Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
KAZASKER MUSTAFA İZZET EFENDİ (1801-1876)
“Celî Sülüs İstifli Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1275 (M.1858) tarihli. Vişneçürüğü aherli kumaş üzerine beyaz üstübeç mürekkebi kullanılarak istifli celi sülüs hat ile “Âl-i Abâ” isimleri yazılı. Eserde ehl-i beyt ve dört halifenin isimleri en üstte “Allah Celle Celalühü” olmak üzere “Muhammed Aleyhisselam”, “Ebubekir radiyallahu-anh”, “Ömer radiyallahu-anh”, “Osman radiyallahu-anh”, ”Ali radiyallahu-anh”, “Fâtıma”, “Hasan” ve “Hüseyin” şeklinde yer almakta. Altın cetvelli. Dış pervazı koyu renk zemin üzerine altın kullanılarak kıvrık dallar üzerinde çiçek, yaprak ve kurdele motiflerinden oluşan “Rokoko” üslubunda tezhipli.
Kazasker (Kadıasker) Mustafa İzzet Efendi’nin kumaş üzerine yazmış olduğu nadir eserlerden. Dr.Hüseyin Gündüz tarafından ekspertiz raporludur. Kazasker Mustafa İzzet Efendi'nin 146'ncı ölüm yıldönümü nedeniyle (2022) Taksim Camii Kültür Merkezi’nde düzenlenen “Yad-ı Mazi Hüsn-i Hat Sergisi”nde yer almış, sergi kitabında ilk eser olarak neşredilmiştir. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Sertifika: Eserin, Mimar Sinan Üniversitesi Hat Anasanat Dalı Başkanı Dr.Hüseyin Gündüz tarafından verilmiş “Ekspertiz Raporu” mevcuttur.
Sergi: Yad-ı Mazi Hüsn-i Hat Sergisi / 2022
Literatür: Yad-ı Mazi Sergi Kitabı / Sayfa: 2 (ilk eser)
Referans: Türk Hattatları, Şevket RADO / Sayfa:216
Ölçüler: 58 x 53 cm.
Kazasker Mustafa İzzet Efendi, Destân Ağazâde Mustafa Ağa’nın oğlu olarak H. 1216/M. 1801’de Tosya’da doğdu. Ana tarafından nesebi, Şeyh Seyyid İsmâ’il-i Rumî’ye dayanır. Babasının vefâtı üzerine, annesi tarafından çocuk denebilecek yaşta iken İstanbul’a gönderilir. Henüz 13 yaşında ve Fâtih’teki Baş Kurşunlu Medresesi’nde ilim tahsîl ederken Bahçekapısı’ndaki Hidâyet Cami’nde Cuma selâmlığına çıkan Sultan Mahmud’un huzurunda edâ ettiği na’t-ı şerîfin beğenilmesi üzerine Silâhdâr Gâzî Ahmed Paşazâde Alî Bey’in himâyesine verilir. 3 sene onun dâiresinde tahsîl ve terbiye görüp hüsn-i hat dersleri aldıktan sonra Galata Sarayı’na çerağ edilir. Orada da 3 sene kaldıktan sonra H. 1236/M. 1820’da Silâhdâr Alî Paşa’nın iltimâsı ile Enderûn’a alınır. Burada da Kömürcüzâde Hâfız Şeydâ’dan musıkî dersleri alıp neyzenlik ve hânendeliğe çalışır. Ancak daha sonra askerliğe geçmek arzusuyla saraydan çerâğ olmak ister. Kabul görmemesi üzerine 100 guruş mâhiye ihsân ile H. 1245/M. 1829’da hac vazifesini ifâ etmek üzere saraydan ayrılır.
Nakşibendî Târikatı meşâyihinden Kayserili Alî Efendi ile birlikte Hicaz’a giderek, Abdullah Dehlevî hulefâsından Şeyh Mehmed Cân Efendi’ye hizmetine girer. Oradan Mısır’a geçerek 7 ay kadar orada kalır. İstanbul’a döndükten sonra da Mahmud Paşa Hamamı civârında bir hâneye yerleşerek, başında Nakşî tâcı ve sırtında Dehlevî hırkası olduğu hâlde saray yaşantısından uzak durmaya çalışır. Ancak bir Ramazân günü Bayezid Cami’nde kamet aldığına şâhid olan Sultan Mahmud, hizmetini terkederek bu kıyafete girdiği için kendisine pek ziyâde kızıp nefyine fermân verir. Araya girenlerin delâleti ile affedilerek, tekrar Sultan Mahmud’un muhabbetini kazanan Mustafa İzzet Efendi, ömrünün sonuna kadar sultanın sâz nevbetlerine devam ederek nice lütûf ve iltifâtına nâil olur. Muhtelif tarihlerde muzıka ve hademe-i hümâyûnun hutût muallimliklerine tayin edilir.
Sultan Abdülmecîd’in cülûsundan sonra da Eyüp Sultan Cami hitâbetine getirilir. Ayrıca Lâleli Cami Evkafı’nın kaymakamlığı da uhdesine tevcîh edilir. 1261 senesi Muharrem’inde (Ocak-1845) Eyüp Sultan Cami’nde Sultân Abdülmecîd’in huzurunda okuduğu hutbe pek ziyâde beğenildiğinden imâm-ı sânî-i sultânî olur. Bu arada ilmiye kademelerinde de hızla yükselerek muhtelif tarihlerde Selânik, Mekke ve İstanbul kadılığı payelerini elde eder. Receb-1265/Mayıs-1849’ta da Anadolu Kazaskerliği pâyesini alır. O senenin Zi’l-hicce’sinde(Kasım) de baş-imâm olan Mustafa İzzet Efendi’ye ilâve olarak Rumeli Kazaskerliği pâyesi verilir. Ertesi sene şehzâdegânın yazı muallimliğine ve Şehzâde Abdülazîz’in müzâkerecilik hizmetine tayin olunur. H. 1269/M. 1852’de imâmlıktan ayrıldıktan sonra iki def’a Meclis-i Vâlây-ı Ahkâm-ı Adliyye’ye âza ve ardından fiilen Rumeli Kazaskeri olup “hasbe’l-usûl Reisü’l-ulemâ ve Nâkibü’l-eşrâf” olur.
Meclis-i Vükelâ’ya me’mur iken H. 27 Şevvâl 1293/M. 16 Kasım 1876 tarihinde vefât eden Mustafa İzzet Efendi, müntesiblerinden olduğu Tophâne’deki Kadirîhâne Tekkesi’nin hazîresinde medfundur. Defni esnâsında, fazilet sâhibi bir zâtın, “Efendiler, buraya gömdüğümüz bir ma’arif sandığıdır!” dediği menkûldür. Mezartaşındaki kitâbe şâkirdlerinden Muhsinzâde Abdullah Bey tarafından yazılmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
HATTAT ABBAS KEMAL EFENDİ
“Zerendud Tekke Levhası”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1274 (M.1857) tarihli. Tekke levhası. Talik hattı ile zerendud tekniğinde (altın ile) istifli olarak ''Yâ Hazret-i Pîr Şeyh Abdülehad Nûrî Kaddesallahu Sırrahu” yazılı. Altın cetvelli. Altın ile “Rokoko” üslubunda Türk buketleri ile tezhipli. Şeyhülislam Sadüddin Efendi’nin "Defter-i Paki Erbab-ı Daniş" isimli risalesinde "Meşahir-i Hattatin-i Talik" unvanlı kısımda yer alan Kerküklü Hattat Abbas Kemal Efendi Hicri 1267’de Kad-ı Asker Kamil Bey, Abdülfettah Efendi, Seyyid Mehmed Racih Efendi, Ahmed Muhtar ve Sai Efendi’den icazet almıştır, eserlerine zor tesadüf edilir. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 37.5 x 25.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MEHMET TEVFİK BEY (1868-1924)
“Zerendud Hat Levha”
20.Yüzyıl başı. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1338 (M.1919) tarihli. Zerendud tekniğinde (altın ile) siyah muşamba üzerine istifli sülüs hat ile Kalem Suresi’nin 4.Ayeti “Ve-inneke le’alâ ḣulukin ‘azîm(in) / Ve şüphe yok ki sen, pek büyük bir ahlaka sahipsin elbette” yazılı. Mabeyn Katibi Manastırlı Hattat Mehmet Tevfik Bey’in koleksiyon değeri yüksek ele geçmez eserlerindendir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 28 x 54.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
KAZASKER MUSTAFA İZZET EFENDİ (1801-1876)
“Celî Talik Zerendud Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1278 (M.1861) tarihli. Kazasker (Kadıasker) Mustafa İzzet Efendi esere manzum (ketebe) imzasını “Hak-pay-i evliya, Seyyid İzzet Mustafa, 1278” şeklinde atmıştır. Yeşil/Siyah muşamba zemin üzerine zerendud tekniğinde celî talik hat ile ” Ya Hazret-i Pir Seyyid Aziz Mahmud Hüdai” yazılı. Haliyle, restorasyona ihtiyacı vardır. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik bir şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Türk Hattatları, Şevket RADO / Sayfa:216
Ölçüler: 36.5 x 151 cm.
Kazasker Mustafa İzzet Efendi, Destân Ağazâde Mustafa Ağa’nın oğlu olarak H. 1216/M. 1801’de Tosya’da doğdu. Ana tarafından nesebi, Şeyh Seyyid İsmâ’il-i Rumî’ye dayanır. Babasının vefâtı üzerine, annesi tarafından çocuk denebilecek yaşta iken İstanbul’a gönderilir. Henüz 13 yaşında ve Fâtih’teki Baş Kurşunlu Medresesi’nde ilim tahsîl ederken Bahçekapısı’ndaki Hidâyet Cami’nde Cuma selâmlığına çıkan Sultan Mahmud’un huzurunda edâ ettiği na’t-ı şerîfin beğenilmesi üzerine Silâhdâr Gâzî Ahmed Paşazâde Alî Bey’in himâyesine verilir. 3 sene onun dâiresinde tahsîl ve terbiye görüp hüsn-i hat dersleri aldıktan sonra Galata Sarayı’na çerağ edilir. Orada da 3 sene kaldıktan sonra H. 1236/M. 1820’da Silâhdâr Alî Paşa’nın iltimâsı ile Enderûn’a alınır. Burada da Kömürcüzâde Hâfız Şeydâ’dan musıkî dersleri alıp neyzenlik ve hânendeliğe çalışır. Ancak daha sonra askerliğe geçmek arzusuyla saraydan çerâğ olmak ister. Kabul görmemesi üzerine 100 guruş mâhiye ihsân ile H. 1245/M. 1829’da hac vazifesini ifâ etmek üzere saraydan ayrılır.
Nakşibendî Târikatı meşâyihinden Kayserili Alî Efendi ile birlikte Hicaz’a giderek, Abdullah Dehlevî hulefâsından Şeyh Mehmed Cân Efendi’ye hizmetine girer. Oradan Mısır’a geçerek 7 ay kadar orada kalır. İstanbul’a döndükten sonra da Mahmud Paşa Hamamı civârında bir hâneye yerleşerek, başında Nakşî tâcı ve sırtında Dehlevî hırkası olduğu hâlde saray yaşantısından uzak durmaya çalışır. Ancak bir Ramazân günü Bayezid Cami’nde kamet aldığına şâhid olan Sultan Mahmud, hizmetini terkederek bu kıyafete girdiği için kendisine pek ziyâde kızıp nefyine fermân verir. Araya girenlerin delâleti ile affedilerek, tekrar Sultan Mahmud’un muhabbetini kazanan Mustafa İzzet Efendi, ömrünün sonuna kadar sultanın sâz nevbetlerine devam ederek nice lütûf ve iltifâtına nâil olur. Muhtelif tarihlerde muzıka ve hademe-i hümâyûnun hutût muallimliklerine tayin edilir.
Sultan Abdülmecîd’in cülûsundan sonra da Eyüp Sultan Cami hitâbetine getirilir. Ayrıca Lâleli Cami Evkafı’nın kaymakamlığı da uhdesine tevcîh edilir. 1261 senesi Muharrem’inde (Ocak-1845) Eyüp Sultan Cami’nde Sultân Abdülmecîd’in huzurunda okuduğu hutbe pek ziyâde beğenildiğinden imâm-ı sânî-i sultânî olur. Bu arada ilmiye kademelerinde de hızla yükselerek muhtelif tarihlerde Selânik, Mekke ve İstanbul kadılığı payelerini elde eder. Receb-1265/Mayıs-1849’ta da Anadolu Kazaskerliği pâyesini alır. O senenin Zi’l-hicce’sinde(Kasım) de baş-imâm olan Mustafa İzzet Efendi’ye ilâve olarak Rumeli Kazaskerliği pâyesi verilir. Ertesi sene şehzâdegânın yazı muallimliğine ve Şehzâde Abdülazîz’in müzâkerecilik hizmetine tayin olunur. H. 1269/M. 1852’de imâmlıktan ayrıldıktan sonra iki def’a Meclis-i Vâlây-ı Ahkâm-ı Adliyye’ye âza ve ardından fiilen Rumeli Kazaskeri olup “hasbe’l-usûl Reisü’l-ulemâ ve Nâkibü’l-eşrâf” olur.
Meclis-i Vükelâ’ya me’mur iken H. 27 Şevvâl 1293/M. 16 Kasım 1876 tarihinde vefât eden Mustafa İzzet Efendi, müntesiblerinden olduğu Tophâne’deki Kadirîhâne Tekkesi’nin hazîresinde medfundur. Defni esnâsında, fazilet sâhibi bir zâtın, “Efendiler, buraya gömdüğümüz bir ma’arif sandığıdır!” dediği menkûldür. Mezartaşındaki kitâbe şâkirdlerinden Muhsinzâde Abdullah Bey tarafından yazılmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
KADIZÂDE SEYYİD MUSTAFA EFENDİ (SÜKÛTÎ)
“Kur’an-ı Kerim”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1257 / Miladi 1841 tarihli. Ketebesi “Kadızade es Seyyid Mustafa es Sukuti”, ketebe kaydı ise “El fakir el hakir es Seyyid Muhammed Zühdî” şeklinde atılmış. İç sayfası is (siyah) mürekkebi ile “Haza Mushaf- ı Şerif “ibareli. Aharlı kâğıt üzerine is mürekkebi kullanılarak nesih hattı ile yazılmış. Üst seviye altın ile “Neoklasik” üslupta tezhipli. Sayfa kenarlarında “Cüz Gülleri (Aşer)” yer almakta. Altın cetvelli, altın duraklı. Şemseli, salbekli, zencerikli ve miklepli deri cildi içerisinde. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymete sahip ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 17 x 11 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MEHMED HULUSİ
“Kur’an-ı Kerim”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1238 tarihli. Hattatı “Mehmed Hulusi bin Hasan bin Ahmed”, Hocası “Ali Hilmi el-Rizevi”, Sahibi “Molla İsmail Gedikzade Hemşini”. Nesih hattı ile yazılmış, her sayfası 15 satır. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Orijinal şemseli deri cildi içerisinde. Cildin sırt kısmında yer alan sülüs hatlı yazılarda “Ona, temiz / arındırılmış olanlardan başkası dokunamaz, O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiştir. (Vâkıa Suresi 79, 80)" yazmakta. Haliyle. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymete sahip koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 17 x 12 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.MAHMUD HAN TUĞRALI PARŞÖMEN
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan II. Mahmud Han (1808-1839) tuğralı. “Hayrî” ketebeli. Hicri 1237 (M.1822) tarihli. Aharlı kâğıt üzerine is mürekkebi kullanılarak “Nestalik” harflerle yazılmış, Sultan II.Mahmud Han’a yeni yıl tebrik-nâmesi olarak hazırlanmış. Diyagonal iki sütundan oluşan rulonun sağına Eski Türkçe (Osmanlıca), soluna ise Farsça Sultan II.Mahmud Han’a övgü ve dualar ile beyitler yazılı. Altın cetvelli. Altın ile Hâlkâr tekniğinde tezhipli.
Provenans: The Casa D’aste Capitolium, İtaly / Arte Islamica 2019, Lot 107
Ölçüler: 53 x 19 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
BESMELE-İ ŞERİFE
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ahmed Karahisari’nin (1470-1556) ünlü Besmelesi’nin (Bismillâhirrahmânirrahîm) kalıbından silkilerek üretilmiş, siyah zemin üzerine altın yaldız mürekkep ile müselsel hat kullanılarak yazılmış. Müstesna yazının üst ve alt kısmına altın ve beyaz renk ile “Türk Buketleri” tatbik edilmiş, etrafında ise köşelikleri çiçek ve kıvrımlı kurdela motifleri ile bezeli yaldızlı cetvel bulunmakta. Haliyle. Antika altın varaklı orijinal çerçevesi içeresinde. Türk Hat Sanatı’nın, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, ele geçmez koleksiyonluk örneklerindendir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 36.5 x 68.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
YAPRAK HAT LEVHA
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Kuru yaprak üzerine altın ile istiflenmiş, siyah renkli zemin üzerine tatbik edilmiş. İstifli celî sülüs hat ile “Levlâke levlâk lemâ halaktü'l-eflâk / Sen olmasaydın, felekleri yaratmazdım” anlamındaki Hadis-i Şerif yazılı. Türk Hat Sanatı’nın, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Referans: Yaprak Üzerine Yazılan Hatlar, 1991 / Dr.Zübeyde Cihan Özsayıner
Ölçüler: 12.5 x 9 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.
Share
Ask a question
Ask a question
SEYYİD AHMED ZÂRİFÎ
“Kur’an-ı Kerim”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1261 tarihli. Ketebesi “Seyyid Ahmed Zarifî”, Hocası “Seyyid Hasan Tahsin” şeklinde atılmış. Nesih hattı ile yazılmış, her sayfası 15 satır. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Orijinal deri cildi içerisinde. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymete sahip koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 17 x 11 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MEHMED BÂHİR YESÂRÎ / BÂHİR ÖZOK (1890-1959)
“Celî Talik Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1368 tarihli. Ketebesi “El fakir Es-Seyyid Muhammed Bahir el-Yesârî, 1368” şeklinde atılmış. Celî talik hattı ile Abdulkâdir Geylâni Hazretleri’nden “Lî hamdettin utfî bihâ harre'l-vebâi'l-hâtime El-Mustafâ vel-Murtazâ ve’b-nâhümâ ve'l-Fâtıma / Benim için beş zat vardır. Ben, onlarla yakıcı ateşi bile söndürürüm; Muhammed Mustafâ (sav), Ali el-Murtazâ, oğulları Hasan ve Hüseyin ile Fâtıma(ra)” şeklinde beyit yazılı. Altın cetvelli. Altın ile floral motiflerden oluşan tezhibe sahip. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek nadir örneklerindendir.
Ölçüler: 45 x 71 cm.
Mehmed Bâhir Yesârî, Enderûn-ı Hümâyûn Mektebi’nin hatt-ı ta’lik muallimi Seyyid Mehmed Bâhir Efendi’nin torunu, Bâb-ı Âlî Nişân Kalemi’nin mümeyyiz muavinlerinden Hacı Mehmed Besim Vefâ’î Efendi’nin oğludur. Hicri 1308 senesinde İstanbul, Kandilli’de doğmuştur. Ser-hâlife Mustafa Efendi İbtidâ’î Mektebi’ni bitirdikten sonra Beylerbeyi Rüşdî Mektebi’ni ikmâl ile Mercân İdâdîsi’ne girmiş, üçüncü sınıfta iken rahatsızlığı nedeniyle terketmek mecburiyetinde kalmıştır. Musıkî aletlerinin imali ile meşgul olan hattatın 976 ud yapmış olduğunu, İbnülemin’e vermiş olduğu beyânâttan anlamaktayız. Hicri 1325 senesinde icâzetine nâ’il olan Mehmed Bâhir Yesârî, ömrü boyunca yazı ile alâkasını kesmemiş olmakla beraber âsârı nâdirdir. Cumhuriyet döneminin önde gelen hattatlarından olan Mustafa Bekir Pekten’e de bir süre ta’lik dersleri vermiştir. Kemânkeşlik ve yay imâlinde de yegâne-i zaman olan Mehmed Bâhir Yesârî, okçuluğa olan muhâbbeti nedeniyle “Özok” soyadını almıştır. Atatürk’ün emri üzerine Necmeddîn Okyay ve kardeşi İbrahim Özok ile Beyoğlu Halkevi bünyesinde Ok Spor Kurumu’nu açmış, geleneksel Türk okçuluğunu yaşatmaya ve canlandırmaya çalışmıştır. 3 Mart 1959 tarihinde vefât etmiştir.
Share
Ask a question
Ask a question
HATTAT SELİM EFENDİ
“Celî Sülüs Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1306 (M.1888) tarihli. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak celi sülüs hat ile yazılmış. Altın cetvelli. Hazret-i Abdülkadir-i Cili’nin manevi istimdadı hakkında “Buyurdu Hazret-i Sultan Abdulkâdirî Ceyli, Mürîdim ya muhibbim düşse bir emr-i hevlnâke, Ben anın destgîr-u yâveriyim bilmesin bilsin, Mededresdir ana feyzim ki sığmaz fehm u idrake” anlamındaki Türkçe şiir yazılı. Haliyle. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 56 x 66 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ALİ HULUSİ EFENDİ
“Delâilü'l-Hayrât”
18.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1181 / Miladi 1767 tarihli. Ketebesi "El fakir, el hakir Ali el Hulusi min telamizi es-Seyyid Hamdi Efendi” şeklinde atılmış, “Haza Mushaf-ı Şerif’in vefki cuma günü saat zührede yazılsa ziyade tecrübe olunmuştur” notu düşülmüş. Zengin altın yaldız bezemeli klasik tezhibe sahip, “Mekke” ve “Medine” minyatürlü. Aharlı kağıt üzerine siyah is mürekkebi ve kırmızı surh mürekkebi kullanılarak “Nesih” hattı ile yazılmış. Altın cetvelli. Klasik şemse ve salbek motifli cilde sahip, cilt içi “Battal Ebru”lu. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek nadir bir örneğidir.
Ölçüler: 15 x 11 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
İSMET EL-MEVLEVÎ
“Zerendud Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1311 tarihli. Ketebesi “İsmet el-Mevlevî” şeklinde atılmış. Oval siyah zemin üzerine zerendud tekniğiyle (altın) tatbik edilmiş, “Ya Hazreti Eşrefzâde Abdullah er-Rûmî” yazılı. Altın cetvelli. Haliyle. Türk Hat Sanatı’nın nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneklerindendir.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Çap: 37 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ÇARŞAMBALI MEHMED ÂRİF BEY (1828-1892)
“İstifli Hat Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1302 tarihli. İstifli Celi Sülüs ile Fâtır Suresi’nin 28.Ayeti “Allah'tan kulları içinde ancak âlimler korkar” yazılı. Siyah zemin üzerine beyaz renkli üstübeç mürekkebi ile tatbik edilmiş, tezhipli. İstifin sağ ve solunda pembe renkli sümbül buketleri, köşelerinde ise bitkisel ve geometrik desenlerle oluşturulmuş köşelikli beyaz renk cetvel yer almakta. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez örneklerindendir.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Ölçüler: 42 x 39 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MEHMED VASFİ EFENDİ
“Talik Kıt’a”
19.Yüzyıl. Ketebeli. Hicri 1310 tarihli. Talik hattı ile yazılmış, klasik “Rumi” üslubunda tezhiplenmiş. Altın cetvelli.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Ölçüler: 23 x 13 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
YENİÇERİ MEVACİP KAYDI
“Siyakat Hatlı Levha”
17.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1076 (M.1665) ve Hicri 1077 (M.1666) tarihli. Aharlı kağıt üzerine is mürekkebi kullanılarak Siyakat hattı ile yazılmış. İstanbul ve çevresindeki bazı tımarları yöneten Tımarlı Sipahiler’in H.1076 ve H.1077 tarihli muhasebe kayıtları ve yekün cetveli. Battal ebru ile çevrelenmiş. Atın cetvelli, altın duraklı.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 20 x 26 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ALİ TOY
“Zerendud Hat Levha”
Ketebeli. Hicri 1423 tarihli. İstifli celi sülüs hattı ile altın kullanılarak Sultan tuğrası formunda “Besmele-i Şerife / Bismillâhirrahmânirrahîm” tatbik edilmiş. Altın cetvelli. Tuğranın üst kısmına “Rumî” motiflerden oluşturulmuş şemse salbek motifi uygulanmış. Fevkalade kondisyonda. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymete sahip koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 44 x 55 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
HÜSEYİN GÜNDÜZ
“Hilye-i Şerife”
Ketebeli. Hicri 1421 tarihli. Muhakkak ve nesih hattı ile yazılmış. Tezhipi “Eda Şayan Atölyesi” imzalı. Klasik hilyelerden farklı tasarıma ve tezhibe sahip, zengin altın yaldız bezemeli. Başmakamında muhakkak Besmele-i Şerife “Bismillahirrahmanirrahim”, sağında “Allah C.C”, solunda ise “Muhammed A.S” lafzı yer almakta. 9 satır nesih hattı ile yazılmış göbek bölümünün etrafına dört Halife isimleri “Ebubekir RA”, “Ömer RA”, “Osman RA” ve ”Ali RA”, göbek kısmının altına; “Biz seni alemlere ancak rahmet olarak gönderdik” anlamındaki Enbiya Süresi’nin 107.Ayeti, ortadaki beş satırlık nesih hattı ile yazılmış kısmın sağ ve solunda battal boy selvi motifleri, selvilerin içine ise Allah’ın 99 ismi “Esma’ül Hüsna” tatbik edilmiş. Etek bölümünde “Ve şüphe yok ki sen pek büyük bir ahlaka sahipsin elbette” anlamındaki Kalem Suresi’nin 4.Ayet’i, sağda “Hasan RA”, solda ise “Hüseyin RA” ibareleri bulunmakta. Altın cetvelli. Fevkalade kondisyonda. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymete sahip koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 77 x 58 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MURAKKA İCAZETNÂME (19.YÜZYIL)
Hicri 1303 tarihli. İcazeti alan “Muhammed Arif”. İcazeti veren hocaları “Hüseyin Fevzi” ve “Muhammed el-Hamdi”. Hadis-i Şerif yazılı. Klasik tezhipli. Murakka formunda, sırtı ebrulu.
Ölçüler: 36 x 19 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MURAKKA İCAZETNÂME (19.YÜZYIL)
Hicri 1309 tarihli. İcazeti alan “Muhammed el-Emin”. İcazeti veren hocaları “El-Hac Hafız Mehmet el-Vehbi” ve “El-Hac Muhammed el- Hamdi”. Hadis-i Şerif yazılı. Rokoko tezhipli. Murakka formunda.
Ölçüler: 38 x 23 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
İCAZETNÂME
18.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1182 (M.1766) tarihli. İcazeti alan “Abdülkerim Efendi”. İcazeti veren hocası “Süleyman Hamdi”. Sülüs, nesih ve icaze hattı ile yazılmış. Altın ile klasik tezhipli, altın duraklı ve altın cetvelli. “Allah katında müminlerin en izzetlisi Allah’a itaat edendir / Izzül müminü ındallahi bittaatihi” ve “Hadis-i Şerif” yazılı. Koltuklarda kıvrık dal, yaprak, penç ve Rumi motiflerin kullanıldığı Neoklasik bezeme yer almakta. Altın zerefşanlı.
Ölçüler: 15 x 21 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
İCAZETNÂME
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1260 / Miladi 1844 tarihli. İcazeti alan “Mustafa Ayni”. İcazeti veren hocaları “Mustafa İzzet" ve “Muhammed Sadullah”. Sülüs, nesih ve icaze hattı ile yazılmış. Klasik tezhipli, altın cetvelli. Koltukları lacivert üzerine kırmızı ve beyaz renk katmerli sümbül çiçekler ile bezeli. Üstte sülüs hat ile “Euzu billahis-semiil-alimi mineşşeytanirracim / Kovulmuş şeytanın şerrinden, işiten ve bilen Allah’a sığınırım" anlamındaki, altta ise nesih hat ile “Teavvezu billahi min cehdil belai ve derekişşekai ve suil kadai ve şemaletil a’dai / Resulullah şöyle buyurdu; Dayanılmayacak dertten, insanı helake götürecek zorluklara uğramaktan, başa gelecek her türlü fenalıktan ve düşmanı sevindirecek felaketlerden Allah'a sığınırım” anlamındaki Hadis-i Şerif yer almakta. Türk Hat Sanatı’nın nadir ve koleksiyonluk örneğidir.
Provenans: Osmanlı Kadın Ressamlardan Nevzat Hanım Aile Koleksiyonu
Ölçüler: 24 x 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MEHMED ŞEFİK BEY
“Zerendud Levha”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ketebeli. Hicri 1292 tarihli. Kumaş üzerine altın yaldız ile (kalıp) tatbik edilmiş. Celi Sülüs hattı ile istifli “Ya Hazreti Şeyh-ül Ekber Muhyiddin Arabî” yazmakta. Fevkalade kondisyonda. Türünün nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 44 x 48 cm.
Share
Ask a question
Ask a question