Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
BESMELE-İ ŞERİFE
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Ahmed Karahisari’nin (1470-1556) ünlü Besmelesi’nin (Bismillâhirrahmânirrahîm) kalıbından silkilerek üretilmiş, siyah zemin üzerine altın yaldız mürekkep ile müselsel hat kullanılarak yazılmış. Müstesna yazının üst ve alt kısmına altın ve beyaz renk ile “Türk Buketleri” tatbik edilmiş, etrafında ise köşelikleri çiçek ve kıvrımlı kurdela motifleri ile bezeli yaldızlı cetvel bulunmakta. Haliyle. Antika altın varaklı orijinal çerçevesi içeresinde. Türk Hat Sanatı’nın, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, ele geçmez koleksiyonluk örneklerindendir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 36.5 x 68.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
YAPRAK HAT LEVHA
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Kuru yaprak üzerine altın ile istiflenmiş, siyah renkli zemin üzerine tatbik edilmiş. İstifli celî sülüs hat ile “Levlâke levlâk lemâ halaktü'l-eflâk / Sen olmasaydın, felekleri yaratmazdım” anlamındaki Hadis-i Şerif yazılı. Türk Hat Sanatı’nın, Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Referans: Yaprak Üzerine Yazılan Hatlar, 1991 / Dr.Zübeyde Cihan Özsayıner
Ölçüler: 12.5 x 9 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.
Share
Ask a question
Ask a question
VEZİR AHMET REŞAD PAŞA’YA AİT TESPİH
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl sonu. Osmanlı. İstanbul işi. 99’luk, usta işi. Küre kesim, sistemli. Orijinal imame ve duraklı, durakları halkalı. Kazaz örme gümüş kamçılı, çift püsküllü. Vezir Ahmed Reşad Paşa’nın şahsına ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Uzunluk: 54 cm.
Vezir ve Nazır Ahmed Reşad Paşa 1848-1927 yılları arasında yaşamış, Sultan II.Abdülhamit Han devrinin en seçkin ve önemli devlet adamlarındandır. Şahsına vezirlik rütbesi ile devrin en büyük takdir beratı olan “Menşur’u Ali” verilmiştir. 1898-1904 yılları arası “Maliye Nazırlığı” görevinde bulunmuş vezirlerdendir. Mimar Mehmet Efendi’ye inşası 14 yıl süren meşhur “Ahmed Reşad Paşa Köşkü”nü yaptırmıştır. Köşkün açılışında resmi bir kabul töreni düzenlenmiş, törende devrin mülki, askeri ve sivil devlet erkânının hemen hepsi hazır bulunmuşlardır. Bu tören uzun yıllar konulmuş, köşkte yapılan bu görkemli törenler zaman içinde tarihi konağın önemini kat kat arttırmıştır. Vezir Ahmed Reşad Paşa Maliye Nazırı iken ölen kızı “Suad” adına Erenköy’de bir cami yaptırmış, bu camiye nispetle o semtin adı da Suadiye kalmıştır. Ahmed Reşad Paşa, Ayşe Kulin'in “Veda” romanında önemli bir rol oynar.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL FİLDİŞİ NOTLUK
“Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu”
19.Yüzyıl. Fransız. Fildişinden mamul, altın ve gümüş aplikeli. Orijinal kalemi ile birlikte. Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu’na ait olması sebebi ile büyük önem arz eden yüksek kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Sultan II.Abdülhamid Han’ın Maliye Nazırı Vezir Ahmed Reşad Paşa Koleksiyonu
Ölçüler: 10 x 7 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “YILDIZ” PORSELEN TABAK
“İbrahim Ethem Paşa”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 2” tarihli. Merkezinde “İbrahim Ethem Paşa” tasviri yer almakta. Altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş stilize tezyinata sahip. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli ve hafif çukur gövdeli. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 25 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “YILDIZ” PORSELEN TABAK
“Maarif Nazırı Ahmed Şükrü Bey Efendi”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1310 / 1331” tarihli. Merkezinde “Maarif Nazırı Ahmed Şükrü Bey Efendi” tasviri yer almakta. Kallavi ebatlarda. Altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş stilize tezyinata sahip. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 29 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “YILDIZ” PORSELEN TABAK
“İttihat ve Terakki Liderlerinden Talat Paşa”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1310 / 1331” tarihli. Merkezinde “İttihat ve Terakki Liderlerinden Talat Paşa” tasviri yer almakta. Kallavi ebatlarda. Altın yaldız bezemelerle zenginleştirilmiş stilize tezyinata sahip. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 29.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI “TEŞKÎLÂT-I MAHSÛSA” (TÜFEK) BASTON
Osmanlı. 1913-1918 tarih aralığı, II.Meşrutiyet dönemi. İttihat ve Terakkî Cemiyeti bünyesinde Enver Paşa'ya bağlı olarak kurulan gizli teşkilat “Teşkîlât-ı Mahsûsa”nın amblemi damgaya sahip. 2 parçadan müteşekkil. Sabı (kabzası) boynuzdan, tetik mekanizmalı, üstten horozlu.
İttihat ve Terakki liderlerinin 1918'de yurt dışına gitmeden önce Teşkilât-ı Mahsusa’ya ait her şeyi imha ettikleri ileri sürülmektedir. Belgesel öneme sahip ele geçmez gerçek koleksiyonluk eserdir.
Uzunluk: 80.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
İBRAHİM PAŞA’YA AİT TÖREN ÜNİFORMASI ve ÖZEL KILICI
19.Yüzyıl. Osmanlı. İbrahim Paşa’ya ait. Paşa’nın şahsi “Le Général Ibrahim Pacha, Aide de Camp Honoraire, Grand Ecuyer de S.M.F le Sultan, Constantinople” ibareli kartviziti ile birlikte. Ceket, pantolon, kemer ve kılıçtan oluşan tam takım. Merasim kıyafeti “V.D’Elia Cairo-Egypte” terzi ertiketli, tören kılıcı ise “D.Cleff” imzalı ve “İbrahim Halil, No:11” ibareli. Paşa tören üniformasının süslemeleri altın kılaptan kullanılarak “Dival” işi tekniği ile yapılmış, düğmeleri altın. Kemeri altın sırmalı, altın vermey gümüş tokalı. Kılıcın aslan başı siperlikli kabzası “Vatoz” derisinden, altın vermeyli. Tam takım olarak zor tesadüf edilen, günümüze kadar çok iyi kondisyonda eksiksiz olarak saklanmış, yüksek kıymette ele geçmez müzelik takımdır.
Ceket Uzunluk: 105 cm.
Kılıç Uzunluk: 101 cm.
Pantolon Uzunluk: 105 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI HIDİV 19.YÜZYIL "NİŞAN KARANBOĞOSYAN" GÜMÜŞ FES KALIBI
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Nişan Karanboğosyan usta ve gümüş ayar damgalı. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “DEVLET” ibareli. Kallavi ebatlarda. Realist figürlü kaideye sahip fesliği yalın işçilikli. Fevkalade kondisyonda. Estetik harikası ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 37 x 17 cm.
Ağırlık: 1896 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL HIDİV “ZİYAFET-İ SENİYYE” KAŞIK STANDI
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Resmi ziyafetlerde (Ziyafet-i Seniyye) tercih edilen sofra aksesuarlarından. Tepe kısmında Hidivyal bir taç bulunmakta. Tatlı sunumunda kullanılan stand Sultan II.Abdülhamid Han tuğralı 6 adet gümüş tatlı kaşığı ve gümüş kaplama kaşık standından oluşmakta. Tatlı kaşıklarının sap kısımları kuş figürleri ile zenginleştirilmiş. Alışılmışın dışında tasarımı ve zengin görselliği ile dikkat çeken, Hıdiv Hanedanı’na ait olması sebebi ile de ayrıca önem arz eden nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 21 x 17 cm.
Kaşık Uzunluğu: 14 cm.
Ağırlık: 667 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI EMPERYAL “BERNDORF” TEPSİ
19.Yüzyıl. Avusturya-Macaristan İmparatorluğu, Berndorf. Osmanlı Sarayı için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Merkezinde “Hanedan Tacı” ve “E.H” inisiyali yer almakta. “BMF” imalat (Berndorf Metalware Factory) damgalı. Gümüş kaplama. Barok üslubunda tasarlanmış ve tezyin edilmiş, ajur işçilikli. Hanedana ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymete sahip koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 45.5 x 71 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ŞEHZADE AHMED NURİ EFENDİ’YE AİT SUNUM TABAĞI
“Devletlü Necâbetlü Ahmed Nuri Efendi Hazretleri”
19.Yüzyıl sonu. Osmanlı. Saray işi. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Devletlü Necâbetlü Ahmed Nuri Efendi Hazretleri'nindir, 1324” ibareli. Sultan II.Abdülhamid Han’ın Şehzadesi Ahmed Nuri Efendi için Osmanlı Rokokosu üslubunda özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş sunum tabağı. Gümüş kaplama, repoussé işçilikli zengin bordürlü merkezde Sultan tuğralı asalet arması ile dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Hanedan’a özel yapılmış ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Çap: 22 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
MICHEL PAŞA’YA AİT PORSELEN YEMEK TAKIMI
“Blaise Jean Marius Michel”
19.Yüzyıl. Fransız. Saray işi. Michel Paşa için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Altın yaldız ile uygulanmış (deniz feneri tasvirli) Marius Michel “M.M” inisiyalli. 53 parça, ekstradan 2 adet kapak mevcut. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Siyah kontürlü pembe renk zarif bordürlü dekorasyona sahip. Haliyle. Michel Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymete sahip ele geçmez nadirlikte koleksiyonluk eserlerdir.
Tabak Çap: 23 cm. (22 adet.)
Çorba Tabağı Çap: 23 cm. (10 adet.)
Küçük Servis Tabağı Ölçüler: 24 x 13 cm. (9 adet.)
Fincan Altlığı Çap: 13.5 cm. - 12.5 cm. (3 adet.)
Oval Servis Tabağı Ölçüler: 27.5 x 19 cm. - 33.5 x 23 cm. - 39.5 x 27 cm. - 57 x 20.5 cm. - 60 x 24.5 cm. - 68.5 x 27.5 cm.
Şekerlik Ölçüler: 11 x 12 cm.
Kapak Ölçüler: 10 x 18 cm. - 16 x 23 cm.
Büyük Kase Ölçüler: 19.5 x 26 x 10.5 cm.
Michel Pacha (1819-1907) III. Napolyon’dan aldığı izin ile 1855 yılından başlayarak Osmanlı İmparatorluğu sahillerine deniz fenerleri inşa etmeye başladı. 1856-1904 yılları arasında Osmanlı kıyı şeridi ve Kızıldeniz’de 152 deniz feneri inşa etti, saray tarafından 120 deniz fenerinin işletmesi kendisine verildi.1879'da modern İstanbul Limanı’nın inşasındaki (Galata ve Sirkeci Rıhtımları) gayretleri nedeniyle Sultan tarafından "Paşa" ünvanına layık görüldü.
Share
Ask a question
Ask a question
MICHEL PAŞA’YA AİT PORSELEN YEMEK TAKIMI
“Blaise Jean Marius Michel”
19.Yüzyıl. Fransız. Saray işi. Michel Paşa için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Altın yaldız ile uygulanmış Marius Michel “M.M” inisiyalli. 73 parça. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Altın yaldız ile tatbik edilmiş zengin dekorasyona sahip. Haliyle. Michel Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem ve kıymete sahip ele geçmez nadirlikte koleksiyonluk eserlerdir.
Tabak Çap: 20.5 cm. - 22 cm. - 23 cm. (61 adet.)
Çukur Tabak Çap: 22.5 cm. (7 adet.)
Centerpiece Ölçüler: 22 x 10.5 cm. - 24 x 13.5 cm.
Sunumluk Ölçüsü: 21.5 x 4.5 cm. (3 adet.)
Michel Pacha (1819-1907) III. Napolyon’dan aldığı izin ile 1855 yılından başlayarak Osmanlı İmparatorluğu sahillerine deniz fenerleri inşa etmeye başladı. 1856-1904 yılları arasında Osmanlı kıyı şeridi ve Kızıldeniz’de 152 deniz feneri inşa etti, saray tarafından 120 deniz fenerinin işletmesi kendisine verildi.1879'da modern İstanbul Limanı’nın inşasındaki (Galata ve Sirkeci Rıhtımları) gayretleri nedeniyle Sultan tarafından "Paşa" ünvanına layık görüldü.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “ESER-İ İSTANBUL” SERAMİK TABAK
19.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul işi. Eski Türkçe (Osmanlıca) ile “Eser-i İstanbul” damgalı. Sultan Abdülmecid Han (1845-1875) dönemi. Çevresi ajurlu, yüzeyi hasır örme işçilikli, merkezinde münhani bir rozet bulunmakta. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri müze koleksiyonlarında yer alan, 19.Yüzyıl ortalarında 30 yıl gibi kısa bir süre imalat yapan atölyenin nadir tesadüf edilen kıymetli üretimlerinden.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ
Çap: 19 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “YILDIZ” PORSELEN DEMLİK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 7” tarihli. 2 parçadan müteşekkil. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Halka dipli, iri şişkin gövdeli, taşıma kulplu, emzikli ve kapaklı. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Ölçüler: 16 x 17 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “YILDIZ” PORSELEN TABAK
“Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han dönemi “Yıldız Çini Fabrika-i Hümâyûnu” özel üretimlerinden. “Ay-Yıldız” imalat damgalı, “Sene 1312 / 8” tarihli. Merkezi “Süleymaniye Camii ve Kanuni Sultan Süleyman Han Türbesi” tasvirli. Kallavi ebatlarda. Gümüş vermeyli aykırı dekorasyona sahip. Beyaz hamurlu, beyaz astarlı, şeffaf sırlı. Yuvarlak formlu, halka dipli, hafif çukur gövdeli ve dışa dönük kenarlı. Haliyle. Türk Porselen Sanatı’nın benzer örnekleri “Saray Koleksiyonları”nda yer alan yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Referans: Porselencilik Tarihi, 1941 / Hüseyin KOCABAŞ (Sayfa:116)
Topkapı Sarayı Müzesi Yıldız Porselenleri, 2015 / Hülya Kalyoncu
Çap: 34.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ TAS
“Yadigâr-ı Devlet-i Aliyye-i Osmâniye”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876–1909) tuğralı. Repoussé (kabartma) işçiliği ile imal edilmiş. Osmanlıca sülüs hat ile omphalos’un da “Vallahu”, çevresinde “Devlet-i Aliyye-i Osmâniye”, “İstanbul Yadigârı” ve “Maşallah” yazılı, etrafı stilize floral motifler ile çevrili. Yayvan yuvarlak formlu ve yüksek kenarlı. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın koleksiyon değeri yüksek ele geçmez bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Çap: 12 cm.
Ağırlık: 129 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ AYNA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Repoussé (kabartma) ve ajur işçiliği ile imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Merkezine Osmanlı sancakları ve müzik aletlerinden oluşan “Mızıka-ı Hümâyun” üslubunda bir kompozisyon tatbik edilmiş. Haliyle. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette koleksiyonluk örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 28 x 22 cm.
Ağırlık: 623 gr. (Ayna dahil.)
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ LEĞEN-İBRİK TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde repoussé (kabartma) ve grave (kazıma) teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Osmanlı Rokokosu üslubunda muhteşem tezyinata sahip. İbrik, leğen ve sabunluk olmak üzere 3 parçadan müteşekkil, tam takım. Kubbesel sabunluğu ajur işçilikli, taşıma kulbu Rokoko “S” kıvrımlı, leğeni yayvan ve geniş formda, ibriği ise platform kaideli ve uzun emzikli. Kubbesel kapaklı, kapak tutamağı gonca gül formunda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
İbrik Yükseklik: 31 cm.
Leğen Çap: 33.5 cm.
Sabunluk Çap: 18 cm.
Ağırlık: 1986 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN TUĞRALI GÜMÜŞ CENTERPIÈCE
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Sultani özelliklerde ve işçilik kalitesinde repoussé (kabartma) ve grave (kazıma) teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Sultan Abdülmecid Han dönemine özgü üslubun tüm özelliklerini barındırmakta. Osmanlı Rokokosu üslubunda muhteşem tezyinata sahip. “Ziyafet-i Seniyye” (saray ziyafetleri) meyve sunumu için “frutière” (meyvelik) olarak tasarlanmış. Kallavi ebatlarda, platform kaideli ve geniş ve yayvan hazneli. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın üst seviye işçilik kalitesine sahip yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheseridir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 46.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 14 x 23.5 cm.
Ağırlık: 627 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “HIDİV” GÜMÜŞ FES KALIBI
“Matat Ğazarosyan”
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. “Matat Ğazarosyan” usta damgalı. Gümüş, üst seviye işçilik ile kazıma (grave) ve kalemişi teknikleri kullanılarak imal edilmiş. Osmanlı Rokokosu üslubunda çelenk ve girlandlar ile oluşturulmuş floral tezyinata sahip, yalın işçilikli. Fevkalade kondisyonda. Osmanlı Gümüş Sanatı’nın nadir tesadüf edilen yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 95.sayfasında yer almaktadır.
Yükseklik: 30.5 cm.
Ağırlık: 1345 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI HIDİVYAL SARAY İŞİ YASTIK
19.Yüzyıl sonu. Osmanlı, Hıdiv. Dival işi, simli. Lacivert renk kadife üzerine altın ve gümüş kılaptanla işlenmiş, saçaklı. Merkezine iki meleğin taşıdığı “Hıdiv Tacı” ve “Z.T” inisiyali uygulanmış, stilize floral bir çelenk ile zenginleştirilmiş. Elde işlenmesi zor ve meşakkatli, emek ve sabır isteyen bu sanatın en özel örneklerinden. Saray işi ele geçmesi zor koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 42 x 43 cm.
Share
Ask a question
Ask a question