• Cancel
    Filter
Filter

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 35

Arthill Müzayedeleri, konusunun en değerli uzman ve otoritelerinin ekspertiz ve katkıları ile hazırlanmakta, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanlarının onayı ile gerçekleşmektedir.

Eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. Müzayedelerimizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %20'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra "7" (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TCMB" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %35 aracılık hizmeti uygulanır.

Arthill Müzayedeleri'nde satışa sunulan tüm eserler "The Ritz-Carlton Istanbul" Süzer Plaza S2'de yer alan "Arthill Gallery"de sergilenmektedir. Müzayede süresince galerimizi 12.00 / 19.00 (Pazar hariç) saatlerinde ziyaret ederek eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Lot: 276 » Tablo

KADRİ AYTOLON (1873-1957)

İmzalı. Peyzaj. Duralit üzeri suluboya.

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 92

Ölçüler: 31 x 20 cm.

Gençlik yıllarında Mühendishane-i Berr-i Hümayun’da veznedarlık yapmış, bir ara sarayla ithilafa düşerek yurtdışına gönderilmiş, bir süre yurtdışında kalmış ve çeşitli ülkelerde resimler yapmıştır. Hayatı büyük bir zorlukla ve mücadele içinde geçen sanatçı 1920’li yılların sonunda Fen Tatbikat Okulu’nda dahiliye memurluğu görevini yapmış, yaşamı boyunca iki kişisel, iki karma olmak üzere 4 sergi açmıştır.

Details
Lot: 277 » Tablo

KADRİ AYTOLON (1873-1957)

İmzalı. Peyzaj. Kağıt üzeri suluboya. 3 adet.

Provenans: M.S. Aile Koleksiyonu

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 92

Ölçüler: 34 x 16 cm. (her biri.)

Gençlik yıllarında Mühendishane-i Berr-i Hümayun’da veznedarlık yapmış, bir ara sarayla ithilafa düşerek yurtdışına gönderilmiş, bir süre yurtdışında kalmış ve çeşitli ülkelerde resimler yapmıştır. Hayatı büyük bir zorlukla ve mücadele içinde geçen sanatçı 1920’li yılların sonunda Fen Tatbikat Okulu’nda dahiliye memurluğu görevini yapmış, yaşamı boyunca iki kişisel, iki karma olmak üzere 4 sergi açmıştır.

Details
Lot: 279 » Tablo

HOCA ALİ RIZA (1858-1930)

İmzasız. Kağıt üzeri suluboya.

Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa:30

Ölçüler: 21 x 13 cm.

1858 yılında Üsküdar'da doğduğu için sanat tarihimize Üsküdarlı Hoca Ali Rıza adıyla geçmiştir. Süvari binbaşısı Mehmet Rüştü Bey'in oğludur. Rüştiyedeki öğrenciliği sırasında resim derslerindeki yeteneği ile dikkat çeken Hoca Ali Rıza, resim derslerini Osman Nuri Paşa, Süleyman Seyyid Bey ve M.Kess'den almıştır. 1884'te teğmen olarak Harbiye'yi bitiren ressam, bu yüksek okula resim öğretmeni olarak girmiştir. 1910 yılında Yarbaylıktan emekliye ayrılan sanatçı Kuleli Askerî Lisesi ve Harbiye'de, emekli olduktan sonra da Darülşaffaka, Kız Sanayi-i Nefise Çamlıca, Üsküdar ve Ameli Hayat Kız okullarında 47 yıl resim hocalığı yapmış ve pek çok öğrenci yetiştirmiştir. II. Meşrutiyet’ten sonra kurulan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’nde başkanlık yapmıştır. Hoca Ali Rıza gerçekten içli, duygulu manzara resimlerinin yanı sıra “kartpostal” beğenisine giden resimler yapmış olsa da, etkilerden uzak, doğa sevgisine dayanan bir manzara türü geliştirmiş ve bu yolla resmin yaygınlaşmasına büyük katkıda bulunmuştur. Berlin üniversitelerinin kendisi ile ilişkiler kurmak için çabaladığı bu ünlü sanatçımız kurşunkalem çalışmalarında kurallar kurmuş bir üstattır. Aşık olduğu tabiatın içine girip resimler yaparak ömrünü tamamlamıştır. Her sabah şafakla birlikte kalkar, Üsküdar'ın ve Boğaz'ın zenginliklerle dolu tepelerine tırmanır bir kaya parçasından, bir yelkenliden, bir fıstık ağacı siluetinden, bir İstanbul ahşap evinden bin bir renk manzumesi ile şaheserler yaratırdı. Hoca için realizmin en zengin temsilcisi diyebiliriz. 1930'da Üsküdar'daki evinde öldü. Hoca Ali Rıza, Türk Resim Sanatı Tarihi'nde eşine rastlanmayan bir değer olarak kabul edilmektedir. Birçok müze ve özel koleksiyonda eserleri mevcuttur.

Details
Lot: 280 » Tablo

HAYRİ ÇİZEL (1891-1950)

“Osmanlı Tiplemeler”

Eski Türkçe (Osmanlıca) ile imzalı. Kağıt üzeri sulu boya. 4 adet.

Referans: Türk Ressamları Hayatları ve Eserleri / Sayfa:218

Ölçüler: 10.5 x 7.5 cm. (her biri.)

Asıl adı Hasan Hayrettin Çizel’dir. İlkokulu ve ortaokulu Dimetoka’da okuduktan sonra Edirne İdadisi’ni bitirdi. Hasan Rıza Bey’den (Şehit Hasan Rıza) resim öğrendi. Hocası gibi savaş ve kahramanlık konularını içeren kompozisyonlar üzerine yoğunlaştı. Sanayi-i Nefise’de Adil Bey’in yanı sıra Warnia Zarzecki ve Valery’den resim dersleri aldı. 1914’te Akademi’yi bitirince Çanakkale savaşlarına katıldı. Bu yıllarda Çanakkale ve çevresinden krokiler çizdi, suluboya resimler yaptı. Devlet adına Almanya’ya gönderilen sanatçı, Hofmann’ın atölyesinde çalıştı. Dönüşünde İstanbul’da Şark Sanayi-i Nefise Atölyesi adında bir yer açtı. İstanbul’daki orta öğrenim kurumlarında resim öğretmeni olarak uzun yıllar görev yaptı. Tarihsel temaları işleyen resimlerinden sonra, bütün çabasını peyzaj resmi üzerinde yoğunlaştırmış olan Hayri Çizel’in sanatı, 1914 kuşağı ressamlarının izlenimci paletine yakındır.

Details
Lot: 281 » Tablo

YÜZBAŞI MISIRLI HİDAYET (1885-1872)

“Pazaryeri”

İmzalı. Kağıt üzeri suluboya.

Referans: Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi / Sayfa: 280

Ölçüler: 41 x 33 cm.

1885’te İstanbul’da doğmuştur. 1905 yılında Mülazımsani olarak Harbiye’den mezun olduktan sonra Kuleli’de Sami Yetik’in yardımcılığını yapmıştır. Sanatçı’nın eserleri Kahire'deki Manial Sarayı’nda, Ankara Resim ve Heykel Müzesi’nde ve Milli Savunma Bakanlığı Koleksiyonu’nda bulunmaktadır.

Details
Lot: 282 » Tablo

HÜSEYİN CAHİT DERMAN (d.1951)

“Çengelköy”

İmzalı. Peyzaj. Tuval üzeri yağlıboya.

Referans: Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi / Sayfa: 182

Ölçüler: 55 x 70 cm.

Pera ressamlarının Asmalı Mescid ve Galatasaray’daki resim atölyelerinde çalışmaya başlamış ve iyi bir klasik resim eğitimi almıştır. Daha sonra Pertev Boyar’ın atölyesine devam etmiş ve İzlenimci tarzın etkisine girmiştir. Resim çalışmalarını 1974’de İtalya, Fransa ve İngiltere’de sürdürmüş, yurda dönünce ressam Dinçer Erimez’in atölyesine devam etmiştir. Avrupa’da özellikle İngiltere’de son yıllarda görünen “Contemporary Romantics-Çağdaş Romantikler” akımına çok yakın bir anlatıma kendi duyarlılığı ile ulaşmıştır. Peyzajları belgesel niteliktedir. Belgeselliğinin yanı sıra manzaranın etkileyici güzelliğini, lirik bir yaklaşımla renk ve ışık coşkusu olarak ifade etmektedir.

Details
previous
Go to Page: / 16
next