Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Aykırı ve nadir tesadüf edilen forma sahip, yalın işçilikli. Kapak ve sahan olmak üzere 2 parçadan müteşekkil. Platform kaideli, çukur ve yayvan gövdeli, geniş düz kapaklı. Osmanlı Tombak Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez nadir koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 14 x 16 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL TOMBAK KAHVEDAN
18.Yüzyıl sonu. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize tezyinatlı. Şişkin basık gövdeli, bilezikli ve dar boyunlu, emzikli ve taşıma kulplu. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı kozalak formunda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Yükseklik: 16.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOMBAK BUHURDAN
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. İstanbul işi. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Rokoko “S” kıvrımlı üç ayağa sahip, geniş tablalı. Kubbesel kapağı ajurlu, kapak tutamağı tomurcuk formunda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 20.5 x 18.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOMBAK BUHURDAN
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. İstanbul işi. Osmanlı Rokokosu üslubunda tasarlanmış. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile stilize floral tezyinatlı. Rokoko “S” kıvrımlı üç ayağa sahip, geniş tablalı. Kubbesel kapağı ajurlu, kapak tutamağı tomurcuk formunda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 21 x 18 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOMBAK SAKIZLIK
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile girlandlarla zenginleştirilmiş klasik üsluba sahip stilize floral tezyinatlı. Pedestal ayaklı, silindirik gövdeli, kubbesel kapaklı. Kapağı menteşeli, kapak tutamağı topuz formunda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 11 x 7.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOMBAK SAKIZLIK
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. İstanbul işi. Bakırdan dövme tekniği ile imal edilmiş, altın ve cıva amalgamı ile tombaklanmış. Kalemişi ve kazıma (grave) tekniği ile girlandlarla zenginleştirilmiş klasik üsluba sahip stilize floral tezyinatlı. Pedestal ayaklı, silindirik gövdeli, kubbesel kapaklı. Kapağı menteşeli, kapak tutamağı topuz formunda. Osmanlı Tombak Sanatı’nın koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Tombak Altından Süzülen Zarafet, 2008 / Yapı Kredi Yayınları
Ölçüler: 10 x 7 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL KÜREVÎ GÖBEKLİ ŞİFA TASI
17.Yüzyıl. Osmanlı, Anadolu işi. Pirinç. Yarım küre şeklinde, kısa kaideli ve kürevî göbekli olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Kazıma (grave) tekniği ile uygulanmış ayet ve dualarla tezyinli. Müstesna eser, “Duanın Sudaki Gizemi Şifa Tasları” isimli kitabın 81.sayfasında yayınlanmıştır. Ele geçmez nadirlikte ve kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ağız kısmında “Âyetü'l-Kürsî”, bal peteği formunda 10’a bölünmüş altıgenlerde “Bismillâhirrahmânirrahîm, Hamdü senâî vel kibriyâî zâtı ve hulku küllihum, abdî ve imâî ve’l-enbiyâ ve asfiyâi ve Muhammedün Rasûlüllahi sallâllahu aleyhi ve sellem, Nebiyyî ve rusülî innî kad zevvectü emetî hakke’l bediy-i fıtrati ve menbe’u kudreti Âdemü aleyhi’s-selâm” duası, göbek çevresinde “lehu şâfi el-semâvâti el-alâ el-rahman” ibaresi, dış ağız kısmında “Fatiha (1:1-7) ve Kâfirun (109:1-6) Sureleri, karnın altında “Felak (113:1-5) ve Nâs (114:1-6) Sureleri ile 10’a bölünmüş gövde kısmında “Fetih (48:1-6) Suresi” yer almakta.
Literatür: Duanın Sudaki Gizemi Şifa Tasları, 2011 / Halûk Perk Müzesi Yayınları / Sayfa: 81, Eser No: 047
Çap: 18.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TOPHANE İŞİ ŞİFA TASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Tophane işi. Nadir siyah renkte, lüleci çamurundan imal edilmiş. İç yüzeyi çevreleyen kartuşlar kazıma (grave) tekniği ile oluşturulmuş Eski Türkçe (Osmanlıca) ibarelerle bezeli, merkezi penç motifli. Haliyle. Osmanlı Tophane Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Tophane Lüleciliği, 1963 / Hüseyin Kocabaş
Tophane Lüleciliği, 2007 / Prof. Dr. Erdinç Bakla
Çap: 11.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FERDINAND BARBEDIENNE İMZALI BRONZ TAS
19.Yüzyıl. Fransız. “F.Barbedienne” sanatçı imzalı. Bronz. İslamik, Memluk stili. Üst seviye özgün dekorasyona sahip. Fevkalade kondisyonda. Türünün yüksek kıymette ele geçmez aykırı ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 11.5 cm.
Gerçek bir romantizm temsilcisi olan Fransız heykeltraş ve girişimci Ferdinand Barbedienne (1810-1892) tüm hayatı boyunca dönemin en iyi ressam, heykeltraş ve tasarımcılarıyla çalışmıştır. Zanaati el üstünde tutulan Barbedienne, 1865 yılında Bronz Zanaatçıları Sendikası’na başkan olarak seçilmiş ve 20 yıl boyunca başkanlığı sürdürmüştür. Yüksek kalite malzeme ve işçiliği ile uluslararası sergilerde çok sayıda madalya kazanmıştır. Albert Süsse, Barbedienne için ulusun gururu ifadesini kullanmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” SAKIZLIK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli, menteşe kapaklı. Kubbesel kapağı kozalak formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 12.5 x 7 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Kubbesel kapağı kozalak formunda tutamaklı, çemberi oturmuyor. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 19.5 x 20 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” ÇİFT TABAK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Çift. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserlerdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Çap: 26 cm. (her biri.)
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” SAKIZLIK
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Kubbesel kapağı palamut formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 13 x 8 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli, kubbesel kapağı kozalak formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 16.5 x 20.5 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli, kubbesel kapağı palamut formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 13.5 x 17 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” ŞERBETLİK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Osmanlı Sarayı için Avrupa atölyelerinde yapılmış nadir örneklerden, aykırı silindirik forma sahip. Platform kaidesi ve kubbesel kapağı yoğun altın vermeyli. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Yükseklik: 36.5 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
LEROY & FILS “SARAY İŞİ” MİNELİ CEP SAATİ
19.Yüzyıl. Fransa. “Leroy & Fils” Beyaz mine kadranı Eski Türkçe (Osmanlıca) rakamlı. Altın vermeyli, üst seviye mine işçiliği ile imal edilmiş, krokodil tezyinatlı, kapak merkezi “Mızıka-ı Hümayun” üslubunda arma dekorlu. Haliyle. Türünün yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 48 mm.
Ağırlık: 73 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL MİNELİ ALTIN CEP SAATİ
19.Yüzyıl. Fransız. İmalat damgalı, seri numaralı. Saray işi işçilik ve kalitede. Altın kadranı Eski Türkçe (Osmanlıca) rakamlı. Altın üzerine üst seviye mine işçiliği ile imal edilmiş. Haliyle. Türünün yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 41 mm.
Ağırlık: 40 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
LEROY “KÖSTEKLİ” MİNELİ CEP SAATİ
19.Yüzyıl. Fransız. “Leroy” imalat damgalı, seri numaralı. Saray işi estetik ve kalitede. Altın vermeyli. Kadranı Eski Türkçe (Osmanlıca) rakamlı. Üst seviye mine işçiliği ile imal edilmiş, kapak merkezi stilize floral tezyinatlı. Orijinal mineli kösteği ve kurma anahtarı ile birlikte. Haliyle. Türünün yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 49 mm.
Ağırlık: 78 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
İSVİÇRE 19.YÜZYIL OSMANLI PAZARINA YAPILMIŞ ALTIN CEP SAATİ
19.Yüzyıl. İsviçre. Remontoir. 14 ayar altın, garanti damgalı. Seri numaralı. Osmanlı Pazarı için özel imalat. Kadranı Eski Türkçe rakamlı. Altın kasası çift kapaklı, kapak üzerleri kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile Rokoko üslubunda stilize floral tezyinatlı. Haliyle. Türünün seçkin ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 30 x 80 mm.
Ağırlık: 52 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
G.POULDJIAN & A.SEROPIAN “MURASSA” ALTIN CEP SAATİ
19.Yüzyıl. “G.Pouldjıan & A.Seropian, Constantinople” imalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Zenne tip.14 ayar altın üzeri elmaslarla bezeli. Ön kapağı “Rokoko” üslubunda girlandlar ile dekorlu. Haliyle. Ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Çap: 30 mm.
Ağırlık: 20 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL ALTIN MİNELİ TABAKA
19.Yüzyıl. Fransız. İmalat ve garanti (18 ayar) damgalı. Altın, üst seviye (kobalt renk) mine işçiliği ile dekore edilmiş, estetik ve zarif tasarıma sahip. Fevkalade kondisyonda. Türünün yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 5.5 x 9 cm.
Ağırlık: 147 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
İNGİLİZ “19.YÜZYIL” ALTIN SMOKİN TAKIMI
“Parkinson & Bouts” / “Cornelius Saunders & Frank Shepherd” / “Joseph Cook”
19.Yüzyıl sonu. İngiliz. 18 ayar altın. Altın cep saati, köstek, kibritlik ve smokin aksesuarlarından oluşmakta. Cep saati “Parkinson & Bouts”, smokin aksesuarları “CS*FS / Cornelius Saunders & Frank Shepherd”, kösteği ise “JC&S / Joseph Cook & Son” imalat ve garanti damgalı. Orijinal deri muhafazası içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Türünün estetik harikası yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk örneğidir.
Saat Çap: 46 mm.
Kibritlik Ölçüsü: 5 x 3.5 cm.
Ağırlık: 149 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
BLUMENTHAL FRÈRES “OTOMAT” ALTIN CEP SAATİ
19.Yüzyıl. Fransız . “H&J Blumenthal Frères, Constantinople” imalat ve 18 ayar altın garanti damgalı, seri numaralı. Otomat, laternalı. Haliyle. Türünün yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Çap: 51 mm.
Ağırlık: 105 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
TORIN “17.YÜZYIL” KÖSTEKLİ GÜMÜŞ CEP SAATİ
17.Yüzyıl. İngiliz. “Torin, London” imalat damgalı. Gümüş. Mekanizmasına mine işçiliği ile saatin sahibi olan asilzade hanımın portresi uygulanmış. Bombe camlı, kadranı Romen rakamlı. Haliyle. Mercan aplikeli fildişi kurma kolu ile birlikte. Gümüş köstekli, kösteği “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğralı. Zincirli zemberek mekanizmaların ilk üretimlerinden, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Çap: 47 mm.
Ağırlık: 195 gr.
Share
Ask a question
Ask a question