklı mistik atmosferlerini yansıtan resimler yapmıştı.
Leonardo de Mango 1883'te İstanbul'a gelmiş ve ölümüne kadar kısa birkaç yolculuğunun dışında burada yaşamıştır. Gezgin yabancı ressamlar gibi (Bello, Valeri, Fausto Zonaro) Mango'nun da İstanbul'a olan hayranlığı gerçekleştirdiği tablolarda görülür. Genellikle şeffaf boya katmanlarından oluşan eserlerinde belgesel arayış belirgindir. Kümeler halinde resmedilen figürlerinde etnografik özelliklere titizlikle uyulmuştur. İstanbul'un günlük yaşantısını yansıtan Bayramyeri, Dilenci vb resimlerinin dışında Fener, Eyüp, Adalar, Göksu gibi çok sayıdaki peyzajı İstanbul'da yaşayan yabancıların ilgisini çekmiş ve çoğu döneminde satılmıştır. Yirmiden fazla eserini de İstanbul'daki İtalyanların kurduğu Societa Operiaia'ya hediye etmiştir. Büyükada'dan Deniz Görünümü adlı resmi Roma'da Chigi Sarayı için alınmıştır.
Add to watch list
36Bids
2 32Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
FÉLIX ZIEM (1821–1911)
“Golden Horn, Constantinople”
Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt:10 Sayfa:903-905
Ölçüler: 12 x 20.5 cm.
Add to watch list
33Bids
2 27Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
FRANÇOIS LÉON PRIEUR-BARDIN (1870-1939)
“Café Turc sur le Bosphore”
İmzalı. 1905 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt:1 Sayfa:576
Ölçüler: 27 x 40.5 cm.
Add to watch list
18Bids
2 34Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
FAUSTO ZONARO / RESSAM-I HAZRET-İ ŞEHRİYARİ (1854-1929)
“The Seraglio Point, Constantinople”
İmzalı. Karton üzeri yağlıboya.
Provenans: Studio San Giacomo, Roma
Angela Scognamiglio Eski Koleksiyonu
Daniele Gradella Eski Koleksiyonu
Referans: E.Benezit / Cilt:10 Sayfa:917
Ölçüler: 15.5 x 30 cm.
Fausto Zonaro, İtalya Padova-Masi'de doğdu. 1891 yılında oryantalist bir tutkuyla merak ettiği İstanbul’a geldi. Zonaro, İstanbul’daki ilk günlerinde küçük boyutlu manzaralar, kent yaşamından sahneleri gösteren tablolar yaptı ve bunları Pera'lı bir tacire satarak geçimini sağladı. Teşrifat Nazırı Münir Paşa tarafından Yıldız Sarayı'na davet edildi ve burada Osman Hamdi Bey ile tanıştı. Münir Paşa'ya eserlerini II. Abdülhamit'e göstermek istediğini belirtti ve isteği yerine getirildi. Sultan II.Abdülhamid Han tarafından Mecidiye Nişanı'na layık görüldü ve "Ressam-ı Hazret-i Şehriyari", yani "Saray Ressamlığı" ünvanına sahip oldu.
Add to watch list
28Bids
2 34Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
MIGIRDİÇ GİVANİAN (1848-1906)
“Türk Kalyonu”
İmzalı. 1889 tarihli. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt:5 Sayfa:56
Civanyan (Jivanian) Bir İstanbul Ressamı, 2006 / Mayda Saris
Osmanlı İmparatorluğu’nda Ermeni Ressamlar, Garo Kürkman / Cilt:1 Sayfa:404
Ölçüler: 31.5 x 40.5 cm.
Add to watch list
36Bids
2 43Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
EDWARD HOYER (19.YÜZYIL)
“Constantinople”
İmzalı. 1870 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Ölçüler: 30.5 x 40.5 cm.
Add to watch list
21Bids
2 26Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
HENRI DUVIEUX (1855-1920)
“Constantinople”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt:4 Sayfa:76
Ölçüler: 26.5 x 40.5 cm.
Add to watch list
28Bids
2 34Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
ALFRED AUGUST FELIX BACHMANN (1863-1956)
“Constantinople”
İmzalı. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: E.Benezit / Cilt:1 Sayfa:376
Ölçüler: 24 x 32.5 cm.
Add to watch list
26Bids
2 32Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
JOZEF PAWLIKIEWICZ (1894-1930)
“Café turc à Tophané”
İmzalı. Kağıt üzeri suluboya.
Referans: Türk Resim Sanatının Bir Asırlık Öyküsü, 2007 Rezan Has Müzesi / Sayfa:52
Ölçüler: 31.5 x 44.5 cm.
Add to watch list
33Bids
2 26Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
HALİD NACİ (1875-1927)
“Fenerbahçe”
İmzalı. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:118
Ölçüler: 38.5 x 55 cm.
Halid Naci, 1875’te İstanbul’da doğdu. Henüz ilk mektepte iken devamlı resim yapması ve resim sanatına olan yeteneği ile dikkat çekti. Bahriye Mektebi’nde eğitimine devam ederken yaptığı resimler öğretmenleri tarafından beğenildi ve daima destek gördü. Okul müdürü tarafından zamanın Bahriye Nazırı Hüseyin Hüsnü Paşa’nın portresini yapmaya teşvik edildi. Karakalem tekniği ile yapılıp Paşaya takdim edilen portreyi Hüseyin Hüsnü Paşa çok beğendi. Daha sonra Sultan Abdülhamid Han’ın karakalem portresini yaptı ve Sultan’a takdim etti. Bunun üzerine Sultan Abdülhamid Han tarafından özel bir irade çıkarılarak izinli askeri öğrenci statüsünde Sanay-i Nefise Mektebinde resim eğitimine başladı. Sultan’ın emriyle yetiştirilmek üzere Sévres Porselen Fabrikası’na gönderilmiş dönüşünde ise 1894 Kasım ayından itibaren Yıldız Çini Fabrika-i Hümayun’da baş ressamlık görevine getirilmiştir.
Add to watch list
33Bids
2 38Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
HİKMET ONAT (1882-1977)
“Eski İstanbul Sokağı”
Eski Türkçe imzalı. Hicri 1336 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa:527
Ölçüler: 41 x 33.5 cm.
İstanbul’un Tophane semtinde doğdu. İlk eğitimini mahalle mektebinde yaptı. Daha sonra Fevziye Mektebi ve Kasımpaşa Rüştiyesi’ni bitirdi. Babasının isteği ile Heybeliada Bahriye Mektebi’ne girdi. 1902’de harbiye sınıfına geçti ve 1904 ‘te teğmen rütbesiyle mezun oldu. 2 yıl Heybetnüma Korveti’nde eğitimine devam etti ve üsteğmen olarak sırasıyla Saadet Vapuru, Nimet-i Hüda Torpidobotu’nda görev aldı. Daha sonra Aziziye Fırkateyni’nde açık kadroya alınarak Güzel Sanatlar Akademisi’nde eğitime başladı. Okulda son sınıfa devam ederken Kapısuyu Liman Reisliği’ne atandı. 1911 yılında Bahriye’den ayrılmıştır. Hikmet Onat, V.Mecidi Nişanı ve Gümüş Liyakat Madalyası’na sahiptir. Daha Bahriye Mektebi’nde iken resim ve hat derslerine ilgi duyuyor ve üstün yeteneği hocaları tarafından takdir ediliyordu. Güzel Sanatlar Akademisi’nde Osman Hamdi Bey zamanında ünlü resim öğrencileri arasına girmiştir. 1911 yılında devlet bursu ile Paris’e gitti. Ressam Cormon’un atölyesine devam etti. Burada İbrahim Çallı, Feyhaman Duran gibi ressamlarla birarada çalışmıştır. I.Dünya Savaşı’nın başlaması üzerine yurda döndü. Aynı yıl Şişli Resim Atölyesi’nde altı ressam arkadaşıyla beraber kahramanlık resimleri yapmak üzere görevlendirildi. Kısa süre Nişantaşı Sultanisi’nde, daha sonra Güzel Sanatlar Akademisi’nde çalışmaya başladı. Kendi ismini taşıyan resim atölyesinden emekli oluncaya kadar çalıştı ve pekçok öğrenci yetiştirdi. Mütevazi ve sakin bir yapıya sahip olan Hikmet Onat, natürmort ve portre türünde eserler vermiş olmakla beraber, daha çok peyzaj ressamı olarak tanınmıştır. Deniz subayı olduğu için denizi çok sevdiğini daima belirtmiştir. “Osmanlı Ressamlar Cemiyeti” ve “Güzel Sanatlar Birliği”nin kurucularındandır.
Add to watch list
27Bids
2 33Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
DR.HİKMET HAMDİ BEY (1872-1931)
“Şafak Vakti Tarihi Yarımada”
Eski Türkçe ve Latin harfleri ile çift imzalı. Hicri 1332 tarihli. Karton üzeri yağlıboya.
Referans: Ressam Dr.Hikmet Hamdi, 1935 / Dr.Süheyl Ünver
Ölçüler: 21.5 x 44.5 cm.
Dr. Ahmet Hikmet Hamdi Bey tıp doktorluğu mesleğinin yanı sıra sanatla da yakından ilgilenmiş, bu iki farklı disiplini müzecilik çalışmaları ile birleştirmiştir. Asker ressam Hoca Ali Rıza’dan resim, Hulusi Efendi’den talik yazısı dersleri almıştır.1897 yılında Askeri Tıbbiyeyi bitirdikten sonra, Sıhhiye Müdüriyet-i Umumiyesi Hıfzıssıhha Şubesi’nde göreve başlamıştır. 1915 yılında Sıhhiye Umum Müdürü olan Dr. Adnan Adıvar, Sıhhiye Müzesi kurulması çalışmalarını başlatmıştır, kurucu müze müdürlüğüne Dr. Ahmet Hikmet Hamdi Bey 3000 kuruş maaşla getirmiştir. Aynı yıl Berlin, Frankfurt ve Dresden’deki sağlık müzelerini incelemek için Almanya’ya gönderilmiştir. Bu müzelerde sergilenen verem, sıtma, çiçek gibi bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını anlatan panolar yanında içki, morfin, kokain bağımlılığının zararlarını anlatan 25 görsel pano ile İstanbul’a geri dönmüştür. Getirdiği bu panoları Türkçeye çevirmiş, müze koleksiyonunu arttırmak için benzerlerini yapma çabasına girişmiştir. 30 mülaj ile Hamdi Suat Aknar’a ait 10 adet hastalık patolojisini gösteren maketler müzenin yeni koleksiyonunu oluşturmuştur. 1917 yılında, Cağaloğlu Sıhhiye Müdüriyeti Umumiyesi Binası’nda bir odada müze açma çalışmaları Dr. Ahmet Hikmet Hamdi bey, teknisyen Halit Hakkı bey ve bir hademeden oluşan üç kişilik kadro ile başlamıştır. Hastalık patolojilerinin gösterildiği mulajların yanında, yağlı boya tabloların üretimi için resim atölyesi ile mülaj atölyesini müzede kurmuştur. Halkı sağlıklı yaşam ve bulaşıcı hastalıklardan korunma amacıyla Türkçe olarak 8 yağlı boya ve 10 sulu boya olmak üzere 18 tablo daha koleksiyona kazandırılmıştır. Müzenin bu koleksiyonu, 1917 yılında Sıhhiye Müdüriyeti temsilen Hilal-i Ahmer Sergisi’ne katılmıştır. 1918 yılında müzenin 30 olan model sayısından ancak günümüze 4’ü kalmıştır. Sıhhiye Müdürü Esat Paşa’nın zamanında (1918) Sıhhiye Müzesi’nin açılış töreni yapılmıştır. Halkın ilgisinin artması sonucu müze, bugünkü Divanyolu’ndaki Müdafaayı Milliye Cemiyeti Binası’na taşınmıştır. İki oda ve bir salonda oluşan yeni müze mekanı, bir süre Sanayi-i Nefise Mektebi olarak 1920 yılında da İtalyan askerlerinin kullanımına verilse de 1922 yılından sonra müze olarak tekrar eski işlevini kazanmıştır. Sıhhiye Müzesi örnek alınarak başta Ankara olmak üzere 13 vilayette de sıhhiye müzeleri kurulduğu bilgisi kaynaklarda yer alsa da bu müzelerin açıldığına dair elimizde kesin veri yoktur. Dr. Ahmet Hikmet Hamdi Bey’in 1917 ile 1930’lu yılları arasında sağlık eğitimine yönelik yaptığı yağlıboya tablolarında hastalık ve hasta muayenesi konuları ağırlıklı olarak yer almıştır. Hasta Adam, Lepralı Adam, Hasta Çocuk Portresi, Sirozlu Çocuk, Sağlıklı Erkek Portresi, Kolera Hastalığı, Kızıl Hastalığı tablolarından bazılarıdır. 1928 yılında harf devrimi ile müzenin Osmanlıca anlatımlı olan mulaj ve tabloları yeni harflerle tekrar düzenlenmiştir. 1926 yılında Osmanlıca olarak yazılan ‘’Sıhhi Müze Atlası’’ beş yıl sonra Türkçe olarak yeniden basılmıştır. 1930 yılında Dresden Uluslararası Sağlık Sergisi’nde yer alan bu mulajlar, büyük beğeni toplamıştır.
Add to watch list
26Bids
2 27Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
HASAN SAİM / HOCA SAİM (19.YÜZYIL)
“Yandan Çarklı Adalar Vapuru”
Eski Türkçe imzalı. Tuval üzeri yağlıboya. Şasesi “İktisat Bankası T.A.Ş. Sanat Eserleri Koleksiyonu” envanter etiketli.
Türk Resim Sanatı tarihinde Hoca Ali Rıza'dan sonra "Hoca" ünvanını hak eden sanatçının koleksiyon değeri yüksek ele geçmez eserlerindendir.
Provenans: İktisat Bankası Erol Aksoy Eski Koleksiyonu (Envanter No:160)
Ölçüler: 54 x 73 cm.
Add to watch list
23Bids
2 26Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
OSMAN ASAF (1868-1938)
“Dragos’tan Prens Adaları”
Eski Türkçe imzalı. Hicri 1319 tarihli. Tuval üzeri yağlıboya. Sertifikalı.
Sertifika: Eserin, Yüksek Ressam Restoratör Bayram Karşit tarafından verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedik Sözlük / Sayfa:83
Ölçüler: 43.5 x 61 cm.
1868 yılında Saraybosna’da doğdu. Sanayi-i Nefise Mektebi’nden (şimdiki adıyla Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) 1889 yılında mezun olan ilk resim öğrencilerinden biridir. Ressam Ruhi’nin girişimi ve Şehzade Abdülmecid’in de desteği ile kurulan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nin kurucuları arasında yer aldı. Cemiyet üyelerinin yurt dışında eğitime gönderildiği dönemlerde eğitim için yurt dışına gönderildi. Çallı Kuşağı ressamları gibi empresyonist türde eserler verdi. Daha çok peyzaj türünde ürettiği yapıtlarında, İstanbul görünümleri ağır basar. Zengin bir renk paleti ile suluboya, yağlıboya, ve guaj çalışmaları ile tanınan sanatçı, doğayı olduğu gibi yansıtabilme eğilimine kapılmış; rengin her tonunu bir fırça darbesinde yakalamakla hiçbir zaman uğraşmamıştır. Numune-i Terakki Mektebi’nden başlayarak birçok rüştiye ve lisede resim öğretmenliği yapan sanatçı 1932 yılında Pertevniyal Lisesi’nden emekliye ayrılmıştır. Osmanlı Ressamlar Cemiyeti Gazetesi’nin sorumlu yöneticiliğini de yapan Asaf, 1938 yılında vefat etmiştir.
Add to watch list
24Bids
2 35Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
ŞEVKET DAĞ (1876-1944)
“Rumeli Hisarı”
İmzalı. 1940 tarihli. Kontrplak üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa:138
Ölçüler: 24 x 32 cm.
1876 yılında İstanbul'da doğan sanatçı Sanayi-i Nefise’yi 1897 yılında bitirdi. Uzun yıllar Galatasaray Lisesi’nde ve öğretmen okullarında resim öğretmenliği yapmış, sonradan Güzel Sanatlar Birliği adını alan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nin kuruluş çalışmalarına katılmıştır. Sivil ressamlar kuşağının ilk üyelerindendir. Resim sanatımızda iç mekan (enteryör) ressamı olarak tanınır. 1909’da Münih ve Atina Uluslararası yarışmalarında altın, 1933’te de Paris ve Sofya’da gümüş madalya kazanan Dağ, yaşamının son yıllarında politikaya atılarak Konya ve Siirt’ten milletvekili seçilmiştir. Resmin klasik tür sınıflandırılması dışında özel bir tema ressamı olarak öncülük yapmış ressamın birçok müze ve koleksiyonda eserleri mevcuttur.
Add to watch list
31Bids
2 26Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning
FEYHAMAN DURAN (1886-1970)
“Anadolu Hisarı”
İmzalı. 1959 tarihli. Duralit üzeri yağlıboya.
Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:212
Ölçüler: 41 x 60 cm.
1886 yılında İstanbul’da doğdu. 1908’de Galatasaray Lisesi’nden mezun olduktan sonra aynı okulda güzel yazı öğretmenliğine başlamıştır. 1911’de Paris’e gönderilmiş, önce Güzel Sanatlar Yüksekokulu’na gitmiş, sonra da Julian Akademisi’nde Jean-Paul Laurens ve Paul-Albert Laurens’in öğrencisi olmuştur. 1913-14 yılları arasında ise Fernand Cormon’un atölyesinde çalışan sanatçı, I.Dünya Savaşı’nın başlamasıyla İstanbul’a dönmüştür. 1919’da İnas Sanay-i Nefise Mektebi’nde öğretmen olmuş, bu okulun 1927’de Güzel Sanatlar Akademisi bünyesine alınmasıyla öğretmenliğe 1951’e değin devam etmiştir. Manzara ve natürmortlar da yapan sanatçının portreleri ağırlıkta olup, bu alandaki başarısıyla ünlenmiştir.
Add to watch list
22Bids
2 43Share
Ask a question
Ask a question
Starting Bid: 1 USD
Your Maximum Bid: USD
Current Price: USD Losing Winning