OSMANLI “SARAY İŞİ” 19.YÜZYIL BAŞI ALTIN MİNELİ (İSTANBUL BOĞAZI ve RUMELİ HİSARI MANZARALI) ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl başı. İsviçre, c.1820 Cenevre. Saray işi. Üst seviye çok renkli mine tekniği ile altın kutunun bir yüzüne “Rumeli Hisarı ve İstanbul Boğazı’nda Kalyonlar” resmedilmiş, diğer yüzüne ise merkezde Osmanlı müzik aletlerinden oluşan bir kompozisyon ile stilize sıralı benzer kompozisyonlar uygulanmıştır. Orijinal mahfazası ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Topkapı Sarayı ve diğer müze koleksiyonlarında bulunan, Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 8.4 x 5.5 x 1.8 cm.
Ağırlık: 91 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI “SARAY İŞİ” 19.YÜZYIL BAŞI ALTIN MİNELİ (İSTANBUL BOĞAZI MANZARALI) MURASSA FİNCAN ZARFI
19.Yüzyıl. İsviçre, c.1820 Cenevre. Saray işi. Üst seviye çok renkli mine tekniği ile altın zarfın gövdesine üç madalyon içerisinde “İstanbul Boğazı” manzaraları resmedilmiş ve etrafı “Emperyal” motiflerle zenginleştirilmiş. Kaide bileziği elmaslarla bezeli. Orijinal porselen fincanı mevcut. Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı’nın estetik ve zevk anlayışının en güzel örneklerinden. Orijinal mahfazası ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Topkapı Sarayı ve diğer müze koleksiyonlarında bulunan, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk şaheserdir.
Ölçüler: 60 x 47 mm.
Ağırlık: 46 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI “SARAY İŞİ” 19.YÜZYIL BAŞI ALTIN MİNELİ “MURASSA” SULTANİ ENFİYE KUTUSU
19.Yüzyıl başı. İsviçre, c.1820 Cenevre. Saray işi. Sultani özelliklerde. Son derece zor tesadüf edilen murassa örneklerden. Rokoko stili. Altın kutunun her iki yüzü üst seviye çok renkli mine tekniği ile stilize floral tezyinli. Müstesna eserin kapağı mine üzeri eski kesim elmaslar ile bezeli. Orijinal mahfazası ile birlikte. Fevkalade kondisyonda. Emsalleri Topkapı Sarayı ve diğer müze koleksiyonlarında bulunan, Osmanlı Sarayı Yüksek Erkânı estetik ve zevk anlayışının nadide örneklerinden, ele geçmesi zor yüksek kıymette gerçek koleksiyonluk eserdir.
Ölçüler: 20 x 77 x 42 mm.
Ağırlık: 126 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL BAŞI SULTAN II.MAHMUD HAN (1808-1839) DÖNEMİ “SARAY İŞİ” ELMASLARLA BEZELİ MİNELİ GÜMÜŞ “MURASSA” SULTANİ HAMAYIL
Gümüşten yapılmış nazar göz değmesin diye içine muska ve bazı ayetler koyulan, üzerine çiçek, ay-yıldız, cami resmileri, padişah tuğrası ve Osmanlı armaları işlenen zarif bir kutu formunda Osmanlı İslam Kültürü’nün bir objesidir.
Ölçüler: 65 x 35 x 0.7 mm.
Ağırlık: 23 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” FİRUZE VE YAKUTLARLA BEZELİ (ALTIN VERMEYLİ) GÜMÜŞ “MURASSA” FİLDİŞİ SULTANİ YELPAZE
Yükseklik: 20 cm.
Ağırlık: 107 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
TURQUERIE SANATI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” ÜST SEVİYE ORYANTALİST ÇALIŞMALI ELMAS VE YAKUTLARLA BEZENMİŞ BAĞA (KAPLUMBAĞA KABUĞU) KAPAKLI MURASSA ALTIN ÇERÇEVE / ORİJİNAL MAHFAZASINDA
“Sultanın Gözdesi”
Elmas: 2.24 ct.
Altın ağırlığı: 77 gr. (8 ayar)
Ölçüler: 11 x 9 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
TURQUERIE SANATI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” ÜST SEVİYE ORYANTALİST ÇALIŞMALI ELMASLAR İLE BEZENMİŞ MURASSA ALTIN (KOLYE UCU) BROŞ
“Hanım Sultan”
Elmas: 2.30 ct.
Altın ağırlığı: 29.14 gr. (8 ayar)
Ölçüler: 6.5 x 5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 18.YÜZYIL “SARAY İŞİ” YARI DEĞERLİ TAŞLARLA BEZELİ (ALTIN VERMEYLİ) LALE FORMLU “MURASSA” HOTOZ
Uzunluk: 44 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI HANEDANI İÇİN 19.YÜZYIL’DA YAPILMIŞ ORİJİNAL MAHFAZASINDA “SULTANİ” ALTIN EL AYNASI
Ölçüler: 21 x 9 cm.
Ağırlık: 120 gr.
Share
Ask a question
Ask a question
RUS 19.YÜZYIL ELMASLARLA BEZELİ ALTIN APLİKELİ (İMPARATORLUK ARMALI) MURASSA AGAT EMPERYAL KUTU
Ölçüler: 7 x 9.5 x 3.5 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL SULTAN ABDÜLMECİD HAN (1839-1861) DÖNEMİ “SARAY İŞİ” OSMANLI ROKOKOSU ÜSLUBUNDA MIZIKA-I HÜMAYUN ARMALARI İLE TEZYİNLİ (FİLDİŞİ SAPLI) ALTIN BEZEME “SULTANİ” IŞINSAL YELPAZE
Uzunluk: 36 cm.
Çap: 20 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ŞAİR-İ AZAM “ABDÜLHAK HÂMİD TARHAN “A AİT “SULTAN II.ABDÜLHAMİD HAN” TUĞRALI GÜMÜŞ YAKA İĞNESİ İLE ŞAİRİN KENDİ EL YAZISI İLE YAZDIĞI VE İMZALADIĞI “MAKBER”DEN BİR DÖRTLÜK
Türk Edebiyatı’nda Şair-i Azam (En büyük şair) olarak kabul edilen Tanzimat’tan sonraki yenileşme devri Türk Edebiyatı’nın tanınmış şair ve tiyatro yazarı “Abdülhak Hamit Tarhan”’a ait son derece estetik ve hatasız şekilde gümüşten çalışılmış “Sultan II.Abdülhamid Han” tuğrası formunda gümüş yaka iğnesi. Orijinal muhafazası ile birlikte. Eserin yanında Abdülhak Hamid’in kendi el yazısı ile yazdığı ve imzaladığı Türk Edebiyatı’nın en büyük eserlerinden biri olarak kabul edilen “Makber”den bir dörtlük yer almakta. Fevkalade kondisyonda, ele geçmez koleksiyonluk eserlerdir.
Ölçüler: 7 x 2 cm.
Abdülhak Hamit Tarhan (1852-1937) Osmanlı İmparatorluğu'nun son döneminde ve Cumhuriyet Türkiyesi’nin ilk yıllarında eserler vermiş, modern edebiyatın doğuşunda etkin bir isimdir. Köklü ve eski bir ulema ailesinin ferdi olarak dünyaya gelmiş, hayatının her döneminde yüksek mevkilerde bulunmuş, dünyanın birçok yerini görme fırsatı yakalamış, çağının büyük ve güçlü sanatçısı sayılmıştır. Tanzimatı, Birinci ve İkinci Meşrutiyetleri ve Cumhuriyeti gören; bu devirlerdeki Tanzimat, Edebiyat-ı Cedide, Millî Edebiyat ve Cumhuriyet devri edebiyatlarını yakından tanıyan sanatçı Türk edebiyatında Şair'i Azam (Büyük Şair) sıfatı ile anılır. Uzun seneler diplomat olarak hem doğu hem de batı ülkelerinde bulunması nedeniyle iki edebiyatı da tanımış; Türk şiirine batıdan yeni konular, serbest düşünce ve şekiller getirirken; batı yazarlarından etkilenerek yazdığı oyunlarla Türk tiyatrosuna felsefi düşünceyi sokmuştur. Türk edebiyatının en büyük eserlerinden birisi kabul edilen Makber'in şairidir. TBMM III., IV. ve V. dönemlerde İstanbul milletvekili olarak görev yapmıştır.
Share
Ask a question
Ask a question
SULTAN ABDÜLMECİD HAN DÖNEMİNDE SARAY MİMARI G.FOSSATI TARAFINDAN YAPILAN AYASOFYA RESTORASYONU HATIRASINA 1849’DA BASILMIŞ “J.WIENER” İMZALI BRONZ MADALYON
“St.Sophie à Constantinople bâtie par l'Empereur Justinien 532-537 convertie en mosquée 1453 restaurée sous le règne du Sultan Abdul Medjid 1847-1849 par G. Fossati / J. Wiener F. Bruxelles”
Çap: 60 mm.
Share
Ask a question
Ask a question
OSMANLI 19.YÜZYIL “SARAY İŞİ” HIDİV HANEDAN PARÇASI ROKOKO ÜSLUBU AHŞAP DORÉ ŞÖVALE
Ölçüler: 66 x 35 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
ORYANTALİST 19.YÜZYIL SARAY İŞİ “CELESTIN” İMZALI ROKOKO STİLİ ALTIN BEZEME SEDEF İSKELETLİ “OSMANLI SARAY YAŞAMI” BETİMLEMELİ SULTANİ YELPAZE / ÖZEL YAPIM TEŞHİR ÇERÇEVESİ İÇERİSİNDE
Ölçüler: 50 x 30 cm.
Share
Ask a question
Ask a question
RUS FABERGÉ “A.A KUDINOV & NN. PUSTYNNIKOV” İMZALI İMPARATORİÇE ALEXANDRA FEODOROVNA’NIN ÖZEL KAZAK MUHAFIZLARI (KAMER-KAZAK 1894) KONULU BRONZ ÇİFT FİGÜR / 1912 TARİHLİ
Müzayede Referans: Eserin birebir örneği, İngiltere Sotheby’s Müzayede Evi’nin 01.12.2015 tarihli Russian Works of Art, Fabergé & Icons müzayede kataloğunda Lot 446’da 20-30.000 GBP estimate fiyatı ile satışa sunulmuş ve 25.000 GBP’ye satılmıştır. New York 26.10.2013 Hudson müzayedesinde tek master figür ise 5.200.000 USD.’ye rekor bir fiyatla satılmıştır.
Ölçüler: 18.5 x 6.5 x 6 cm. (her biri)
Share
Ask a question
Ask a question
CHASTELER de MOULBAIX HANEDANI 18.YÜZYIL SONU TASARIM HARİKASI “HANEDANLIK ARMALI ve DAMGALI” GÜMÜŞ KAPLAMA EMPERYAL TEPSİ
"Chasteler; Chasteler de Moulbaix, Chasteler de Moulbais, Chasteler Marki, Courcelles Marki ve Moulbaix Marki unvanlarını 14.Yüzyıldan beri taşıma hakkına sahip Belçika kökenli Lorraine düklerinden gelen soylu bir ailedir. 1300’lerde Fransa'da Chasteler Lordu (casteletum) Thierry tarafından Lorraine’de kurulmuştur. 1597’de Kral III.Philippe tarafından Chevalier ünvanı, 1725’de İmparator G.Charles tarafından Marquis ünvanı, 1765’de İmparatoriçe Marie-Therese tarafından Düklük, 1769'da Chasteler ve Moulbaix ünvanı, 1816’da ise Marquis ünvanı verilmiştir. Moulbaix'in Belediye Meclisi mührü Chasteler ailesinin armasıdır.
Ölçüler: 62 x 80 cm.
Share
Ask a question
Ask a question