Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.
Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.
Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli, kubbesel kapağı kozalak formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 16.5 x 20.5 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” KAPAKLI SAHAN
18.Yüzyıl. Osmanlı. İstanbul, Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Tombak çemberli, kubbesel kapağı palamut formunda tutamaklı. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Ölçüler: 13.5 x 17 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SÜLEYMANİYE İŞİ” ŞERBETLİK
18.Yüzyıl. Osmanlı. Süleymaniye işi. Bakır üzerine çok renk mine (emay) tekniği ile imal edilmiş, zengin altın yaldız bezemeli. Osmanlı Rokokosu üslubunda dekorlu, stilize floral tezyinatlı. Osmanlı Sarayı için Avrupa atölyelerinde yapılmış nadir örneklerden, aykırı silindirik forma sahip. Platform kaidesi ve kubbesel kapağı yoğun altın vermeyli. Haliyle. Benzer örnekleri müze ve özel koleksiyonlarda yer alan, yüksek kıymette nadir tesadüf edilen koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon’a aittir.
Yükseklik: 36.5 cm.
İstanbul Süleymaniye’de yapıldıkları için “Süleymaniye” olarak adlandırılan mine çalışmalarında form ve dekorasyon açısından Osmanlı sanatı, mine işçiliği açısından da Viyana mine işçiliği örnek alınmıştır. 18.Yüzyılda İstanbul Süleymaniye Camii civarındaki atölyelerde üretilen ve “Süleymaniye İşi” olarak tanınan sahan, sakızlık, fincan zarfı, enfiye kutusu gibi bakır üzerine mineli eserler, canlı renkleri, dönemin modasını yansıtan çiçek demetlerinden oluşan bezemeleri ile dikkat çekicidirler. Mine işinde kullanılan cam tozu, çeşitli kimyasal maddelerin, istenen rengi verecek metal oksitleriyle karıştırılıp ısıtılmasıyla elde edilir. Bu karışım soğuduktan sonra dövülerek toz hâline getirilir. Değişik oranda katkı maddeleri kullanılarak saydam, yarı saydam ya da mat mine yapılabilir. Bezenecek olan metal yüzeye hazırlanan mine tozu sürülür ve fırınlanır. Sıcak fırında mine eriyerek metal yüzeyle kaynaşır ve camsı bir görünüm alır. Mine işinde kullanılan metaller altın, gümüş ve bakırdır. Altın ve gümüş üzerine saydam mine kaplanarak değerli metalin parıltısının minenin altından görülmesi sağlanır, bakır üzerine ise saydam olmayan mine kaplanır.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL ALTIN MİNELİ TABAKA
19.Yüzyıl. Fransız. İmalat ve garanti (18 ayar) damgalı. Altın, üst seviye (kobalt renk) mine işçiliği ile dekore edilmiş, estetik ve zarif tasarıma sahip. Fevkalade kondisyonda. Türünün yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 5.5 x 9 cm.
Ağırlık: 147 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ESER-İ İSTANBUL HATTAT SANDIĞI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eser-i İstanbul. Ahşap üzerine bağa (kaplumbağa kabuğu), sedef ve kemik kakma tekniği ile yapılmış, stilize geometrik ve floral tezyinatlı. Kallavi ebatlarda. Üstten bombe kapaklı, kaide ayaklı, tek hazneli ve kilit mekanizmalı. Türünün nadir tesadüf edilen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 35 x 48 x 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
NEYZEN MEHMED EMİN DEDE’YE AİT HAT SANDIĞI
Hattat ve Neyzen Mehmed Emin Dede’ye ait. Ahşaptan imal edilmiş, sürgülü ve gizli bölmeli. Kapak merkezinde yer alan Mevlevi dal sikkesi formlu gümüş plakette istifli sülüs hat ile “Hattat Neyzen Muhammed Emin Dede” yazmakta. Kilit mekanizmalı, orijinal anahtarı mevcut. Ele geçmez nadirlikte ve yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 19.5 x 40 x 23 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL ALTIN KAKMA HATTAT MAKASI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Altın kakma tekniğiyle çok zarif stilize floral tezyinatlı. Hattat, müzehhip ve musavvirlerin büyük tabakalar halindeki kâğıtları istenilen kıt’ada düzgün kesebilmeleri için üretilmiş. Türünün nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Uzunluk: 25.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ ÇİFT SEDEF KAŞIK
19.Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi. Çift. Hazne (kepçe) ve sapları sedeften, zengin tezyinata sahip. Sahibine göre değer ve sanatsal özellikler taşıyan, yemeğin çeşidine uygun olarak biçim ve boyut farklılıkları gösteren Osmanlı kaşıkların en özel örneklerinden. Fevkalade kondisyonda. Saraya hizmet eden icazetli bir kaşık ustasının elinden çıktıkları aşikâr, yüksek kıymette koleksiyonluk eserlerdir.
Uzunluk: 23 cm. - 21 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL “MARREL” İMZALI EMPERYAL SEYAHAT SANDIĞI
19.Yüzyıl. Fransız. “Marrel Freres et Fils” imzalı. III.Napoléon dönemi. Seyahat için tasarlanmış “Emperyal” yazı takımı. Asalet armalı ve “Nunca Me Rindo” ibareli. Saray işi kalitede ahşaptan imal edilmiş, üst seviye bronz marküteri işçiliğe sahip. Zengin altın vermeyli. Kristal haznelerin gümüş kapakları “İmparatorluk Mavisi” renkte mine ile dekorlu, ajur işçilikli. İnisiyalli, mührü kraliyet taçlı. Kapağı aynalı, zarf açacağı fildişinden. Kilit mekanizmalı, orijinal anahtarları mevcut. Eksiksiz tam takım. Yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk şaheserdir.
Ölçüler: 12.5 x 35.5 x 22 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL ALTIN VERMEYLİ “KANTAŞI” YAZIHANE TAKIMI
19.Yüzyıl. Fransız. Rokoko üslubunda kazıma (grave) ve kalemişi tekniği ile dekorlu sapları kıymetli kan taşından mamül mektup açacağı, kalem ve mühürden oluşan tam set. Altın vermeyli. Mühürleri kazınmamış. Fevkalade kondisyonda. Orijinal meşin muhafazası içerisinde. Türünün yüksek kıymete sahip ele geçmez koleksiyonluk örneğidir.
Kalem Uzunluğu: 17 cm.
Mühür Uzunluğu: 9 cm.
Zarf Açacağı Uzunluğu: 21 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL MİNELİ ALTIN DİKİŞ TAKIMI
19.Yüzyıl. Fransız. İmalat damgalı. Altın, üst seviye mine işçiliği ile dekore edilmiş. 5 parçadan müteşekkil, eksiksiz tam takım. Fildişi tezyinatlı orijinal muhafazası ile birlikte. Türünün yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 13 x 7 cm.
Ağırlık: 32 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL SEYAHAT (HAT) SANDIĞI
19.Yüzyıl. Fransız. Üst seviye işçilik ile ahşaptan imal edilmiş. Marküteri işçilikli, sedef detayları ile ön plana çıkan kompozisyona sahip. Yazı tablalı, tablası deri kaplı. Hokka hazneli ve kalemlikli, hokkaları mevcut. İç kısmı geniş muhafaza bölümlü. Kilit mekanizmalı, orijinal anahtarlı. Türünün zor tesadüf edilen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 14 x 33 x 23 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL “CHRISTOFLE” ÇİFT ŞAMDAN
19.Yüzyıl. Fransız. Christofle imalat ve garanti damgalı, seri numaralı. Ampir stili, çift. Gümüş kaplama. Tek mumluğa dönebilen, 6 mumluklu. Kral Louis Philippe ile Orleans Ailesi’nin resmi üreticisi olan ve III.Napolyon'un desteği ile Tuileries Sarayı ve Maximilien Chapultepec Sarayı ile Osmanlı Sarayı’na Sultan Abdülaziz ve Sultan II.Abdülhamid Han için özel siparişler yapan Christofle’ın kıymetli özel üretimlerinden.
Yükseklik: 34.5 cm. (her biri.)
Christofle, Kuyumcu Charles Christofle (1805-1863) tarafından 1830 yılında kuruldu. Kral Louis Philippe ile Orleans Ailesi’nin resmi üreticisidir. Lord Elkington ve Comte Henri tarafından da desteklendi ve birçok konuda Fransa’da döneminin tek lisanslı ve patentli firması oldu. İstisnai olarak Paris Opéra Garnier tepesinde heykelleri bulunmaktadır. III.Napolyon'un desteği ile Tuileries Sarayı ve Maximilien Chalputepec Sarayı koleksiyonunu oluşturdu. Ayrıca Osmanlı Sarayı’na “Sultan Abdülaziz ve Sultan II.Abdülhamid” için özel siparişler yapan Christofle sayısız onur madalyası kazanmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
FRANSIZ 19.YÜZYIL MİNELİ MÜCEVHER KUTUSU
19.Yüzyıl. Fransız. Kallavi ebatlarda. Altın vermey hazneli. Türünün nadir ele geçen koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 7 x 18 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
"FRANZ BERGMAN” İMZALI VİYANA BRONZ FİGÜR
19.Yüzyıl. Viyana. F.Bergman (Man GreB) damgalı. Bronzdan imal edilmiş. Oryantalist konulu, çok renk patineli.
Ölçüler: 14 x 17 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
VİYANA BRONZ FİGÜR
19.Yüzyıl. Viyana. Franz Bergman ekolü, (B) damgalı. Bronzdan imal edilmiş. Oryantalist konulu, çok renk patineli.
Ölçüler: 16.5 x 7 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
VİYANA BRONZ FİGÜR
19.Yüzyıl. Viyana. Franz Bergman ekolü. Bronzdan imal edilmiş. Oryantalist konulu, çok renk patineli.
Ölçüler: 13.5 x 4 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI "H.1332 TARİHLİ" SAVAT İŞİ GÜMÜŞ BARDAK
Sultan V.Mehmed Reşad Han (1909-1918) dönemi. Ermeni usta işi. Osmanlı savat işçilikli. Merkezine “Sultan V.Mehmed Reşad Han” tuğrası ve “Hicri 1332” tarihi uygulanmış. Stilize floral ve geometrik tezyinatlı. Koleksiyon değeri yüksek nadir ve aykırı bir örnektir.
Ölçüler: 10 x 7 cm.
Ağırlık: 198 gr.
Share
Ask a question
Ask a question