OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “SULTAN ABDÜLMECİD HAN” TUĞRALI SALTANAT ALAMETİ “JAPY FRERES” ALTIN VERMEYLİ BRONZ KONSOL SAAT
19.Yüzyıl. Osmanlı Sarayı için özel olarak imal edilmiş. Saat üretici damgası Japy Freres (1844-1849) Sultani özelliklerde Osmanlı Saltanat Arması (Arma-i Osmanî) formunda tasarlanmış müstesna eserin şemseli tacı Sultan Abdülmecid Han (1839-1861) tuğralı. Bronzdan imal edilmiş, sıvama altın vermeyli. Kadranı Eski Türkçe rakamlı. Müstesna eserde Osmanlı Devlet Arması’nda ki üslup devam ettirilerek taçtaki şemse halifeliği, üzerindeki tuğra Osmanlı Devleti’nin Meliki padişahı, silahlar devlet gücünü, borazan ise Mızıka-ı Hümayun’u simgelemektedir. Kompozisyonda Osmanlı Sancağı ve Hilafet Sancağı yer almakta, ayrıca “Baltacılar Ocağı”nın kullandığı tören silahı tek yüzlü teber, tirkeş, Türklerin milli silahı ok ve mızrak ile kalkan bulunmaktadır. Fevkalade kondisyonda. Benzer örnekleri Saray Koleksiyonları’nda bulunan Osmanlının asaletini, gücünü ve kudretini tüm ihtişamıyla gözler önüne seren, tasarım harikası, yüksek kıymette ele geçmez müzelik şaheserdir.
Referans: Osmanlı Hanedanı’ndan Prenses M.’ye ait benzer bir saat ARTHILL 19.Müzelik Eserler Müzayedesi Lot:1’de yer almaktadır.
Ölçüler: 55 x 35 x 14 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
İSLAM HALİFESİ VE OSMANLI SULTANI II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI EMPERYAL MURASSA ALTIN TABAKA
“Abdülhamid Han bin Abdülmecid el-muzaffer daima”
19.Yüzyıl. Osmanlı, 1820'ler. İslam Halifesi ve Osmanlı Sultanı II.Abdülhamid Han (1876-1909) için özel yapım. Müstesna eser, Ehl-i Hiref sanatkarları tarafından 18 ayar altından eski kesim pırlanta ve elmaslar ile tasarlanılarak imal edilmiş. Merkezinde Sultan II.Abdülhamid Han’ın El Gazi mahlaslı tuğrası yer almakta. Orijinal mahfazası ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Topkapı Sarayı ve diğer müze koleksiyonlarında bulunan, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek müzelik eserdir.
Dünya Müzayedelerinde satışa sunulan yabancı İmparatorlara ait Murassa Altın Kutular;
Sotheby’s / ROMANOV HEIRLOOMS 30.11.2009 / Lot 80 Satış Fiyatı: 990.000 USD
Sotheby’s / RUSSIAN WORKS OF ART 01.12.2015 / Lot 420 Satış Fiyatı: 640.000 USD
Sotheby’s / RUSSIAN WORKS OF ART 01.12.2015 / Lot 419 Satış Fiyatı: 450.000 USD
Ağırlık: 131.5 gr. (18 ayar)
Ölçüler: 9.8 x 6.3 x 1.9 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
İSLAM HALİFESİ VE OSMANLI SULTANI V.MEHMED REŞAD HAN’A AİT MİNELİ “MURASSA” ALTIN CEP SAATİ / SULTANA ÖZEL ORİJİNAL MAHFAZASI İÇERİSİNDE
“Mehmed Han bin Abdülmecid el-muzaffer daima”
Osmanlı. Sultan V.Mehmed Reşad Han’a ait. Sultanın özel saatçisi “Constantaras Fréres” tarafından özel olarak tasarlanılarak, altın üzerine çok renkli transparan mine tekniği ile imal edilmiş. Müstesna eserin ön kapağına istifli kufi hat ile “Sultan Muhammed Reşad”, arka kapağına ise iri bir yakut ve eski kesim pırlantalarla oluşturulmuş “Yıldız” motifi uygulanmış. Saatin iç kapağında ve mahfazasında “Fournisseurs en Chef de S.M.I. Le Sultan Constantaras Fréres, Constantinople / Majesteleri Sultanın Baş Tedarikçileri Constantanas Fréres, Constantinople” yazmakta. İsviçre yapımı, 96241 seri numaralı, seri numaraları tutarlı. Sultana özel yapılmış ahşap mahfazası içerisinde. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Topkapı Sarayı ve diğer müze koleksiyonlarında bulunan, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek müzelik eserdir.
Ağırlık: 80 gr. (14 ayar)
Çap: 52 mm.
Share
Ask a question
Ask a question
CHRISTOFLE 19.YÜZYIL “KAVALALI MEHMED ALİ PAŞA’NIN TORUNU HIDİV İSMAİL PAŞA”YA AİT ORİJİNAL MAHFAZASINDA MİNELİ (ALTIN VERMEYLİ) SEYAHAT TAKIMI
19.Yüzyıl. Fransız. Christofle imalat ve garanti damgalı. Hanedan parçası. Kavalalı Mehmed Ali Paşa’nın torunu Mısır Hıdivi İsmail Paşa için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Tasarım harikası eserlerin saplarında Hıdiv Tacı ve Hıdiv İsmail Paşa’nın inisiyali yer almakta. Rokoko üslubunda tezyinli, üst düzey mine işçiliği uygulanmış, yoğun altın vermeyli, eksiksiz tam takım. Orijinal mahfazası içinde. Fevkalade kondisyonda. Üst seviye özellikleri ile ön plana çıkan, eşine rastlanılmamış yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Yemek Kaşığı: 19 cm.
Tatlı Kaşığı: 14.5 cm.
Çay Kaşığı: 12 cm.
Çatal: 19 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI “SARAY İŞİ” HANEDAN İÇİN YAPILMIŞ 19.YÜZYIL BAŞI ALTIN MİNELİ “EMPERYAL” ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl başı. İsviçre, c.1820 Cenevre. Hanedan parçası. Sultani özelliklerde. Son derece nadir 3 (üç) yüzey “kapak üstü, kapak altı, zemin” mine çalışmalı. Çok renkli mine tekniği ile altın kutunun ön ve arka yüzeyine Osmanlı müzik aletlerinden oluşan kompozisyonlar ile stilize meyve ve çiçek buketli bezemeler uygulanmış. Son derece nadir tesadüf edilen kapak iç yüzey mine çalışması Osmanlı Sancağı ve Hilafet Sancağı’ndan oluşan “Osmanlı Devletini ve Hilafeti” temsil eden Sultani bir kompozisyon ile oluşturulmuş. Orijinal mahfazası ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Topkapı Sarayı ve diğer müze koleksiyonlarında bulunan, üst seviye, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek müzelik şaheserdir.
Ölçüler: 7.5 x 4.8 x 1.8 cm.
Ağırlık: 103 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN'A AİT KRİSTAL KADEH
19.Yüzyıl. 1876-1909 tarih aralığı. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Fransa Kralı 15.Louis’nin kraliyet emri ile 1765 yılında kurulan dünyanın en ünlü kristal markası Baccarat tarafından Sultan II.Abdülhamid Han (1876–1909) için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Fıstıki yeşil ve billur olmak üzere çift renk çalışılmış. Fıstıki renk yüzeyi kesme tekniği ile çok zengin geometrik dekorlu, merkezindeki madalyon içerisinde kesme/grave tekniği ile uygulanmış Sultan II.Abdülhamid Han’ın tuğrası bulunmakta.
Eserin benzer örnekleri TBMM Milli Saraylar Dolmabahçe Sarayı kitabının 214. sayfasında yer almakta ve Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmektedir. Emsalleri müze koleksiyonlarında bulunan, padişaha özel yapılmış olması sebebi ile büyük önem taşıyan, fevkalade kondisyonda, gerçek koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Uzunluk: 12 cm.
Çap: 6 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN'A AİT ÇİFT KRİSTAL KADEH
19.Yüzyıl. 1876-1909 tarih aralığı. Hanedan parçası, Sultan için özel yapım. Çift. Fransa Kralı 15.Louis’nin kraliyet emri ile 1765 yılında kurulan dünyanın en ünlü kristal markası Baccarat tarafından Sultan II.Abdülhamid Han (1876–1909) için özel olarak tasarlanılarak imal edilmiş. Fıstıki yeşil ve billur olmak üzere çift renk çalışılmış. Fıstıki renk yüzeyleri kesme tekniği ile çok zengin geometrik dekorlu, merkezdeki madalyonlar içerisinde kesme/grave tekniği ile uygulanmış Sultan II.Abdülhamid Han’ın tuğrası bulunmakta.
Eserin benzer örnekleri TBMM Milli Saraylar Dolmabahçe Sarayı kitabının 214. sayfasında yer almakta ve Dolmabahçe Sarayı Değerli Eşyalar Sergi Salonu’nda sergilenmektedir. Emsalleri müze koleksiyonlarında bulunan, padişaha özel yapılmış olması sebebi ile büyük önem taşıyan, fevkalade kondisyonda, gerçek koleksiyonluk eserdir.
Provenans: Özel Koleksiyon
Uzunluk: 14.5 cm. (her biri)
Çap: 6 cm. (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI SULTANI MEHMED REŞAD HAN’IN CÜLUS PROGRAMI / HİCRİ 1331
A.Steinhart imzalı. Hicri 1331 tarihli. Kağıt üzeri suluboya. Sultan Mehmed Reşad Han’ın (1909–1918) cülus programı.
Sanatçısı tarafından Eski Türkçe ve Almanca olarak hazırlanmış eserin metninde “13 Nisan 1331 / Yarınki rüz-ı firuz a Osmanlıların Padişahı ve bütün İslamların Halife-i Zişanı Sultan Mehmet Han-ı hamis Hazretlerinin yevm-i Cüluslarının müsadıftır. Merasim ve ihtifal atideki tertip üzere icra edilecektir; Saat: 7 Kalık Musikisi / Saat: 10 Heyet-i Musiki tarafından Teganni / Saat:11-1.Kulüpte merasim-i Tebrikiye / Saat:2.30 Malta Şehbender Namesi İmam-ı Efendi tarafından dua / Saat:3-47 ve 48 numaralı odalarda resmi kabul / Saat:8 Fener Alayı / Saat:9-1.Kulüpte içtima” yazmakta.
Fevkalade kondisyonda. Kaligrafi ve resim sanatının Rokoko üslubunda süslemelerle bezenerek harmanlandığı, eşine rastlanılmamış, yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 40 x 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL VAN İŞİ “HIDİV HANEDANLIK ARMALI” SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN ve MISIR KRALI MELİK FUAD İNİSİYALLİ GÜMÜŞ ZEMZEM TAKIMI
19.Yüzyıl. Osmanlı. Eski Türkçe “Van” damgalı, usta imzalı. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) dönemi. Saray işi, Hanedan parçası. Eksiksiz tam takım. Müstesna eserin tutma kolunun her iki yanında Sultan II.Abdülhamid Han’ın Latince inisiyali “A.H” yer almakta. Eserin merkezinde bulunan anıtsal bölümde “Hidiv Tacı”, “Hıdiv Hanedanlık Arması” ve Melik Fuad’ın inisyali “F” bulunmakta. Müstesna eser, kalemişi ve kazıma/grave tekniği ile stilize floral motiflerle bezenmiş ve girlantlarla zenginleştirilmiş. Fevkalade kondisyonda. Emsaline rastlanılmamış yüksek kıymette koleksiyonluk eserdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 72.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 31 x 19 x 15 cm.
Ağırlık: 728 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI HIDİV 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” KAVALALI MEHMED ALİ PAŞA’NIN TORUNU HIDİV İSMAİL PAŞA’YA AİT GÜMÜŞ TUVALET TAKIMI / 19 PARÇA
Her parçası istifli kufi hat ile uygulanmış “İsmail Paşa” ibareli.
Ağırlık: 3.500 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “VEZİR MEHMED EMİN PAŞA”YA AİT GÜMÜŞ (MÜHÜRLÜ) BASTON SAPI / HİCRİ 1231
19.Yüzyıl başı. Osmanlı. Hicri 1231 tarihli. Gümüşten imal edilmiş. Sapı mühür özellikli ve sahibinin adı “Mehmed Emin” ibareli. Gövdesindeki kitabede Yusuf Suresinin 18.Ayeti “Fe sabrun cemîlun ve allâhu müsteân, 1231 / Bana düşen sabırdır, yardımına sığınılacak olan yalnız Allah'tır, Hicri 1231” yazmakta. Kalemişi, repousse/kabartma ve grave/kazıma tekniği ile Osmanlı Rokosu üslubunda stilize floral tezyinatlı, realist tavuskuşu fgürleri ile dekorlu. Fevkalade kondisyonda. Tophane-i Amire Nazırlığı ve İstanbul Muhafızlığı görevlerini yapmış olan Vezir Mehmed Emin Vahid Paşa’ya ait olması sebebi ile büyük önem arz eden, estetik harikası koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 16.5 x 9 x 2 cm.
Ağırlık: 84 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN TUĞRALI “ŞEHZADE MEHMED ABİDİN EFENDİ HAZRETLERİ”NE AİT GÜMÜŞ ÇİFT “YONCA” SUNUMLUK / HİCRİ 1324
19. Yüzyıl. Osmanlı. Saray işi, Hanedan parçası. Sultan II.Abdülhamid Han (1876-1909) tuğralı. Hicri 1324 tarihli. Çift. Merkezinde “Devletlü Necabetlü Mehmed Abidin Efendi Hazretleri H.1224” ibaresi yer almakta. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette, estetik harikası, Hanedan’a ait olması sebebi ile de ayrıca önem arz eden koleksiyonluk eserlerdir.
Referans: Eserin damgası "Osmanlı Gümüş Damgaları / Garo Kürkman" kitabının 47.sayfasında yer almaktadır.
Ölçüler: 4 x 16 x 15 cm. (her biri)
Ağırlık: 378 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “HIDİV İSMAİL PAŞA HANEDANLIK ARMALI” PRENSES KADRİYE ÇEYİZİNE AİT GÜMÜŞ ÇİFT “İSTİRİDYE” SUNUMLUK / HİCRİ 1289
19.Yüzyıl. Osmanlı, Hıdiv. Hanedan parçası. İmalat ve garanti damgalı. Çift. Merkezinde Hıdiv İsmail Paşa ibareli ve Hicri 1289 tarihli “Hıdiv Hanedanlık Arması” ile “Kadriye” ibaresi yer almakta. Fevkalade kondisyonda. Yüksek kıymette, estetik harikası, Hanedan’a ait olması sebebi ile de ayrıca önem arz eden koleksiyonluk eserlerdir.
Ölçüler: 9 x 25 x 13 cm.
Ağırlık: 712 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “NAİLE SULTAN”A AİT ÇİFT BAKIR SUNUMLUK / HİCRİ 1322
Osmanlı. Damgalı. Sultan II.Abdülhamid Han’ın kızı Naile Sultan için özel yapım, çift. Hicri 1322 tarihli. Saray işi. Eserlerin kenar bordüründe kazıma / grave tekniği ile “Devletlü Azametlü Naile Sultan Hazretleri, 1322” yazmakta. Fevkalade kondisyonda. Hanedana ait olması sebebi ile büyük önem arz eden koleksiyonluk eserlerdir.
Ölçüler: 15 x 26 x 35 cm.
Naile Sultan (1884-1957), Sultan II. Abdülhamid Han'ın ve Dilpesend Kadınefendi'nin kızıdır. Naile Sultan sarayda özel eğitim gördü, piyano, viyolonsel ve arp çalmasını öğrendi. 1901'de Gazi Osman Paşa'nın oğlu Cemaleddin Bey'le nişanlandı ancak bir süre sonra bir aşk skandalı yüzünden nişan bozuldu. Daha sonra 1905 yılında vezir Arif Hikmet Paşa'yla evlendi. Kuruçeşme Sahilsarayı'nda oturdular. 1924'te Hanedan'ın yurt dışına sürgün edilmesi üzerine eşiyle beraber Beyrut'a yerleşti. 1952'de Hanedan'ın kadınlarına Türkiye'ye dönme izni çıkınca diğer kız kardeşleri gibi Türkiye'ye döndü.
Share
Ask a question
Ask a question