Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.
Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.
Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.
MEDRESETÜ’L-HATTÂTÎN TEZHİP HOCASI YENİKÖYLÜ NURİ BEY / MEHMED NURİ URUNAY
Ketebeli. Hicri 1328 tarihli. Ketebesi hattat tarafından “Divan-ı Hümayun Hulefası’ndan Mehmed Nuri” şeklinde atılmış. Merkezde “Allah Rabb-i”, altta “Eleysellâhu bi kâfin abdeh / Allah kuluna kâfi değil mi?” yazmakta. Türk Tezhip Sanatı’nın zirvesi ele geçmez şaheserdir.
Ölçüler: 28 x 22 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SANCAK” KUR’AN-I KERİM
18.Yüzyıl. Osmanlı. Sancak boy. Ketebesiz. Nesih hattı ile yazılmış. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Her sayfası 20 satır. Orijinal deri cildinde. Türk Hat Sanatı’nın nadir ve koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 9 x 6 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI “ES-SEYYİD ALİ ES-SURURİ” KETEBELİ KUR’AN-I KERİM / HİCRİ 1240
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Hicri 1240 tarihli, “Es-Seyyid Ali es-Sururî” ketebeli / Babası Hafız es-Saîd el-Bursalızâde. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Hizip gülleri ile bezeli. Her sayfası 15 satır, sure başları altın. Orijinal şemseli deri cildinde. Türk Hat Sanatı’nın koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 17 x 11 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 17.YÜZYIL BAŞI “RULO” SİLSİLENÂME
17.Yüzyıl başı. Osmanlı. Sultan III.Mehmed Han (1595-1603) dönemi. Lut Aleyhisselam ile başlayıp Hz.Muhammed ile devam eden silsilenâme Sultan III.Mehmed Han ile neticelenmiş. Tomar formatındaki müstesna eser siyah (is), kırmızı (surh) ve yeşil renk mürekkep ile yazılmış. Benzer örnekleri müze koleksiyonlarında yer alan, yüksek kıymette ele geçmez koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 710 x 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL TEKKE İŞİ HAT LEVHA
Ketebesiz. Müsenna hattı (aynalı yazı) ile “Bismillâhirrahmânirrahîm / Rahmân ve rahîm olan Allah’ın adıyla” yazılmış. Altın yaldız tezhipli. Ele geçmez nadir koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 16 x 22 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL HAFIZ MUSTAFA RAKIM KETEBELİ “TEKKE İŞİ” CAMALTI HAT LEVHA / HİCRİ 1223
19. Yüzyıl başı. Osmanlı. Hafız Mustafa Rakım ketebeli. Hicri 1223 tarihli. Tekke işi. Camaltı tekniği ile yapılmış tezhipli eserde istifli hat ile “Ya Hazreti Muhammed Bahaeddin Nakşibendi el Buhari (k.s)” yazılı. Osmanlı Camaltı Sanatı’nın ele geçmez, yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 68 x 56 cm.
Camaltı resim sanatı, toplumun kültürü ve gelenekleri doğrultusunda, onun inanç ve duygularına hitap eden, ağırlıklı olarak dini konuların ele alındığı bir halk sanatıdır. Eskiden halk, camaltı eserlerin afet, nazar ve hastalıklara karşı koruyucu güç olduğuna, şans, uğur ve bereket getirdiğine inanıyordu. Camaltı resim sanatı, cam arkasına çeşitli şekil ve renklerde uygulanan bir tekniktir. Cama resim yapmak, tuval ya da kâğıda resim yapmaktan çok daha farklıdır. Çünkü camın arkasına yapılan resim, cam çevrildikten sonra ters görünür. Bu nedenle sanatçı kompozisyonun bitmiş şeklini tasarlayıp resme tersten, sondan başlayıp tamamlamak zorundadır.
Share
Ask a question
Ask a question
MEHMED ES’AD YESÂRÎ ( ? - 1798)
“Zerendut Levha”
Ketebeli. Zerendut (kalıp) levha. Ketebesi hattat tarafından “Mehmed Esad el-Yesari” şeklinde atılmış. Talik hattı ile yazılmış. Sultan III.Mustafa Han tarafından Sarây-ı Hümâyun Hat Muallimi olarak görevlendirilen hattatın koleksiyonluk eseridir.
“Yâ Erhame’r-Râhimîn / Bütün merhamet edenlerden daha merhametli olan”
Referans: Türk Hattatları, Şevket RADO / Sayfa:182
Ölçüler: 23 x 50 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SETTARE-İ ŞERİFE / KÂBE PUŞİDESİ
Kitabe: Bu örtünün yapımını Sultan Abdülhamid Han emretti, Mısır Hıdivi Abbas Hilmi tarafından yenilendi, Sene 1317
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1317 tarihli. İslam Halifesi ve Osmanlı Sultanı II.Abdülhamid Han ve Hıdiv Abbas Hilmi Paşa ibareli. Siyah atlas üzerine gümüş ve altın sırma ile dolgu sarma tekniğinde çalışılmış.
Üst bölümde yer alan kitabeye Ahzab Suresi’nin 56 ayeti; “Bismillâhirrahmânirrahîm, İnallâhe ve melâiketehu yusallûne alennebiyyi yâ eyyühellezîne âmenû sallû aleyhi ve sellimû teslîmâ / Kuşkusuz Allah ve melekleri, Nebi'ye salat ederler. Ey iman edenler! Siz de O'na salat edin. Tam bir bağlılıkla salat edin.”, altta yer alan kitabelere ise “Umire bi-Hamdi hâzihi inne Li-sünnetinâ mevlânâ Sultan Abdülhamid Hân” ve “Hâzihi hüdâ inne Li-sünnetinâ fîhi beynenâ Abbas Hilmi Paşa Hidîv-i Mısır, Sene 1317 / Bu örtünün yapımını Sultan Abdülhamid Han emretti, Mısır Hıdivi Abbas Hilmi tarafından yenilendi, Sene 1317” tatbik edilmiş.
Hac zamanında Sürre alaylarıyla birlikte saraydan kutsal topraklara gönderilen örtülerin, Hıdiv Abbas Hilmi Paşa tarafından yaptırlmış fevkalade tasarıma ve görsel etkiye sahip, manevi ve kutsal kıymeti tarifsiz, ele geçmez müzelik örneğidir.
Ölçüler: 206 x 115 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI KÂBE KUŞAĞI
Sultan II.Abdülhamid Han Halifeliği döneminde yapılmış. (1876-1909) Sertifikalı.
Kâbe kuşakları, her cepheye ikişer parça asılmak üzere sekiz parçadan oluşur. Müstesna eser 8 parçadan oluşan Kâbe Kuşağı’nın 4.parçasıdır. Gümüş ve altın sırma ile dolgu sarma tekniğinde üzerine Ali İmran Suresi’nin 92.ayeti tatbik edilmiştir; “Len tenâlûl birre hattâ tunfikû mimmâ tuhibbûn (tuhibbûne), ve mâ tunfikû min şey’in fe innallâhe bihî alîm(alîmun) / Sevdiğiniz şeylerden Allah yolunda harcamadıkça iyiliğe asla erişemezsiniz. Her ne harcarsanız Allah onu bilir.” Kuşak, döneminde Mekke’den getirildikten sonra deriyle çevrilip üst kısma halkalar dikilmiştir. Manevi ve kutsal kıymeti tarifsiz, paha biçilmez gerçek müzelik şaheserdir.
Sertifika: Eserin, Prof. Dr.Hülya Tezcan tarafından 03.09.2020 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur.
Ölçüler: 85 x 560 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ŞEYH HAMDULLAH (1426-1520)
“Murakka”
15.Yüzyıl. Aharlı kâğıt üzerine is mürekkebi ile nesih hattıyla yazılmış. Ebrulu. 3 yaprak, iki sayfa. Her sayfası 17 satır. Altın duraklı, altın cetvelli. Hadis-i Şerifler yazılı. Hz.Ebubekir’den naklen Peygamber Efendimiz şöyle buyurdu” diye başlayan eserde “Hikmet, ahlak, diline sahip olmak, Allah’a hamd ve tespih etmek, Kur’an okumak, iyilik etmeki sabır, ashab ile ilgili konular” yazmakta. Eserin kapağına “Şeyh Merhum’un âlâ mahreçlerindendir” notu düşülmüş. Sertifikalı olan müstesna eser, Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheseridir.
Sertifika: Eserin, Mimar Sinan Üniversitesi Hat Anasanat Dalı Başkanı Dr.Hüseyin GÜNDÜZ tarafından 19.11.2020 tarihinde verilmiş sertifikası mevcuttur.
Referans: Türk Hattatları, Şevket RADO / Sayfa:49
Ölçüler: 23 x 48 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI “HAFIZ MEHMED VEHBİ EFENDİ” KETEBELİ KUR’AN-I KERİM / HİCRİ 1281
19.Yüzyıl. Osmanlı. Hicri 1281 tarihli, “Hafız Mehmed Vehbi Efendi” ketebeli / Hocası Ebi-İbrahim Edhem Efendi. Sonunda “Hatim” duası mevcut. Üst düzey tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Hizip gülleri ile bezeli. Her sayfası 15 satır, sure başları altın. Son sayfasına “Lale” motifi çalışılmış. Orijinal deri cildinde. Türk Hat Sanatı’nın sanat değeri yüksek koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 20 x 13 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
HİLYE-İ ŞERİFE
Ketebesiz. Sülüs ve nesih hattı ile yazılmış. Üst düzey “Rokoko” tezhipli. Baş makamında Besmele-i Şerif, göbek bölümünde 10 satır Hz.Muhammed‘in dış görünüşünü Hazret-i Ali‘den rivayetle anlatan metin, göbek bölümünün köşelerinde “Çihâr Yâr” isimleri (dört halife Hz.Ebubekir, Hz.Ömer, Hz.Osman ve Hz.Ali), etek bölümünde ise 4 satır hilye metni yazılmıştır. Türk Hat Sanatı’nın en özel ve kıymetli eserleri olan Hilye-i Şerife’ler hem hattatı hem de müzehhibi için şeref duyma vesilesi, sahip olan için ise büyük zenginlik ve kıymettir. Eser gerek yazı kalitesi gerek üst düzey tezyinatı ile son derece özenle hazırlanmış, Türk Hat Sanatı’nın ele geçmesi zor yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.
Ölçüler: 50 x 31 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ALÎ RÂSİM EFENDİ (Ölüm H.1312)
“Zerendut Levha”
Ketebeli. Hicri 1283 tarihli. Ketebesi hattat tarafından “Alî Râsim” şeklinde atılmış. Klasik üslup altın tezhipli zerendut hat levha.
“İnnallahe Cemîlün Yühıbbül Cemâl / Allah güzeldir; güzel olanı, güzel yapılanı sever" (Hadîs-i Şerif)
Ölçüler: 42 x 76 cm.
Enderûn-ı Hümâyûn ve Dârü’l-ma‘ârif Mektebi'nin hüsn-i hat muallimi Fîrûzağalı Mehmed Rüşdî Efendi’nin oğlu olarak İstanbul'da doğdu. Babasında sülüs ve nesih meşkedip Enderûn-ı Hümâyûn Mektebi’nde babasına halife oldu. Daha sonra Dârü’l-mu’allimât’ın hüsn-i hat muallimliği de kendisine verildi. Babasının vefâtından sonra onun görevini de devraldığı gibi, bir aralık Dolmabahçe’deki nîsa mektebinin hocalığını da yaptı. Bu üç mektepte hüsn-i talimiyle meşgul iken H. 24 Zi’l-ka’de 1312/M. 19 Mayıs 1894 tarihinde vefât ederek Karacaahmet Mezarlığı’na defnedildi.
Share
Ask a question
Ask a question
MEHMED ŞEVKİ EFENDİ (1829-1887)
“Zerendut Levha”
Ketebeli. Hicri 1266 tarihli. Ketebesi hattat tarafından “Seyyid Mehmed Şevki” şeklinde atılmış. Klasik üslup altın tezhipli zerendut hat levha.
“Fa’lem ennehû lâ ilâhe illallâh, Muhammedün Rasûlullâhi / İyi bil ki Allah’tan başka ilah yoktur ve Muhammed (as) onun resulüdür”
Referans: Türk Hattatları, Şevket RADO
Ölçüler: 58 x 56 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL EDİRNEKÂRİ “SERPUŞLU” ÇİFT LEVHA
19.Yüzyıl. Osmanlı. Edirnekâri. Çift. Ihlamur ağacı üzerine Osmanlı Rokokosu üslubunda üst düzey oyma işçiliği ile koyu Edirne yeşili tempera boya ve zengin altın yaldız kullanılarak imal edilmiş. Eserlerin taç bölümünde yer alan serpuşlar birbirinden farklı olarak uygulanmış. Merkezde yer alan istifli “Maşallah”lar içerisine “Allah” ve “Muhammed” lafzı tatbik edilmiş. Restoreli. En güzel örneklerine Sultan III.Murad Han döneminde rastladığımız, ahşap ve hat sanatının harmanlanarak birlikte yorumlandığı estetik harikası koleksiyonluk eserlerdir.
Ölçüler: 67 x 65 cm. (her biri)
Edirnekari, 14.Yüzyıldan başlayarak Edirne’de ahşap üzerine oyma, yaldızlama ve boyama biçiminde yapılan süslemelerin genel adıdır. Edirne’ye has manasında “Edirnekari” olarak adlandırılan ahşap işçiliği Türk Ahşap Sanatı’nda 16. Yüzyıldan itibaren Edirne gibi İstanbul’da da ahşap sanatçılarının uyguladığı bir tekniktir. Genelde çok renk bitkisel motifler kullanılarak lake tekniğinde ve tempura boya kullanılarak yapılan ve Türk geleneksel evlerinin ve saraylarının tavan süslemelerinde, kapı, dolap, sandık, kavukluk, rahle, cilt kapakları gibi dekorasyon elemanlarında uygulanmaktadır. Edirnekâri, 19.Yy’ın ortalarına kadar kullanıldı ve büyük ustalar yetişti. Barok tarzında ancak Osmanlı’ya özgü bir stilde yapılan oyma ve kakma işçiliği ile lake tekniğinin buluştuğu bu güzel eserler Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpmaktadır.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI “MEHMED İBN-İ İBRAHİM” KETEBELİ “SANCAK” KUR’AN-I KERİM / HİCRİ 1295
“Mekke-i Mükerreme’de yazılmış”
19.Yüzyıl. Osmanlı. Sancak boy. Hicri 1295 tarihli, “El hac Abdullah ibn-i Mehmed ibn-i İbrahim” ketebeli. Mekke-i Mükerreme’de nesih hattı ile yazılmış. Klasik tezhipli, altın cetvelli, altın duraklı. Hizip gülleri ile bezeli. Her sayfası 15 satır, sure başları altın. Orijinal deri cildinde ve orijinal deri kılıfı ile birlikte. Türk Hat Sanatı’nın yüksek kıymette nadir koleksiyonluk örneğidir.
Ölçüler: 10 x 7 cm.
Share
Ask a question
Ask a question