• Cancel
    Filter
Filter

MÜZELİK ve KOLEKSİYONLUK ESERLER MÜZAYEDESİ | 26

Sayın koleksiyoner ve sanatseverler eserlere pey vermek ve "Online Canlı Müzayede"ye katılmak için web sitemiz üzerinden üye olunuz. İlgilendiğiniz eserler ile ilgili olarak +90 538 833 1391 no'lu telefondan randevu oluşturabilir, The RITZ-CARLTON Residence'daki adresimizde eserleri yakından inceleyebilir ve uzmanlardan bilgi alabilirsiniz.

Müzayedemizde uygulanan komisyon oranı %15, KDV oranı ise %18'dir. Ödeme süresi müzayede bitiminden sonra 7 (yedi) iş günüdür, ödemelerde o günkü "TC Merkez Bankası" döviz kuru esas alınır. Açık arttırma sonrası "SATIŞ İPTALİ, CAYMA HAKKI, veya ALIMDAN VAZGEÇME" söz konusu değildir, cezai şart olarak %30 aracılık hizmeti uygulanır.

Müzayedelerimizde beğeniye sunulan tüm eserler konusunun en değerli uzman ve otoriteleri tarafından ekspertiz edilmekte, ayrıca Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi, Ayasofya Müzesi, Türbeler Müzesi, Vakıflar ve Askeri Müze uzmanları tarafından incelenerek onaylanmaktadır.

  • Category: Hat
Lot: 20 » Hat

OSMANLI 19.YÜZYIL HAFIZ MUSTAFA RAKIM KETEBELİ “TEKKE İŞİ” CAMALTI HAT LEVHA / HİCRİ 1223

19. Yüzyıl başı. Osmanlı. Hafız Mustafa Rakım ketebeli. Hicri 1223 tarihli. Tekke işi. Camaltı tekniği ile yapılmış tezhipli eserde istifli hat ile “Ya Hazreti Muhammed Bahaeddin Nakşibendi el Buhari (k.s)” yazılı. Osmanlı Camaltı Sanatı’nın ele geçmez, yüksek kıymette koleksiyonluk bir örneğidir.

Ölçüler: 68 x 56 cm.

Camaltı resim sanatı, toplumun kültürü ve gelenekleri doğrultusunda, onun inanç ve duygularına hitap eden, ağırlıklı olarak dini konuların ele alındığı bir halk sanatıdır. Eskiden halk, camaltı eserlerin afet, nazar ve hastalıklara karşı koruyucu güç olduğuna, şans, uğur ve bereket getirdiğine inanıyordu. Camaltı resim sanatı, cam arkasına çeşitli şekil ve renklerde uygulanan bir tekniktir. Cama resim yapmak, tuval ya da kâğıda resim yapmaktan çok daha farklıdır. Çünkü camın arkasına yapılan resim, cam çevrildikten sonra ters görünür. Bu nedenle sanatçı kompozisyonun bitmiş şeklini tasarlayıp resme tersten, sondan başlayıp tamamlamak zorundadır.

Details
Lot: 92 » Hat

ALÎ RÂSİM EFENDİ (Ölüm H.1312)

“Zerendut Levha”

Ketebeli. Hicri 1283 tarihli. Ketebesi hattat tarafından “Alî Râsim” şeklinde atılmış. Klasik üslup altın tezhipli zerendut hat levha.
“İnnallahe Cemîlün Yühıbbül Cemâl / Allah güzeldir; güzel olanı, güzel yapılanı sever" (Hadîs-i Şerif)

Ölçüler: 42 x 76 cm.

Enderûn-ı Hümâyûn ve Dârü’l-ma‘ârif Mektebi'nin hüsn-i hat muallimi Fîrûzağalı Mehmed Rüşdî Efendi’nin oğlu olarak İstanbul'da doğdu. Babasında sülüs ve nesih meşkedip Enderûn-ı Hümâyûn Mektebi’nde babasına halife oldu. Daha sonra Dârü’l-mu’allimât’ın hüsn-i hat muallimliği de kendisine verildi. Babasının vefâtından sonra onun görevini de devraldığı gibi, bir aralık Dolmabahçe’deki nîsa mektebinin hocalığını da yaptı. Bu üç mektepte hüsn-i talimiyle meşgul iken H. 24 Zi’l-ka’de 1312/M. 19 Mayıs 1894 tarihinde vefât ederek Karacaahmet Mezarlığı’na defnedildi.

Details
Lot: 94 » Hat

OSMANLI 19.YÜZYIL EDİRNEKÂRİ “SERPUŞLU” ÇİFT LEVHA

19.Yüzyıl. Osmanlı. Edirnekâri. Çift. Ihlamur ağacı üzerine Osmanlı Rokokosu üslubunda üst düzey oyma işçiliği ile koyu Edirne yeşili tempera boya ve zengin altın yaldız kullanılarak imal edilmiş. Eserlerin taç bölümünde yer alan serpuşlar birbirinden farklı olarak uygulanmış. Merkezde yer alan istifli “Maşallah”lar içerisine “Allah” ve “Muhammed” lafzı tatbik edilmiş. Restoreli. En güzel örneklerine Sultan III.Murad Han döneminde rastladığımız, ahşap ve hat sanatının harmanlanarak birlikte yorumlandığı estetik harikası koleksiyonluk eserlerdir.

Ölçüler: 67 x 65 cm. (her biri)

Edirnekari, 14.Yüzyıldan başlayarak Edirne’de ahşap üzerine oyma, yaldızlama ve boyama biçiminde yapılan süslemelerin genel adıdır.  Edirne’ye has manasında “Edirnekari” olarak adlandırılan ahşap işçiliği Türk Ahşap Sanatı’nda 16. Yüzyıldan itibaren Edirne gibi İstanbul’da da ahşap sanatçılarının uyguladığı bir tekniktir. Genelde çok renk bitkisel motifler kullanılarak lake tekniğinde ve tempura boya kullanılarak yapılan ve Türk geleneksel evlerinin ve saraylarının tavan süslemelerinde, kapı, dolap, sandık, kavukluk, rahle, cilt kapakları gibi dekorasyon elemanlarında uygulanmaktadır. Edirnekâri, 19.Yy’ın ortalarına kadar kullanıldı ve büyük ustalar yetişti. Barok tarzında ancak Osmanlı’ya özgü bir stilde yapılan oyma ve kakma işçiliği ile lake tekniğinin buluştuğu bu güzel eserler Topkapı Sarayı’nın hemen her köşesinde tüm ihtişamıyla göze çarpmaktadır.

Details
previous
Go to Page: / 1
next